handdator

Visa fullständig version : El-Loco ska börja växa


El-Loco
2002-08-07, 15:54
Hejsan

Tycker det är dags för mig att växa och samtidigt ska jag börja skriva en journal här för att hålla reda på saker lättare.

Vikt:69kg
Längde:174cm
Ålder:18

Har ju styrketränat i cirka ett år. Min syn på träning och kost var då vad jag nu anser lite löjlig.
Jag sket i att käka rätt och tyckte och sa att äh jag tränar på gym och växer utan mat!
Men det var ju inte helt sant. Växte lite men antar att det är så med alla när de börjar träna att man ökar en del i början.

Ska dock börja äta och träna på allvar nu.

Kör enligt MAX-OT's principer med 4-6 reps och 2-3 set per övning.

Måndag:Rygg och traps.
Tisdag: Bröst och underarmar.
Onsdag: Ben.
Torsdag:Axlar och triceps.
Fredag: Biceps och mage.

Tänkte öven börja att köra promenader på morgonen eftersom jag tror att löpning hämnar min muskelbyggning och viktökning(?).

Tänkte skriva ner en liten "ram" på min kost som jag tänker köra på nu.


Kl 06:30: Protec+ och 5 dl mjölk
(Promenad)

Kl 07:15: Filmjölk+Müsli tillsammans med juice och 3 mackor grovbröd med makrill.

Kl 09:30: Yoghurt+Mackor med ost.

Kl 11-12: Lunch (Skolans) mjölk därtill

Kl 14:00: Grovbröd med en frukt.

Kl 16:00: Pasta med tonfisk/kött/fisk

(Banan+Vatten )

Träning runt kl 17

Efter träning tar jag VP2+5dl Mjölk och Kreatin

Kl 19:30-20.00: Potatis/Ris/Kött/Fisk/

Kl 22-23: Protec+ tillsammans med ett ägg och Mjölk.

Kom gärna med synpunkter på min kost och träningsupplägg.
Behöver uppmuntran med :)

El-Loco
2002-08-07, 15:58
Så efter några veckors uppehåll på grund av jobb och dåliga öppettider på gymet kör jag en vecka innan satsningen där jag slipar på utförandet och dylikt.
Dagens pass var bröst och underarmar:

Rak bänkpress: 2x5 @ 60kg
Sned bänkpress: 2x6 @ 55kg
Nedåtlutande hantelpress: 2x6 @ 25kg-hantlar.

Underarmarna noterar jag inte vikten på.

Kändes mycket bra idag, Körde till failure på alla övningar, var dock lite jobbigt med bänk när man var helt ensam på gymet förutom en pensionär som knappast kunde hjälpa till och passa :insane:

Nästa pass kommer på Måndag så jag slutat jobba och börjar träna enligt ovanstående schema.

Glömde nämna att mina mål är att komma upp till runt 80 kg och inte vara för bulkig utan mer hård.

Abel
2002-08-07, 16:27
Tja El-Loca. Trevligt att du också börjat med en journal. Tycker att ditt träningschema ser bra ut och kosten ser helt okej ut också. Själv skulle jag nog enbart dricka protecen med vatten innan prommenanden för att bränna fettet istället för de kolhydraterna du får i dig genom mjölken. Du verkar ha bra koll på kost å träningen så lycka till! Kör så så det rycker!

El-Loco
2002-08-07, 16:40
Oh tack för förslaget angående mjölken. Kör väl på vatten då antar jag :)

30 min promenad i raskt tempo borde räcka?
Har ganska tight med tiden på morgonen innan skolan :(

El-Loco
2002-08-12, 18:50
Sådär, första dagen av allvaret med kosten och så.

Åt enligt schemat där uppe under hela dagen.
Körde mitt pass som bestod av rygg och traps idag.

Latsdrag med stång: 2x6 @ 60kg (5kg+)
Latsdrag med V-Handtag: 1x6 @65kg (2kg+)
Sittande Rodd: 2x6 @ 60kg
Marklyft: 2x6 @80kg 1x6 @90kg (10kg+)
Schrugs med stång: 2x6 @80kg

Tredje veckan jag kör med marklyft nu och jag älskar det. Börjar öka som ni ser i övningen nu när jag kan utföra övningen korrekt.
:bpump:

Började även kreatinkuren, kanske bara var inbillning men jag märkte verkligen att armar och kroppen började bli hårdare.

Magen är lite svullen nu också, för jag är inte så van vid att äta så här mycket mat och så. Men jag antar att det tar en vecka eller så att anpassa magen för sin "nya" kost.

Imorgon ska jag köra vidare med Bröst och underarmar!