handdator

Visa fullständig version : Coolaste du sett på gymmet?


Garnax
2005-12-13, 23:17
Pinsamt-tråden är kul..

Men vad är det coolaste du sett på gymmet?

Coolaste jag sett var nog när killen jag tränar med ska demonstrera
vad som händer med en benpress som inte är fastmonterad i backen för
gymföreståndaren

Han lastar på 500kg och sen börjar han köra, benpressen flyttar sig och
han kör på tills maskinfan står på andra sidan lokalen.

Man kan säga att han hade hela gymmets 100%iga uppmärksamhet under
den lilla demonstrationen.

Sheogorath
2005-12-14, 00:09
När en kille på 75 kg oberört lekte med 40 kgs-hantlarna i axelpress. Det var coolt som fan. Jag såg nog ut som en fågelholk.

Mago
2005-12-14, 00:21
Har inte sett så mycket coolt på gymmet.
Får väl vara när Fredrik Carlsson visade formen på benen nån vecka efter tävling. :eek:

elsmurfo
2005-12-14, 00:22
När en kompis till mig 17år, 64kg 171cm tog 130kg i bänk förra veckan, och 45kg hantlarna

HookersUnited
2005-12-14, 00:25
En högstadietjej som curlade 35-40 kg.

Rockhard
2005-12-14, 00:27
Har en envis jävel på gymmet som alltid tränar som om hans liv hängde på det. Alltid lika imponerande att se.

muddler
2005-12-14, 00:30
den titeln ger jag faktiskt mig själv när jag nån gång under lumpentiden vägde in på modiga 76kg till 189cm och stog och körde drag till hakan med skivstång, fanns en snubbe där på gymmet som var stor som fan (störst?) och gick runt och larvade sig med folk.. tex. när två snubbar körde bänk och iaf klämde iväg en plågsam 8:a på 50 kg som den genomsnitlige gymmaren ändå ligger på skulle jag tippa.
Han går fram och frågar om han får köra emellan dom i bänken och tar stången och börjar värma upp biccarna och bara garvar åt dom när han ser deras reaktion.

Sen ska han ju naturligtvis springa runt och ge alla "råd" hur dom ska träna och "nej håll inte sådär utan så" som kan vara uppskattat som fan vissa gånger men han höll bara på att dryga sig, så kommer han fram till mig och säger stöddigt: "du, du ska hålla mkt smalare i den där övningen" mitt under mitt pågående set! jag häver då helt nonchalant ur mig "jag kör brett idag...." det låter asmuppigt nu jag vet men det fick tyst på honom iaf :D

Annars är det rätt ont om coola grejer jag sett på gymmet.... förutom kanske
nång gång som en snubbe petade en "lätt" 8:a på 140 i bänken

Helena B
2005-12-14, 00:33
Nu tränar jag inte på något byggargym så jag blir imponerad av alla som är starkare än mig, typ. Men en kille som kör abslide stående, det är ganska coolt.

Kwon
2005-12-14, 00:34
den titeln ger jag faktiskt mig själv när jag nån gång under lumpentiden vägde in på modiga 76kg till 189cm och stog och körde drag till hakan med skivstång, fanns en snubbe där på gymmet som var stor som fan (störst?) och gick runt och larvade sig med folk.. tex. när två snubbar körde bänk och iaf klämde iväg en plågsam 8:a på 50 kg som den genomsnitlige gymmaren ändå ligger på skulle jag tippa.
Han går fram och frågar om han får köra emellan dom i bänken och tar stången och börjar värma upp biccarna och bara garvar åt dom när han ser deras reaktion.

Sen ska han ju naturligtvis springa runt och ge alla "råd" hur dom ska träna och "nej håll inte sådär utan så" som kan vara uppskattat som fan vissa gånger men han höll bara på att dryga sig, så kommer han fram till mig och säger stöddigt: "du, du ska hålla mkt smalare i den där övningen" mitt under mitt pågående set! jag häver då helt nonchalant ur mig "jag kör brett idag...." det låter asmuppigt nu jag vet men det fick tyst på honom iaf :D

Annars är det rätt ont om coola grejer jag sett på gymmet.... förutom kanske
nång gång som en snubbe petade en "lätt" 8:a på 140 i bänken


Fifan Muddles! Det där var ju både coolt och nice! :thumbup:

Krampus
2005-12-14, 00:37
Jag har sett en Kwon-kopia.
Jag hävdar fortfarande att det Kwon himself!

Kwon
2005-12-14, 00:38
Jag har sett en Kwon-kopia.
Jag hävdar fortfarande att det Kwon himself!

:D

Fultjack
2005-12-14, 00:38
när en snubbe drog 280kg i mark idag, 6 reps utan remmar
då kändes mina 210 ganska lätt *grr*

Endumen
2005-12-14, 00:44
Jag stod och samtalade med en gammal styrkelyftare för några dagar sedan (han var väl i 50årsåldern). Han beklagade sig över att han var så svag i bröstet. Sen la han sig och körde lätt på 150kg. Då blev jag lite imponerad =)

stenis
2005-12-14, 01:18
jadu svårt att svara på..

Att få se claudia larsson träna är rätt häftigt, otroligt att en tjej kan lyfta dom vikterna och ha den fysik hon har, helt otroligt är det! Fantastiskt kul att hon börjat gymma här i falun, otroligt motiverande att se henne träna! Ska bli kul o se henne tävla framöver här! :hbang:

capoje
2005-12-14, 01:23
En polare som ökade i typ alla övningar efter sjukdom långt uppehåll och som avslut en bulgarien resa...

kinda sick...

Corpobal
2005-12-14, 01:40
När jag var ännu yngre och rätt så grön på gymmet så satt jag och kämpade med drag bakom nacken, var nog min favoritövning då. Hur som helst kom det en medelålders man med skägg, rätt så säckiga kläder och började köra i maskinen bredvid. "Oj han var rätt stark", tänkte jag när han lätt körde med 80-90 kg. Men strax efteråt så gick han och hämtade en hantel modell tyngre som han lade ovanpå hela magasinet, för att få till den vikt han behövde för att verkligen anstränga sig.... :em:

Griip
2005-12-14, 02:53
En gubbe(50-60?) som reppar på över 100. Inte sjukt i sig, men hans armar är tunna som vem som helsts(tunnare än ni tänker på just nu förmodligen)och han går dit i vanliga kläder. Blev helt paff första gången jag såg det, riktigt grymt!

mangemani
2005-12-14, 03:13
finns en rätt så gammal gubbe på vårat gym(vet inte riktigt hur gammal,men lugnt över 60)...denna gubbe imponerar verkligen på mej,han curlar me vikter som jag inte ens har kommit upp i själv,han bänkar otroliga vikter m.m .
han gör finurliga och udda övningar som jag själv har testat på efter han har visat och känt att dom verkligen har tagit.
måste nog säga att han är den "coolaste" på gymmet.

Krampus
2005-12-14, 03:26
En gubbe(50-60?) som reppar på över 100. Inte sjukt i sig, men hans armar är tunna som vem som helsts(tunnare än ni tänker på just nu förmodligen)och han går dit i vanliga kläder. Blev helt paff första gången jag såg det, riktigt grymt!

Ja, är det i bicepscurl så är det ganska sjukt... :)

Jay-Z
2005-12-14, 08:11
Brandts vader, utan tvekan.

Fairing
2005-12-14, 08:28
Coolaste jag har sett var en känd MMA kille som löptränade i 60 minuter på löpband sedan drog 1x300 i mark , 1x300 i knäböj avslutade med högrepsträning med 57kg hantlar i axelpress gick sedan in och körde sparring. roligaste var väl att han körde ungefär likadant varje dag och han körde dessutom 2 pass om dagen 5 dagar i veckan *screwy*

Piranha
2005-12-14, 08:34
Coolaste jag har sett var en känd MMA kille som löptränade i 60 minuter på löpband sedan drog 1x300 i mark , 1x300 i knäböj avslutade med högrepsträning med 57kg hantlar i axelpress gick sedan in och körde sparring. roligaste var väl att han körde ungefär likadant varje dag och han körde dessutom 2 pass om dagen 5 dagar i veckan *screwy*


Coolt.

Nu förväntar jag mig nån överläst teoretiker och Body prenumerant med 32cm överarm kommer in och skriver att hans träning är katabol.

Fairing
2005-12-14, 08:40
Coolt.

Nu förväntar jag mig nån överläst teoretiker och Body prenumerant med 32cm överarm kommer in och skriver att hans träning är katabol.

:D

skaparn
2005-12-14, 08:47
Såg en relativt späd tjej som gör otroligt distinkta frivändningar med 70 kilo på stången. Det var cool.

MasterChief
2005-12-14, 08:50
Coolaste jag har sett var en känd MMA kille som löptränade i 60 minuter på löpband sedan drog 1x300 i mark , 1x300 i knäböj avslutade med högrepsträning med 57kg hantlar i axelpress gick sedan in och körde sparring. roligaste var väl att han körde ungefär likadant varje dag och han körde dessutom 2 pass om dagen 5 dagar i veckan *screwy*

Det där är verkligen inte optimalt.

Sheogorath
2005-12-14, 08:51
Det där är verkligen inte optimalt.

:bow:

Metal_boy_
2005-12-14, 08:54
Det var när jag hade ett sådant pump o tittade i spegeln.

MasterChief
2005-12-14, 08:54
Eftersom de flesta är helt insöande på balla vikter får jag kontra med mig själv på Versa Climbern. Körde 9000 fot (150/min) på en timme med 10 kilo ryggsäck en gång. Sista 15 minuterna låg pulsen över 195. Jag flåsade som en skadeskjuten giraff och i princip hela gymet trodde jag gick på amfetamin eller nåt.

Versa Climbern är inte så vanlig på gymmen. Ingen som pallar att köra den
*skryt, skryt* :cool:


Styrkemässigt är nog när jag ska introducera chins för en kille som aldrig satt sin fot på ett gym. Han gjorde 25 på sitt första försök.

puppas
2005-12-14, 09:12
Vikter är inte så fränt tycker jag, storlek däremot..
En karl som tränar på samma gym som mig, trevlig som fan.
Tävlingsvikt på 95 tror jag.

http://www.muscle-bodies.com/grafik/Jonny/posering/jonny10s.jpg


http://www.muscle-bodies.com/grafik/Jonny/posering/jonny8s.jpg

Jay-Z
2005-12-14, 09:17
Coolaste jag har sett var en känd MMA kille som löptränade i 60 minuter på löpband sedan drog 1x300 i mark , 1x300 i knäböj avslutade med högrepsträning med 57kg hantlar i axelpress gick sedan in och körde sparring. roligaste var väl att han körde ungefär likadant varje dag och han körde dessutom 2 pass om dagen 5 dagar i veckan *screwy*

Who that? Han på era annonser?

Nitrometan
2005-12-14, 09:29
Who that? Han på era annonser?
Skulle inte alls förvåna mig om det är Daniel Bergman.

Han är ett monster.

ante
2005-12-14, 09:40
Har sett mitt förra gyms ägare köra axlar genom att superseta 45kiloshantlar i fri axelpress samt hantellyft framåt med 30kiloshantlar.

Det som imponerade var att han gjorde det så jävla lätt. Hantellyften gjorde han riktigt sakta och strikt, och när han skulle få upp 45kiloshantlarna i startposition så såg det ut som om de var av plast.

Dissector
2005-12-14, 09:59
Inte så mycket utöver allt annat. Men det är en (tror jag) tävlingsbyggare, eller åtminstone före-detta-tävlingsbyggare på mitt gym som alltid tränar med en rejäl prilla rapé, i antingen baggypants med knälindor, eller tajta cykelbyxor med knälindor, våt bakåtkammad frilla med keps, Golds Gym-sweatshirt och framåt julen kör han även med vinterjacka på detta :D Han är hela tiden aktiv och går runt som om han håller på att organisera ett swat-team. Han drog också en lätt 10 med 40-kiloshantlarna i axelpress. Inte ett uns till kryst på sista repetitionen.
Han är väl inte extrem så, men tycke han är ruskigt fräsig :)

mentzer
2005-12-14, 10:01
Alla som tränar i mössa är grymt coola!
I somras körde en kille med solglasögon på gymmet, också grymt coolt!

Herkulez
2005-12-14, 10:17
en riktig kalaspingla som hade världens finaste röv körde hantelrodd mitt framför mig, hennes ryggsvett hade tom runnit ner till hennes skinkor så det glänste fint mot hennes vita tajta byxor.

Herkulez
2005-12-14, 10:18
Alla som tränar i mössa är grymt coola!
I somras körde en kille med solglasögon på gymmet, också grymt coolt!
haha började köra i mössa igår på gymmet, hann göra det i 5minuter innan jag kom på att jag glömt ta av mig den :laugh:

mentzer
2005-12-14, 10:30
haha började köra i mössa igår på gymmet, hann göra det i 5minuter innan jag kom på att jag glömt ta av mig den :laugh:

Då var du cool i 5 minuter iallafall.

MUGEN
2005-12-14, 10:38
Skulle inte alls förvåna mig om det är Daniel Bergman.

Han är ett monster.

eller Isam Khali, Bergman är grövre dock

everete
2005-12-14, 10:47
Killen med blont långt bakåtslickat hårt på friskis och svettis här i stan. Han kör kvarts-axelpressar i smithen bakom nacken, lastar på otroligt tungt och låter kompisen hjälpa hononom, med vad han tror är, fyra repetitioner. Den karln gör fel i alla övningar men är så jävla nöjd över vikterna han lägger på.

Dagen då han körde bicepscurl.. ojojoj.. Lastar på 70 kilo, drar armbågarna bakåt och liksom dyker ner mot golvet för att kasta upp skivstången mot bröstet. Även det här får han hjälp med.

JJ
2005-12-14, 10:48
Killen med blont långt bakåtslickat hårt på friskis och svettis här i stan. Han kör kvarts-axelpressar i smithen bakom nacken, lastar på otroligt tungt och låter kompisen hjälpa hononom, med vad han tror är, fyra repetitioner. Den karln gör fel i alla övningar men är så jävla nöjd över vikterna han lägger på.

Dagen då han körde bicepscurl.. ojojoj.. Lastar på 70 kilo, drar armbågarna bakåt och liksom dyker ner mot golvet för att kasta upp skivstången mot bröstet. Även det här får han hjälp med.

Och du tycker det är coolt?

everete
2005-12-14, 10:51
hahaha förlåt! glömde bort vad tråden handlade om... läste för mycket om mössor och glasögon

Pez
2005-12-14, 10:56
eller Isam Khali, Bergman är grövre dock
Nu kör ju iofs Isam Khalil boxning.. och inte MMA.
Sen så har jag svårt att se en welterviktare lattjandes med dom vikterna.. :D

Nitrometan
2005-12-14, 11:01
Vetefan om jag har sett nåt koolt på gymmet...

Mössa är ju lite småkoolt.
http://www.bodybuilding.com/fun/elitefts2abig.jpg

När Fuzzdog kastade en hantel rätt igenom väggen på toaletten på Westside.

Mart|n
2005-12-14, 11:34
När Fuzzdog kastade en hantel rätt igenom väggen på toaletten på Westside.


Hahaha, varför gjorde han det?

Frippe_L
2005-12-14, 11:41
Hahaha, varför gjorde han det?

Supersettade konc. curl och ränneskita?

Dk1ng
2005-12-14, 12:43
Måste varit när en gammal gymnasiepolare ber mig hjälpa till att passa honom i bänken, inga problem tänker jag tills jag ser vikterna på stången och inser att jag nog behöver backning av åtminstone två skallar till. Till min stora glädje får jag kommentaren att det "nog inte ska behövas, jag tänker inte tappa den". Jag var nog betydligt mer nervös än den gamle kompisen men som tur var gick lyftet fint och jag behövde inte ingripa.
Vikten var nätta 245 kg, utan tröjja... *screwy*

Det var helt klart scary men cool!!

Nitrometan
2005-12-14, 12:49
Hahaha, varför gjorde han det?
Det var några dar innan en av WPO finalerna. Han skulle köra tröjbänk. Det hade kommit ett paket från Inzer med tröjor, lindor m.m.

Han var väl lite långsam. Plötsligt var det nästan bara han kvar och tröjan som fanns kvar i paketet var inte hans (var till nån 30 kg lättare lyftare).

Då tyckte han att det var ett adekvat beteende att plocka upp en 70 lbs hantel och öva sina spjutkastar färdigheter med den.

Lite senare övade han sina "phone dialling skillz" och fick tag på lite folk med bilar och ordnade tröjträningen.

Det roligaste var att Louie ringde Fuzzdog först när han undrade vad som hade hänt.

JJ
2005-12-14, 12:52
Nog för att jag gillar Westside, men killen kallar sig alltså för Fuzzdog?
:laugh:

Nitrometan
2005-12-14, 13:04
Nej, de andra kallar honom det. Mest för att retas.

http://www.benchpresschampion.com/CHAMPIONS2/Fusner.jpg

JJ
2005-12-14, 13:05
Nej, de andra kallar honom det. Mest för att retas.



Skönt. Ordningen återställd.

Tricklev
2005-12-14, 13:48
Jag har sett en Kwon-kopia.
Jag hävdar fortfarande att det Kwon himself!

jag har en prankie!

jwzrd
2005-12-14, 13:52
Jörgen Lindblad gjorde en etta på 170kg i snedbänk med smal fattning. Det är det ballast jag sett som jag kan minnas nu. Jag tror inte jag behöver nämna att det var stopp mot bröstet.

Walle
2005-12-14, 14:04
Har sett många galna saker genom åren och har själv bidragit med en del. Gjorde en strikt 8:a i hantelpressen med 50 kg:s hantlarna. 168 modiga cm över havet fördelat på 74 kg (22 år gammal ).

mentzer
2005-12-14, 14:08
Jag har nog aldrig sett någon som är coolare än mig på gymet! ;)

Börje H
2005-12-14, 14:12
Tror jag dragit detta förut någon gång, men here we go:
Lokalen är Luleås hetaste broilergym. In stegar en 2 meter lång finne med en liten coach i släptåg. De avancerar fram till podiet och börjar värma lite lätta marklyft (den låånga finnen alltså). Vikten stegras upp till en bra bit över 200, tror att det var 260 eller 270, äääh tungt var det iaf. Vid det här laget så glor samtliga discobyggare, inklusive jag, på finnen och undrar hur många markreps han har tänkt dra iväg. Man kan formligen höra hakorna dunsa i golvet då långfinnen drar upp vikten viker sig framåt och börjar köra skivstångsrodd istället!! Ivrigt påhejad av den lilla finnen *grr27* Detta inträffade 96/97 nån gång och jag har inte den blekaste aning om vem denna man från vidderna var...

Nitrometan
2005-12-14, 14:13
Jörgen Lindblad gjorde en etta på 170kg i snedbänk med smal fattning. Det är det ballast jag sett som jag kan minnas nu. Jag tror inte jag behöver nämna att det var stopp mot bröstet.
Jörgen är rätt kool öht.

Ninjasmurf
2005-12-14, 14:25
För nån månad sen var det en snubbe (20 års åldern) nere på gymmet med sina polare och skulle köra bänk, snubben var väl en 195 cm lång vägandes 85kg (dvs lång och smal). Efter lite uppvärming/träning lastar dom på 125kg och han gör börjar lyfta, ser ut som om han inte ska klara den men upp kommer den. Han gör ytterligare 4 sådana singlar innan han höjer till 130 eller 135 och gör några till.
Det tycker jag var cool.

Den gången Tor körde snebänk i smithen på 170kg var rätt coolt med..

cosmo
2005-12-14, 14:26
Biff-Anders bicepscurla 115 kg!

Klo
2005-12-14, 14:31
Jörgen Ljungberg körde bänkpress 3-4 set 200*3 LÄTT. Direkt efter körde han smalbänk också 3-4 set 3:or, vikterna fick sitta kvar :cool: :hbang:

Pudzianovski
2005-12-14, 14:33
Uppvärmning (ja, kanske inte första set men mycket mycket mycket lätt) på 190 i snedbänk var rätt coolt.

Sen finns det en hel del saker som är coola på ett annat sätt. Tex Stallone på gymmet som tränade väldigt kul. Sånt kan man inte bortse från.

:thumbup:

Erik__
2005-12-14, 14:35
Såg thomas karlsson köra mark igår, han är ju inte rpecis gammal och drog en lätt sexa på "bara" 270kg.

Oskis
2005-12-14, 14:47
En kille som bänka utan tröja först 220*2 sedan följde han upp med 200*6 för att avsluta me lite 160kg snedbänkar. Det va ganska imponerande att se.

mentzer
2005-12-14, 14:58
En kille som bänka utan tröja först 220*2 sedan följde han upp med 200*6 för att avsluta me lite 160kg snedbänkar. Det va ganska imponerande att se.

På mitt gym får man inte träna utan tröja. ;)

nim
2005-12-14, 15:09
Det mest imponerande jag sett är nog när jag gick i ettan i gymnasiet och en tre:a tog 180-190kg i bänk. Rätt hyfsat för en 18 åring. Har för mig att han berättade att han tog 205 med tröja.
Killen heter Jens Thermenius för den som undrar.

tp_88
2005-12-14, 15:16
Har inte hänt så mycket coolt på mitt gym. En kille drog en ganska strikt 1a på 190 i bänk, får väl säga det det var det isåfall, inget speciellt dock.

tp_88
2005-12-14, 15:19
Det mest imponerande jag sett är nog när jag gick i ettan i gymnasiet och en tre:a tog 180-190kg i bänk. Rätt hyfsat för en 18 åring. Har för mig att han berättade att han tog 205 med tröja.
Killen heter Jens Thermenius för den som undrar.
Jodå, det är världsrekordvikter. Om han t.o.m tränade med tröja varför tävlade han inte? :confused:

nim
2005-12-14, 15:20
Han tävlade! Googlar du på honom så finns han med på "världsrankinglistor".

Pingu
2005-12-14, 15:21
Måste vara paret som hade sex en Fredagskväll på gymmet

hangatyr
2005-12-14, 15:22
när flerfaldiga världsmästare på 65-70 kilo sparras med 120-kilosbiffar.
helt obegripligt ser det ut när sparrisarna från brasilien smiskar upp de stora killarna utan att ens bli svettiga.

tp_88
2005-12-14, 15:22
Han tävlade! Googlar du på honom så finns han med på "världsrankinglistor".
Varför har han inget svenskt rekord? :confused:

muddler
2005-12-14, 15:24
Tror jag dragit detta förut någon gång, men here we go:
Lokalen är Luleås hetaste broilergym. In stegar en 2 meter lång finne med en liten coach i släptåg. De avancerar fram till podiet och börjar värma lite lätta marklyft (den låånga finnen alltså). Vikten stegras upp till en bra bit över 200, tror att det var 260 eller 270, äääh tungt var det iaf. Vid det här laget så glor samtliga discobyggare, inklusive jag, på finnen och undrar hur många markreps han har tänkt dra iväg. Man kan formligen höra hakorna dunsa i golvet då långfinnen drar upp vikten viker sig framåt och börjar köra skivstångsrodd istället!! Ivrigt påhejad av den lilla finnen *grr27* Detta inträffade 96/97 nån gång och jag har inte den blekaste aning om vem denna man från vidderna var...

haha det där lät riktigt mäktigt! :hbang:

nim
2005-12-14, 15:25
Varför har han inget svenskt rekord? :confused:

Tror att han hade ett. Ska kolla om jag kan hitta nått.

Tricklev
2005-12-14, 15:25
Måste vara paret som hade sex en Fredagskväll på gymmet

:laugh: :laugh:

jwzrd
2005-12-14, 15:26
Tror jag dragit detta förut någon gång, men here we go:
Lokalen är Luleås hetaste broilergym. In stegar en 2 meter lång finne med en liten coach i släptåg. De avancerar fram till podiet och börjar värma lite lätta marklyft (den låånga finnen alltså). Vikten stegras upp till en bra bit över 200, tror att det var 260 eller 270, äääh tungt var det iaf. Vid det här laget så glor samtliga discobyggare, inklusive jag, på finnen och undrar hur många markreps han har tänkt dra iväg. Man kan formligen höra hakorna dunsa i golvet då långfinnen drar upp vikten viker sig framåt och börjar köra skivstångsrodd istället!! Ivrigt påhejad av den lilla finnen *grr27* Detta inträffade 96/97 nån gång och jag har inte den blekaste aning om vem denna man från vidderna var...

Saatana! :hbang:

tp_88
2005-12-14, 15:29
Tror att han hade ett. Ska kolla om jag kan hitta nått.
Han har inget, dessutom googlade jag på honom. Hittade några resultat från när han va sistaårs junior, 23år, du gjorde han som bäst 190 på tävling, med tröja. Hittar inget annat iaf.

nim
2005-12-14, 15:36
Han har inget, dessutom googlade jag på honom. Hittade några resultat från när han va sistaårs junior, 23år, du gjorde han som bäst 190 på tävling, med tröja. Hittar inget annat iaf.

Jag är rätt säker på att han hade ett som han tog runt -97 kanske. Kanske finns nån här som är styrkelyftare och lite insatt?
År 2000 gjorde han iaf 195.
http://www.styrke.dk/Styrke2-00/17.asp

nim
2005-12-14, 15:41
Kan hända att han gått ner i vikt på senare år. Här tävlar han i klass -100 och tar 200,5kg:

http://hem.passagen.se/ossf_styrkelyft/rekordjun1423.html

Fultjack
2005-12-14, 15:41
Såg thomas karlsson köra mark igår, han är ju inte rpecis gammal och drog en lätt sexa på "bara" 270kg.

vafan då kör vi ju på samma gym, var det du som körde knäböj igår? :confused:

vxcv
2005-12-14, 16:08
Har en polare som skulle köra böj, allt gick väl helt okej uppvärming och allt sen på 170kg eller var den kan tänkas ha varit så hörs det ett jävla ljud i bottenläget, alla trodde att det var ryggen som sagt tack och hej, vi lyfte upp vikten och fick se vad som hänt, byxorna eller rättare sagt hans jeans hade gått upp rakt över arslet...

MUGEN
2005-12-14, 16:31
coolaste på gymmet,

måste varit när en 1,60-1,65 lång herre i 35 års åldern med östeuropeiskt utséende(något som bekräftades senare på språket) i vardagsklädsel kliver in på gymmet följd av två andra killar(förste killen agerade något utav en ledare :) ). Och han börjar gymma, de flesta och även killarna själva märker snart att dom är långt ifrån vana vid vikterna, men kör på glatt ändå.
plötsligt sliter ledaren av sig flanellskjortan och börjar köra helvilt barbringad i cablecrossen.


:hbang:

Avesta
2005-12-14, 16:51
Sollentuna simhall, en turkgubbe på över 50 som även hade armar på runt 50, även om det var svårt att se under allt hår.

Erik__
2005-12-14, 17:05
vafan då kör vi ju på samma gym, var det du som körde knäböj igår? :confused:

nope det var jompi :P

chidde
2005-12-15, 12:03
pattelisa *popcorn*
men nu har jag bytat gym, aldrig mer pattelisa *cry*

stahlberg
2005-12-15, 12:27
Jag vet inte exakt vad som menast med coolast. Stora vikter har jag sett många bolla med. Stora karlar med stora vikter, och små karlar med stora vikter. Kvinnor med för den delen.

Iof är det nästan mer imponerande att se en 70 kg "tung" Raimo Välineva - som inte alls ser ut som en lyftare - dra +300kg i marklyft än att se Ano Turtiainen dra ca 400.

Jag tyckte själv det var ganska coolt en gång när min dåvarande adept, som då hade PR på 330 i knäböjning, skulle träna böj. Han skulle upp till 300 kg. Han hade inte (fastän han skulle gjort det) ordnat dit passare. Så han bad mig passa bakifrån. Jag vägrade, inte för att jag inte ville vara cool, utan därför att jag skulle varit maktlös om han t.ex mist balansen på 300 kg. Då hade jag indirekt riskerat hans liv, man måste vara realist.

I vilket fall som helst vägrade jag ställa upp. Då lyfte han vikten själv, helt utan passare. Han har också senare lyft 385 kg med en enda passare bakom. Iof tycker jag ordet coolt i sådana här fall lika gärna kan bytas ut mot dumt.

Brenner
2005-12-15, 12:36
zakath är alltid cool att se på gymmet!

GT_Razor
2005-12-15, 13:16
Kände att jag ville dela med mig här av denna ytterst "coola" upplevelse på gymmet. Det var nämligen jag själv! Det var några månader sen, jag la mig i benpressen å körde rätt tungt. Orkade inte riktigt sista repsen så tog hjälp av armarna (brukar inte göra det annars) så pressade jag till med armarna som var ouppvärmda på knäna rätt hårt......vilket resulterade i....en mindre skada i armbågen. Hade ont i några veckor!


COOLT!!!

viktor88
2005-12-15, 13:18
min spegelbild är det coolaste jag har set på mitt gym :cool:

jwzrd
2005-12-15, 13:19
min spegelbild är det coolaste jag har set på mitt gym :cool:

Tränar du hemma hos iprenmannen?

slappe
2005-12-15, 14:20
Det coolaste jag sett på mitt gym var när en äldre snubbe dök upp iförd endast badhanduk och cykelhjälm plus en plastkasse med kläder. Han började med att starta ett löpband på lägsta hastighet och göra diverse stretchövningar på det, när stretchingen var klar satte han lite diskret på sig träningskläder och började köra piruetter på löpbandet. Jag såg honom nån vecka senare igen när han gick in i bastun med en glass.

Mycket underlig person.

jwzrd
2005-12-15, 14:27
Det coolaste jag sett på mitt gym var när en äldre snubbe dök upp iförd endast badhanduk och cykelhjälm plus en plastkasse med kläder. Han började med att starta ett löpband på lägsta hastighet och göra diverse stretchövningar på det, när stretchingen var klar satte han lite diskret på sig träningskläder och började köra piruetter på löpbandet. Jag såg honom nån vecka senare igen när han gick in i bastun med en glass.

Mycket underlig person.

Hade jag ful handduk menar du? :em:

grisbil3n
2005-12-15, 14:32
En liten filur med halv överkropp och inga armar som slog sig ner i bänken och drog en tia eller så på 80 pannor i bänken. Jag stod o blängde kritiskt när han lastade på men sen kände jag mig rätt skamsen.

Fatalist
2005-12-15, 15:32
En liten filur med halv överkropp och inga armar som slog sig ner i bänken och drog en tia eller så på 80 pannor i bänken. Jag stod o blängde kritiskt när han lastade på men sen kände jag mig rätt skamsen.

Hur kunde han bänka utan armar??! *screwy*

Dumleman
2005-12-15, 15:41
Coolaste var nog när en kompis gick upp i hanstående på raka armar från sittandes på golvet med utsträckta ben mellan händerna och handflatorna på golvet utan att flytta händerna, benen var raka under hela utförandet. Har aldrig sett någon annan göra så men det är säkert vanligt i gymnastkretsar.

Diana
2005-12-15, 15:58
har sett ett antal seniga och tillsynes klena gubbar pressa/schwinga groteska stänger, lika imponerande varje gång och ofta me sina tillhörande stön *popcorn*

imo va de allra coolaste en kille som gjorde fria utfall på 120kg!!!! minns inte exakt hur många reps han fick till.. men äckligt många iaf :bow: vart tvungen att ta hans autograf :naughty: :D
Coolaste jag har sett var en känd MMA kille som löptränade i 60 minuter på löpband sedan drog 1x300 i mark , 1x300 i knäböj avslutade med högrepsträning med 57kg hantlar i axelpress gick sedan in och körde sparring. roligaste var väl att han körde ungefär likadant varje dag och han körde dessutom 2 pass om dagen 5 dagar i veckan *
WOW!! =)
Måste vara paret som hade sex en Fredagskväll på gymmet
:laugh: i/på vilken maskin?

Lasse Kongo
2005-12-15, 16:01
Coolaste jag sett var när en dam drog ner byxorna och lade sig på lårcurlmaskinen och jag dunka på henna bakifrån.

Fan det blir en poll!

hangatyr
2005-12-15, 16:05
Coolaste jag sett var när en dam drog ner byxorna och lade sig på lårcurlmaskinen och jag dunka på henna bakifrån.

Fan det blir en poll!

hrm, om jag hade sett en dam ta av sig brallorna på det viset, så hade det varit det HETASTE jag sett på gymmet... ;)

Diana
2005-12-15, 16:08
Coolaste jag sett var när en dam drog ner byxorna och lade sig på lårcurlmaskinen och jag dunka på henna bakifrån.

Fan det blir en poll!
:laugh:
va äre för jävla gym ni tränar på egentligen :D :MrT:

tobbe89
2005-12-15, 16:16
Hantelpress med 70kg hantlar. Hade problem med att lyfta upp dom åt honom *flex*

Lasse Kongo
2005-12-15, 16:17
:laugh:
va äre för jävla gym ni tränar på egentligen :D :MrT:

hehe, är ett litet gym i hålan jag växte upp i, allt går att planera bara man vill, det var ju iofsig planerat, hade varit coolare om det bara hade hänt haha

elan
2005-12-15, 16:19
Var växte du upp någonstans Lasse?

Lasse Kongo
2005-12-15, 16:20
Var växte du upp någonstans Lasse?

I helvete heller!!!

Men du kanske vet som bor i Linkan, ett paradis på sommaren, bara sol och bad och glass, men på vintern är det som Stalingrad 1942.....

elan
2005-12-15, 16:24
I helvete heller!!!

Men du kanske vet som bor i Linkan, ett paradis på sommaren, bara sol och bad och glass, men på vintern är det som Stalingrad 1942.....

Ja då kan jag ju ge mig på några kvalificerade gissningar. :D Tänkte bara om du kanske var från mina hemtrakter, har också bott i liten håla.

Lasse Kongo
2005-12-15, 16:29
Ja då kan jag ju ge mig på några kvalificerade gissningar. :D Tänkte bara om du kanske var från mina hemtrakter, har också bott i liten håla.

GAH!

elan
2005-12-15, 16:32
Fast min håla har inget gym. Och inte vet jag om den lever upp så värst mycket på sommaren heller. :D Så du kan nog vara lugn.

Wennerberg
2005-12-15, 17:28
Det kom in en gammal gubbe på mitt gym som jag såg när han gjorde entré. Jag tänkte, fan vad han ser stark ut. Min kompis sa att han bara var gammal och fet. och då gå rhan in och skall köra bänk. Efter en tjugo minuter är han klar för sitt tunga arbete och slänger på 160 kg och tränar på. Helt vansinnigt coolt då den som bänkar mest på mitt gym annars typ tar 140.

grisbil3n
2005-12-15, 17:33
Hur kunde han bänka utan armar??! *screwy*

Inser nu hur jävla skumt det där måste ha låtit, han hade jävligt små armar helt enkelt.

A.Pahkamaa
2005-12-15, 18:27
Hantelpress med 70kg hantlar. Hade problem med att lyfta upp dom åt honom *flex*

David? :D

emmzan
2005-12-15, 19:12
Hm. har nog tränat lite för länge på OL/SL gym för att förvånas/slås med häpnad speciellt ofta.

Spänstträning är kul att kolla på. Sist hade dom tatt en träningsbänk och lagt en rejäl hög med 20-plattor ovanpå som dom körde jämfotahopp upp på. Iförda tynglyftningsskor!

Jense
2005-12-15, 20:21
en tvåhandspinch på 100+ är nog det mest imponerande

maackan
2005-12-15, 20:32
Har inte sett mkt coolt på gymmet, Men att skåda Malin Moström när man vilar mellan seten är alltid öika faschinerande! :D

Allan
2005-12-15, 21:32
Hr Norén gjorde flera beryktade saker. Reps på 400 i böjen, 430 i mark (med remmar). Eller när han satt i botten med 220 på axlarna och diskuterade fotstans med Arne Edberg. Han satt säkert i trettio sekunder och flyttade den ena foten ett par gånger. Sen reste han sig upp. Dessutom - utan bälte, lindor, dräkt eller passare.
Jag såg en snubbe i Santa Monica som gjorde en sexa på 100 kg i skivstångscurl. Med ryggen mot väggen....Eller när Kunze gorde tre flick-flacks efter att ha nitat 190 i stöt (i 67,5-kgsklassen)


allan

lauria
2005-12-15, 21:48
En karl som tränade när jag just hade börjat. Han började träna då han var 41 och då gjorde han väl 100-110 i bänken. Han hade jobbat mkt i skogen så han var inte så jätte svag direkt. Efter han hade tränat i 7-8år så tog han 180kg med stopp. Inte för att det är så jätte enormt, men det var ändå en rätt bra prestation.

Bönne
2005-12-15, 21:57
En karl som tränade när jag just hade börjat. Han började träna då han var 41 och då gjorde han väl 100-110 i bänken. Han hade jobbat mkt i skogen så han var inte så jätte svag direkt. Efter han hade tränat i 7-8år så tog han 180kg med stopp. Inte för att det är så jätte enormt, men det var ändå en rätt bra prestation.Något som de flesta inte kommer att komma i närheten av :)

lauria
2005-12-15, 21:58
Något som de flesta inte kommer att komma i närheten av :)
iofs...

The_dude
2005-12-15, 22:04
det coolaste jag set nångång på ett gym är en vanlig hantel (jag kommer inte ihåg vikten) och den rullade av sig själv tvärs över golvet och sedaan när den va klar med rodd så rullade den tillbaka

Kwon
2005-12-15, 22:06
Mig själv i spegeln.... NEEEEEJ :)

Har tyvärr inte sett något speciellt coolt eller nice. Brukar inte kolla in de andra så mycket.

sunkan
2005-12-15, 22:08
Mig själv i spegeln.... NEEEEEJ :)

Har tyvärr inte sett något speciellt coolt eller nice. Brukar inte kolla in de andra så mycket.

Du har inte tid att kolla på nån annan än dig själv? ;)

Radiohead
2005-12-15, 22:10
det coolaste jag set nångång på ett gym är en vanlig hantel (jag kommer inte ihåg vikten) och den rullade av sig själv tvärs över golvet och sedaan när den va klar med rodd så rullade den tillbaka

Ehhh?? jag fattar inte riktigt. :confused:

Tabac
2005-12-15, 22:10
För kanske 10 år sedan såg jag Göran Rosén militärpressa runt 220kg. Höll på att tappa hakan då. :)

Kwon
2005-12-15, 22:11
Du har inte tid att kolla på nån annan än dig själv? ;)

You got it Bro! :thumbup:

What else is there to look at there? :D

Nä, inget coolt alls, alla coola hänger väl på Delta? :thumbup:

oggen
2005-12-15, 23:10
En tjej på 52 kilo bänka 140... med tröja då

Lucas
2005-12-15, 23:28
efter jag hade avsolutat ett böjjpass, kände mig rätt stark. persat med ett par 6or p å155 i böjjen


kommer in en kille å fixar lite. sen börjar han köra sittade axelpress med 160kg

jag kände mig liten

A.Pahkamaa
2005-12-15, 23:50
En tjej på 52 kilo bänka 140... med tröja då

Anna Olsson? :)

Bönne
2005-12-16, 00:23
För kanske 10 år sedan såg jag Göran Rosén militärpressa runt 220kg. Höll på att tappa hakan då. :)Känns märkligt att han militärpressar samma vikt, som världens starkaste knappt pushpressar, trptts att de övar mycket på det.

Pudzianovski
2005-12-16, 01:03
Känns märkligt att han militärpressar samma vikt, som världens starkaste knappt pushpressar, trptts att de övar mycket på det.

Göran är bevisligen mycket stark. Men jag kan lova dig att han inte är ensam.
Det är skillnad på att göra resultat i gym och på strongman tävling.

Jense
2005-12-16, 06:54
Göran är bevisligen mycket stark. Men jag kan lova dig att han inte är ensam.
Det är skillnad på att göra resultat i gym och på strongman tävling.


men han får skador vid tävlingar etc och har fått det nu i 1 år?

göran tillhör knappast toppskicktet strongmen i sverige för då hade han väl tävlat bra mycket mer

oggen
2005-12-17, 21:33
Anna Olsson? :)



Japp

Pingu
2005-12-18, 10:11
Det var i Fredags när Ulrika ställde sig framför mig och började stretcha.
Hon stog med raka ben och böjde sig framåt tills hon hade sitt huvud mellan fötterna. Hon hade på sig riktigt tajta byxor och är utrustad med den snyggaste röv jaghar sett. Där stod jag och försökte träna men hur lätt är det när man ser sådant framför sig. Man såg rakt in i härligheten, cameltoe var liksom bara förnamnet :naughty:

Piranha
2005-12-18, 10:17
Det var i Fredags när Ulrika ställde sig framför mig och började stretcha.
Hon stog med raka ben och böjde sig framåt tills hon hade sitt huvud mellan fötterna. Hon hade på sig riktigt tajta byxor och är utrustad med den snyggaste röv jaghar sett. Där stod jag och försökte träna men hur lätt är det när man ser sådant framför sig. Man såg rakt in i härligheten, cameltoe var liksom bara förnamnet :naughty:


Grattis Pingu , men du fick ju styv baguette i "stureplats brat" tråden igår då alla andra vomerade så din preferens på vad som är hit eller shit tar numera hela kollo med en stooooooooor nypa salt.

melancoolio
2005-12-18, 10:33
Nått som är brutalt coolt är när Ove Rytter är på gymmet och kör Effektiv Bodybuilding! Det rockar fett :hbang:

Krampus
2005-12-18, 10:34
Nått som är brutalt coolt är när Ove Rytter är på gymmet och kör Effektiv Bodybuilding! Det rockar fett :hbang:

:laugh:

Den är inte längre OPTIMAL om man ska tro alla nya tangentbordsrön...

Pingu
2005-12-18, 10:36
Grattis Pingu , men du fick ju styv baguette i "stureplats brat" tråden igår då alla andra vomerade så din preferens på vad som är hit eller shit tar numera hela kollo med en stooooooooor nypa salt.

Jag har alltid styv baguette :em:

Menar du ass sidan du lade upp ???

Piranha
2005-12-18, 10:36
Tanten på gymmet som lastade på 3x25 på varje sida av benpressen , lossade hakarna , böjde lätt på knäna och smack.

Satt fast i botten , tur maskinen har en spärr.

Piranha
2005-12-18, 10:40
Jag har alltid styv baguette :em:

Menar du ass sidan du lade upp ???


Tråden verkar vara raderad .. :(

Allan
2005-12-18, 10:41
Tråden verkar vara raderad .. :(

Inte då, blindstyre http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58274

allan

Allan
2005-12-18, 10:43
Fast när Ironbabe drog iväg tjugo chins och en trettio djuuuupa dips var det rätt kul att se hur den övriga verksamheten på gymet avstannade. Likaså när Helen@ gjorde en 6a på femtio pannor i stångcurl - då var det rätt många förhoppningsfulla som rullade ner tröjärmarna och satte sig i vadpressen istället.

allan

Piranha
2005-12-18, 10:43
Inte då, blindstyre http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58274

allan


Nej nej nej , syftade på stureplan brat tråden som GymTT skapade igårkväll.

Du skrev tom att du skulle ringa Helen@ ang sparka bratsen i röven när hon skicka ut dem ifrån krogen.

Allan
2005-12-18, 10:45
Nej nej nej , syftade på stureplan brat tråden som GymTT skapade igårkväll.


Booooorta. Vi accepterar inte Flashbacknivå på inläggen här.

allan

Pingu
2005-12-18, 10:47
Nej nej nej , syftade på stureplan brat tråden som GymTT skapade igårkväll.

Du skrev tom att du skulle ringa Helen@ ang sparka bratsen i röven när hon skicka ut dem ifrån krogen.

Kommer jag inte ens ihåg men men, jag hade väl kvällsstånd så jag skyller på det

Piranha
2005-12-18, 10:53
Kommer jag inte ens ihåg men men, jag hade väl kvällsstånd så jag skyller på det


Aiiiiiit mr: 24/7

bigtraps
2005-12-18, 11:02
För kanske 10 år sedan såg jag Göran Rosén militärpressa runt 220kg. Höll på att tappa hakan då. :)

Riktiga militärpressar görs stående
och några 220 kg på det viset gör knappast Göran Rosén

Jay-Z
2005-12-18, 12:25
Aiiiiiit mr: 24/7
:laugh: :laugh: penislol

Spitball
2005-12-18, 12:46
Det coolaste jag sett på mitt gym var en skraltig men tappert tränande gubbe i 70-års åldern som hade en fräsig t-shirt med texten "Pimp my rack!" på. Skrattade lite i smyg för mig själv. Det var en härlig syn. :D

Piranha
2005-12-18, 12:50
Det coolaste jag sett på mitt gym var en skraltig men tappert tränande gubbe i 70-års åldern som hade en fräsig t-shirt med texten "Pimp my rack!" på. Skrattade lite i smyg för mig själv. Det var en härlig syn. :D


http://www.pimpmyrack.se/

O.W.
2005-12-18, 12:57
Det mest imponerande jag sett är nog när jag gick i ettan i gymnasiet och en tre:a tog 180-190kg i bänk. Rätt hyfsat för en 18 åring. Har för mig att han berättade att han tog 205 med tröja.
Killen heter Jens Thermenius för den som undrar.


Jag tävlade med han på J-EM 2001. Sjysst kille som var stor talang i bänkpress tyvärr hade han inte tid att träna därför blev det inget mera. Han tävlade då för Eskilstuna, jag vet inte ifall han tränar nuförtiden.

grindelund
2005-12-20, 20:41
Att se Benny reppa på 160kg är inspirerande.

grindelund
2005-12-20, 20:47
50kg i varje näve är rätt sjyste.

Jense
2005-12-20, 20:53
50kg i varje näve är rätt sjyste.

han håller ju runt på kanten.. kass!!!!! FUUUUUUSK

grindelund
2005-12-20, 20:58
han håller ju runt på kanten.. kass!!!!! FUUUUUUSK
Ja men lite bra va det ju iaf.

Bönne
2005-12-20, 21:01
Att se Benny reppa på 160kg är inspirerande.Med eller utan kick?

Är sjukt imponerad av det hur som helst visserligen.