handdator

Visa fullständig version : Data nördar se hit!!


MaW
2005-12-17, 17:19
Har ett problem med en polares dator....

Han har inget bredband utan använder vanligt modem...

När man ska ansluta till internet så kopplas man upp.. men man kan inte använda explorer eller ansluta till någonting annat... försökte uppdatera virusprogrammet med.. men det går inte att ansluta... trots att man är uppkopplad... *screwy*

Så... vad har ni för teorier? :)

Helena B
2005-12-17, 17:22
Har ett problem med en polares dator....

Han har inget bredband utan använder vanligt modem...

När man ska ansluta till internet så kopplas man upp.. men man kan inte använda explorer eller ansluta till någonting annat... försökte uppdatera virusprogrammet med.. men det går inte att ansluta... trots att man är uppkopplad... *screwy*

Så... vad har ni för teorier? :)

Testat Netscape?

Trance
2005-12-17, 17:23
Har ett problem med en polares dator....

Han har inget bredband utan använder vanligt modem...

När man ska ansluta till internet så kopplas man upp.. men man kan inte använda explorer eller ansluta till någonting annat... försökte uppdatera virusprogrammet med.. men det går inte att ansluta... trots att man är uppkopplad... *screwy*

Så... vad har ni för teorier? :)

Att ni har surfat porr, åkt på en modemkapning och kommer få en fin räkning snart.

Botemedlet mot detta får du om du sluta skriva "data support".

MaW
2005-12-17, 17:26
Att ni har surfat porr, åkt på en modemkapning och kommer få en fin räkning snart.

Botemedlet mot detta får du om du sluta skriva "data support".

Hehe.. vad han har surfat på det har jag ingen aning om... men det är rätt nummer som rings upp iaf...

MaW
2005-12-17, 17:27
Testat Netscape?


Nope.. men varken kazaa, msn eller något annat program fungerar heller... men ändå står det att man är uppkopplad...

Helena B
2005-12-17, 17:30
Nope.. men varken kazaa, msn eller något annat program fungerar heller... men ändå står det att man är uppkopplad...

Du kan ju fortfarande vara uppkopplad på det lokala nätverket, men det betyder inte att du är uppkopplad på internet.

MaW
2005-12-17, 17:32
Du kan ju fortfarande vara uppkopplad på det lokala nätverket, men det betyder inte att du är uppkopplad på internet.

Hmm.. men man är ju ansluten via ett vanligt modem..

Helena B
2005-12-17, 17:39
Hmm.. men man är ju ansluten via ett vanligt modem..

Sry missade det ;) Du har ingen brandvägg som du måste igenom innan, på min dator på landet så har jag så.

Baan
2005-12-17, 17:43
ring support asap.

kan vara något tekniskt men kan vara modemkapning eller något annat otrevligt, har din kompis ingen brandvägg eller dylikt så är han ganska öppen för förslag på internet :)

MaW
2005-12-17, 17:50
Det finns inget program av typ ad-aware som går att ladda ner som alltid är uppdaterat så jag kan hämta hem det och sedan köra det på han dator?

Yankeee
2005-12-17, 17:51
Det finns inget program av typ ad-aware som går att ladda ner som alltid är uppdaterat så jag kan hämta hem det och sedan köra det på han dator?

Hur ska programmet alltid kunna vara uppdaterat om det inte kan koppla upp sig? ;)

MaW
2005-12-17, 17:56
Hur ska programmet alltid kunna vara uppdaterat om det inte kan koppla upp sig? ;)

Okej.. men jag menar att de nyaste uppdateringarna ska vara inlaggda i programet innan jag installerar det.. :)

Helena B
2005-12-17, 17:57
Det är säkert bara en brandvägg som ligger i vägen

Snorkfröken
2005-12-17, 20:33
Testat om du kommer ut på nätet alls med ping? Testat ipconfig /renew?

pete87p
2005-12-17, 21:34
Kan vara anti-virus programmet som blockar internet explorer att komma åt internet :cool:

Garnax
2005-12-17, 22:33
Som o fråga vad vi tror kan vara för fel på en bil från 1898 som inte startar...

Skaffa bredband eller sluta surfa

(för vissa norrlänningar, FLYTTA)

aliquis
2005-12-17, 22:35
Vettefan vad det kan vara.
http://www.ubuntulinux.org/