handdator

Visa fullständig version : Insider nu - Polisens arbete vid "mängdbrott"


Dissector
2005-12-15, 22:25
Insider på 3:an nu. Handlar om hur polisen agerar, eller tydligen inte agerar vid mängdbrott som cykel/moped-stölder, stuginbrott o.s.v.
Det kändes väl lite väl mycket ignorans, men å andra sidan kan jag inte säga att jag inte förstår polisen som ska skriva 45 minuter rapport när de egentligen ska sluta sitt skift. Men o tredje sidan så, har man tagit jobbet så har man :)
Kollar ni? Vad anser ni om detta?

Markus H
2005-12-16, 08:04
Insider på 3:an nu. Handlar om hur polisen agerar, eller tydligen inte agerar vid mängdbrott som cykel/moped-stölder, stuginbrott o.s.v.
Det kändes väl lite väl mycket ignorans, men å andra sidan kan jag inte säga att jag inte förstår polisen som ska skriva 45 minuter rapport när de egentligen ska sluta sitt skift. Men o tredje sidan så, har man tagit jobbet så har man :)
Kollar ni? Vad anser ni om detta?

de borde ju få övertidsersättning för det.
Men sen kan man ju undra varför det tar 45 minuter att skriva en rapport om en stulen cykel tex.. borde det inte gå att göra snabbare med kanske ett annat system eller att man har ngn kontorist som tar hand om sådana "mindre" brott...

userfriendly
2005-12-16, 08:07
Insider har blitt så jla krystat

Bronkitkorv
2005-12-16, 08:47
Det är inte polisernas fel att ledningen är dum i huvudet....

bluelight
2005-12-16, 08:49
Har åkt dig för olovlig körning (det var väl det?) och det tar fan inga 45 minuter och fylla i.

Osten80
2005-12-16, 08:51
Har åkt dig för olovlig körning (det var väl det?) och det tar fan inga 45 minuter och fylla i.


Det är väl inte bara böteslappen som ska fyllas i. Det ska väl skrivas rapport inne på stationen och sen ska det arkiveras osv osv.

bluelight
2005-12-16, 09:04
Det är väl inte bara böteslappen som ska fyllas i. Det ska väl skrivas rapport inne på stationen och sen ska det arkiveras osv osv.

Jojo, men det kan dom väl ändå be någon annan på nästa skift eller göra det nästa dag.

Dissector
2005-12-16, 09:37
Ja, men det är väl tydligen det dom inte gör, av någon anledning. Men förmodligen så är det kanske så att polisen som tagit personen måste skiva rapporten. Bara spekulationer dock :) Kanske får svar från kollo-polisen?

Ja, jag håller med om att Insider bivit lite krystat. Gillade skarpt de lite äldre avsnitten där de bland annat nässlade in sig i telefonbedrägeri-branchen, eller när de granskade massa underground-organisationer och sånt. Nu känns det lite mer Kalla Fakta eller uppdrag granskning över det.

clash
2005-12-16, 10:57
Asch, vafan man får ju sålla i skiten lixom, de flesta är syndare men inte alla är syndiga nog att få sitta i finkan. På samma sätt så får dom ju kraftsamla på de vidrigaste brotten o låta småskiten passera. Det går ju inte att ta allt. Ifall cyklarna väl blev utredda skulle någon klaga på att dom här asen som går mot röd gubbe fick hållas eller hur förjävligt det var att personer som urinerade offentligt inte torskade oftare.

Se till att dom där jävla våldtäksasen och trafficking-grabbarna får sitt bara så borde väl resten av samhället bara kunna göra som idag, skaffa en försäkring och sen då o då även fuska med den.