handdator

Visa fullständig version : Varför så många set


ReQard
2005-12-18, 02:09
Läser i många trådar att folk brukar köra "bara 14set" per muskelgrupp, brukar själv köra ca 7set per muskel sen e ja helt slut o pumpen försvinner bort efter det, är det verkligen så nödvändigt o köra runt 14-16 set även om det känns meningslöst efter 7

Pez
2005-12-18, 05:12
Läser i många trådar att folk brukar köra "bara 14set" per muskelgrupp, brukar själv köra ca 7set per muskel sen e ja helt slut o pumpen försvinner bort efter det, är det verkligen så nödvändigt o köra runt 14-16 set även om det känns meningslöst efter 7
Finns även ett gäng trådar med folk som kör helkroppspass, folk som kör uppåt 30 set, folk som tränar kondition samt folk som köper kvarg på lidl.

Vad du ska göra är att göra på det sätt som du tycker känns bra. Känns det värdelöst med fler än 7 set så kanske det är just det för dig - inte värt att köra mer då..? Bara för att majoriteten gör på ett visst sätt så kanske inte det passar individen, det enda sättet att veta vad som passar för dig är att du prövar dig fram.

H.Emanuel
2005-12-18, 05:28
Läser i många trådar att folk brukar köra "bara 14set" per muskelgrupp, brukar själv köra ca 7set per muskel sen e ja helt slut o pumpen försvinner bort efter det, är det verkligen så nödvändigt o köra runt 14-16 set även om det känns meningslöst efter 7
Som sagt, prova dig fram. Testa flera set en period, känns det inte bra, så kör som innan. Men samtidigt förstår jag det där, man kan bli osäker av att läsa att det finns så många "bra" sätt.

keffat_liv
2005-12-18, 11:44
Jopps prova dig fram :thumbup: När jag körde 2split innan så körde jag en jäkla massa set. Nu har jag i snart 2 månader kört helkroppspass och jag ökar som fan i styrka fast jag tränar för volym för tillfället. Framförallt på bröst.

RassK
2005-12-18, 11:54
Jopps prova dig fram :thumbup: När jag körde 2split innan så körde jag en jäkla massa set. Nu har jag i snart 2 månader kört helkroppspass och jag ökar som fan i styrka fast jag tränar för volym för tillfället. Framförallt på bröst.

Skillnaden att träna volym och styrka är vad i din åsikt?
När storleken på muskeln är direkt relaterat till styrkan..
=)