handdator

Visa fullständig version : Svårt med maten under skoltid!


Henkan
2005-12-17, 10:56
Har träna sedna 17-årsåldern, är 21 idag och cäger runt 110kg i bra form.
Har dock satt mig i skolbänken igen för att studera men det blir problem med kosten. Mat o sånt fixar jag hemma och tar med mig, det är inga problem...men i skolan sitter vi stilla så väldigt mkt så jag tappar hungern pga det. Så är det Må-fredag. Har svårt att äta, magen blir spänd när ja försöker trycka i mig var 3:e timme. Detta var /är inga problem om jag under dagen t,ex jobbar och rör mig lite mer emellanåt. Men just denna utbildningen bidrar till väldigt mkt föreläsningar och stillasittande. Känner liksom ingen direkt hunger.

Någon som känner igen sig? Ja vet att jag kan tvinga i mig maten men magen blir spänd o konstig vilket sen gör att de går ut över träningspasset.
DILEMMA! Kan tillägga att jag för övrigt inte har problem med magen eller så utan de e stillasittandet!

King Grub
2005-12-17, 11:02
Öka den fysiska aktiviteten utanför skolsalen? Konditionsträning?

Vänta längre än 3 h mellan målen?

Henkan
2005-12-17, 11:17
Öka den fysiska aktiviteten utanför skolsalen? Konditionsträning?

Vänta längre än 3 h mellan målen?


Visserligen..men man säger ju att man bör äta minst var 3:e timme..oavsett hunger eller ej för att lägga på sig muskelmassa optimalt!

Ryska_raketen
2005-12-17, 11:18
Visserligen..men man säger ju att man bör äta minst var 3:e timme..oavsett hunger eller ej för att lägga på sig muskelmassa optimalt!


Eftersom du väger 110 i bra form så verkar ju inte det vara några problem för dig ändå?

Henkan
2005-12-17, 14:14
Eftersom du väger 110 i bra form så verkar ju inte det vara några problem för dig ändå?

Ja men jag är 2m lång också så jag "behöver" mer massa!

Beast
2005-12-17, 15:19
Eat for performance, not pleasure.

Tvinga i dig maten och du kommer kunna äta det utan problem efter 1-2 veckor.
Öka konditionsträningen, allmänt rör på dig mer på dom dagarna.

mangemani
2005-12-17, 15:22
det är la bara att tvinga i sej maten,gott eller inte,hungrig eller inte,spelar ingen roll.
jag tex tycker det inte är så speciellt gott att trycka i mej torr tonfisk med torrt ris,men man gör det ändå för att man vet att det är bra för det man håller på med.

myling
2005-12-17, 16:03
att du inte kan äta kanske beror på att du inte behöver maten. rör man inget på sig så går det ju inte åt så mycket energi, då blir ialla fall inte jag hungring.

annars får du väl "ta in" energin flytande, det brukar ju vara enklare.

Fartman
2005-12-17, 18:26
En idé kan ju vara att köra på mera "lättäten" föda, exempelvis köra mycket med proteinpulver under dagen, en prottedrink blir man ju inte speciellt mätt på. Sen så kan man ju också tänka sig att du helt enkelt inte heller behöver lika mycket energi som tidigare i och med att du numera rör dig mycket mindre under dagen. Så då kan kanske det vara en idé att bara minska storleken på varje mål lite.

EDIT: ser nu att han här ovanför är inne på ganska mycket samma sak.