handdator

Visa fullständig version : Whey -80


krambanan
2002-08-08, 00:08
Vilken smak på Whey -80 är godast? Har innan bara testat Protec (gamla) choklad men är rätt trött på den smaken....Funderar starkt på vanilj då man kan variera den genom att blanda i massa gott....t ex jordgubbar och kakao men vill veta om den är väldigt söt....??

//Maria :eating:

spinkoo
2002-08-08, 00:23
Sitter av en händelse med 4 kg vanilj hemma just för tillfället:eek: :) .

Har provat jordgubb, den var så god att jag inte kunde sluta dricka den (i mjölk) i vatten smakade den en sisådär...inget man längtar efter dircet...

Vaniljen är inte för söt, knappt söt alls faktiskt, men klart godkänd i mjölk, kunde dock smakat lite mer tycker jag. Den går knappt att dricka i vatten, bör undvikas!

Om du vill blanda själv tycker jag vanilj/kanel är en höjdare. Men jordgubben är i sig mycket godare!!!


En sak till föresten. Enligt innehållsförteckningen innehåller vanilj-smaken mera fett och kolhydrater på 100 gram. Trodde det var samma först men tydligen inte...

MVH/spinkoo

krambanan
2002-08-08, 00:30
Är rädd för att jordgubben ska smaka "McDonalds Jordgubbsmilkshake" dvs plastiga jordgubbar bara.......

Var köpte du din och till vilket pris?

//Maria :muscle:

spinkoo
2002-08-08, 00:47
Jordgubben är identisk med "jordgubbs-mjölken" som säljs i affären tycker jag.

Köpte på kraftverket, ett gym i stan...599:- för 4 kg...

MVH/spinkoo

krambanan
2002-08-08, 12:05
Hehhe....Får köpa en sån å testa då.....

Tänkte köpa för 639:- på *************. Då fick man två burkar omega -3 och boken fettförbränning 2 oxå....men sen går ju frakten på 111:- :blah:

//Maria

Lave
2002-08-08, 16:53
Originally posted by krambanan
Hehhe....Får köpa en sån å testa då.....

Tänkte köpa för 639:- på *************. Då fick man två burkar omega -3 och boken fettförbränning 2 oxå....men sen går ju frakten på 111:- :blah:

//Maria

Det är en bra kampanj de har på GG, varför inte gå ihop med någon så slipper Du frakten ?

Vaniljsmaken är helt okej om jag inte minns fel, var länge sen jag använde Whey-80. Jag beställde själv en choklad nu bara för att få kampanjprylarna. Men den vill jag varna Dig för (smakmässigt). Det smakar då inte choklad, oavsett om jag blandar den i mjölk eller vatten. Jag tvingade i min flickvän lite för att se om det var jag som blivit bortskämd av godare proteinpulver på sistone. Hennes kommentar var att den hade en bismak av fisk. Fisk vet jag inte, men god.. Nää..:smash:

krakowww
2002-08-10, 14:09
Jag har provat både choklad och jordgubb och jag tyckte båda var helt ok, dock tröttnade jag på jordgubben efter ett tag. Jag tror att jag ska prova vanilj nästa gång.

MVH/Magnus

Lave
2002-08-10, 14:23
Originally posted by krakowww
Jag har provat både choklad och jordgubb och jag tyckte båda var helt ok, dock tröttnade jag på jordgubben efter ett tag. Jag tror att jag ska prova vanilj nästa gång.

MVH/Magnus

Så antingen har jag fått en batch med skum smak eller så tycker vi olika :rolleyes:

Lillen
2002-08-10, 14:48
Kan bara hålla med dig Lave choklad smaken är inte god ....
Jag gjorde som du lät min flickvän smacka på en drink och hon höll på att spy när hon smakade ....
Nä jag tycker inte att den smakar choklad överhuvudtaget ....
Men jordgubb ger jag :thumbup:
Och vanilj är oxå helt ok :hbang:

goa_killen
2002-08-10, 14:53
Ja själv måste säga att whey 80 choklad är en av de gosta proteinpulver ja har drukit..
de ända som kommer i närheten är den gammla protec eller twinlabs produkter....

Verkar inte vara många som håler med mej om at den ä go, men smaken ä ju som baken - delad

blunder
2002-08-10, 16:32
Originally posted by goa_killen
Ja själv måste säga att whey 80 choklad är en av de gosta proteinpulver ja har drukit..
de ända som kommer i närheten är den gammla protec eller twinlabs produkter....

Verkar inte vara många som håler med mej om at den ä go, men smaken ä ju som baken - delad

Då har du inte testat Optimums sortiment! Det är gott!

Angående Whey 80 så tycker jag följande:

Smak med mjölk - Betyg

Choklad - 3/5
Vanilj - 3/5
Jordgubb - 1/5

goa_killen
2002-08-10, 16:57
Blunder ------> De e sant, har inte prövat något ur deras sortiment tyvärr..

Fast egentligen spelar de mej ingen roll hur de smakar bara de e bra grejer!!
Har för mej att dom ligger lite högt prismässigt dock..
Ingen lust att betala exkta för att de ska smaka gott!!

blunder
2002-08-10, 17:07
Originally posted by goa_killen
Blunder ------> De e sant, har inte prövat något ur deras sortiment tyvärr..

Fast egentligen spelar de mej ingen roll hur de smakar bara de e bra grejer!!
Har för mej att dom ligger lite högt prismässigt dock..
Ingen lust att betala exkta för att de ska smaka gott!!

Det kan ju finnas en anledning till att deras pulver är dyrare, det är nog inte för smakens skull. Kvalitet kostar. Bättre molekylvikt m.m

Tobbe kan säkert ge ett bra utlägg på skillnaden mellan proteinpulver.

Petrus
2002-08-11, 10:14
Den främsta anlednignen till att priserna skiljer så mycket som de gör är faktiskt frakterna och grossistpriserna från alla europeiska grossister.
Biotest´s produkter till ex. skickas från tillverkaren, till US-grossisten, till EU-grossisten och sedan till en ev. svensk grossist innan den säljs till oss. Dvs, en jävla massa mellanhänder!
Kvalitén på produkterna har naturligtvis också betydelse för priset, det går inte att köpa 1kg BRA protein för 50kr.
Kvalité kostar, så är det bara och så har det alltid varit... och kommer alltid att vara.
Ett förslag kan vara att kolla in amerikanska web-butiker för att kolla deras pris på produkterna, och sedan jämför hur mycket pålägg de svenska återförsäljarna har... och det kan skilja en hel del.
Vänligen,,,
Petrus

z_bumbi
2002-08-11, 10:33
Tinner: Har man möjlighet så kan man även jämföra marginalerna mellan inköpspris för butik och "rekomenderat" utpris som grossisterna i Sverige ger.
Får bara viss information men vissa dyra märken måste lyckas med undret att köpa in vad de kallar kvalitet men ändå ge butikerna stora marginaler.
Ett tips är att ringa runt och låtsas fundera på att starta en firma eller att redan ha startat en.

Miko
2002-08-11, 13:54
Varför inte bara uppfinna ett proteinpulver som inte smakar någonting? Man blandar med mjölk, och det smakar mjölk när man dricker det. Då kan ju ingen klaga på smaken ;)
Whey-80 jordgubb smakar inte trevligt, har svårt för den "tunna smaken", kanske därför att det har samma konsistens som mjölk fast det inte smakar mjölk.

Jag ska hitta ett proteinpulver som inte smakar nåt, så det så :p

Turbo
2002-08-12, 00:32
undrar vilken smak det är mest protein i? för det sår att det varierar på smak.:rolleyes: :confused:

spinkoo
2002-08-12, 10:31
Jordgubb är i topp!!!