handdator

Visa fullständig version : ARNOLD


mane
2002-06-05, 22:13
jag undrar hur mycket arnold vägde som mest? jag orka inte söka upp det, men eftersom det finns kunniga människor här så frågar jag här. en sak jag tror mig veta är att han är 190cm lång stämmer det?

stefannn
2002-06-05, 22:53
det stämmer väldigt lite... han är ganska kort strax över 170 tror jag ...men han är inte lång... 110 kilo ungefär tror jag han vägde

Arne Persson
2002-06-05, 22:56
C:a 187-188cm/ c:a 108 kg tävlingform.

Kjellstroem
2002-06-06, 15:37
Ursprungligen skickat av stefannn:
<STRONG>det stämmer väldigt lite... han är ganska kort strax över 170 tror jag ...men han är inte lång... 110 kilo ungefär tror jag han vägde</STRONG>

Strax över 170?
Du är ju totalt ute och cyklar :o

laMaz
2002-06-08, 00:22
hehe håller med ovanstående liksom vart har du hört att han är lite över 170cm? =) ja ha för mig han va runt 185cm så poss o kram si.

cjs
2002-06-08, 08:45
Längd - 188 cm
Vikt - 107 kg
Armar - 56 cm
Bröstkorg - 145 cm
Midja - 86 cm
Lår - 72 cm
Vader - 51 cm

Källa: nånstans på nätet, kommer ej ihåg. Bra va? ;)

mane
2002-06-09, 19:31
ok så han var 188cm och vägde 107-108kg tackar! jag hade nämligen slagit vad med en kompis och han påstod att arnold tävlade på 118kg.

p.s
han var ganska liten i jämförelse med dagens BB

[ 09 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]

GhostFace
2002-06-09, 20:43
Ganska liten?
Ja, kan man kanske säga. Men ändå så är ju Arnold en levande klassisk legend & med sina mått är han fortfarande något av ett slutgiltigt mål för många kroppsbyggare. Fast han var så liten...i jämförelse.

På den tiden så fanns det väl inte lika mkt kemikalier att stoppa i sig, doserna var väl inte heller lika stora som i klass med vad proffs idag stoppar i sina kroppar.

big
2002-06-09, 21:45
Här hitta jag lite om gamla proffsens arm mått: http://www.cyberpump.com/training/arthur/bulletin2/bul2ch36.html

Kanske inte har allt för mycket med topicen att göra men lite kul kanske nån tycker det är.

mane
2002-06-10, 21:34
ju om vi säger att Arnold var ren, och var det största en man kan bli så kan man ju på engång deskvalificera mer än hälften av MR olympias tävlande för doping.eller hur?

Warrior
2002-06-10, 22:46
Ursprungligen skickat av mane:
<STRONG>ju om vi säger att Arnold var ren, och var det största en man kan bli så kan man ju på engång deskvalificera mer än hälften av MR olympias tävlande för doping.eller hur?</STRONG>

Vadå mer än hälften? ALLA!!! Tror du verkligen det finns någon som kvalificerar sig till Mr.O och är ren...

deicider
2002-06-10, 23:53
På den tiden så fanns det väl inte lika mkt kemikalier att stoppa i sig, doserna var väl inte heller lika stora som i klass med vad proffs idag stoppar i sina kroppar.


Tro mig,de tog höga doser redan på arnolds tid.Vad sägs om 100 dianabol om dagen?
Kolla vad en känd byggar journalist säger:

"I wanted to comment on Arnold/Franco etc....I talked to Don Ross before he died along with another guy who worked at Ironman and trained with the Mentzers and the crew. Don told me he would sue me if I let it out while he was alive but he swore on his life, Arnold, Franco and their training partner Ric Drasin were doing 100-150 tabs of dball a day. The bottle cost 3 dollars per 100 and they didnt know any better. Drasin developed a shortlived health problem on the orals and (i think circa late 74)they all cut back. The Mentzers according to a highup at Ironman mag who trained with them extensively were boatloading bottles (i believe he said anavar) and other things."

Förresten visste ni att Arthur Jones mätte arnolds armar på 49cm i tävlingsform?

Warrior
2002-06-11, 00:10
Kan mycket väl stämma det där men 150st om dagen? COME ON!

Insano på vilka doser ligger dagens BB's på tror du? Du verkar va insatt i detta...

steefann
2002-06-11, 01:03
Det är väl inte direkt någon hemlighet att Arnold var dopad, det erkänner han till och med själv.

March
2002-06-11, 19:46
jag har hört på arnols dokumetär
om jag minns rätt så tog han anabola i börgan
innan nan blev mr U
och så va han så lång om jag minns rätt
så tog han 120 kg i bänk :) inte säket på upp gifterna :(

Pure
2002-06-11, 19:57
120 i bänk o 100 dianabol om dagen låter ju minst sagt inneffektivt med tanke på att han var en mästare på att träna! Men men jag vet inte...

Det är konstigt det där, att det är så många som tror att han inte dopade sig! Tom folk som tränat seriöst en längre tid.

Jag har för mig att han erkänt 20 års anv av dopingpreparat. En hel del var förstås inte dopingklassat då, men det är det nu.
Har ett svagt minne av att han får ta injektioner av ngt som ska hjälpa mot muskelkramper( som kan leda till döden ) så där en 5 ggr om dan! Inge vidare!
Nu skriver jag saker jag inte är 100% säker på om det stämmer, brukar försöka undvika det men men. :)

Arne Persson
2002-06-11, 22:08
Nu får ni faktiskt ta och ge er! Arnold och samtida tog steroider i doser som inte låg i närheten av vad de tar i dag. Var är de bevisen att han tog si och så många piller??? Han tränade oerhört hårt och målmedvetet. Han var extremt målinriktad vilket är av oerhörd betydelse om du skall nå framgångar. Han tog omkring 200 kg i bänkpress, Franco Columbo tog 216 kg i bänk, 304 kg i knäböj och 331 kg i mark (utan dräkter) vägandes 82 kg. Hur kommer det sig att Arnolds morsa hade samma hjärtfel som sin son? Tog hon också en massa huggisar? Enligt ryckten hade ju Arnold tagit så mycket steroider att han fick detta hjärtfel som förövrigt avhjälptes med en operation.

Loco 2
2002-06-11, 22:34
120 kg bänk :D

deicider
2002-06-12, 00:04
Nu får ni faktiskt ta och ge er! Arnold och samtida tog steroider i doser som inte låg i närheten av vad de tar i dag. Var är de bevisen att han tog si och så många piller??? Han tränade oerhört hårt och målmedvetet. Han var extremt målinriktad vilket är av oerhörd betydelse om du skall nå framgångar. Han tog omkring 200 kg i bänkpress, Franco Columbo tog 216 kg i bänk, 304 kg i knäböj och 331 kg i mark (utan dräkter) vägandes 82 kg. Hur kommer det sig att Arnolds morsa hade samma hjärtfel som sin son? Tog hon också en massa huggisar? Enligt ryckten hade ju Arnold tagit så mycket steroider att han fick detta hjärtfel som förövrigt avhjälptes med en operation.
Arne,du har väl sett bilder på Franco Columbus avancerade gynecomasti?Det får man
inte av pytte doser.
Att inte vissa byggare på 70-talet experimenterade med stora doser steroider är helt fel tror jag.
Har hört en gammal svensk byggarveteran(som känner Arnold och gänget-var t.o.m med i en liten snutt i Pumping Iron)att Arnold alltid tog mer steroider än någon annan.Hade med sig en skål med dianabol till gymet etc.
Arnold hade verkligen den mentaliteten att göra vad som än krävdes för att vinna.

Kolla vad engelske doping experten Brian Batcheldor säger:

"In truth, some of the most extreme examples of abuse that I am aware of took place in the late '70s and early '80s. I personally know two powerlifters and five top-level bodybuilders (two Olympia competitors) who have admitted to taking between 50 and 100 dianabol a day during the '70s. They also claim that they knew many other top-level athletes who have done the same, along with taking various injectables, also in huge dosages. Some of them knew athletes that became very ill from their practice without realizing the cause. The funny thing is that, in many instances, the doctors did not recognize the cause, either—typically cross-questioning the patient about alcoholism even after hearing what they had been taking. This demonstrates how easy it is for the facts to become buried.

I also know one top strength athlete who admitted to regularly taking 100 dianabol a day and two 5,000-mg doses of testosterone per week during the weeks prior to a competition. He would also train on amphetamine and use sleeping pills to allow him to sleep twice a day, all during the innocent '70s and early '80s. By this man's own admission, if he had not injured himself seriously in preparation for the world championships, he probably would have died."
http://www.testosterone.net/html/52bb.html


Men många vill inte tro att deras idoler var dopingmissbrukare eller att de var böghoror etc.

deicider
2002-06-12, 00:09
Han tränade oerhört hårt och målmedvetet. Han var extremt målinriktad vilket är av oerhörd betydelse om du skall nå framgångar.
Visst,men vet du hur Arnold såg ut ren?! Det var ingenting kvar av grabben!Och tränar man verkligen 2timmar 2ggr per dag så måste man
ta preparat för att inte börja gå ner i vikt istället!

deicider
2002-06-12, 00:14
Kolla in de här bilderna på Arnold(förmodligen när han inte gick på prepp):
http://digilander.iol.it/mrolympia/muscle373.html
http://web.tiscali.it/mrolympia/musclegallery5.html
http://web.tiscali.it/mrolympia/muscle499.html
http://web.tiscali.it/mrolympia/m729.jpg

Enligt byggarjournalisten Ricky Wayne var Arnold ingen vacker syn när han var ren och inte låg i hårdträning,insjunket bröst och allt.Arnolds gamle österrikiske tränare sa att han började kura vid 14 års ålder.

Men visst,man vill ju tro att det bara var hans inhumana träning som gjorde honom till en Mr.O.

[ 12 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: INSANO-6 ]

Arne Persson
2002-06-12, 00:24
INSANO-6: Det låter som du var med på den tiden, var du det? Vad jag minns så hade Franco inga "Bitch tits" före hans comeback 1981. Rätta mig gärna om jag har fel. Jag sitter just och tittar på bilderna på hans gamla kultkurser från 70 talet. Där ser jag iallafall inga.
De där skrönorna som du nämner att han hade en "godisskål"med Dianabol osv ger jag inte fem öre för. Möjligen att de är ett uttryck för Svensk mfl.'s avundsjuka. Förövrigt tror jag inte Arnold är så J-vl- dum att han satte sitt liv på spel som den där idioten som du refererar till. Jag misstänker vem han är.
Beträffande Arnold och di gamle grabbarna så kan du vara fullständigt lugn över att jag skall kolla upp FAKTA!

deicider
2002-06-12, 00:28
Arne,ingen kan veta exakt vad någon tog men jag vet hur en byggare fungerar mentalt.De är extremister,det måste du hålla med om.

Arne Persson
2002-06-12, 00:32
DET håller jag med om! ;) God natt :)

Pure
2002-06-12, 11:19
Jag tror inte man behöver vara från den tiden för att inse att Arnold inte var helt ren!

mane
2002-06-12, 11:26
Ursprungligen skickat av Warrior2[H]4U:
<STRONG>Vadå mer än hälften? ALLA!!! Tror du verkligen det finns någon som kvalificerar sig till Mr.O och är ren...</STRONG>


jo du har rätt, jag tänkte mer på vikten, jag tog inte hänsyn till längden. killa på mr O nu är kanske 10-15cm kortare än arnold och väger 10-20kg mer! så du har rätt.

jag menade aldrig att Arnold var ren, om det var det som startade den heta disskuttionen,det var bara en hypotes.

finns det nån tävling där man testar alla tävlande? i så fall var på internet kan man hitta info till det?

Flex Jackson
2004-01-02, 17:45
Bumpelibump:)

Tyckte det här var intressant läsning, kanske kul för nån som missat det...

shirunai
2004-01-02, 18:03
Jag såg ett program där de sa kändisarna riktiga längd arnold var precis 180cm, enligt deras källor, och har en 20klubbare till penis.

Karl_alfred
2004-01-02, 18:10
Originally posted by shirunai
Jag såg ett program där de sa kändisarna riktiga längd arnold var precis 180cm, enligt deras källor, och har en 20klubbare till penis.

skulle kunna slå vad om nästan hur mycket som helst att han är längre än 180cm.

Karl_alfred
2004-01-02, 18:26
haha skulle vara kul att diskutera med de i denna tråden (numera Guest) som sa att Arnold tog 120 i bänk. :smash:

DiZi
2004-01-02, 18:35
Originally posted by March
jag har hört på arnols dokumetär
om jag minns rätt så tog han anabola i börgan
innan nan blev mr U
och så va han så lång om jag minns rätt
så tog han 120 kg i bänk :) inte säket på upp gifterna :(

Han "gick på" Ryssfemmor ett tag har jag för mig jag läst nånstans också...

stridis
2004-01-02, 19:01
Visst tog arnold ~120 i bänk; just innan han tränade för terminator3.
betydligt mer i hans "prime". Mao inte så illa.

edit: för att vara otränad gammal gubbe så är det inte illa.

John M
2004-01-02, 20:49
Har läst ett citat av Arnold i B&K där han bla tar upp att han har tagit 250 i bänk

DiZi
2004-01-02, 20:59
Originally posted by John M
Har läst ett citat av Arnold i B&K där han bla tar upp att han har tagit 250 i bänk

Ur en tidning eller på deras sida?

Pez
2004-01-02, 21:05
Jo sen var ju Arnold inte en jäkel på att överdriva allt och lite till... :D

/pez

Arne Persson
2004-01-02, 21:13
Det mesta jag har läst att han har hävdat att han har tagit i bänk var 220-225 kg. Det låter mer rimligt.

Pudzianovski
2004-01-02, 21:32
Arne: enligt Francos officiella hemsida så är hans rekord följande.

Bench Press: 520 (235kg)
Squat: 655 (297kg)
Dead: 750 (340kg)

Records in Weightlifting:
Olympic Press 325 lbs.
Snatch 270 lbs.
Clean and Jerk 400 lbs.

Var har du fått dina siffror ifrån?

http://www.columbu.com/training/titles.html



Franco kommer alltid var kung över Arnold. :hbang:

Karl_alfred
2004-01-02, 21:36
Originally posted by Arne Persson
Det mesta jag har läst att han har hävdat att han har tagit i bänk var 220-225 kg. Det låter mer rimligt.

det är ungefär vad jag också läst.

Hnke
2004-01-02, 21:37
Men det finns ingen bättre än Lou Ferrigno, han var ju bäst,

Weighs 275 pounds - with 59" chest - 34" waist - 221/2" bicep - 29" thighs and 19" neck

The youngest bodybuilder ever to hold the "Mr. Universe" title (age 20).

Bench-pressed 560 lbs in his prime (age 25). Now, at the age of 50, he benches 400 lbs.


Inte illa...

Karl_alfred
2004-01-02, 21:48
Originally posted by Hnke
Men det finns ingen bättre än Lou Ferrigno, han var ju bäst,

Weighs 275 pounds - with 59" chest - 34" waist - 221/2" bicep - 29" thighs and 19" neck

The youngest bodybuilder ever to hold the "Mr. Universe" title (age 20).

Bench-pressed 560 lbs in his prime (age 25). Now, at the age of 50, he benches 400 lbs.


Inte illa...

vart hittade du de måtten?


de måtten lär ju vara från 70 talet. för om man gämför bilder på honom och Arnold är de rätt så lika. Även dessa mått även om Lou ligger steget före. Kollar man på Ferrignos comback 93 var han ju bra mycket större än på 70 talet, men dock hade han en fet gh mage.

Flex Jackson
2004-01-02, 23:23
Biceps 29???? inches??:MrT:
undrar hur stor koll Arnold hade på maten som 16-18 åring... lr hur stor koll man hade i allmänhet... grov som fan var han iaf..

http://web.tiscali.it/mrolympia/m670.jpg

Karl_alfred
2004-01-02, 23:32
skulle inte tro att han hade 29 inches (73 cm) som 19 åring när han hade 22 inches (56 cm) som 27-28 åring.

John M
2004-01-03, 00:10
Nej han hade inte 29" biceps, det står ju 29" thighs

Karl_alfred
2004-01-03, 00:15
inte i Flex Jackson inlägg.

acidbl00d
2004-01-03, 00:42
Arnold ÄR/VAR kung! PUNKT SLUT

Tricklev
2004-01-03, 01:28
Arnold vra gyrm o duktig garanterat men bäst va han ju däremot inte.

Flex Jackson
2004-01-03, 01:36
Oj, läste fel, tyckte det stod 29 på armarna:D

Dipshit
2004-01-03, 01:44
Originally posted by Tricklev
Arnold vra gyrm o duktig garanterat men bäst va han ju däremot inte.

Menar du med bäst då? I vad, på vad, med vad?

Han är ju för fän den ultimata förebilden! Han lyckas med allt han sätter sig in i!
BB-proffs... (redan grymmast där, men även: )
real-estate-ägare
USA/california (hans dröm)
filmstjärna
guvenör
plus mängder med andra saker jag inte orkar radda upp!

EDIT: vet att vi snackar BB...men det andra är även nämnvärt! I BB är han ändå grymmast då han var så överlägsen iom sin superhjältelook!

jwzrd
2004-01-03, 16:01
Originally posted by Tricklev
Arnold vra gyrm o duktig garanterat men bäst va han ju däremot inte.

Vadå bäst var han inte? Han vann ju Olympia ett par gånger. Vad mäter du när du inte tycker han var bäst? Snorren?

Tricklev
2004-01-03, 16:24
han va ju inte bäst på allt han gav sig in på om man mäter så är bruce lee bättre,

ville bli cha cha mästare,blev han

Ville bli bäst på kampsport, blev BÄST

VIlle bli stora asiatiska skådespelarn i väst som inte bara spelade idiot roller blev han.

VIlle bli den största skådespelarn i sin tid, blev han.

VIlle kunna göra armhävningar på opekfingret o tummmen på en arm, det kune han

Kämpade kroniska smärtor o ryggen o lyckades bli i den formen han blev, inte många som lyckas bli såna med kronisk rygg smärta ^^

Hermes
2004-01-03, 17:02
Originally posted by Tricklev
han va ju inte bäst på allt han gav sig in på om man mäter så är bruce lee bättre,

ville bli cha cha mästare,blev han

Ville bli bäst på kampsport, blev BÄST

VIlle bli stora asiatiska skådespelarn i väst som inte bara spelade idiot roller blev han.

VIlle bli den största skådespelarn i sin tid, blev han.

VIlle kunna göra armhävningar på opekfingret o tummmen på en arm, det kune han

Kämpade kroniska smärtor o ryggen o lyckades bli i den formen han blev, inte många som lyckas bli såna med kronisk rygg smärta ^^

Sen lyckades han med bedriften att faktiskt ha 0 % underhudsfett :D

Nämen allvarligt Bruce Lee är grym, grymmare än Arnold (enligt mig ivf :thefinger )

DiZi
2004-01-03, 17:02
Arnold pwns! ;)

Hnke
2004-01-03, 17:05
Arnold var kanske bäst, men ni kan inte hänga upp er på gamla gubbar från 70 talet.. :d

Karl_alfred
2004-01-03, 17:07
Arnold var ju bäst på bodybuilding. Sen går det inte att mäta på det sättet du gör Tricklev. Så slutsatsen är att Arnold var bäst.

Tricklev
2004-01-03, 17:17
nänä jag bara mätta så för att Billon mätta så, men jag tycker utan tvekan att arnold var duktig även om vaderna o lite små saker kunde vart bättre.

Karl_alfred
2004-01-03, 17:25
vaderna? skojar du?

det var ju en utav de bättre delarna på hans kropp under toppen på hans kariär.

AndersHermansson
2004-01-03, 17:55
Svårt att veta vad som verkligen hände och hur stora doser de tog. Förmodligen dosade de på ganska rejält.

Arne du säger att det är självklart att Arnold inte tog så pass grova doser att det blev farligt. Varför skulle de inte göra det? På 70- och 80-talen var syntetiska droger av olika slag något nytt; man visste helt enkelt inte något om biverkningarna och det jag tror inte människor var särskilt medvetna om hur man använde sterioder på ett säkraste sätt. Skulle då inte förvåna mig om de slängde i sig ett par extra tabletter för att vara säkra på resultat.

Hnke
2004-01-03, 17:58
Men det tror jag.. tror att de hade lite vett i skallen

Tricklev
2004-01-03, 17:59
okey arnold är duktig men vette fan om jag tycker han är The one
även om han garanterat ligger bland top 3.

Hnke
2004-01-03, 18:01
som jag sa: Lou Ferrigno e bäst

Karl_alfred
2004-01-03, 18:02
bodybuilder eller? när han tävlade eller?

Hnke
2004-01-03, 18:04
Bodybuilder så klart :D

Karl_alfred
2004-01-03, 18:06
jo det förstod jag men min fråga var till Tricklev

Metal_boy_
2004-01-03, 18:18
till den som skrev att arnold vägde lite för sin längd och kunde inte varit så stor ändå..: grejen va att Arnold av stor på de ställen man skulle vara stor på till skilnad mot dagens byggare så hade han även en väldigt platt mage o smal midja..plus att han hade ben som inte var överdrivna så att han även kan leka o ha kul i sänghalmen me:kinky:

Personliga Persson
2004-01-03, 18:47
Originally posted by Tricklev
nänä jag bara mätta så för att Billon mätta så, men jag tycker utan tvekan att arnold var duktig även om vaderna o lite små saker kunde vart bättre.

rätt så intressant skrivit faktiskt.
jämför du då med dina egna vader,eller.:thumbup:

Kebab-Arne
2004-01-03, 19:05
Originally posted by jwzrd


Vadå bäst var han inte? Han vann ju Olympia ett par gånger. Vad mäter du när du inte tycker han var bäst? Snorren?

Det har ju Coleman med gjort och jag vill då inte se ut som Coleman ;)

Den bästa BB är ju vad man själv tycker. Vilken fysik man själv tycker är snyggast.

Big_Vik
2004-01-03, 20:24
Hur stark var Arnold i basövningarna?

Dipshit
2004-01-03, 21:22
Originally posted by Tricklev
nänä jag bara mätta så för att Billon mätta så, men jag tycker utan tvekan att arnold var duktig även om vaderna o lite små saker kunde vart bättre.

Nämen så kan du ju inte mäta! ;)

Som jag sa så visste jag att det snackades om bb, men när folk säger att Arnold inte var bäst...ja då blir man ju lite :insane: :smash: :insane:

Goa gubbar:
Arnold
Bruce
Ozzy
(Ville Valo)

Koskit
2004-01-03, 21:46
Bara funderar på hur satans någon kan säga att hans vader va små. Kolla måttet på dom!

Och vunnit ett par gånger, tror det är 7 och det är väll bara Lee Haney som vunnit lika många gånger (är inte helt säker på om det var 6 eller 7)
Coleman har vunnit 6stycken och han är typ 40 år, en massa extra år att träna på.

Kolla arnolds armar och bröstkorg, 55-56 centimeter i armar. Det är faktiskt inte så många som har det i tävlingsform nu.

Och sen kolla midjan på killen, det är brutalt snygg.
Han kunde göra en perfekt vakum. Och hur många av dagens byggare kan det?

Så Arnold är helt enkelt kung och en legend inom BB och kommer vara det väldigt lång tid framöver

Dipshit
2004-01-03, 22:50
Originally posted by boFFen
Jag undrar, måste man ha stor mage för att vinna mr olympia numera?
Jag tycker det är fult med stora magrutor som putar ut mer än snoppen i fjong-tillstånd.
Arnold hade iof sig bara 4 rutor men bortsett från det var han fan så mkt snyggare än dagens proffsbyggare.

Jaja, fråga: Måste man ha så stor mage som ronnie coleman har för att bli proffs?

Stämmer det du säger!
håller dock inte riktigt med ang. 4 rutor...
http://digilander.libero.it/iompao/thecomeback.jpg

Karl_alfred
2004-01-03, 23:57
Originally posted by Koskit
Bara funderar på hur satans någon kan säga att hans vader va små. Kolla måttet på dom!

Och vunnit ett par gånger, tror det är 7 och det är väll bara Lee Haney som vunnit lika många gånger (är inte helt säker på om det var 6 eller 7)
Coleman har vunnit 6stycken och han är typ 40 år, en massa extra år att träna på.

Kolla arnolds armar och bröstkorg, 55-56 centimeter i armar. Det är faktiskt inte så många som har det i tävlingsform nu.

Och sen kolla midjan på killen, det är brutalt snygg.
Han kunde göra en perfekt vakum. Och hur många av dagens byggare kan det?

Så Arnold är helt enkelt kung och en legend inom BB och kommer vara det väldigt lång tid framöver

Arnold har 7

Haney har 8

Karl_alfred
2004-01-04, 00:07
Originally posted by boFFen
Jag undrar, måste man ha stor mage för att vinna mr olympia numera?
Jag tycker det är fult med stora magrutor som putar ut mer än snoppen i fjong-tillstånd.
Arnold hade iof sig bara 4 rutor men bortsett från det var han fan så mkt snyggare än dagens proffsbyggare.

Jaja, fråga: Måste man ha så stor mage som ronnie coleman har för att bli proffs?

Förstörelsen av den snygga fysiken hos vinnarna började med Dorian. Visst han var störst, men hans fysik är ju 0 tilltalande. En fruktansvärt stor och utstående gh mage hade han och hans fysik ser inte det minsta atletisk ut på något sätt. Han såg mäst ut som en svullen padda. Sen har vi ju Coleman nästan samma sak gäller här, även om hans fysik är något mer tilltalande.

Förstår inte hur detta får gå till när det finns killar som har så mycket snyggare fysik än vad dorian hade och vad coleman har.

Dipshit
2004-01-04, 01:14
Coleman lite mer tilltalande?
Skulle säga att han är äckligast!

Karl_alfred
2004-01-04, 01:30
ja jag tycker faktiskt det. detta är ju ingenting man kan göra någonting åt men jag tycker Yates muskler är jävligt fula.

Dipshit
2004-01-04, 01:41
tycker inte heller yates är nåt vidare!
men coleman är ju rentav äcklig och omänsklig!

EDIT:
men visst, det fanns en tid då han såg reko ut!
har gått för långt bara...inte bara massan i sig, utan var den sitter!

bra tider:
http://digilander.libero.it/mrolympia2/rc35.jpg

Karl_alfred
2004-01-04, 01:57
ja något hände med Colemans mage runt år 2000 tror jag det var. Yates vet jag inte riktigt. Men såg en film på honom och Ferrigno från 93 där båda hade rejäla balonger.

Dipshit
2004-01-04, 02:03
Originally posted by Tricklev
nänä jag bara mätta så för att Billon mätta så, men jag tycker utan tvekan att arnold var duktig även om vaderna o lite små saker kunde vart bättre.

Mmm, och det var sorgligt när han insåg detta och opererade in två simfötter på vaderna...

http://digilander.libero.it/mrolympia3/mg178.jpg

Karl_alfred
2004-01-04, 02:03
http://www.darkwoods.com/bodybuilder/male/bb/gallery/fullsize/colema02.jpg

Ronnie

http://www.darkwoods.com/bodybuilder/male/bb/gallery/fullsize/elsonb43.jpg

Naser

http://www.markus-ruehl.de/en/werdegang/images/wj1.jpg

Ruehl

tre killa som förstört sina från början bra kroppar i jakten på massa.

Dipshit
2004-01-04, 02:16
Ja fyfan! Ronnie och Ruhl är mest förstörda, men den som förstört sig i mest utsträckning (dålig förklaring?) är nog ändå Nasser!
Alltså den midjan han hade innan!!
Nu har han mer A-shape än V-shape nästan:
http://www.musclephotos.com/nasser8.jpg

Karl_alfred
2004-01-04, 02:29
håller med! Mentzer var nog den första att visa det här fenomenet. men han var ändå långt ifrån dagens gubbar.

AdrenalineRush
2004-01-04, 03:13
Vad står "GH-Mage" för?? Det är väl tillväxthormoner som gjort så att dagens proffs fått mega magar? :confused:

Tomten
2004-01-04, 05:59
Originally posted by Karl_alfred
haha skulle vara kul att diskutera med de i denna tråden (numera Guest) som sa att Arnold tog 120 i bänk. :smash:

men faan, ta inte bort mitt hopp nu, trodde ju att jag var i samma klass som arnold där ett tag :rolleyes: :smash:

Solle
2004-01-04, 06:11
Originally posted by AdrenalineRush
Vad står "GH-Mage" för?? Det är väl tillväxthormoner som gjort så att dagens proffs fått mega magar? :confused:

Growth Hormone har jag för mej.

Hnke
2004-01-04, 08:51
GH är tillväxthormon och alldeles för mkt utav det så kan man få en rejäl smedmage..

Coleman e ju värst, han e alldeles för massiv, ser ut som musklerna sitter ihop för att han e alldeles för stor.

Castro
2004-01-04, 09:06
Helbjötet vilken kropp Nasser hade innan han förstörde sig alltså! Tragiskt :cryout: Man kan ju undra vad dessa killar tänker när de ser tillbaka på bilder där de faktiskt såg bra ut...Ännu mer tragiskt att dom säkert tänker, fyfan vad jag såg liten och späd ut!

Hnke
2004-01-04, 09:08
jepp, det e så de tänker... alla BB's har megarexi

Castro
2004-01-04, 09:08
Dagens massamonster ser ut som fetton med skillnaden att deras massa är fastare...De är ju de gregiska gudarna de skall efterlikna!

Nils
2004-01-04, 09:37
Är det någon som vet om reglerna som domarna skall döma efter som har ändrats och i så fall varför?
Nils

PDS
2004-01-04, 10:44
dom åt samma preparat då som nu, dom steroiderna som finns i dag började tillverkas på typ 50talet så det inga nyuppfunna grejer direkt.
Skillnaden ligger nog mer i att dom vet hur det ska användas och alla kostillskott som finns nu.
många har GH magar idag som var ovanligt förr så antagligen är väl tillväxt det enda "nya"

Flex Jackson
2004-01-04, 12:11
Det är väl av insulin man får GH-mage?

Det står väl i regelboken nåt om att dom tävlande ska ha tilltalande en fysik som man ska vilja sträva efter... eller nåt sånt...

Man har väl även börjat döma ner tjejer som ser maskulina, alltså man har börjat döma lite efter ansikte på kvinnornas sida för att dom inte ska se ut som skit..... i ansiktet

Megatuttarna
2004-01-04, 12:12
Originally posted by PDS
dom åt samma preparat då som nu, dom steroiderna som finns i dag började tillverkas på typ 50talet så det inga nyuppfunna grejer direkt.
Skillnaden ligger nog mer i att dom vet hur det ska användas och alla kostillskott som finns nu.
många har GH magar idag som var ovanligt förr så antagligen är väl tillväxt det enda "nya"

Aarå, just därför kör man för att den största GH-magen idag! Kolla bara på Greg Kovacs

:rolleyes:

Karl_alfred
2004-01-04, 12:31
Originally posted by AdrenalineRush
Vad står "GH-Mage" för?? Det är väl tillväxthormoner som gjort så att dagens proffs fått mega magar? :confused:

det står för Growth Hormone. Ja det kan vara en utav anledningarna. Man tror även att tunga böj och mark kan vara en anledning. Blir ju ett jävla tryck på buken under dessa. Men det är npg tillväxthormonerna framförallt. Som jag har förstått det började bodybuilders använda dem i början av 80- telet. Å att det även finns andra bieffekter än att organen inuti kroppen växer. Kolla på dessa armbågarna. de hade han inte på äldre bilder.

http://eshare.hpphoto.com:8081/opx-bin/opxfidisa.dll?src=/rs/CA569C2C-5AFD-43CC-BA1A-7087A546DD09/original,,,,,288,,,,


äldre bild
http://digilander.libero.it/mikementzer/Dickerson03.jpg

Karl_alfred
2004-01-04, 12:36
Originally posted by Tomten


men faan, ta inte bort mitt hopp nu, trodde ju att jag var i samma klass som arnold där ett tag :rolleyes: :smash:


nej du är säkert duktig:rolleyes:

Flex Jackson
2004-01-04, 12:37
Det enda dom testar är vattendrivande medel... på Olympia alltså

PS: Ronnie har jobbat som polis fram till just nyss:smokin:

Karl_alfred
2004-01-04, 12:41
det är väl bara amatörerna som testas vilket är jävligt konstigt. Proffsen testas som sagt bara för vätskedrivande.

DiZi
2004-01-04, 12:52
Originally posted by Karl_alfred
det är väl bara amatörerna som testas vilket är jävligt konstigt. Proffsen testas som sagt bara för vätskedrivande.

Dopingtestas dom inte? :rolleyes:

Hnke
2004-01-04, 13:06
Bara för diuretika.. vätskedrivande preparat, av tillväxthormoner kan man oxå få t.ex. allergiska reaktioner utav. plus en massa annat, hjärtat kan växa och då kan du få hjärtattack lr så...

I Sverige e all doping förbjuden men i USA finns det prohormones, som i kroppen blir tillväxthormon, sen e oxå mycket lagligt i USA

Hnke
2004-01-04, 13:21
annars om man vill bli stor så kan man använda synthol och bli så här... kolla vaderna och triceps

AdrenalineRush
2004-01-04, 13:23
Karl_alfred länken funkar inte... :(

Karl_alfred
2004-01-04, 13:33
ok ska försöka fixa den.

edit: nu ska den funka

Karl_alfred
2004-01-04, 13:36
Originally posted by DiZi


Dopingtestas dom inte? :rolleyes:

neep

Koskit
2004-01-04, 13:37
Originally posted by Karl_alfred


Arnold har 7

Haney har 8

Tusan, måste ha sovit när han vann sin 8:e :rolleyes:

Karl_alfred
2004-01-04, 13:38
Originally posted by Hnke
Bara för diuretika.. vätskedrivande preparat, av tillväxthormoner kan man oxå få t.ex. allergiska reaktioner utav. plus en massa annat, hjärtat kan växa och då kan du få hjärtattack lr så...

I Sverige e all doping förbjuden men i USA finns det prohormones, som i kroppen blir tillväxthormon, sen e oxå mycket lagligt i USA

hjärtat växer ju av vanliga steroider oxå. Du har väl hör talas om oxhjärta?

Skulle inte tro att det är lagligt i USA.

Karl_alfred
2004-01-04, 13:38
Originally posted by Koskit


Tusan, måste ha sovit när han vann sin 8:e :rolleyes:

Sanerligen;)

AdrenalineRush
2004-01-04, 13:41
fyfan.. dedär såg inte vackert ut me dom armbågarna....

Hnke
2004-01-04, 14:10
nä, fy fan! klart att prohormones är lagliga i staterna...

Magnus
2004-01-04, 14:18
Hnke! vilket prohormon blir tillväxthormon i kroppen? :thumbup:

Hnke
2004-01-04, 15:38
jadu.. det får du själv lista ut :d

andersw
2004-01-04, 16:44
Originally posted by mane
ok så han var 188cm och vägde 107-108kg tackar! jag hade nämligen slagit vad med en kompis och han påstod att arnold tävlade på 118kg.

p.s
han var ganska liten i jämförelse med dagens BB

[ 09 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]

Läste inför premiären av T3 att Arnold då bantat ner sig till sin gamla träningsvikt, 114 kg.

Men eftersom han blev större med åren så lär väl vikten (rippad) också ha varierat..

AdrenalineRush
2004-01-04, 16:47
Finns det inga bilder på arnold när han hade tränat innför T3?

PDS
2004-01-04, 17:13
Originally posted by Karl_alfred
det är väl bara amatörerna som testas vilket är jävligt konstigt. Proffsen testas som sagt bara för vätskedrivande.

Dom testas ALDRIG varken Amatörer eller proffs!

Hnke
2004-01-04, 17:14
Amatörer testat visst..

Flex Jackson
2004-01-04, 18:16
Sune Larsen åkte ju fast, så dom testas:thumbup:

Hnke
2004-01-04, 18:22
Ganska kul.. om man jämför med de andra trådarna, så är nog detta som har flest posts i... Steroider är visst ett hett samtalsämne gissar jag eller?

Hnke
2004-01-04, 18:24
jojo, men det har väl inte med träning att göra eller?

Hnke
2004-01-04, 18:26
amen hallå... flickor e ju en HELt annan sak, förstår om där e en massa svar :D

Karl_alfred
2004-01-04, 19:44
Originally posted by PDS


Dom testas ALDRIG varken Amatörer eller proffs!

jo amatörer

Tricklev
2004-01-05, 03:11
angående magar vilket vi vart inne lite på så tycker jag att ska man kröna nån mage som snyggaste så måste det äna va denna(hittade ingen bättre bild just nu)

om man letar ordentligt kan man också få tag i en massa kommentarer från bodybuildare om vilken amazing mage han har, minns inga spec namn just nu utan arnold(är inte så inne på BB så har inte lagt namnen på minnet)

han hadde också extremt fina mag muskler på sidan (minns inte deras namn just nu)tror iofs inte dom syns så bra på denna filmen.