handdator

Visa fullständig version : Koffein tabletter istället för kaffe? Köpa vart?


Roc-A-Fella
2005-12-14, 09:39
Urk.. nu har magen totalrasat utav allt kaffe.. :(
Problemet återstår dock, jag klarar min inte utan koffeinet.. (Jag vet, jag försöker trappa ner..)
Då slog mig tanken att man kanske skulle kunna ta några koffein tabletter istället om dagarna? Problemet var bara att när jag knalla ner på apoteket och skulle shoppa så hade dom bara pyttesmå burkar, och man fick absolut inte handla mer än 1 burk åt gången pga av att idioter tydligen överdoserat och dött av dom, (får dom neka när det inte är recept belagt?) och sen fick jag min en riktig lektion att jag skulle "bla bla bla...", så går man ner och handlar där igen efter några dagar ser dom väl en som en missbrukare och skickar iväg mig på tvångsvård?! *grr*

Aja, till frågan: Vart någonstans på nätet kan man beställa koffein tabletter?

Tack på förhand!
MvH

mentzer
2005-12-14, 09:48
Aja, till frågan: Vart någonstans på nätet kan man beställa koffein tabletter?

Får inte länka eller skriva var jag köper mina från...

Frippe_L
2005-12-14, 09:50
Urk.. nu har magen totalrasat utav allt kaffe.. :(
Problemet återstår dock, jag klarar min inte utan koffeinet.. (Jag vet, jag försöker trappa ner..)
Då slog mig tanken att man kanske skulle kunna ta några koffein tabletter istället om dagarna? Problemet var bara att när jag knalla ner på apoteket och skulle shoppa så hade dom bara pyttesmå burkar, och man fick absolut inte handla mer än 1 burk åt gången pga av att idioter tydligen överdoserat och dött av dom, (får dom neka när det inte är recept belagt?) och sen fick jag min en riktig lektion att jag skulle "bla bla bla...", så går man ner och handlar där igen efter några dagar ser dom väl en som en missbrukare och skickar iväg mig på tvångsvård?! *grr*

Aja, till frågan: Vart någonstans på nätet kan man beställa koffein tabletter?

Tack på förhand!
MvH

Får ej länka till dem och vill inte det heller.

Runda Grodan
2005-12-14, 16:06
Urk.. nu har magen totalrasat utav allt kaffe.. :(
Problemet återstår dock, jag klarar min inte utan koffeinet.. (Jag vet, jag försöker trappa ner..)
Då slog mig tanken att man kanske skulle kunna ta några koffein tabletter istället om dagarna? Problemet var bara att när jag knalla ner på apoteket och skulle shoppa så hade dom bara pyttesmå burkar, och man fick absolut inte handla mer än 1 burk åt gången pga av att idioter tydligen överdoserat och dött av dom, (får dom neka när det inte är recept belagt?) och sen fick jag min en riktig lektion att jag skulle "bla bla bla...", så går man ner och handlar där igen efter några dagar ser dom väl en som en missbrukare och skickar iväg mig på tvångsvård?! *grr*

Aja, till frågan: Vart någonstans på nätet kan man beställa koffein tabletter?

Tack på förhand!
MvH
Till mig sa dom på Apoteket att jag fick köpa ur många små burkar jag ville. Jag pratade med dem förra veckan.

gothen
2005-12-14, 16:42
Apoteket har man inget större förtroende för, bara ytterligare ett föråldrat statligt monopol. Givetvis är dom också många gånger dyrare på koffeinet så tipset är att aldrig köpa från dom.
Många återförsäljare har "Caffeine Alert" i lager, dvs koffeintabbleter. Tipset är att söka på "Caffeine Alert" på google och visa endast svenska sidor.

everete
2005-12-14, 21:56
Det första jag skulle göra om jag satt i din situation(har varit där).
Den bästa kosttillskottsabutiken är www.google.se. Där kan man hitta allt.

SÖÖK FÖR 17 GUBBAR.

Ryska_raketen
2005-12-14, 21:58
Köpte det ifrån apoteket.

Glenno
2005-12-15, 12:30
Spring ner på din lokala ICA butik och köp vicks koffeintabletter. Dom har kommit ut med några... Lär dock vara bra mycket dyrare än att köpa från nått annat ställe...