handdator

Visa fullständig version : Är du slarvig?

wintersnowdrift
2005-12-15, 00:14
Shit, jag hade just en "nära döden"-upplevelse. Jag måste helt enkelt skriva av mig. (Om du vill slippa mitt pretentiösa dravel och själv spamma tråden med någon typ av on topic-snack kan du svara på frågan i rubriken istället.)

Imorgon förmiddag hade jag tänkt sticka ut på en trevlig liten löparrunda, ackompanjerad av glada toner i min ipod. Eftersom energin går ur denna lilla manick ganska så snabbt tänkte jag vara förutseende och ladda upp den redan ikväll. Till min stora fasa upptäcker jag då att ipoden inte står att finna. Tänka, tänka: när hade jag eländet senast och var kan jag ha lagt den?

Jag börjar leta på alla omöjliga och möjliga ställen där en tankspridd varelse som jag kan tänkas ha placerat en mp3-spelare: skrivbordslådor, hyllor, byrån i hallen, jackfickan, paniken sprider sig, i smutstvätten?, under huvudkudden?, i kylskåpet bakom mjölken?. Så plötsligt slås jag av en fasansfull tanke. Jag minns plötsligt var jag hade ipoden senast. På gymmet. Har jag glömt den där är det garanterat tack och adjö för alltid. Hasta la vista, baby. Och min ekonomi räcker definitivt inte till för att anskaffa en ny, inte med en dryg vecka kvar till jul.

Jag börjar fundera över en alternativ framtid. Jag kan nog leva utan min ipod; visserligen är det som att förlora en del av mitt hjärta men folk klarar sig för f-n utan armar och ben eller med bara en njure. Jag levde dessutom ett ganska gott och problemfritt liv utan den satans prylen Varför flyttar jag inte ut i en koja i skogen där jag kan äta kottar och slipper ta ansvar över dyra ägodelar? - problemet är snarare att ipoden var en gåva från min far. Jag går redan under epitetet "slarvmaja" i min familj, och de kommer garanterat aldrig att anförtro mig någonting värt över 100 spänn efter detta.

Fler hemska insikter dras upp framför mina ögon:
1. Jag är jävligt materialistisk. Det är ju "bara" en liten musikmaskin värd x antal tusenlappar som försvunnit. Än sen liksom? Har man hälsa, kärlek, mat och tak över huvudet, så kan man vara lycklig säger Dalai Lama. NEJ, INTE JAG! Lilla giriga, prylgalna, egoistiska och tragiska Kristin är beroende av materiellt välstånd för att må bra. Jag kommer komma till helvetet när jag dör, var så säker. Och vore jag buddhist så hade jag blivit en kackerlacka i nästa liv; den minst älskvärda varelsen av dem alla.

2. Jag är jävligt slarvig. Min familj har haft rätt hela tiden, och jag har haft fel när jag hävdat motsatsen. Min heder är kränkt. Det är värre än helvetet.

3. Högst troligt glömde jag ipoden i tjejernas omklädningsrum. Det betyder med största sannolikhet att en äcklig liten svartsminkad, orangeblonderad fjortis (det är mest sådana samt pensionärstanter som hänger i omklädningsrummet på mitt gym, och den senare kategorin tror säkert att en mp3-spelare är radioaktiv och cancerframkallande och skulle inte ta i den med tång) just nu sitter och petar på MIN ipod. Smärtan är olidlig bara jag tänker på det.

Jag måste nog omvärdera ovanstående "jag kan nog leva utan min ipod". Djävulen, come and get me, jag står inte ut i denna världen längre!

Innan jag hinner börja fundera ut konkreta självmordslösningar kommer jag att tänka på någonting. Jag kände i jackfickan, eller hur? Men vilken jacka hade jag egentligen på mig när jag spankulerade iväg till gymmet i måndags? Med en stor klump i halsen stoppar jag försiktigt ner handen i fickorna på jacka #2. Tom. Provar ytterligare en jacka (som sagt, jag äger för många prylar för mitt eget bästa...). Där ligger den. Min ipod är återfunnen. Den befinner sig i tryggt förvar i mina armar, och inte händerna på nån liten klåfingrig "jAg kAn itNe staVVa mEn jAG är BlONdiiiin och HAR boMMuLL i bHn oCH dÄRför KoMer jag ENdå At KoMMa meD i ParDIzxzzE HoTTeL!!!11!"-brud.

Jag behöver inte ta livet av mig; istället kan jag sticka ut och springa imorgon med änglaljuv musik i öronen. Jag är en hedervärd och sympatisk människa. Okej att jag kanske har en jacka mer än vad jag behöver, men det är ju inget brott, eller hur? Och jag har faktiskt testat yoga, som bevis på min djupa, andliga och icke-materialistiska sida. Möjligtvis att jag är ungefär lika menlös som wannabe-dokusåpastjärna-fjortisbruden eftersom jag skriver en romanlång utläggning om en petitess, men jag är fan inte slarvig!

Är du?

//Kristin

Kwon
2005-12-15, 00:17
Haha känner igen mig! :)

Kul liten dramatisering av det hela Winter! :thumbup:

Ja, jag kan vara enormt slarvig ibland.

Hade inte huvudet suttit fast på axlarna hade jag förmodligen slarvat bort det med!

Griip
2005-12-15, 00:19
Jag försökte men jag orkar inte just nu, tyävrr ;)

Är nog mindre slarvig än dem flesta, faktiskt. Kan minnas småsaker som var jag la nycklarna osv flera veckor ibland.

Kwon
2005-12-15, 00:20
Måste dock tillägga att du verkar ha ett smärre hat mot Paradise Hotel-blondiner... :D

De första du skulle tänka dig skylla ifrån dig på hehe

Bobo
2005-12-15, 00:22
Hahaha :D
Jag förstår din känsla av panik totalt när du inte hittade den lille jäveln. Vilken total euforisk lycka det blev sen då!!

Jaa usch vad jag kan vara slarvig men det beror mest på att jag är så disträ ibland tror jag :em:
Men det tror ingen så det är min mörka hemlighet :devil:

wintersnowdrift
2005-12-15, 00:23
Måste dock tillägga att du verkar ha ett smärre hat mot Paradise Hotel-blondiner... :D

De första du skulle tänka dig skylla ifrån dig på hehe

Yep. Men egentligen har jag grava komplex för att jag är lika ytlig som dem och lyckas så jävla dåligt med att dölja det inför mig själv och världen ;).

Duktigt av dig Kwon att orka läsa.

//Kristin

Helena B
2005-12-15, 00:27
Tankspridd kan jag vara, typ glömma var jag lagt saker och ting. Slarvig är jag inte ofta, tappade iofs bort min kamera på fyllan (räknas det?)...hmm annars inte mycket.

Kwon
2005-12-15, 00:28
Yep. Men egentligen har jag grava komplex för att jag är lika ytlig som dem och lyckas så jävla dåligt med att dölja det inför mig själv och världen ;).

Duktigt av dig Kwon att orka läsa.

//Kristin

LOL! Vad tror du om mig?

Att jag endast läser igenom Krampus livshistorier och bara skummar igenom dina texter? :laugh:

Så, genom det uppenbara hatet som du visar försöker du dölja din likhet med dom? Har det gått så långt? :D

Dumleman
2005-12-15, 00:29
Nej jag är extremt oslarvig. Dubbelkollar alltid att jag har stängt alla jackfickor, har nycklarna i rätt ficka osv...

Kwon
2005-12-15, 00:32
Kan man gå så långt att påstå att du egentligen vill vara med i såpor som tex Paradise Hotel,vara lika eftertraktad som dessa blondiner och allt vad det innebär (sillisar etc) men försöker dölja det genom att se ner på dom?

Eller missförstår jag dig Winter? :D

Trance
2005-12-15, 00:35
Jag gillar att du använde ett semikolon, jag gör det bara när Word säger åt mig.

Annars är jag ganska slarvig, men bara det bara går ut över mig så är jag rätt lugn. Kan ta rätt mycket skit faktiskt så länge inte någon annan blir påverkad.

Mago
2005-12-15, 00:51
Haha. Känner igen mig. :D
Kanske inte i självmordstankarna.. men det är alltid när jag mår som bäst försvinner något och allt blir helt plöstligt så jävlarns kasst.

Plånbok och nycklar försvinner jämt och jag är känd för det.
De brukar ringa från polisen och säga att min plånbok har blivit hittad igen. :)
Bara för någon vecka sen hittade jag den efter 1 månads saknad bakom kompisens slutsteg i bilen. *screwy* Lyckan var iaf. total. Kom knappt in genom dörren.

Slarvig? Som fan.
Min jacka är förresten borta sen 2 månader, börjar bli kallt nu..

Catstyle
2005-12-15, 00:56
Förra året lyckades jag baka in en ring i en muffins, krävs talang för sådant.

Fatalist
2005-12-15, 01:04
Jag har blivit av med cyklar för över 60000, exklusive min farsas (2 st!) och min brorsas som jag också slarvat bort *cry*

ugglan
2005-12-15, 01:26
Jag har tappat bort 2 mobiltelefoner, nu är jag utan så jag slipper tappa bort en till.

Annars brukar jag alltid tappa bort min plånbok, har glömt den på biltaket en gång på statoil. Den ramlade av, men någon vänlig själ tog vara på den och stod väntandes efter 30 minuter när jag kommit tillbaka och letat efter den.

Jax
2005-12-15, 07:42
*screwy*
Nu har nog något slått slint.
Inte bra för hjärtat att hetsa upp sig sådär.

Nina L
2005-12-15, 07:53
Väldigt trevlig läsning. :thumbup:

Jag är inte slarvig, men jag är absolut inte så ordningssam som jag skulle önska. I mina drömmar är alla mina papper i perfekt ordning, inget är någonsin skjutet på framiden, och alla saker har sin - helt perfekta - plats. Blotta tanken på att verkligheten skiljer sig från drömmer fyller mig med vanmakt. Jag vill så gärna, men jag klarar inte av att bestämma mig för vilken som är den perfekta ordningen, och därför kan jag inte uppnå den. När jag sorterar och försöker få ordning så tvingar jag mig att bita ihop och att strunta i den ständigt stigande känslan av att jag sorterar fel, att jag borde börja från början, men ofta kommer jag bara halvvägs innan jag bestämmer mig för att det är omöjligt.

Sniggel
2005-12-15, 08:05
Alla ni mp3-spelarfantaster, skaffa Minidisc istället, ett batteri räcker MINST en vecka, och det är om man lyssnar 2 timmar per dag, sjukt!
Dessutom kan man spela in sin musik från CD-kvalité och slippa MP3-formatet. Visserligen blir det komprimerat på MD också men inte lika farligt som den "bästa" MP3-kvalitén.

Jo jag är också en slarvpetter och hemskt virrig. Har blivit av med min astma-medicin vilket innebär att jag egentligen behöver minst en halvtimmes ordentlig uppvärmning innan jag kör något konditionskrävande för att slippa besvär. Jag kan ju iofs skaffa ny medicin genom att gå till läkare o få recept utskrivet men innerst inne tror jag att jag ska hitta min medicin nånstans i lägenheten.

Noodles
Tur att du hittade din iPod. Du vill inte ge din omgivning tillfredsställelsen att ha rätt om din slarvighet. :thumbup:

Själv är jag väldigt oslarvig. Min omgivning säger ofta att jag är lite för organiserad. :D

High1ander
Jag har två iPod-hörlurar och på ena är högra luren trasig och på andra är vänstra trasig, känns så jävla irriterande, hade båda varit trasiga hade jag sprungit o köpt nya lurar på direkten, men nu går man i skärselden med bara en fungerande lur. Blir till att köpa nytt imorrn om jag hittar en bra och billig affär...

Jag har också "tappat bort" min iPod då och då, paniken blir enorm "har alla mina låtar försvunnit, vad fan ska jag lyssna på nu?" hittar den alltid Jag bryr mig inte så mycket om pengarna, utan mer "vafan jag kanske inte kan lyssna på något i 1-2 veckor"...

Min iPod börja "hacka" för två veckor sen och vägrade fungerar, man hörde bara hur hårddisken börja spinna och sen "hack" den la av... Fixa det hela med att kasta den i väggen och i golvet ett par gånger, har inte kvar kvittot och har ingen garanti på den, så vafan, om något gått smått sönder i den så kanske det går smått mindre sönder om man kastar skiten igen i backen, typ 2 fel = 1 rätt. Den här gången funka det och den fungera efter min excellenta misshandel.
Summa kardemumma - Allt går med våld.

Noodles
2005-12-15, 08:07
Alla ni mp3-spelarfantaster, skaffa Minidisc istället, ett batteri räcker MINST en vecka, och det är om man lyssnar 2 timmar per dag, sjukt!
Dessutom kan man spela in sin musik från CD-kvalité och slippa MP3-formatet. Visserligen blir det komprimerat på MD också men inte lika farligt som den "bästa" MP3-kvalitén.

Jo jag är också en slarvpetter och hemskt virrig. Har blivit av med min astma-medicin vilket innebär att jag egentligen behöver minst en halvtimmes ordentlig uppvärmning innan jag kör något konditionskrävande för att slippa besvär. Jag kan ju iofs skaffa ny medicin genom att gå till läkare o få recept utskrivet men innerst inne tror jag att jag ska hitta min medicin nånstans i lägenheten.

Jag hade bärbar MD förut. Batteritiden kom inte i närheten av den mp3-spelare jag har idag, Creative MuVo N200. Ett batteri räcker ofta ett par veckor innan jag behöver ladda det. Min bärbara MD klarade inte mer än ett par dagar. Dessutom är min mp3-spelare betydligt mindre och inte lika skakkänslig.

High1ander
2005-12-15, 08:13

Använde min gamla MD då jag åkte till San Francisco (bussresan tog 10 timmar) och min iPod håller bara i ca 6-8 timmar, märkte att ljudet, framförallt basen var nå enormt överlägsen gentemot iPod:en, och då var det ändå mp3-filer som jag fört över till MD:en.
Vill ha en iPod nano för gymmet! Men gillar MD:s som man kan byta batterier på och nyare modeller har väldigt bra batteritid, köpte min för 6-7 år sen den hade bara 12 timmar...

Cilia
2005-12-15, 08:25
Min mamma brukar säga att hon är glad så länge jag inte glömmer bort mig själv.
Så om det tyder på att jag är slarvig eller inte överlåter jag till andra att tolka *visslar*

zanzi
2005-12-15, 08:31
"Jag måste nog omvärdera ovanstående "jag kan nog leva utan min ipod". Djävulen, come and get me, jag står inte ut i denna världen längre!"

Ett litet tag senare:
"Min ipod är återfunnen."

:D

Själv brukar jag sällan tappa bort något. Man kan säga att jag nästan har tvångstankar när det gäller det (som t.ex. att jag checkar den övre hyllan i gym-skåpet varje gång, även om jag inte har haft med mig något jag kan lägga där).

Ninjasmurf
2005-12-15, 08:33
slarvig är jag nog egentligen inte, dock är jag lite disträ...

Mental
2005-12-15, 08:34
Jag förlade min flickvänn i stockholm, vinner jag? :D

Jag satte henne vid ett litet fik och köpte kaffe och bulle åt henne för att hon snällt skulle stanna där en stund. Själv kutade jag iväg för att köpa julklapp åt henne, jag förklarade att det kunde ta en stund och att hon inte skulle oroa sig, hon hadde dessutom en pocketbok att läsa så det gick ingen nöd på henne.

45min och 8 affärer senare har jag äntligen shoppat klart, och inser att jag knappt vet var jag är (förvirrad norrlänning i stockholm) än mindre vart jag har lämnat henne.
Dessutom ligger hennes mobil hemma på mitt golv och laddas. jippi, jag ser mig själv som singel innom en snar framtid om jag inte hittar henne.

Jag tillämpar den välbeprövade metodiken med att flänga hit och dit i panik. Tämligen fruktlöst. Nåja, ca 2.5 timme senare hittar jag henne av en slump, hon sitter helt oberörd i värmen och läser. Jag håller käft och skyller på köer, först någon vecka senare vågar jag erkänna och vi garvar som fan åt det.

JJ
2005-12-15, 09:01
90% av gångerna jag tror jag tappat bort något så håller jag det i handen. Men nej, jag är inte slarvig utan har snarare mani på att hålla koll på mina prylar.

Fredrik_
2005-12-15, 09:08
Den befinner sig i tryggt förvar i mina armar, och inte händerna på nån liten klåfingrig "jAg kAn itNe staVVa mEn jAG är BlONdiiiin och HAR boMMuLL i bHn oCH dÄRför KoMer jag ENdå At KoMMa meD i ParDIzxzzE HoTTeL!!!11!"-brud.

:laugh:

Det var en riktigt trevlig historia.. kan verkligen leva mig in i ångesten när du inte hittade ipoden, och dessutom kan jag se den klåfingriga Paradise hotel-wannabetjejen framför mig.

Jag är riktigt slarvig.. kommer ihåg en morgon klockan 05.30 när jag kutade runt i lägenheten som en besatt och letade efter mitt pass (planet gick kl. 07.00). En annan gång hann jag komma ändå ut till flygplatsen innan jag kom på att jag glömt presentationsmaterialet till ett föredrag jag skulle hålla - själva syftet med resan! Bara att hoppa in i taxin och be chauffören köra full fart till jobbet, och sen tillbaka igen. Lustigt nog har det alltid gått bra än så länge trots all förvirring/slarv.. kommer säkert att göra bort mig riktigt rejält någon gång på grund av det ;)

Nitrometan
2005-12-15, 09:11
Jag orkade läsa!!!!

Trevlig historia, du har berättartalang.

1. Jag är jävligt materialistisk. Det är ju "bara" en liten musikmaskin värd x antal tusenlappar som försvunnit. Än sen liksom? Har man hälsa, kärlek, mat och tak över huvudet, så kan man vara lycklig säger Dalai Lama. NEJ, INTE JAG! Lilla giriga, prylgalna, egoistiska och tragiska Kristin är beroende av materiellt välstånd för att må bra. Jag kommer komma till helvetet när jag dör, var så säker. Och vore jag buddhist så hade jag blivit en kackerlacka i nästa liv; den minst älskvärda varelsen av dem alla.
Fel. Det är det blodsugande lilla krypet fästingen som är den minst älskvärda varelsen.

2. Jag är jävligt slarvig. Min familj har haft rätt hela tiden, och jag har haft fel när jag hävdat motsatsen. Min heder är kränkt. Det är värre än helvetet.
Bara för att du är slarvig? Helvetet?
Jag tror du ska jobba på dina prioriteringar.

Sen är det inte nyttigt i längden att bli så upprörd. Jag antar att det händer mer än en gång per dag?

Jag måste nog omvärdera ovanstående "jag kan nog leva utan min ipod". Djävulen, come and get me, jag står inte ut i denna världen längre!

...

Där ligger den. Min ipod är återfunnen. Den befinner sig i tryggt förvar i mina armar
Så du sålde din själ till djävulen så lätt? :devil:
Du är verkligen materialistisk och slarvig. :)

wintersnowdrift
2005-12-15, 10:10
Kan man gå så långt att påstå att du egentligen vill vara med i såpor som tex Paradise Hotel,vara lika eftertraktad som dessa blondiner och allt vad det innebär (sillisar etc) men försöker dölja det genom att se ner på dom?

Eller missförstår jag dig Winter? :D

Haha, jag svarar med ett citat ur en låt som säger en del:

"Are you tired of being an object?
or are you just jealous that you ain't one
now you realized that those objects
do all the kissing?" :D

Men (för att förtydliga!) wannabe-dokusåpastar-fjortisbrudarna på mitt gym som utan större samvetskval mycket väl hade kunnat lägga beslag på min ipod har jag inte mycket till övers för. De som faktiskt lyckas komma med i Paradise Hotel är ju oftast snygga på riktigt iaf ;).

//Kristin

wintersnowdrift
2005-12-15, 10:30
Jag orkade läsa!!!!

Trevlig historia, du har berättartalang.

Tack :).

Fel. Det är det blodsugande lilla krypet fästingen som är den minst älskvärda varelsen.

Allright. Jag skyller på att jag på grund av "omständigheterna" inte kunde tänka riktigt klart igår kväll - självfallet hade det varit över min värdighet att få bli en kackerlacka. En riktigt fet, grå och sprängfylld fästing är antagligen närmare sanningen.

Bara för att du är slarvig? Helvetet?
Jag tror du ska jobba på dina prioriteringar.

Sen är det inte nyttigt i längden att bli så upprörd. Jag antar att det händer mer än en gång per dag?

Hehe, hederssaken handlade nog mer om att min självgoda familj hade haft rätt och jag hade haft fel (!!!), om det nu varit så att min ipod verkligen hade varit bortslarvad (det var den ju absolut inte, jag var bara inte hundra säker på vilket ypperligt ställe jag hade placerat den för närvarande *rolleyes*).

Vad det gäller upprördheten - jag tränar mycket kondition och har ett starkt hjärta, hittills har jag klarat mig från infarkter ;).

Så du sålde din själ till djävulen så lätt? :devil:
Du är verkligen materialistisk och slarvig.

Ja - jag sålde min själ. Men till priset av min ipod var det definitivt värt det! ;)

//Kristin

wintersnowdrift
2005-12-15, 10:34
"Jag måste nog omvärdera ovanstående "jag kan nog leva utan min ipod". Djävulen, come and get me, jag står inte ut i denna världen längre!"

Ett litet tag senare:
"Min ipod är återfunnen."

:D

Själv brukar jag sällan tappa bort något. Man kan säga att jag nästan har tvångstankar när det gäller det (som t.ex. att jag checkar den övre hyllan i gym-skåpet varje gång, även om jag inte har haft med mig något jag kan lägga där).

You got the point! ;)

Ah, du kanske kunde skänka lite maniskt ordningssinne till mig isf? Jag har glömt både vattenflaskor och hänglås på översta hyllan i gymskåpet... :P

//Kristin

Nina L
2005-12-15, 10:43
Jag har glömt både vattenflaskor och hänglås på översta hyllan i gymskåpet... :PMen det har ju inte med ordningssinne att göra. Det beror ju på att man är tankspridd.

Pingu
2005-12-15, 10:45
Men det har ju inte med ordningssinne att göra. Det beror ju på att man är tankspridd.

skulle jag också vara i ett omklädnimngsrum med bara flickor :booty:

wintersnowdrift
2005-12-15, 11:01
Men det har ju inte med ordningssinne att göra. Det beror ju på att man är tankspridd.

Mjo, men går det inte hand i hand då? Det är betydligt svårare att hålla ordning på sina saker om man är tankspridd :).

//Kristin

elan
2005-12-15, 11:08
Nej jag är inte slarvig, jag är snarare pedantisk och ett kontrollfreak. :D Har dessutom någon form av fotografiskt minne över var saker och ting befinner sig så det är oftast mig man frågar om man undrar var något är...förutsatt att jag har vistats på platsen. :)

jwzrd
2005-12-15, 11:15
Jag är lat och bekväm med det mesta. UTOM det jag har kontroll över, där är jag maniskt noggrann och styr varenda detalj till förbannelsen.

TrasMannen
2005-12-15, 11:21
De som faktiskt lyckas komma med i Paradise Hotel är ju oftast snygga på riktigt iaf ;).

//Kristin

Njeaaaa, det kan jag inte hålla med om
konstgjorda(både personlighet och utseende), översminkade. Finns inget vackert med det.

Juliette
2005-12-15, 11:27
HAHAHA känner igen mig exakt, har en underbar ipod som en av mina käraste ägodelar och några för många jackor.. så det skulle kunna vara en scen taget direkt ur mitt liv..

Brukar även gå och nojja på T-banan att nån ska ha snott den (från min innerficka, när jag har stängd jacka - helt ologiskt) och brukar dubbelkolla rätt ofta. Så folk undrar nog varför jag går omkring och klämmer mig själv på bröstet. :)

Nina L
2005-12-15, 11:47
Mjo, men går det inte hand i hand då? Det är betydligt svårare att hålla ordning på sina saker om man är tankspridd :).

//KristinDet är en hemsk kombination. Själv är jag inte slarvig, men jag är mycket tankspridd. Jag känner med dig som har drabbats av båda delarna. *cry*

chidde
2005-12-15, 11:51
Den befinner sig i tryggt förvar i mina armar, och inte händerna på nån liten klåfingrig "jAg kAn itNe staVVa mEn jAG är BlONdiiiin och HAR boMMuLL i bHn oCH dÄRför KoMer jag ENdå At KoMMa meD i ParDIzxzzE HoTTeL!!!11!"-brud.

:laugh: :laugh:
vilka fördomar du ligger inne med ibland :D