handdator

Visa fullständig version : Film: Irreversible, vart


Halldin
2005-12-15, 10:08
Någon som har sett Irreversible (http://us.imdb.com/title/tt0290673/), och går den isåfall att hyra i vilken videobutik som helst eller är den lite mer sällsynt än så?

hangatyr
2005-12-15, 10:09
den går att få tag på på vanliga, välsorterade videobutiker.

Halldin
2005-12-15, 10:11
den går att få tag på på vanliga, välsorterade videobutiker.
Ålrajt. Vad tycker du om den?

hangatyr
2005-12-15, 10:14
Ålrajt. Vad tycker du om den?

väldigt bra. väldigt hemsk.

Bobo
2005-12-15, 10:14
Åååh vilken film!
Jag tycker att den är helt fantastiskt bra, gripande och extremt våldsskildrande på ett sätt så magen vänder sig på den mest härdade.
Jag älskar den, men så värst bra mådde man inte efter att ha sett den...

Mental
2005-12-15, 10:23
Innehåller nog den mest obehagliga våldtäktsskildring jag sett på senare tid, var mycket berörd av den filmen, tjejen jag såg den med orkade 20 minuter sen flydde hon.

Eftertexten är obehaglig den med, av en helt annan anledning, epilepsivarning.

Hursom, jag hyrde den på statoil, och ja den bör ses

Officer
2005-12-15, 11:12
Såg den på bio samt några gånger på video hemma hos en polare.


Bland de bästa filmerna någonsin, men man måste vara rätt magstark.

Jazen
2005-12-15, 12:37
omg den filmen va ruskigt wierd...polarn visste inte vad han tankade så vi satt o kolla ett gäng...alla satt helt tysta när filmen var klar

Wennerberg
2005-12-15, 12:57
Stört cool film. Men så jälva bra är den inte. Tycker jag då alltså.

grisbil3n
2005-12-15, 13:40
Innehåller ett par charmiga scener.

Sheogorath
2005-12-15, 13:49
Mycket, mycket otäck film. Man bör tänka sig för både en och två gånger innan man tittar på den. Bra? Ja, jävligt.

Halldin
2005-12-15, 13:51
Jag är inte extremt känslig, det jag oroar mig för främst är att man kommer vara paranoid av att ha tjejen utanför dörren efter att ha sett den beryktade våldtäktsscenen :(

grisbil3n
2005-12-15, 14:00
Jag är inte extremt känslig, det jag oroar mig för främst är att man kommer vara paranoid av att ha tjejen utanför dörren efter att ha sett den beryktade våldtäktsscenen :(

Jag är oroar mig personligen för att besöka gayklubbar, se filmen så får du se vad jag menar...

Mental
2005-12-15, 14:24
Jag gillar filmer som tar sig in under huden, som man får en känsla av, om det är rädsla, äckel, glädje, njutning, spelar inte så stor roll, bara den berör på något sätt.

grisbil3n
2005-12-15, 14:25
Jag gillar filmer som tar sig in under huden, som man får en känsla av, om det är rädsla, äckel, glädje, njutning, spelar inte så stor roll, bara den berör på något sätt.

Sant, tycker dock Irreversible är alldeles för slipad och dramaturgiskt korrekt (jag använder ord som jag inte riktigt behärskar), tacka vet jag Saló, fyfan vad obehaglig, men den är ju snäppet mer grafisk än Irreversible visserligen.

muddler
2005-12-15, 14:38
en sjuk rulle.. tror inte den är så bra att kolla på på bakfyllan då inledningen är ganska åksjuk-framkallande

Mental
2005-12-15, 14:43
Sant, tycker dock Irreversible är alldeles för slipad och dramaturgiskt korrekt (jag använder ord som jag inte riktigt behärskar), tacka vet jag Saló, fyfan vad obehaglig, men den är ju snäppet mer grafisk än Irreversible visserligen.

Den var bara gäspande tråkig, tyckte jag då, men gillar du den typen av filmer så kan du ju alltid hyra Caligula eller historien om O

grisbil3n
2005-12-15, 14:47
Den var bara gäspande tråkig, tyckte jag då, men gillar du den typen av filmer så kan du ju alltid hyra Caligula eller historien om O

Gillar är fel ord, Saló va skitäcklig :S

Caligula är rolig, mest för att han spelar så jävla bra.

Halldin
2005-12-17, 12:18
Kollade båda videobutikerna i stan, och dom är inte direkt små. Ingen av dom hade Irreversible.

Väldigt kul att traska runt i över en timme i vinterkylan och komma hem tomhänt. Inte undra på att piratkopiering är populärt. :thumbup:

Hobbes
2005-12-17, 12:34
Filmen är inte sällsynt på något sätt, borde finnas någonstans i Halland :D

Någon kommenterar den på IMDB som: Cinematic torture - jag är villig att hålla med! På något sett skapar den en "samling vid olyckan scenario" man äcklas och blir rädd men vill fortfarande se vidare. Filmen är genial oerhört välgjord!

Jag rekommenderar verkligen att läsa lite om filmens Triva på IMDB (http://www.imdb.com/title/tt0290673/trivia) den beskriver bland annat hur man la till ett lågfrekvent ljud i början på filmen för att skapa den obehagliga känslan man får i S&M klubben.

Den ligger på min top lista över värsta filmer jag sett tillsammans med:

Reguiem for a dream (http://www.imdb.com/title/tt0180093/)
och Salò (http://www.imdb.com/title/tt0073650/)

christian
2005-12-17, 13:06
Den biter till rätt bra, ja.

Saló är på väg från hyrstället..

Cannibal Holocaust är också rätt otäck, för de som vill.

Cerberus
2005-12-17, 13:33
Underbar film :D Monica Belucci e så sjuuuukt snygg!

sp33dy
2005-12-17, 13:34
Såg den häromdagen, utan subs dock *screwy* dock var det en av de äckligaste filmerna jag sett.. äckliga våld- och sexscener

Sonny
2005-12-17, 14:14
Cannibal Holocaust är inte äcklig lr störande, det är överdrivet imo. men ändå en förbannat bra film.

Salò är ganska störande men ändå helt ok!

Finns en hel del andra mer lr mindre bra filmer i gengren, nekromantik är ganska häftig.

Själv försöker jag samla mig till att se Guinea Pig :D

Hobbes
2005-12-17, 17:57
Cannibal Holocaust är inte äcklig lr störande, det är överdrivet imo. men ändå en förbannat bra film.

Salò är ganska störande men ändå helt ok!

Finns en hel del andra mer lr mindre bra filmer i gengren, nekromantik är ganska häftig.

Själv försöker jag samla mig till att se Guinea Pig :D

Cannibal Holocaust håller jag med dig om, en rätt skön poäng filmen gör.
Lycka till med Guinea Pig, brukar klara det mesta men där gick gränsen. Såg den dock när den kom ut...det är några år sedan!

christian
2005-12-17, 18:04
Cannibal Holocaust kanske inte är så "rörande" men klart vedervärdig om man låter sig dras med.

En annan som jag kom på var Ilsa, She Wolf of the SS. Rätt sjuk den också.

Sonny
2005-12-18, 00:24
En annan som jag kom på var Ilsa, She Wolf of the SS. Rätt sjuk den också.Haha, den är juh bara för skön, älskar slutet när det blir uppror o en vakt springer ur sitt hus, inget skott avfyras, hans skjorta går inte sönder o d kmr inget blod, ändå tar han sig för magen o faller till marken :laugh:

Kwon
2005-12-18, 09:57
Det är som med Salo och Men Behind The Sun, man borde verkligen tänka igenom innan om man verkligen skall se filmen. :)

Leon
2005-12-18, 10:41
är överens med tidigare inlägg, men det är inget för känsliga personer!

Sonny
2005-12-18, 12:08
Det är som med Salo och Men Behind The Sun, man borde verkligen tänka igenom innan om man verkligen skall se filmen. :)Men behind the sun försöker jag få tag på, är den sevärd?

Kwon
2005-12-18, 12:12
Men behind the sun försöker jag få tag på, är den sevärd?

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/men%20behind%20the%20sun.htm

Hobbes
2005-12-18, 12:13
Men behind the sun försöker jag få tag på, är den sevärd?

Saxat från IMDB:

"T.F.Mous' 1987 film "Man Behind the Sun" has to be one of the most disturbing and unpleasant movies ever made.It tells us about the atrocities committed by Japanese scientist during the Second World War in China.The acting is pretty good and I think that some of the actors did an outstanding job.The film offers also some of the most revolting gore I have ever seen.Some scenes are truly sickening for example a man is put into decompression chamber and the pressure is steadily increased until he shoots intestines out of his an**-actually Mous used a real corpse to make this scene.There is also incredibly graphic autopsy of a young mute boy-a real cadaver was used for this sequence as well.The scene where a real cat is attacked and consumed by literally thousands of starving rats is incredibly vile and unnecessary.Overall,"Man Behind the Sun" is pretty hard to find,but if you liked "Cannibal Holocaust" or "Bunman:The Untold Story",then give it a look.However fans of cute American horror should avoid it like the plague!"


Tror jag hoppar den filmen.... :D

Sheogorath
2005-12-18, 12:48
Uh... Nu har jag läst reviews av både Salo och Men Behind the Sun. Jag tror inte att jag blir en lyckligare människa av att se de filmerna. Fy fan :(.

Hobbes
2005-12-18, 12:53
Uh... Nu har jag läst reviews av både Salo och Men Behind the Sun. Jag tror inte att jag blir en lyckligare människa av att se de filmerna. Fy fan :(.


Jag tror till och med att Chuch Norris tyckte filmerna var sjuka och rundsparkade båda regissörerna! :D

Kwon
2005-12-18, 12:54
Uh... Nu har jag läst reviews av både Salo och Men Behind the Sun. Jag tror inte att jag blir en lyckligare människa av att se de filmerna. Fy fan :(.

E ju det jag sagt! :D

Tänk igenom noga om du VERKLIGEN vill se dessa filmer innan du gör det! :)

Läs reviews etc, annars kan du få men för livet och kanske minnen du aldrig glömmer :thumbup:

Hobbes
2005-12-18, 12:57
E ju det jag sagt! :D

Tänk igenom noga om du VERKLIGEN vill se dessa filmer innan du gör det! :)

Läs reviews etc, annars kan du få men för livet och kanske minnen du aldrig glömmer :thumbup:

Är det därför du är som du är *innocent*

Din svarta humor är din försvarsmekanism... :D

Kwon
2005-12-18, 12:58
Är det därför du är som du är *innocent*

Din svarta humor är din försvarsmekanism... :D

Haha, ja det kan man ju tro! :thumbup:

Vem fasiken vet varför jag är som jag är? Inte jag iaf! :laugh:

Kjamizen Hobbes! :bow:

Hobbes
2005-12-18, 13:03
Haha, ja det kan man ju tro! :thumbup:

Vem fasiken vet varför jag är som jag är? Inte jag iaf! :laugh:

Kjamizen Hobbes! :bow:

Jäklar vad Lunis vi blev här... :D

Själv blev jag förstörd av "Vilse i pannkakan", storpotäten för att vara exakt...*putputputputput*

Hobbes
2005-12-18, 13:05
De hade "Men behind the sun" special edition på sidan KWON länkade till, kanske man skulle köpa. Kanske inte en film man ser på första daten precis, men det var en dokumentär på skivan också!

Ska se över ekonomin...får väl prata av mig sen på Kollo när jag sett den *cry* om jag har problem...

Kwon
2005-12-18, 13:08
De hade "Men behind the sun" special edition på sidan KWON länkade till, kanske man skulle köpa. Kanske inte en film man ser på första daten precis, men det var en dokumentär på skivan också!

Ska se över ekonomin...får väl prata av mig sen på Kollo när jag sett den *cry* om jag har problem...

Man måste dock fråga sig själv, varför vill man se en sådan film?

Har vi en sådan morbid nyfikenhet?

När någon tex säger, Film_X måste vara den äckligaste filmen som någonsin gjorts, du får men för livet!

Varför får man plötsligt ett sådant sug att se den filmen då?

"Förbjuden frukt"?

Hobbes
2005-12-18, 13:16
Man måste dock fråga sig själv, varför vill man se en sådan film?

Har vi en sådan morbid nyfikenhet?

När någon tex säger, Film_X måste vara den äckligaste filmen som någonsin gjorts, du får men för livet!

Varför får man plötsligt ett sådant sug att se den filmen då?

"Förbjuden frukt"?

Ja, tyvärr, vi tenderar att dras till sådant som skrämmer oss. Tror boken heter "Dödsdansen" en bok skriven av Stephen King, han tar upp detta med att vi dras till olyckor. Man stannar upp tittar, äcklas, man vet ju att det är obehagligt men ändå så vill man se!

Jag hade den och Man bite dog för något år sedan, valde att inte se någon av dem. Då jag ställde mig samma fråga som du tar upp, såg däremot Irreversible - tänkte den har ju varit i Cannes osv. måste ju vara en bra film (ligger fortfarande högt på listan över vidriga filmer).

Har inget bra svar på din fråga, men man brukar säga att det bästa sättet att få någon att behålla sin åsikt är att säga emot dem! Detta resonemang går nog igen när det gäller filmer och böcker - Läs absolut inte American Psycho, den är sjuk! Givetvis kommer någon du känner att läsa den, bara för att man sa det.

Jag klarade exempelvis inte av Guinea pig, stängde av efter ett tag, då jag inte klarade av den - har fortfarande minnesbilderna och ljuden kvar i huvudet, mer än 12 år sedan jag såg delar av den!

Sheogorath
2005-12-18, 13:21
Man måste dock fråga sig själv, varför vill man se en sådan film?

Har vi en sådan morbid nyfikenhet?

När någon tex säger, Film_X måste vara den äckligaste filmen som någonsin gjorts, du får men för livet!

Varför får man plötsligt ett sådant sug att se den filmen då?

"Förbjuden frukt"?

Jag vette fan, alltså. Det är precis som när jag gick i nian och http://www.rotten.com fanns (finns den kvar?, äsch, testa länken!), och det skvallrades om alla uppföljare till sidan, den ena värre än den andra. Vi satt och gottade oss i "man eaten by dobbermans" "solider run over by tank" "japanese eats baby" etc etc. Trots att vi blev skitäcklade och mådde dåligt satt man där och tittade och sa saker som "oh fy fan! titta på den här; JÄVLAR vad skabbigt! hur KAN man?!" osv osv...

Kwon
2005-12-18, 13:23
Kan detta vara något Sheo? :D

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/aftermath.htm

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/nekromantik%202.htm

Sheogorath
2005-12-18, 13:26
Kan detta vara något Sheo? :D

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/aftermath.htm

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/nekromantik%202.htm

Well, sånt berör mig inte särskilt mycket. Det är levande människors lidande som får mig att må dåligt. Grafiskt snusk (ruttnande lik, splattiga våldsscener etc) berör mig inte alls särskilt mycket. Att se ett barn bli utsatt för sadistisk tortyr, eller som i Irreversible, en kvinna bli våldtagen, gör väldigt, väldigt ont att titta på.

Edit: aha, du tänkte eftersom jag "diggade" rotten? well, det var länge sedan nu. nyfiken tonåring, du vet ;).

Kwon
2005-12-18, 13:28
Well, sånt berör mig inte särskilt mycket. Det är levande människors lidande som får mig att må dåligt. Grafiskt snusk (ruttnande lik, splattiga våldsscener etc) berör mig inte alls särskilt mycket. Att se ett barn bli utsatt för sadistisk tortyr, eller som i Irreversible, en kvinna bli våldtagen, gör väldigt, väldigt ont att titta på.

Hade du sett Salo förresten?

Hobbes
2005-12-18, 13:30
Kan detta vara något Sheo? :D

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/aftermath.htm

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/nekromantik%202.htm

Du kämpar verkligen emot mörka krafter inombords Kwon :D

Inser du hur många som kommer att se till att se dessa filmer nu :thumbup:

Kwon
2005-12-18, 13:31
Du kämpar verkligen emot mörka krafter inombords Kwon :D

Inser du hur många som kommer att se till att se dessa filmer nu :thumbup:

Jag försöker faktiskt undvika sådana där filmer nuförtiden (Salo,Irrevers;Men Sun et al) och tycker hellre om att njuta till sådana här typer av rullar! :D

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/monster%20shark.htm

Roande!

Hobbes
2005-12-18, 13:32
Hade du sett Salo förresten?

Jag har sett den, fick jätte konstiga blickar på videobutiken när jag hyrde den. Omslaget var knallgult med en stor varningstext, där man ombads att tänka igenom sitt beslut att se filmen.

Rekommenderade den till en av mina psykologi kursare, när han skulle hyra den så stirrade de på honom och sa att den aldrig blev tillbaka lämnad :D

Hmmm....

Sheogorath
2005-12-18, 13:33
Hade du sett Salo förresten?

Nej, men jag läste några recensioner nu för att avgöra om jag skulle se den. Tror nog inte att jag ska titta på den eller Men Behind the Sun. Nu ska jag läsa om Guinea Pig. Den verkar ju, av döma av folket här, vara det värsta som gjorts. Hugaligen *spy*!

En tanke som slog mig var att det nog inte skulle vara helt omöjligt att sådana här filmer triggar psykoser hos människor med det latent. Missbrukare av hallucinogener/vissa opiater borde vara sjukt mycket i riskzonen dessutom. Någon som hört om något sådant?

Hobbes
2005-12-18, 13:34
Jag försöker faktiskt undvika sådana där filmer nuförtiden (Salo,Irrevers;Men Sun et al) och tycker hellre om att njuta till sådana här typer av rullar! :D

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/monster%20shark.htm

Roande!

HAHAHAHHAHAHa

"Det är klart att en och annan tutte visas också. Men faktiskt inte i överflöd som annars är så vanligt i filmer i den här genren, speciellt från den här tiden. Det kan man väl se som positivt kanske."

Gillar att han inte kan dölja sin förtjusning över detta :D

Kwon
2005-12-18, 13:35
Nej, men jag läste några recensioner nu för att avgöra om jag skulle se den. Tror nog inte att jag ska titta på den eller Men Behind the Sun. Nu ska jag läsa om Guinea Pig. Den verkar ju, av döma av folket här, vara det värsta som gjorts. Hugaligen *spy*!

En tanke som slog mig var att det nog inte skulle vara helt omöjligt att sådana här filmer triggar psykoser hos människor med det latent. Missbrukare av hallucinogener/vissa opiater borde vara sjukt mycket i riskzonen dessutom. Någon som hört om något sådant?

Jag är fullkomligt säker på att sådana här filmer (de värsta) kan trigga lite vad som helst hos personer, även hos personer som ansett sig själv vara fullt friska innan.

Vissa kan få men för livet och syner som de aldrig glömmer. Vissa saker skall undvikas att ses helt enkelt.

Korrelationen missbruk och dessa filmer vet jag ingenting om , men det är säkerligen mycket möjligt.

Hobbes
2005-12-18, 13:38
Nej, men jag läste några recensioner nu för att avgöra om jag skulle se den. Tror nog inte att jag ska titta på den eller Men Behind the Sun. Nu ska jag läsa om Guinea Pig. Den verkar ju, av döma av folket här, vara det värsta som gjorts. Hugaligen *spy*!

En tanke som slog mig var att det nog inte skulle vara helt omöjligt att sådana här filmer triggar psykoser hos människor med det latent. Missbrukare av hallucinogener/vissa opiater borde vara sjukt mycket i riskzonen dessutom. Någon som hört om något sådant?

Nope, vanligtvis så visar sig videovåld inte ha den effekten som man många gånger velat tro. Det finns flera andra bakomliggande faktorer till våld, men att de skulle korrelera med några av ovanstående faktorer har jag aldrig sett ännu, kommer att återkomma så fort jag spanat lite på Psycinfo. Det är ett mycket intressant område.

Kort sagt, jag vet inte, men kommer att dyka in i området och ber att få återkomma!

Edit: Guinea Pig tror jag blev anmäld eller något så de var tvungna att bevisa att det var bara special effekter. Det är så många år sedan så jag minns inte exakt! Någon, Kwon kanske vet?

Kwon
2005-12-18, 13:42
http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/guinea%20pig%201.htm

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/guinea%20pig%202.htm

http://www.fanatiskfilm.se/recensioner/guinea%20pig%203.htm

Dessa?

Sheogorath
2005-12-18, 13:43
Nope, vanligtvis så visar sig videovåld inte ha den effekten som man många gånger velat tro.

"Videovåld" är ett rätt luddigt begrepp. När moraltanter skrek sig hesa över Karate Kid och Ninja Turles är det väl en sak. Men de här filmerna vi pratar om känns ju i vissa fall nästan som att fysiskt observera/höra helt otroliga grymheter på riktigt, och det är ju precis sådant som kan ge t.ex. posttraumatiskt stressyndrom. Bara en lös tanke :).

Grahn
2005-12-18, 13:44
Film kan nog utlösa vissa undertryckta problem vissa har men den skapar dem nog inte.

Sheogorath
2005-12-18, 13:50
Film kan nog utlösa vissa undertryckta problem vissa har men den skapar dem nog inte.

*nickar* Man tror ju att det är precis likadant med personer som får haschpsykoser. Drogen triggen latent psykos och tidigarelägger den, helt enkelt.

Grahn
2005-12-18, 13:53
*nickar* Man tror ju att det är precis likadant med personer som får haschpsykoser. Drogen triggen latent psykos och tidigarelägger den, helt enkelt.

Jepp, dataspel kan nog trigga samma grejer. Sedan efteråt när de sprängt en skola eller något så pekar föräldrarna skulden på de hemska dataspelen eller liknande(Postal tex).
En "normal" person kan hantera det, ser det för vad det är, medans en som har dispositionen för det påverkas mycket djupare.

Hobbes
2005-12-18, 13:58
Jepp, dataspel kan nog trigga samma grejer. Sedan efteråt när de sprängt en skola eller något så pekar föräldrarna skulden på de hemska dataspelen eller liknande(Postal tex).
En "normal" person kan hantera det, ser det för vad det är, medans en som har dispositionen för det påverkas mycket djupare.

Detta gäller alkohol/steroidmissbruk osv. alkohol exempelvis skapar inte ilska, man bär den inom sig och alkoholen öppnar upp för den att komma till uttryck!

Grahn
2005-12-18, 14:00
Detta gäller alkohol/steroidmissbruk osv. alkohol exempelvis skapar inte ilska, man bär den inom sig och alkoholen öppnar upp för den att komma till uttryck!

Ja jag håller helt med.

Sonny
2005-12-18, 16:15
Måste få tag på Men Behind the Sun nu :D

Hobbes
2005-12-18, 16:20
Måste få tag på Men Behind the Sun nu :D

Tell Sonny "NO" and he'll do it! :D

EDIT: Såg nu - du är ju hårdrockare :D

christian
2005-12-18, 17:10
Nu har jag både Men behind the sun och The 120 days of Sodom. Vet inte riktigt om jag känner för att se någon nu men jag kanske river av en ikväll.. :devil:

Sheogorath
2005-12-18, 22:00
Nu har jag både Men behind the sun och The 120 days of Sodom. Vet inte riktigt om jag känner för att se någon nu men jag kanske river av en ikväll.. :devil:

Återkom gärna och berätta. Jag vill veta hur illa det är innan jag bestämmer mig.

Någon mer som sett Guinea Pig och kan beskriva hur de kände inför sitt val att titta på den?

christian
2005-12-18, 22:38
Sodoms 120 dagar sedd. Inte det värsta jag sett men helt klart motbjudande.

Hade den gjorts idag så hade den nog varit mer grafisk.

Det sjukaste var nog att allt i princip saknade all annan mening förutom att tillfredsställa "herrarnas" sjuka böjelser.

Aslan
2005-12-18, 22:42
Någon som vet vad den där filmen som handlar om en grupp japaner som dödar varandra på en ö heter? Den skall också vara störd!

Frantic
2005-12-18, 22:44
Någon som vet vad den där filmen som handlar om en grupp japaner som dödar varandra på en ö heter? Den skall också vara störd!
Battle Royal

Aslan
2005-12-18, 22:48
Battle Royal

Thx!

Sonny
2005-12-18, 22:49
Någon som vet vad den där filmen som handlar om en grupp japaner som dödar varandra på en ö heter? Den skall också vara störd!Den är inte störd, bara cool =)

Hobbes
2005-12-18, 22:53
Den är inte störd, bara cool =)

Genial :cool:

Sonny
2005-12-18, 22:56
Genial :cool:Sant

Någon som sett I spit on you'r grave förresten, är ganska sugen på den också!

Aslan
2005-12-18, 23:56
Den är inte störd, bara cool =)

Hehe det återstår att se! =)

puppas
2005-12-20, 19:17
Ska se den ikväll med.....................................en tjej. :naughty:

Sheogorath
2005-12-22, 12:57
Nu slängde jag nyss på Cannibal Holocaust, uncut. This better live up to the hype, you guys! :D

Kwon
2005-12-22, 12:58
Nu slängde jag nyss på Cannibal Holocaust, uncut. This better live up to the hype, you guys! :D


Blir'e nå Salo, Men behind the sun et al ikväll då? :thumbup:

Mart|n
2005-12-22, 13:02
Såg Battle Royale förra veckan. Hade betydligt högre förväntningar! Ett gäng gnälliga jävlar som tar död på varandra med lite olika vapen. Trodde den skulle vara cool, men nä. Den var bara långtråkig!

Kwon
2005-12-22, 13:03
Såg Battle Royale förra veckan. Hade betydligt högre förväntningar! Ett gäng gnälliga jävlar som tar död på varandra med lite olika vapen. Trodde den skulle vara cool, men nä. Den var bara långtråkig!

Folk tyckte den var originell när den var aktuell, därför tror jag många hypade den rejält.

Du ska inte ha så höga förväntningar när du tittar på film, lätt att bli besviken.

Hade du sett den då den var ny kanske du hade uppskattat den mer? :)

Halldin
2005-12-22, 13:03
Såg lite av Irreversible, men den var otextad så man fattade inte så mycket. Tyckte den verkade ganska kass. Blev inte påverkad av någon av scenerna, våldtäktsscenen var isåfall värre än den med brandsläckaren. Kanske hade haft större påverkan om man hade fattat vad som pågick. :rolleyes:

Skummade igenom Salo, även den utan text. Den verkade bara konstig.

Håller på att fixa fram Man behind the sun, får se om det är något att hänga i granen.

Kwon
2005-12-22, 13:04
Såg lite av Irreversible, men den var otextad så man fattade inte så mycket. Tyckte den verkade ganska kass. Blev inte påverkad av någon av scenerna, våldtäktsscenen var isåfall värre än den med brandsläckaren. Kanske hade haft större påverkan om man hade fattat vad som pågick. :rolleyes:

Skummade igenom Salo, även den utan text. Den verkade bara konstig.

Håller på att fixa fram Man behind the sun, får se om det är något att hänga i granen.

Hah Halldin plöjer tydligen igenom alla rullar! :)

Kolla även in Nekromantik I och II.

Sheogorath
2005-12-22, 14:34
Blir'e nå Salo, Men behind the sun et al ikväll då? :thumbup:

Salo blir det. Men Behind the Sun hade de inte i en videobutik nära mig just nu. Får se om den kanske finns ikväll när fler koppl... jag menar, lämnat tillbaka hyrda filmer.

Sheogorath
2005-12-22, 14:41
Cannibal Holocaust var ju bara trams. Lämnade mig totalt oberörd. Jag skulle gissa att det inte gäller för Salo, men vi får väl se.

Termy
2005-12-22, 16:02
Har hört att Pink Flamingos ska vara rätt äckligt, i klass med/eller värre än Salo, osv...

Sheogorath
2005-12-22, 18:04
Har hört att Pink Flamingos ska vara rätt äckligt, i klass med/eller värre än Salo, osv...

Det är noterat. Slänger på Saló nu då. Hittade tom subs. Återkommer med recension snart :hbang:!

mangs
2005-12-23, 11:51
Hur gick det?

Jag vill veta om det är något att se?

Sheogorath
2005-12-23, 12:03
Hur gick det?

Jag vill veta om det är något att se?

Saló hade ju blivit så upphottat så att jag i princip inte trodde att det skulle gå att behålla maten jag satt och åt, men så illa var det näppeligen. Det fanns några mycket starka scener, men filmen hade ett grundläggande problem. Just eftersom ungdomarna utsattes för sådan förnedring distanserade man sig själv som tittare (försvarsmekanism I guess) och tänkte att "jaja, det ÄR ju bara en film: från sjuttotalet dessutom". Men, det finns ETT knep filmmakaren hade kunnat ta till för att få den outhärdlig. Och det hade varit om den gång på gång "knutit an" på ett sätt som gjorde att man som tittare identifierade någon eller ett par av karaktärerna med någon man själv älskar. Hade jag t.ex. känt att en av pojkarna var min lillebror, eller en av tjejerna min flickvän (eller, pjta X) då hade man mått jävligt, jävligt dåligt. Nu var de för mycket som statister, och därför kändes inte övergreppen lika djupt i en.

christian
2005-12-23, 12:10
Saló hade ju blivit så upphottat så att jag i princip inte trodde att det skulle gå att behålla maten jag satt och åt, men så illa var det näppeligen. Det fanns några mycket starka scener, men filmen hade ett grundläggande problem. Just eftersom ungdomarna utsattes för sådan förnedring distanserade man sig själv som tittare (försvarsmekanism I guess) och tänkte att "jaja, det ÄR ju bara en film: från sjuttotalet dessutom". Men, det finns ETT knep filmmakaren hade kunnat ta till för att få den outhärdlig. Och det hade varit om den gång på gång "knutit an" på ett sätt som gjorde att man som tittare identifierade någon eller ett par av karaktärerna med någon man själv älskar. Hade jag t.ex. känt att en av pojkarna var min lillebror, eller en av tjejerna min flickvän (eller, pjta X) då hade man mått jävligt, jävligt dåligt. Nu var de för mycket som statister, och därför kändes inte övergreppen lika djupt i en.

Jag tyckte det kändes så distanserat också iom att ungdomarna knappt gjorde motstånd, inte mycket iaf. Vissa saker tyckte de ju t o m om, som efter giftermålet mm.

Peter-N1
2005-12-31, 02:57
Mycket verklighetstrogen. Mer folk borde se den.

wreka
2006-01-04, 09:37
cdon har den för 99:- och den går att köpa i erbjudandet 3 för 199:-

Perscitus
2006-01-14, 20:12
Saló hade ju blivit så upphottat så att jag i princip inte trodde att det skulle gå att behålla maten jag satt och åt, men så illa var det näppeligen. Det fanns några mycket starka scener, men filmen hade ett grundläggande problem. Just eftersom ungdomarna utsattes för sådan förnedring distanserade man sig själv som tittare (försvarsmekanism I guess) och tänkte att "jaja, det ÄR ju bara en film: från sjuttotalet dessutom". Men, det finns ETT knep filmmakaren hade kunnat ta till för att få den outhärdlig. Och det hade varit om den gång på gång "knutit an" på ett sätt som gjorde att man som tittare identifierade någon eller ett par av karaktärerna med någon man själv älskar. Hade jag t.ex. känt att en av pojkarna var min lillebror, eller en av tjejerna min flickvän (eller, pjta X) då hade man mått jävligt, jävligt dåligt. Nu var de för mycket som statister, och därför kändes inte övergreppen lika djupt i en.
Jag tror jag sett de flesta "värstingarna" som sägs vara kväljande, och aldrig blivit berörd: Saló, Cannibal Holocaust, Guinea Pig, Men Behind the Sun m.fl.. För min del kan jag tydligen inte bli det av film som är på låtsas. Däremot är jag väldigt känslig mot riktiga grejer, inte så att jag är rädd att se operation, utan medvetna övergrepp i alla dess former mot människor. Får en olustig känsla bara jag tänker på alla sjukheter som rotten.com, ogrish.com, Faces of Death och all den där skiten! *spy*