handdator

Visa fullständig version : Ipod mini och kyla?


melancoolio
2005-12-17, 20:25
Var och knallade på stan idag med min ä(ck)ppelgröna Ipod i bröstfickan. Det var ganska kallt och nu är den stendöd!

Funkar inte denna musikmaskin i den kalla årstiden som kallas vinter?

(hade den alltså avslagen i fickan och när jag skulle stänga på den så var den död, nu ligger den här helt livlös och går ej att ladda osv)

Tycker synd om den då den ligger så söt och sover, ser nästan ut som en grön version av Törnrosa!

Yankeee
2005-12-17, 20:26
Ring SL och fråga, de är duktiga på att handskas med kyla.

elan
2005-12-17, 20:26
Batterier tar ju en hel del stryk när det är kallt. Men om du har haft den inne i värmen ett tag nu och det inte hjälper att ladda dem så har jag ingen aniiiing. :)

rememberence
2005-12-17, 20:28
(hade den alltså avslagen i fickan och när jag skulle stänga på den så var den död, nu ligger den här helt livlös och går ej att ladda osv)


prova att boota om den då?

rememberence
2005-12-17, 20:31
prova att boota om den då?

om du behöver hjälp med hur så kolla på http://ipodlinux.org/Key_Combinations

Piranha
2005-12-17, 20:32
En annan sak man kan tänka på om man tar elektronisk apparatur utirån in i värmen ät att det kan bildas kondens i dem , sen slår du på maskin så dör den .

Låt en kall dator , mp3 spelare etc stå nån timme innan du slår på den.

melancoolio
2005-12-17, 20:48
Tack för tipsen! :thumbup: Batteriet har nog fått sig en tungkyss! Tänkte om nån annan haft samma problem!

Jag får bädda ner den ordentligt under natten så får vi se om den vaknar upp eller inte! Sen blir det boota om den eller ringa SL!

Yankeee
2005-12-17, 20:50
Går det att ta isär den på något sätt? När jag hade min mobil i samma ficka som en vattenfylld kondom (fråga inte varför :D), som gick sönder så plockade jag isär telefonen så mycket det gick och lät den torka i ett dygn. Den fungerade perfekt efter.

Cilia
2005-12-17, 20:52
Går det att ta isär den på något sätt? När jag hade min mobil i samma ficka som en vattenfylld kondom (fråga inte varför :D), som gick sönder så plockade jag isär telefonen så mycket det gick och lät den torka i ett dygn. Den fungerade perfekt efter.
varför hade du en vattenfylld kondom i fickan? *popcorn*

så har jag också gjort.
min mobil blev konstant fuktskadad när jag hade den i BHn när jag sprang.
Inte att rekomendera men att torka den hjälpte.

melancoolio
2005-12-17, 20:57
Tror inte den går att plocka isär. Får lägga lite Lambipapper runt så blir den nog snustorr inuti! :D

hasse36
2005-12-17, 21:01
En annan sak man kan tänka på om man tar elektronisk apparatur utirån in i värmen ät att det kan bildas kondens i dem , sen slår du på maskin så dör den .

Låt en kall dator , mp3 spelare etc stå nån timme innan du slår på den.Lägg MP3-spelaren i en plastpåse när du kommer hem. Då bildas eventuell kondens utanpå plastpåsen.

Grahn
2005-12-17, 21:04
Lägg MP3-spelaren i en plastpåse när du kommer hem. Då bildas eventuell kondens utanpå plastpåsen.

Måste han inte lägga den i en plastpåse innan han kommer hem annars lägger han ju fortfarande en kall pryl i varm luft?!

hasse36
2005-12-17, 21:21
Måste han inte lägga den i en plastpåse innan han kommer hem annars lägger han ju fortfarande en kall pryl i varm luft?!Nej! En m3 luft kan max innehålla ca 20 g vatten vid 23 grader. Vid en relativ luftfuktighet på 50% blir det 10 g. En liter luft innehåller då 10 mg vatten och en dl innehåller 1 mg.

Om MP3-spelaren inte tålde detta så skulle man inte kunna andas på den.

Grahn
2005-12-17, 21:22
Nej! En m3 luft kan max innehålla ca 20 g vatten vid 23 grader. Vid en relativ luftfuktighet på 50% blir det 10 g. En liter luft innehåller då 10 mg vatten och en dl innehåller 1 mg.

Om MP3-spelaren inte tålde detta så skulle man inte kunna andas på den.

Sant. :)

Piranha
2005-12-17, 21:46
Sant. :)


Grahn kanske har taskig andedräkt.

Cilia
2005-12-17, 21:47
Grahn kanske har taskig andedräkt.
OffT du har taskig fattningsförmåga! *Ggrrrrr*

Grahn
2005-12-17, 21:48
Grahn kanske har taskig andedräkt.

Får man fråga hur du kom fram till den briljanta slutledningen? :)

Piranha
2005-12-17, 21:48
OffT du har taskig fattningsförmåga! *Ggrrrrr*


Ifs bättre dålig andedräkt än ingen alls.

melancoolio
2005-12-18, 13:52
Den är död! *cry*

melancoolio
2006-10-23, 20:19
"Vi säljer ut restlagret av Apple


Hi-Fi Klubben har beslutat att avsluta försäljningen av Apple. Inte för att produkterna är dåliga, utan på grund av den oacceptabla servicenivå som Apple erbjuder sina kunder.
"

Taget från hifiklubbens hemsida. :D

Deras service suger verkligen!

Tabbe
2006-10-23, 20:47
Hade problem med min ipod nano, ringer apple och sager att jag har ett problem och vi sitter 20 min i telefon och forsoker fixa det.

Funkar inte sa dom, sager att dom skickar en lada dar allt jag behovde gora var att lagga in den och skicka tillbaka...

Far tillbaka en ny ipod 1 vecka senare..

Hur enkelt som helst..

raZmus
2006-10-23, 20:54
DÅLIG service?!?!?

Det är den mest ypperliga service jag har upplevt iaf. Men det är väl olika antar jag. Jag och de jag känner, har, om det är under garantitiden, fått skicka in dem, no questions asked.

Kommer en snubbe med en låda till dörren, lägger poden i den - sen när den är klar så kommer snubben tillbaka med lådan och en ny eller reparerad pod.

Tråkigt om du fått dålig service :(

melancoolio
2006-10-23, 21:09
Jag har fått dålig service. Plus att så pass många verkar ha fått det så att hifiklubben beslutat att sluta sälja!

Diana
2006-10-24, 15:15
Hehehe :D


Passar på att förmedla några väl utvalda ord: Ipod suger verkligen [insert djur] ***.

displayen
snurrhjulet
knapparna
batteriet
låtinlagringen

Finns inte mkt kvar på min som inte fuckat sej ännu... *popcorn*

GymTT
2006-10-24, 20:42
melan, omfg va grov du var idag 17:00 vid sats zenit:)


tt

melancoolio
2006-10-24, 20:53
melan, omfg va grov du var idag 17:00 vid sats zenit:)


tt

Hehe. Då såg du min asgrymma ipod mini också eller? :D

Såg inte dig där. Vart höll du hus? Har för mig att jag sett dig på Faring en gång...:)

Diana: Du är en äkta ipodhuligan....me like *kissass*

GymTT
2006-10-24, 20:54
Hehe. Då såg du min asgrymma ipod mini också eller? :D

Såg inte dig där. Vart höll du hus? Har för mig att jag sett dig på Faring en gång...:)

Diana: Du är en äkta ipodhuligan....me like *kissass*


Såg faktiskt inte den!
Jag stod med en dam precis innan du gick in på plan2, remember?:)

melancoolio
2006-10-24, 20:59
Såg faktiskt inte den!
Jag stod med en dam precis innan du gick in på plan2, remember?:)

Måste missat både dig och damen. Är gammal och börjar få dålig syn du vet :Virro :D

GymTT
2006-10-24, 21:00
Måste missat både dig och damen. Är gammal och börjar få dålig syn du vet :Virro :D


:( jag som trodde jag skulle få ett "ahaaaaa var det du"
Tyckte vi nästan fick ögonkontakt *grr27*

Zlin
2006-10-24, 21:05
Hur lång garanti är det på spelarna? Min mini har totaldött precis som din melancoolio. Blev nästan glad, sjukt sugen man är på nya nano 8gb. :D

melancoolio
2006-10-24, 21:10
:( jag som trodde jag skulle få ett "ahaaaaa var det du"
Tyckte vi nästan fick ögonkontakt *grr27*

Hahaha...det var så nära alltså :D Missade jag tom att kolla in damen?

GymTT
2006-10-24, 21:12
Hahaha...det var så nära alltså :D Missade jag tom att kolla in damen?


Kanske:)

melancoolio
2006-10-24, 21:13
Kanske:)

Skärpning från min sida mao...vi får säga tjena till varann nästa gång :thumbup:

Hades
2006-10-24, 21:19
Hur lång garanti är det på spelarna? Min mini har totaldött precis som din melancoolio. Blev nästan glad, sjukt sugen man är på nya nano 8gb. :D
Eller så kan man lära sig av sina misstag och köpa kvalitetsprodukter :D

Zlin
2006-10-24, 21:25
Eller så kan man lära sig av sina misstag och köpa kvalitetsprodukter :D

Men skojar du? Man får ju halvt kåtslag av den nya nanon. Sluta fara med osanningar!!!111! :D

EDIT: Jag kan glädja dig Hades, att den vaknat till liv igen. Tråden fick mig att göra ett nytt försök, och efter massa intensivt pip funkar den igen. Nästan så man är lite besviken - var sugen på en ny. :(

raZmus
2006-10-25, 14:28
Jag vill ha den röda, fast 8gb :)

Kanske kan nöja mig med 4, bara jag får en röd :P