handdator

Visa fullständig version : Vad slår igenom 2006?


skaparn
2005-12-15, 20:58
Jag vill ha lite spaning inför det kommande året. Vad blir nästa års trend gällande allt?

Vilken musikgenre uppmärksammas mest?
Vad blir årets träningstrend?
Klädmode?
Kostfixering?

Och så vidare, slå mig med era framtidsprognoser!

carlsm
2005-12-15, 21:01
Vad slår igenom 2006?


Jag! ;)

MilkmaN
2005-12-15, 21:02
Jeans med högre midja och samt för korta jeans kommer...

tossefar
2005-12-15, 21:02
Jag har hört att kwon ska sätta upp en enmanspjäs om manlig kärlek på operan. DET slår nog.

Kwon
2005-12-15, 21:05
Jag har hört att kwon ska sätta upp en enmanspjäs om manlig kärlek på operan. DET slår nog.

:D

Enmanspjäs blir nog svårt :laugh:

Nalfaren
2005-12-15, 21:35
Jag har hört att kwon ska sätta upp en enmanspjäs om manlig kärlek på operan. DET slår nog.


hahahaha, roligaste jag läst idag.

The_dude
2005-12-15, 21:35
jag tror att man kan slå igenom en vägg i år

z_bumbi
2005-12-15, 21:50
Kostfixering?

"Functionall food"

Inom styrketräningen kommer "funktionell" träning att slå mycket mer än det gjort idag, alla ska träna funktionellt. Vad det innebär för en som jobbar på kontor är en annan fråga.

Träningsanläggningarna kommer inte längre att erbjuda så mycket fria pass på gruppträningen utan det kommer att ske "kursverksamhet" där man får betala en extra uppgift för att gå de pass som förut ingick i grundutbudet (Jag vet att det redan är vanligt men det kommer att bli ännu mer vanligt.)

elan
2005-12-15, 22:00
Vad innebär funktionell träning egentligen? Vi har fått maskiner på gymmet för sådant och jag förstår inte riktigt vad som är skillnaden mellan dem och de andra maskinerna. :confused: "Nu har vi utrustat vårt toppmoderna gym med unika maskiner för funktionell träning!"

On Topic så funderar jag på om hälsohysterin kommer att fortsätta eller om den kommer mattas av. Svenska folket kanske tröttnar på allt GI de blivit överösta med senaste tiden och nya trenden blir att våga äta lite mer hur som helst. Helt crazy liksom med vanlig pasta mitt i veckan eller kanske en icke GI-anpassad chokladkaka till lördagskaffet. ;)

skaparn
2005-12-15, 22:01
"Functionall food"

Inom styrketräningen kommer "funktionell" träning att slå mycket mer än det gjort idag, alla ska träna funktionellt. Vad det innebär för en som jobbar på kontor är en annan fråga.

Träningsanläggningarna kommer inte längre att erbjuda så mycket fria pass på gruppträningen utan det kommer att ske "kursverksamhet" där man får betala en extra uppgift för att gå de pass som förut ingick i grundutbudet (Jag vet att det redan är vanligt men det kommer att bli ännu mer vanligt.)

Det är väl en ganska bra trend? Om jag förstått dig rätt öppnar det upp för mer skräddarsydd träning.

z_bumbi
2005-12-15, 22:24
Det är väl en ganska bra trend? Om jag förstått dig rätt öppnar det upp för mer skräddarsydd träning.

Om den används rätt så är det bra, med fötterna på två stycken skateboards samtdigt som man kör böj är det kanske inte lika bra. :D

Griip
2005-12-15, 22:28
GNR kommer återuppleva hårdrocken, såklart.

Lillgrabben
2005-12-15, 22:39
Om den används rätt så är det bra, med fötterna på två stycken skateboards samtdigt som man kör böj är det kanske inte lika bra. :D


En filur som tidigare tränade på samma gym som jag gjorde en liknande grej. En sommardag för flera år sedan hade "puckot" åkt inlines till träningen ( faktiskt ända in till gymmet). Då han kom ner rullade han fram till en böjstång som var lastad med 120 kg & tryckte ut stången från ställningen & gjorde ngn form av halvböj... :(

Tyvärr lyckades han behålla balansen, annars kunde det ha gått lite tokigt såattsäga....

Lizard
2005-12-15, 23:12
"Functionall food"

Inom styrketräningen kommer "funktionell" träning att slå mycket mer än det gjort idag, alla ska träna funktionellt. Vad det innebär för en som jobbar på kontor är en annan fråga.

Träningsanläggningarna kommer inte längre att erbjuda så mycket fria pass på gruppträningen utan det kommer att ske "kursverksamhet" där man får betala en extra uppgift för att gå de pass som förut ingick i grundutbudet (Jag vet att det redan är vanligt men det kommer att bli ännu mer vanligt.)
:thumbup:

GI kommer att tappa i popularitet till förmån för fettminskning.

Begreppet Functional Food kommer dessutom att utvidgas.

Fetter kommer att hamna mer i fokus.

Antony and the Johnsons (http://www.bbc.co.uk/6music/news/20050906_mercury_winner.shtml) kommer att slå igenom.

Lizard

Pudzianovski
2005-12-15, 23:21
:( Jag tror terrorism och katastrofer kommer slå igenom ännu mer.

Kwon
2005-12-15, 23:24
:( Jag tror terrorism och katastrofer kommer slå igenom ännu mer.

Tyvärr har du rätt Pudzi.

HookersUnited
2005-12-16, 00:46
Vilken musikgenre uppmärksammas mest?
Vikingarock.
Vad blir årets träningstrend?
Korståg.
Klädmode?
Hjälm.
Kostfixering?
Blod.

axlpxl
2005-12-16, 01:05
Jag tror riktigt stora snoppar kommer slå igenom.

Rockhard
2005-12-16, 01:49
Darin! Toppar listor runt om världen i början av nästa år. Sedan usa-turne på utsålda arenor till nästa vinter.

mangemani
2005-12-16, 01:54
träningen.
jag blir äntligen klar med denna förbannade deff och sen får jag äntligen börja bygga igen och ta nya personliga rekord osv.

BeatNec
2005-12-16, 02:05
barn på gymmen!

helt klart, barnen har fått en märklig värklighetsupprfattning. går man runt på stan så går barnen runt i kläder som knappt fuxna har råd med. skit ungar med gucci brillor och svindyra jeans, jackor för flera tusen osv. så nu skall dom in på gymmet! :(

Piranha
2005-12-16, 08:39
barn på gymmen!

helt klart, barnen har fått en märklig värklighetsupprfattning. går man runt på stan så går barnen runt i kläder som knappt fuxna har råd med. skit ungar med gucci brillor och svindyra jeans, jackor för flera tusen osv. så nu skall dom in på gymmet! :(


Vette fan men på gymmet jag tränar på så finns det en 16 års gräns.

Det har något med försäkring att göra tror jag , antagligen bra mycke dyrare om man skall ha minderåriga i lokalen.

Och inte för de är fel på ungdomar men dom springer runt som de hadde adhd på gymmen och man får se sig för så de inte springer in i en när man kör.

Otaliga gånger har man fått ryta till då juniorerna tex är 1mm ifrån att stöta till en när man ligger på bänk och kör triceps extention .. det är ju en klockren skada om de skulle göra så.

skaparn
2005-12-16, 11:33
Vilken musikgenre uppmärksammas mest?
Vikingarock.
Vad blir årets träningstrend?
Korståg.
Klädmode?
Hjälm.
Kostfixering?
Blod.

Nu tror jag inte det var vad du åsyftade, men hjälm kan nog bli nåt!
Cykelhjälm är ju lag för personer under 15, man diskuterar alltjämt att utöka den till att gälla även vuxna. Fler har cykelhjälm frivilligt, det kommer nya fräcka material, fler cyklar och man blir alltmer medveten om riskerna.

Där har vi det, 2006 blir ett hjälmens år.

Lasse Kongo
2005-12-16, 12:04
Tror detta kan slå igenom rätt kraftigt!

***OBS*** ***OBS*** Jag hitta den på nätet!

Piranha
2005-12-16, 12:05
Tror detta kan slå igenom rätt kraftigt!

***OBS*** ***OBS*** Jag hitta den på nätet!


En garanterad storsäljare ;)

wintersnowdrift
2005-12-16, 16:54
2006 är ju valår. Kanske får borgarna en renässans?

I och med trängselskatter o.dyl. tror jag att miljöbilen slår igenom på riktigt 2006. Fler och fler mackar börjar ju erbjuda etanol redan nu.

Mode och musik är jag kass på... men jag tycker att fleecetröjan borde bli inne snart (mjukisbyxor har ju varit det i en evighet!), så att jag kan få känna mig lite "hot"' i mitt älsklingsplagg ;).

//Kristin

Jense
2005-12-16, 16:58
Tror greppträning slår igenom

Wennerberg
2005-12-16, 18:03
Jag tror Eros ramasotti kommer slå igenom nästa år.

Herkulez
2005-12-16, 19:03
Tror detta kan slå igenom rätt kraftigt!

***OBS*** ***OBS*** Jag hitta den på nätet!
kan man få länken där du hitta den?

elan
2005-12-17, 20:10
Jag läste i en tidning häromdagen om de senaste träningstrenderna som är på väg hit från det stora landet i väster. "Trendigaste träningen 2006" hette reportaget och där stod om olika träningsformer som kändisar ägnar sig åt och som kommer bli stora nästa år. Värt att nämna bland de som togs upp är: Kettlebells, och den person som de hade för att exemplifiera denna oslagbara fettförbrännare var (spinkigare än någonsin) Penelope Cruz. Sug på den ni!

Jay-Z
2005-12-17, 20:58
Värt att nämna bland de som togs upp är: Kettlebells, och den person som de hade för att exemplifiera denna oslagbara fettförbrännare var (spinkigare än någonsin) Penelope Cruz. Sug på den ni!

Kettlebells har blivit trendigt! Och fettförbrännare tillika! Nu gråter Arne blod! :D

Grahn
2005-12-17, 21:02
Tja vad vill de sälja till oss 2006?
Mest reklamstålars vinner!

Daniiiel
2005-12-17, 21:15
pa resources kommer slå igenom men ytterlige 100-200% och jag kommer bli rik.

aliquis
2005-12-17, 21:52
politik? höger

skaparn
2005-12-18, 10:26
politik? höger

Antar att du syftar på valet, men nog ska du se att det till slut blir (s)-seger.

userfriendly
2005-12-18, 10:29
anorexi hos män kommer bli vanligare, kvinnliga brottslingar kommer bli vanligare...alltså lite "ombytta roller" men samma problem kvarstår i grunden.

vato
2005-12-18, 10:33
Jello-shots

Susanne
2005-12-18, 10:57
Kostfixering?


För den breda massan, dvs ta över socker och GI-hysterin.

Salt, garanterat

Kwon
2005-12-18, 11:13
Inom MA: Tranan för gemene man.

På Gymen: Jordnötter. (Ain't nuttin' but a..)

keffat_liv
2005-12-18, 11:25
Feminismen slår igenom ytterliggare och vid 2007 kommer män vara utrotningshotade:(

skaparn
2005-12-18, 11:28
För den breda massan, dvs ta över socker och GI-hysterin.

Salt, garanterat

I dålig bemärkelse då eller? Äldre människor har väl ett ganska bra tag oroat sig över saltet, och sedan har diskussioner uppkommit om det verkligen är så farligt.

Men det är helt klart en kandidat att orsaka hysteri om GI får allt mindre betydelse.

Grahn
2005-12-18, 11:29
Salt? Igen? tja iofs mode cyklerna rullar ju på snabbare och snabbare så varför inte. Ska vi skaka av rädsla inför några ägg med?

mini
2005-12-18, 11:31
Feminismen slår igenom ytterliggare och vid 2007 kommer män vara utrotningshotade:(
Eller så lär sig även män vad feminism handlar om och slutar vara livrädda. Kanske utrotar män sig själva dock, då det mesta våldet är av män mot män.

Jag tror att sexuella provokationer som kommersiell strategi minskar i år.

Grahn
2005-12-18, 11:32
Jag tror att sexuella provokationer som kommersiell strategi minskar i år.

Är inte det på uppgående snarare?

keffat_liv
2005-12-18, 11:33
Eller så lär sig även män vad feminism handlar om och slutar vara livrädda. Kanske utrotar män sig själva dock, då det mesta våldet är av män mot män.

Jag tror att sexuella provokationer som kommersiell strategi minskar i år.

Det finns feminister som kämpar för jämnstäldhet, sen finns det monster femenister som gör allt för att utrota oss:)

Piranha
2005-12-18, 11:33
Förhoppningsvis lite med medvetenhet och insikt om att företag vill sälja och man inte måste köpa allt skit som slängs ut på marknaden , inte minst inom hälsokost och viktnedgång.

Jay-Z
2005-12-18, 12:23
Det finns feminister som kämpar för jämnstäldhet, sen finns det monster femenister som gör allt för att utrota oss:)

Be afraid. Be very afraid. :thumbup:

skaparn
2006-12-16, 22:04
Bump.

Läs igenom och skäms eller bli stolt beroende på om er profetia slog in eller inte.

Achryl
2006-12-16, 22:20
INGEN FÖRUTSPÅDDE BASSHUNTER
http://bexs.se/wp/wp-content/uploads/2006/05/basshunter.jpg

Dominance
2006-12-16, 22:37
Eller så lär sig även män vad feminism handlar om och slutar vara livrädda.

Feminister är lesbiska tjockisar med flanellskjortor som hatar män..
http://www.kimcm.dk/4fun/hotornot/Images/RoseanneBarr.jpg

Tolkia
2006-12-16, 22:59
Förhoppningsvis lite med medvetenhet och insikt om att företag vill sälja och man inte måste köpa allt skit som slängs ut på marknaden , inte minst inom hälsokost och viktnedgång.
Det slog INTE in. :D

mathor
2006-12-16, 23:12
INGEN FÖRUTSPÅDDE BASSHUNTER
http://bexs.se/wp/wp-content/uploads/2006/05/basshunter.jpg

Blixt från klar himmel!

kspr
2006-12-16, 23:23
när kommer flygande bilarna egentligen? 2010?
Tänk om man skulle sagt det till nån 1974 att 2006 har vi fortfarande inte flygande bilar, dom skulle hånskrattat.