handdator

Visa fullständig version : Benövningar spritt under veckan?


stenis
2005-12-14, 02:37
Tja!

Jo de är så att jag nu haft ett helt pass till ben, men funderar på att splitta upp benpasset på 4 andra pass under veckan, typ köra 1-2 övningar per träningspass (4pass veckan) och sedan skrota fulla benpasset.. kommer detta fungera, kommer man kunna bygga på detta sätt eller äre världelöst?

mvh

Baha
2005-12-14, 09:16
Absolut inte värdelöst, skulle råda dig att testa och se om det funkar bra på dig för ingen annan kan veta det!

Big Lou
2005-12-14, 09:20
Tja!

Jo de är så att jag nu haft ett helt pass till ben, men funderar på att splitta upp benpasset på 4 andra pass under veckan, typ köra 1-2 övningar per träningspass (4pass veckan) och sedan skrota fulla benpasset.. kommer detta fungera, kommer man kunna bygga på detta sätt eller äre världelöst?

mvh

Jag tycker inte att det låter som nån bra idé men det är min högst personliga åsikt.
Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig att man kör framsida ben en dag och basksida en annan.
Men att köra benen uppdelade på 4 dagar gör ju att benen aldrig får chansen att åtehämta sig?

sunkan
2005-12-14, 09:22
Vad är anledningen tilll att du inte vill ha ben på ett eget pass då?

mentzer
2005-12-14, 09:37
4 dagar blir ganska mycket, men varför inte splitta fram-/baksida lår på två pass var per vecka?

stenis
2005-12-14, 12:19
Sunkan, 5 dagar i veckan blir på tok för mycket gymträning, har fullt uppe med annat så behöver den dagen ledig asso, har 1-2 cardio pass i veckan också så de är fullt upp, därför jag vill splitta benen..

Kanske ska ta och splitta dem på 2 pass då i alla fall =)

Tack för hjälpen, fler kommentarer så skriv av er? :)