handdator

Visa fullständig version : Mitt schema, ännu en helvetestråd.


Alexlindgren
2005-12-18, 21:43
Hej! Vill ha lite feedback på mitt träningsschema som nu ligger på 4 dagar.

Dag1:
Bröst, biceps

Bröst (6)
3 set Bänkpress
3 set Lutande hantelpress
3 set Cableflyes

Biceps (6)
3 set Skivstångscurl
3 set Hammercurl

Dag2:
Axlar & triceps

Triceps (6)
3 set smalbänk
3 set tricepsextensions
3 set dips

Axlar (3)
3 set Stående hantellyft framifrån
3 set militärpress i smith
3 set Stående framåtböjda hantellyft


Dag3:
Rygg & mage

Mage (3)
3 set mage

Sida (3)
3 set Sidoböj med vikt

Rygg (9)
3 set Bellybacks (3 set Marklyft)
3 set Latsdrag stång
3 set Sittande rodd
3 set Dips


Dag4:
Ben & vader

Framsida lår (6)
3 set benböj
3 set benspark

Baksida lår (3)
3 set lårcurl

Vader (4)
Stående vadpress
Sittande vadpress

Underarm (3) (Explosivitet (3)
3 set underarm(3 set frivändningar)




Vill ha förslag på vilka reps jag ska köra och hur jag ska öka/minska dom vartefter hur länge jag har kört passet.

Har kört detta schema i ungefär 3 veckor och har då kört reps på 8-10 st.


MVH. Alex

Kan tillägga att passen inte ligger 4 dagar efter varandra.

Ulf A Big
2005-12-18, 21:56
Det där duger bra som träningsprogram. Det som är mer viktigt för att det ska gå bra är att du själv tror att det här är ett bra program. Du bör även vara det trogen under minst 6-8 veckor.

Om sanningen ska fram så duger nästan vilket program som helst bara man är progressiv i belastningarna och äter och sover ordentligt.

Jorgen
2005-12-18, 21:56
Om sanningen ska fram så duger nästan vilket program som helst bara man är progressiv i belastningarna och äter och sover ordentligt.
:thumbup:

Zakath
2005-12-18, 21:58
Om sanningen ska fram så duger nästan vilket program som helst bara man är progressiv i belastningarna och äter och sover ordentligt.


På lite längre sikt bör man också periodisera sin träning för att undvika skador/stagnation/överträning.

Alexlindgren
2005-12-18, 21:59
man tackar! Jadå, jag är nöjd med programet och det går som smort. Saken är den att jag inte vet hur jag ska ändra repsen. Någon som har förslag?

polaren
2005-12-18, 22:01
Kanske risk för överträning i axlarna om du kör börst på dag1 och axlar på dag2? :)

titanic
2005-12-18, 22:03
jag tycker det ser bra ut, men jag skulle byta plats på dagarna för axlarna skulle bli mördade om de tränas dagen efter bröst.

dag1:Bröst biceps
dag2:Ben, vader
vila
dag3:Axlar Triceps
dag4:rygg,mage
vila

rQx
2005-12-18, 22:15
Jag skulle bytat ut de framåtlutande hantellyften mot en annan övning, baksida axlar får bra spö av ryggen som du har dagen efter.

Catstyle
2005-12-18, 22:16
Han kommer inte träna axlar dagen efter bröst.
Står längst ner i hans post. *slap*

Rock'nRoll
2005-12-18, 22:28
jag tycker det ser bra ut, men jag skulle byta plats på dagarna för axlarna skulle bli mördade om de tränas dagen efter bröst.

dag1:Bröst biceps
dag2:Ben, vader
vila
dag3:Axlar Triceps
dag4:rygg,mage
vila

Oj, där var mitt schema, fungerar utmärkt.

BeatNec
2005-12-19, 07:08
jag hade inte tränat triceps dagen efter bröst, man brukar va gott mör i triceps efter bröst =)

Tomten
2005-12-19, 08:00
Om sanningen ska fram så duger nästan vilket program som helst bara man är progressiv i belastningarna och äter och sover ordentligt.

med andra ord dags att börja bygga program baserade enbart på cablecross och cablemaskiner :hbang: :laugh:

mentzer
2005-12-19, 09:19
med andra ord dags att börja bygga program baserade enbart på cablecross och cablemaskiner :hbang: :laugh:

Om sanningen ska fram så duger nästan vilket program som helst bara man är progressiv i belastningarna och äter och sover ordentligt.

:whipped:

lloyd
2005-12-19, 10:46
Hm...ser att du kör dips på ryggdagen, eller menar du chins kanske, för dips är väl mer en bröst/triceps-övning.

Ulf A Big
2005-12-19, 12:30
Det där duger bra som träningsprogram. Det som är mer viktigt för att det ska gå bra är att du själv tror att det här är ett bra program. Du bör även vara det trogen under minst 6-8 veckor.

Om sanningen ska fram så duger nästan vilket program som helst bara man är progressiv i belastningarna och äter och sover ordentligt.

Man kan säker bygga ordentligt med muskler med bara maskiner. Det blir säkert svårare att bygga ordentlig styrka med bara maskiner...

När det gäller periodisering så visst är det nödvändigt men då flertalet här bara har tränat en kortare tid så är det bättre att man är trogen ett hyggligt program kanske ett par år och under den tiden gör man bara smärre förändringar som kommer ganska naturligt i och med att man tränar. När man har kommit så långt att det blir avgörande för fortsatt utveckling att periodisera träningen och kanske specialträna släpande muskelgrupper så tror jag inte man ställer de frågorna speciellt ofta här på kolozeum utan man PM de som man vet har lång erfarenhet av träning både som aktiv och som tränare. Jag tror att överkurser i träning bara förbryllar majoriteten mer än hjälper den.

Här har vi vår allas Arne Persson som har hittat en bra avvägning på sina svar... :thumbup:

Alexlindgren
2005-12-19, 16:51
oj, menade chins :P