handdator

Visa fullständig version : lite frågor om viktnedgång


lalle
2005-12-14, 01:34
För att hålla förbränningen igång.. räcker det med exempelvis en proteindrink?
Eller ska man samtidigt försöka få i sej kolhydrater samtidigt som proteindrinken?

Jag brukar ta omega3 på morgonen efter 45 min gång.. Är det bra?
För jag hörde med en kompis som tränar rätt mkt.. han sa att skit i omega 3.. det är fett och det vill du ju inte ha.

Men jag hade förstått det som att det ökade förbränningen?


aspartan (tror ja det hette?) gör väl inget med förbränningen? det var bara dåligt för tänderna?

mangemani
2005-12-14, 01:55
För att hålla förbränningen igång.. räcker det med exempelvis en proteindrink?
Eller ska man samtidigt försöka få i sej kolhydrater samtidigt som proteindrinken?

Jag brukar ta omega3 på morgonen efter 45 min gång.. Är det bra?
För jag hörde med en kompis som tränar rätt mkt.. han sa att skit i omega 3.. det är fett och det vill du ju inte ha.

Men jag hade förstått det som att det ökade förbränningen?


aspartan (tror ja det hette?) gör väl inget med förbränningen? det var bara dåligt för tänderna?


nu får du nog beskriva lite mer...en protein drink?efter passet?under dagen?vad?
flera små mål mat under dagen håller fettförbräningen igång samt insulin nivåerna på hälsosamma nivåer.

din kompis må ha tränat länge,men hans kunskaper verkar inte vara på topp.
omega-3 är det nyttigaste fettet du kan få i dej...omega-3 är väldigt bra att ta under deff.

aspartam kan jag tyvär inte uttala mej om,har ingen koll på det tyvär.

lalle
2005-12-14, 02:45
Jag tänkte att ta en proteinshake som ett mellanmål.. Eller kanske på kvällen innan läggdags.
Håller det igång förbränningen genom att bara ta protein?

mangemani
2005-12-14, 03:07
håller igång och håller igång,protein är näring och näring är nått kroppen behöver för att kunna förbränna fett....men protein enbart är inget att rekomendera i detta syfte,då är en komplett måltid mycket bättre.

lalle
2005-12-14, 03:51
håller igång och håller igång,protein är näring och näring är nått kroppen behöver för att kunna förbränna fett....men protein enbart är inget att rekomendera i detta syfte,då är en komplett måltid mycket bättre.

Okej. Så istället för att bara ta proteinshake så är det bättre att exempelvis ta nåt grovt bröd å makrill ?

mangemani
2005-12-14, 04:11
Okej. Så istället för att bara ta proteinshake så är det bättre att exempelvis ta nåt grovt bröd å makrill ?


det låter mycket bättre:) och om du vill och om det behövs,så kan du kompletera det med en proteindrink.

Sverker
2005-12-14, 05:51
aspartan (tror ja det hette?) gör väl inget med förbränningen? det var bara dåligt för tänderna?

Aspartam, är ett sötningsmedel och påverkar inte dina tänder alls.

Aspartam består av två aminosyror som sitter ihop som en dipeptid samt en del metanol.

Tittar du runt på Kolozzeum finns det uppgifter på att aspartam kan verka cancerogent eftersom det bildas metanol när aspartamet bryts ned. Läs och bilda dig en uppfattning.


Min uppfattning är att aspartam är säkert så länge man håller sig inom de maxgränser som finns uppsatta för sötningsmedlet. Det är flera liter light läsk varje dag.

lalle
2005-12-14, 15:42
Nu sitter jag här å äter kesella igen :D .. Det är väl i stora drag bara protein?

Är det lika "dåligt" som att bara dricka proteinshake?

Vad är det som är bättre med att äta ett mål mat istället för enbart protein vid bantning? :)

King Grub
2005-12-14, 15:47
Är det lika "dåligt" som att bara dricka proteinshake?

Det är inte "dåligt" vare sig med protein från kesella eller med motsvarande mängd protein från pulver.

lalle
2005-12-14, 16:16
Det är inte "dåligt" vare sig med protein från kesella eller med motsvarande mängd protein från pulver.

Nej men tänkte på inlägget ovanför.. Det var inte det mest optimala att bara dricka proteinshake. Antar att det är ungefär samma med kesella då. Men vad är det som är bättre med att äta ett mål mat än att bara dricka proteinshake som mellanmål?

King Grub
2005-12-14, 16:18
Du behöver fett för att överhuvudtaget överleva och kolhydrat för att kunna träna, prestera, tänka och trivas. Varje enskild måltid behöver dock inte innehålla alla makronutrienter i någon speciell fördelning.

lalle
2005-12-14, 16:31
Du behöver fett för att överhuvudtaget överleva och kolhydrat för att kunna träna, prestera, tänka och trivas. Varje enskild måltid behöver dock inte innehålla alla makronutrienter i någon speciell fördelning.

Okej :) makronutrienter var det ja.

Men då funkar det med proteinshake som mellanmål om jag får i mej vanlig mat vid mina "riktiga måltider" ?

:booty: