handdator

Visa fullständig version : Alkohol under diet


Fredrik_S
2005-12-16, 15:59
Jag är på en diet på ca 2200 kcal per dag.
Idag har vi avslutning på terminen och jag räknar med 3 liter starköl

Näringsvärde på 3 liter öl
Protein 18 gram
Kolhydrat 96 gram
Alkohol 150 gram
Kcal 1398

Ska jag då bara äta 800 kcal från mat idag?

jwzrd
2005-12-16, 16:01
Jag är på en diet på ca 2200 kcal per dag.
Idag har vi avslutning på terminen och jag räknar med 3 liter starköl

Näringsvärde på 3 liter öl
Protein 18 gram
Kolhydrat 96 gram
Alkohol 150 gram
Kcal 1398

Ska jag då bara äta 800 kcal från mat idag?

Du kanske kan tillåta dig själv en fuskdag på dieten? Annars är det möjligt att GymTT har en del tips angående det här.

Aelrik
2005-12-16, 16:04
Nej. Det bästa är väl att ta en s.k. ätardag.
Ät bra mat under dagen och drick sedan öl på kvällen. Dock kan du ju stå över donkenburgaren kvart i tre...
Det handlar lite om varför du är på diet. Är det för viktminskning eller invägning exempelvis?

Vill du bara gå ner i vikt är det bara nyttigt (psykiskt!) att släppa loss ibland.
En utekväll kommer inte märkas om du håller dieten på lång sikt.

HookersUnited
2005-12-16, 16:07
Du kanske kan tillåta dig själv en fuskdag på dieten? Annars är det möjligt att GymTT har en del tips angående det här.
:laugh:

Fredrik_S
2005-12-16, 17:12
Nej. Det bästa är väl att ta en s.k. ätardag.
Ät bra mat under dagen och drick sedan öl på kvällen. Dock kan du ju stå över donkenburgaren kvart i tre...
Det handlar lite om varför du är på diet. Är det för viktminskning eller invägning exempelvis?

Vill du bara gå ner i vikt är det bara nyttigt (psykiskt!) att släppa loss ibland.
En utekväll kommer inte märkas om du håller dieten på lång sikt.

Jag är både i början och slutfasen av min diet. det har gått en vecka och jag var "ok" deffad när jag började pga bra kost och mycket träning, jag ska gå ner 3 kg till på tre veckor, har rasat i vikt denna första vecka med ca 3 kg men det var väntat för vätskan och glykogenet. Jag strävar efter "tävlingsdeff" (dock ingen tävling då) den 9 januari. 174 cm lång vikt 74.8 mål 71,5-72kg.

King Grub
2005-12-16, 17:15
Då är det bara en fråga om prioritet, då. Dricka dig full eller toppa formen. Det är upp till dig. Du kan inte manipulera bort effekterna, så om du tror att det påverkar dig negativt, får du antingen strunta i drickandet eller strunta i effekterna av det.

Nismo
2005-12-16, 17:17
Come on...3 öl är knappast något som märks.
Du får breaka på dansgolvet utav bara helvete så har du förbrukat de 800kcal.

Jacksatan
2005-12-16, 17:19
En dags slarv lär knappast göra nån skillnad i ett lite längre perspektiv. Man måste kunna göra roliga saker då och då även om de kanske förstör lite för träningen.

Fredrik_S
2005-12-16, 17:19
3 liter = 6 öl :) Får väl se vad som händer har två proteindrinkar planerade vid 18 00 och 24 00 och mat vid 21 00. hoppas ölen e dyr så jag inte har råd med mer än tre.

hubbabubba
2005-12-16, 18:46
blir bara less när jag ser såna här trådar, lev livet för tusan!

Fredrik_S
2005-12-17, 05:33
blir bara less när jag ser såna här trådar, lev livet för tusan!
Så blev det... väldigt underbar avslutning.. gonatt

Sverker
2005-12-17, 07:23
blir bara less när jag ser såna här trådar, lev livet för tusan!


Bra trött jag blir på denna drogkultursglorifiering :( Jag lever livet och inte behöver jag dricka alkohol. Vilken taskig självkänsla man måste ha för att vara berusad innan man kan breaka loss på dansgolvet.

Yankeee
2005-12-17, 08:55
Bra trött jag blir på denna drogkultursglorifiering :( Jag lever livet och inte behöver jag dricka alkohol. Vilken taskig självkänsla man måste ha för att vara berusad innan man kan breaka loss på dansgolvet.

Nu var det inte det som var poängen ;) Utan att folk koncentrerar sig FÖR mycket på att vara optimala att de struntar i att göra saker de tycker om.

hubbabubba
2005-12-17, 11:31
Nu var det inte det som var poängen ;) Utan att folk koncentrerar sig FÖR mycket på att vara optimala att de struntar i att göra saker de tycker om.

Mjo var mer så jag menade :) Jag menar man kan ju träna seriöst men släppa lite på det nån gång?

keffat_liv
2005-12-17, 12:24
Mjo var mer så jag menade :) Jag menar man kan ju träna seriöst men släppa lite på det nån gång?

vill man bli stor så vill man, vill man inte så vill man inte.

stefannn
2005-12-17, 12:44
Bra trött jag blir på denna drogkultursglorifiering :( Jag lever livet och inte behöver jag dricka alkohol. Vilken taskig självkänsla man måste ha för att vara berusad innan man kan breaka loss på dansgolvet.

men frågan gällde väl inte hans självkänsla...
tycker inte det är nån drofkultursglorifiering att tycka att man ska dricka om man vill dricka... att låta bli att dricka en gång tycker jag är lite dumt ... i ditt fall är det väl skillnad (tror att du tävlar det jag grundar på)

Halib
2005-12-17, 15:27
Blir sa trott pa alla som tjatar om att det gar att ha kul utan alkohol.. att det bara ar dom med taskigt sjalvfortroende som behover dricka, for att vaga mer... Det kanske inte galler alla.. MEN man HAR roligare med lite alkohol i kroppen... kanner knappt nagon som tycker att det blir trakigare efter nagra glas vin/champange/ol etc... Vikingarna drack.. vi dricker osv././ thats it! Sen att det inte ar halsosamt att dricka storre mangder haller jag med om! Men att njuta nagon gang da och da gor knappast nagon storre skada... om man nu inte ska upp pa scen *flex*

Cerberus
2005-12-17, 15:36
Usch jag får dåligt samvete när jag e på fest o dricker socialt eller blir stupfull.

Drack typ 3-4 halvliters öl igår plus några klunkar sprit som smaka röv. Hade kul iaf :) kändes lagomt mkt. Går det inte att deffa om man typ dricker nån gång på helgen?? Iof försökte jag deffa i våras men då söp jag som ett svin varenda helg typ o resultaten kom inte direkt heller..

Fartman
2005-12-17, 18:41
Usch jag får dåligt samvete när jag e på fest o dricker socialt eller blir stupfull.

Drack typ 3-4 halvliters öl igår plus några klunkar sprit som smaka röv. Hade kul iaf :) kändes lagomt mkt. Går det inte att deffa om man typ dricker nån gång på helgen?? Iof försökte jag deffa i våras men då söp jag som ett svin varenda helg typ o resultaten kom inte direkt heller..

Klart det går, men det är givetvis bättre att inte göra det. Som nämt tidigare, allting handlar om prioritet. För många kanske det helt enkelt blir bättre resultat om dom "syndar" ibland då dom kanske annars hade lagt ner helt pga att dom ledsnat för fort.

Krampus
2005-12-17, 18:57
Bra trött jag blir på denna drogkultursglorifiering :( Jag lever livet och inte behöver jag dricka alkohol. Vilken taskig självkänsla man måste ha för att vara berusad innan man kan breaka loss på dansgolvet.

Ja med!
Tusans ungdomar som dagligen drogar sig till medevetslöshet och med allra största säkerhet bedriver hor i vårt allmänyttans Sverige.
Hubbabubba skrev ju faktiskt så här:

blir bara less när jag ser såna här trådar, lev livet för tusan!

Ja, hur kan man annars tolka det annat än drogkultspropaganda?
Vi första anblick kan man få för sig att han menar att det kan vara bra att slappna av lite grand, att inte bli för insnöad på sin träning och därigenom suboptimal, men banne mig om denna drogernas liberal inte har kommit hit för att förvrida ungdomen och på sikt omstörta vårt fina och genomärliga folkhemssverige till ett nytt Sodom.

Hur han har blivit så förtappad? - Rockmusik...

Karl_alfred
2005-12-17, 19:42
Herregud! Varför ens fråga en sån här sak? Hade det handlat om tävlingsdeff tror jag du vetat hur de ligger till.

Fatzo
2005-12-17, 23:47
Bra trött jag blir på denna drogkultursglorifiering :( Jag lever livet och inte behöver jag dricka alkohol. Vilken taskig självkänsla man måste ha för att vara berusad innan man kan breaka loss på dansgolvet.

Håller nästan i stort med men då är det ju också synd att 98% av sveriges befolkning har taskig självkänsla...

Fredrik_S
2005-12-18, 00:40
Bra trött jag blir på denna drogkultursglorifiering :( Jag lever livet och inte behöver jag dricka alkohol. Vilken taskig självkänsla man måste ha för att vara berusad innan man kan breaka loss på dansgolvet.

Vi var tvungna att dricka alkohol på festen för att våga gå ifrån dansgolvet och prata med varandra istället ;) . (det var avslutningfest på min dansskola)

tigerofsweden
2005-12-18, 00:51
Vi var tvungna att dricka alkohol på festen för att våga gå ifrån dansgolvet och prata med varandra istället ;) . (det var avslutningfest på min dansskola)

Hahaha 1-0 till Fredrik :laugh:

Sverker
2005-12-18, 07:06
Håller nästan i stort med men då är det ju också synd att 98% av sveriges befolkning har taskig självkänsla...

Normalicering kallas det. För att passa in i gruppen måste du följa gruppen. Följer du inte gruppen så kommer gruppen att övertyga dig om att du måste in i ledet.

Jag har mött det många gånger i diskussioner med högstadieelever. De gör precis som gymnasieeleverna, 25-åringarna de möter utanför krogarna och föräldrarna, de dricker för att det är kul. Men ingen kan förklara vad kul är ?

De kan heller inte förstå att det finns en vuxen som inte dricker, alla bara gör det. De saknar förebilder. Första frågan måste istället vara, varför dricker jag ?

Krampus
2005-12-18, 10:01
Normalicering kallas det. För att passa in i gruppen måste du följa gruppen. Följer du inte gruppen så kommer gruppen att övertyga dig om att du måste in i ledet.

Jag har mött det många gånger i diskussioner med högstadieelever. De gör precis som gymnasieeleverna, 25-åringarna de möter utanför krogarna och föräldrarna, de dricker för att det är kul. Men ingen kan förklara vad kul är ?

De kan heller inte förstå att det finns en vuxen som inte dricker, alla bara gör det. De saknar förebilder. Första frågan måste istället vara, varför dricker jag ?

För att världen är en soptipp Sverker.
Men du och jag verkar iofs inte bo i samma värld när du i sann aftonbladetanda "rasar" imot den hemska spriten i inlägg efter inlägg, när det i själva verket är människorna som är det verkliga problemet.....

melancoolio
2005-12-18, 10:42
Jag är på en diet på ca 2200 kcal per dag.
Idag har vi avslutning på terminen och jag räknar med 3 liter starköl

Näringsvärde på 3 liter öl
Protein 18 gram
Kolhydrat 96 gram
Alkohol 150 gram
Kcal 1398

Ska jag då bara äta 800 kcal från mat idag?

Hur långt ifrån tävling är du?

Sverker
2005-12-18, 11:39
För att världen är en soptipp Sverker.
Men du och jag verkar iofs inte bo i samma värld när du i sann aftonbladetanda "rasar" imot den hemska spriten i inlägg efter inlägg, när det i själva verket är människorna som är det verkliga problemet.....


Men det är ju det jag gör :confused:

Jag vill uppmärksamma alla, och främst ungdomar, att det finns något annat än alkohol.

Soptippen är här eftersom personer inte klarar av att hantera alkohol utan sabbar sin utbildning, yrkeskarriär, relationer, pengar och hela sitt liv. Vore det inte bättre att informera och låta folk ta egna beslut än normaliceras ?

Krampus
2005-12-18, 11:55
Men det är ju det jag gör :confused:

Jag vill uppmärksamma alla, och främst ungdomar, att det finns något annat än alkohol.

Soptippen är här eftersom personer inte klarar av att hantera alkohol utan sabbar sin utbildning, yrkeskarriär, relationer, pengar och hela sitt liv. Vore det inte bättre att informera och låta folk ta egna beslut än normaliceras ?

Vaddå - Jesus eller?
Klart att det finns annat än alkohol, det låter på dig som om man var tvungen att välja antningen eller? Du verkar bra se missbruk varje gång alkohol nämns?

Det jag reagerar på är att du spyr på en kille (hubbabubba) som säger ungefär: "Relax, ta en bärs, du kommer inte att dö och träningen kommer inte att bli nämnvärt lidande".
Då kommer du dragande med ord som "Drogkultsfixering" och att man måste ha extremt dålig själkänsla om man vill alternera sitt sinne i några timmar....
Ganska stark överreaktion och kraftig moralisering skulle jag vilja påstå och du för gärna förklara varför en kille som dricker sex öl kommer att rasera - citat: "utbildning, yrkeskarriär, relationer, pengar och hela sitt liv." och där till varför man skulle önska att normalisera sig till en grupp som i dina ögon missbrukar?

Jacksatan
2005-12-18, 12:37
Vaddå - Jesus eller?
Klart att det finns annat än alkohol, det låter på dig som om man var tvungen att välja antningen eller? Du verkar bra se missbruk varje gång alkohol nämns?

Det jag reagerar på är att du spyr på en kille (hubbabubba) som säger ungefär: "Relax, ta en bärs, du kommer inte att dö och träningen kommer inte att bli nämnvärt lidande".
Då kommer du dragande med ord som "Drogkultsfixering" och att man måste ha extremt dålig själkänsla om man vill alternera sitt sinne i några timmar....
Ganska stark överreaktion och kraftig moralisering skulle jag vilja påstå och du för gärna förklara varför en kille som dricker sex öl kommer att rasera - citat: "utbildning, yrkeskarriär, relationer, pengar och hela sitt liv." och där till varför man skulle önska att normalisera sig till en grupp som i dina ögon missbrukar?

Håller med till fullo, för en gångs skulle, Krampie-boy. =) *yourock*

Sverker
2005-12-18, 12:55
Jesus drack vin. Han visste att folk uppskattar vin i sitt umgänge och frälste ett bröllop i Kanan genom förvandla vatten till vin.


Tyvärr så ser jag inte den glädjen i god mat och dryck så ofta. Jag ser andra saker som är oförmågan att ta hand om sig själv när berusningen slår till.

Har jag spytt på hubbabubba :confused: Jag har hela tiden skrivit generellt och påtalat att det finns ett nyktert alternativ. Detta är ett träningsforum och träning har ingenting med alkohol att göra.

Det där med taskig självkänsla var generellt för att slänga in en brandfackla, vilket uppenbarligen tog fyr. Har hubbabubba eller någon annan illa upp så ber jag om ursäkt.

Krampus
2005-12-18, 13:25
Jesus drack vin. Han visste att folk uppskattar vin i sitt umgänge och frälste ett bröllop i Kanan genom förvandla vatten till vin.
Tyvärr så ser jag inte den glädjen i god mat och dryck så ofta. Jag ser andra saker som är oförmågan att ta hand om sig själv när berusningen slår till.

Du kanske borde prova då...
Avhållsamhet och förmananden som hos tex laestadianerna, brukar plocka fram fina sidor hos människan som inavel, pyskisk misshandel, penalism och ett patriarkalt styre där varje person som faller utanför gruppens värderingar eller regler med säkerhet kommer att drabbas av ngn form av straff...
En vikingafylla framstår för mig som mer hälsosamt än att iställa sig hos ngn grupp som tror att livets svar finns sammanfattade i en bibel..... Say no more.


Har jag spytt på hubbabubba :confused: Jag har hela tiden skrivit generellt och påtalat att det finns ett nyktert alternativ. Detta är ett träningsforum och träning har ingenting med alkohol att göra.

Ok: Bra trött jag blir på denna drogkultursglorifiering :( Jag lever livet och inte behöver jag dricka alkohol. Vilken taskig självkänsla man måste ha för att vara berusad innan man kan breaka loss på dansgolvet.

Så skrev du. Hur du kunde få hans inlägg till drogkultsglorifiering och antyda att folk som dricker har så taskig självkänsla har du inte svarat på.

Det där med taskig självkänsla var generellt för att slänga in en brandfackla, vilket uppenbarligen tog fyr. Har hubbabubba eller någon annan illa upp så ber jag om ursäkt.

Aha, du "rasade" imot alkoholen för att se vad du skulle få för reaktioner?
Låt mig säga så här:
Dina självklarheter och generalliseringar som "Detta är ett träningsforum och träning har ingenting med alkohol att göra" och din tro att alla vill anpassa sig till det DU anser normalt gör nog att folk tar duktigt mycket mer illa upp.
Jag ser det mer som om du av någon anledning behöver ngt att få ut frustrationer på och alkohol blir din måltavla i detta fallet, ALDRIG NÅGONSIN framställt på ngt drogglorifierande sätt i denna tråden, av någon... Bevisa mig gärna det motsatta.

Sverker
2005-12-18, 14:06
Jag läser, men är inte säker på att jag förstår Krampus.
Hur som helst så har jag har uttryckt vad jag vill få fram och det räcker för mig. Någon frustationer känner jag inte.

Krampus
2005-12-18, 14:08
Jag läser, men är inte säker på att jag förstår Krampus.
Hur som helst så har jag har uttryckt vad jag vill få fram och det räcker för mig. Någon frustationer känner jag inte.

Spring inte och göm dig nu! J´accuse! :MrT:

Cerberus
2005-12-18, 14:32
Jag skulle fan vilja lägga av med att dricka alkohol över huvud taget! Inte så lätt dock, en bit på vägen har man kommit iaf. Jag dricker inte alls ofta längre och nu i helgen har jag druckit relativt lite i jämförelse med alla andra idiotfyllor man haft.

Jag vill lägga av mest för att jag vill få ut mer av min träning.

Sverker
2005-12-18, 15:06
Spring inte och göm dig nu! J´accuse! :MrT:


Vissa tror att anfall är bästa försvar. Berätta istället för mig vad som är kul med alkohol och berätta sedan varför jag ska testa alkohol. Hittills har du bara kört anfall och t o m försökt analyser mig ned till atomerna. Det fungerar inte utan nu är det din tur.

Jag vet att ett starkt försvar alltid är bästa anfall så när du är klar så svarar jag.

HenrY
2005-12-18, 15:07
Vissa tror att anfall är bästa försvar. Berätta istället för mig vad som är kul med alkohol och berätta sedan varför jag ska testa alkohol. Hittills har du bara kört anfall och t o m försökt analyser mig ned till atomerna. Det fungerar inte utan nu är det din tur.

Jag vet att ett starkt försvar alltid är bästa anfall så när du är klar så svarar jag.

Aight Krampus! It´s on!! *popcorn*

hallar
2005-12-18, 15:45
Jag dricker inte heller alkohol och det har jag aldrig gjort. Helt enkelt kan jag inte förstå tjusningen med det. Detta är något som uppfatas som mycket märkligt i synerhet i de studentkretsar som jag rör mig i nu för tiden. Jag tror nog att det beror mycket på vilken slags person man är om man har någon "nytta" utav alkohol. Det kan nog hjälpa endel att slappna av och prata med nya människor.

Allt inom rimliga gränser är nog min åsikt.

Cerberus
2005-12-18, 15:55
Sverker, hur mycket alkohol måste man dricka under en kväll för att det ska ge riktigt dåliga effekter på kroppen för en tränande individ? 3-4 halvliters öl? Det e ungefär den mängden jag drack i fredags..

Sverker
2005-12-18, 16:10
Inte den blekaste...

Jacksatan
2005-12-18, 17:37
Jag dricker inte heller alkohol och det har jag aldrig gjort. Helt enkelt kan jag inte förstå tjusningen med det. Detta är något som uppfatas som mycket märkligt i synerhet i de studentkretsar som jag rör mig i nu för tiden. Jag tror nog att det beror mycket på vilken slags person man är om man har någon "nytta" utav alkohol. Det kan nog hjälpa endel att slappna av och prata med nya människor.

Allt inom rimliga gränser är nog min åsikt.

Tjusningen är väl att kunna ta ett glas vin till maten med tjejen och tycka det är gott samtidigt som man känner sig mer avslappnad och tillfreds. Ett par öl med grabbarna framför bra fotboll skall heller ej underskattas. Ser du inte tjusningen med det så ska du heller inte dricka, men det är tråkigt att alkoholdiskussionen ofta utmynnar i ett svart eller vitt resonemang där rejäla fyllor ses som enda alternativet till total avhållsamhet.

Krampus
2005-12-18, 18:37
Vissa tror att anfall är bästa försvar. Berätta istället för mig vad som är kul med alkohol och berätta sedan varför jag ska testa alkohol. Hittills har du bara kört anfall och t o m försökt analyser mig ned till atomerna. Det fungerar inte utan nu är det din tur.

Jag vet att ett starkt försvar alltid är bästa anfall så när du är klar så svarar jag.



Omvänd psykologi fungerar inte på mig och mitt anfall på dig har bestått i, och gör fortfranade varför du mer eller mindre använder hat-propaganda varje gång alkohol nämns.
Första inläggat har du ursäktat med att du ville provocera - kör för det, det kan vara ett sätt att skapa en debatt, med då ville jag veta på vilka grunder du tog så starkt avstånd ifrån det?

Orginalfråga var följande:

Jag är på en diet på ca 2200 kcal per dag.
Idag har vi avslutning på terminen och jag räknar med 3 liter starköl

Näringsvärde på 3 liter öl
Protein 18 gram
Kolhydrat 96 gram
Alkohol 150 gram
Kcal 1398

Ska jag då bara äta 800 kcal från mat idag

Killen ska alltså på en avslutning, något som händer en gång, han vill fira.
Folk menar att det är helt ok och att det inte kommer att påverka hans diet ngt nämnvärt.
Jag menar att man riskerar att bli insnöad och dum i huvudet om man aldrig unnar sig ngt som man tycker om. Tränings moralen blir snarare bättre om man lever livet avslappnat och har distans till vad man sysslar med. Det är min erfarenhet av allt i livet - Studier, arbete, träning osv.

Du dundrar i med ord som drogglorifiering, börjar relatera i termer om missbruk, att folk som brukar alkohol måste ha dålig självkänsla och att unga människor som du gör till en homogen grupp på ngt bizzart sätt tar till sig spriten bara "för att få vara med", de vill de egentligen inte - men det gör det iaf för att de saknar goda förebilder som jag inte annat kan tolka till att du i detta fallet anser dig själv som?
Vad har då varit grunden för dina inlägg här: En kille ska dricka sex öl på sin avslutning......

Jag förutsatte faktiskt att du HADE provat alkohol, för hur kunde du annars argumentera så hårt för något om du inte hade erfarenhet av det?
Tolkar på dit senaste inlägg som du INTE har det alltså?


Då ber du mig föklara vad som är så bra med alkohol.
Då ska jag göra det.

Människan har i så länge den funnits användt sig av berusningsmedel av olika typer.
Generellt för att framkalla ett alterntivt sinnestillstånd - från psykedeliska svampar för att uppnå ett högre medvetande, till ngt så trivialt som "After work" öl, där man bara ville ta udden av vardagen lite.
Eller varför inte ngt du känner igen: Jesus sociala vindrickande med lärjungarna.
Det är rätt enkelt egentligen - man anväder alkolhol för att inte vara helt som vanligt. Tex för att förstärka upplevelsen av en skolavslutning....
Kan man inte ha roligt utan den? - Säkert, men man behöver fan inte kasta smutts på dem som väljer att dricka. Ilskan känns obefogad, överilad och lätt ofokuserbar efter som du inte kan argumentera för den, ifrån din sida.
Alkohol öppnar upp både bra och dåliga saker hos en människa och som en possitiv sak kan ju nämnas alla förhållande som har inletts på fester tex... Alkholen som nervositetslösare.


Varför går jag så hårt åt dig då:
Jag hatar hyckleri och skräckpropaganda.
Farliga saker ska belysas med rättvis objektivitet och var och en får ta beslut om hur de själva vill göra med sina liv. Ingen gud, ingen ledare, ingen förmyndare.. Den som försöker sätta sig på andra människor genom förmyderi, igenom vad den tror är bäst vill jag hänga ut i ljuset och p*ssa på. Back to Sovjet...
Och när du flyr istället för att förklara hur du tänker och varför du var tungen att brassa på som du gjorde blir jag förbannad.

mini
2005-12-18, 19:15
Jag dricker sällan alkohol själv, men att demonisera drickandet i alla dess former slår fel. Absolut - är man seriös i sitt byggande bör man fundera på om en utekväll är värd sitt pris. Det är det trådskaparen gör. Då det inte fanns några stenhårda mål till ett visst datum satta så tycker jag inte det behöver vara drogkulturglorifiering att svara på frågan med ett "visst kan du gå ut och ta några öl kompis". De som väljer att inte dricka idag får sällan konstiga blickar eller frågor från en omgivning som tycker att det är suspekt. Samma respekt bör visas hos dem som inte dricker för dem som faktiskt väljer att göra det då och då.

Sverker
2005-12-18, 19:34
Jag flyr inte Krampus. Jag vill bara visa att det finns alternativ. Att det finns någon som inte behöver fira med alkohol

Helt plötsligt är det jag som är udda och främmande. Helt plötsligt är det jag som blir ett hot. Det är det som jag inte förstår :confused:

Yankeee
2005-12-18, 19:51
Helt plötsligt är det jag som är udda och främmande. Helt plötsligt är det jag som blir ett hot. Det är det som jag inte förstår :confused:

För att du överdriver och maler på med skräckpropaganda. Tom jag som är absolutist tycker att det är överdrivet. Det enda det åstakommer är att folk skiter helt i alla argument mot drickande.

Krampus
2005-12-18, 20:26
Jag flyr inte Krampus. Jag vill bara visa att det finns alternativ. Att det finns någon som inte behöver fira med alkohol

Helt plötsligt är det jag som är udda och främmande. Helt plötsligt är det jag som blir ett hot. Det är det som jag inte förstår :confused:

Earth to Knutby...
Jag vet att du menar väl och det är kanske det som gör mig ännu mer arg, för att du så benhårt tror på det du gör. ;)

Igen: När du skriver alternativ så låter du som om det enda en ung mäniska har att tillgå är att supa. Antingen eller. Svart eller vitt. Alkohol=ond bråd död och lidande.
Jag vet inte vilka stad eller by du kommer ifrån, men jag anser att vardagens trisstes löses genom individens kreativitet och förmåga att aktivera sig själv, om vi nu utår ifrån att det är DET som du menar med ALTERNATIV.

Du kör över folk när du skriker bajs och fy som du gjorde tidigare.
Hade du ifrån början gett resonabla argument till varför han inte borde dricka sina sex öl på avslutningen hade jag aldrig gett mig på dina inlägg.
Men som jag ser det - så finns det inga sådana.
Fridens liljor. :)

gothen
2005-12-18, 20:28
3 liter = 6 öl :) Får väl se vad som händer har två proteindrinkar planerade vid 18 00 och 24 00 och mat vid 21 00. hoppas ölen e dyr så jag inte har råd med mer än tre.

Ska du dricka protein på krogen vid 2400? :bow:

Du får helt enkelt prioritera... Sen kan du ju alltid gå ut på en extra lång promenad eller så på söndagen.