handdator

Visa fullständig version : 2 frågor !


krilleh
2005-12-16, 08:55
fråga 1:

Efter mitt bicepspass får jag ingen träningsverk dagen efter, och jag vet att man inte behöver få de om man tränar tungt men jag får de i övriga kroppen. Ja tycker de känns mest på underarmarna när jag gör biceps övningarna. Ska de va så?
När jag kör sittandes hantelcurl så känns de mest i underarmarna tex.

Mitt bicepspass ser ut såhär:
Börjar med Sittandes hantelcurl med rak rygg, 5 set, 8 reps.
Sen stångcurl 4 set, 6 reps.
Och sen avslutar jag med koncentrationscurl 3 set, 8 reps.

Är det något jag ska förändra i schemat? Har kört detta sen jag börja gymma för 4-4 månader sen och de känns att underarmarna tar mest stryk.

Fråga 2:
Efter varje set jag gör så blir jag väldigt anfodd. Ifs så kör jag på tunga vikter så den sista repet blir väldigt jobbigt men iaf så blir jag mkt anfodd. så måste vila länge osv. Är detta pga konditionen?

m0gh
2005-12-16, 11:30
fråga 1:

Efter mitt bicepspass får jag ingen träningsverk dagen efter, och jag vet att man inte behöver få de om man tränar tungt men jag får de i övriga kroppen. Ja tycker de känns mest på underarmarna när jag gör biceps övningarna. Ska de va så?
När jag kör sittandes hantelcurl så känns de mest i underarmarna tex.

Mitt bicepspass ser ut såhär:
Börjar med Sittandes hantelcurl med rak rygg, 5 set, 8 reps.
Sen stångcurl 4 set, 6 reps.
Och sen avslutar jag med koncentrationscurl 3 set, 8 reps.

Är det något jag ska förändra i schemat? Har kört detta sen jag börja gymma för 4-4 månader sen och de känns att underarmarna tar mest stryk.

Fråga 2:
Efter varje set jag gör så blir jag väldigt anfodd. Ifs så kör jag på tunga vikter så den sista repet blir väldigt jobbigt men iaf så blir jag mkt anfodd. så måste vila länge osv. Är detta pga konditionen?

Kör du till failure då..? Så du inte latchar runt med vikter du klarar av hur lätt som hellst :D Fast jag antar att du inte har så lätta vikter.. Jag kör gjärna lite pull-ups.. (tror dom heter så iaf, som chins fast man håller mkt smalare så de går rakt på biceps:P)

krilleh
2005-12-16, 18:15
Kör du till failure då..? Så du inte latchar runt med vikter du klarar av hur lätt som hellst :D Fast jag antar att du inte har så lätta vikter.. Jag kör gjärna lite pull-ups.. (tror dom heter så iaf, som chins fast man håller mkt smalare så de går rakt på biceps:P)


Nej jag latchar absolut inte runt med vikterna :) det är jobbigt som satan !

nirre
2005-12-16, 18:41
testa först att värma upp med bicepsstången men 15-20 reps. efter det kör du dina arbetsset. efter jag har börjat värma upp såhär får jag grym kontakt o pump i biceps.

krilleh
2005-12-17, 01:05
testa först att värma upp med bicepsstången men 15-20 reps. efter det kör du dina arbetsset. efter jag har börjat värma upp såhär får jag grym kontakt o pump i biceps.

borde jag värma upp till hantelcurl också?

nirre
2005-12-17, 01:09
nja inte om du kör den efter skivstångscurl, mina brukar vara så jävla överhettade att jag knappt orkar huntelcurl efter, så uppvärming behövs nog inte, de är det nog bra tillräckligt enligt mig iaf.