handdator

Visa fullständig version : Im coming to get ya boooy...


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8

spinkoo
2002-08-05, 19:07
Vad skiljer olycka mot framgång?

Vad skiljer vinnarna mot förlorarna?

Vad är det som höjer prestationen mer än VP2, men ändå är gratis?

Jo, en dagbok på Kolozzeum, med alla dess trevliga medlemmar som alltid hackar på en i vått och torrt (skojar bara:rolleyes: ). Jag har tidigare gjort två tappra försök till en dagbok, båda med mina resultatmässigt starkaste perioder. Vad som gjorde att de andra klappade ihop vet jag inte. Men det var kul att skriva dem och mycket roligare än att ha dagboken för sig själv. Slutpredikat.
:angel:
Ett genomgående misstag i de två andra dagböckerna: Inga mål med träningen. Men nu har jag lekt och ryckt färdigt i hantlar och stänger, min novisperiod ska överträffas av allehanda styrka och de närmsta månaderna ska jag lägga grunden för hur biff jag ska bli senare…

Målen då?: 100 meter: Under 13 sekunder. Tidigare personbästa: 14,1 (14 år)
2000 meter: Under 7 minuter. Tidigare personbästa: 7.14 (14 år)

Militärpress: 6x3 55 kg STRIKT!
Stångcurl: 6x3 45 kg STRIKT!
Bänkpress: 6x3 70 kg STRIKT!
Knäböj: 6x3: 80 kg STRIKT!
Marklyft: 6x3 100 kg STRIKT!
Chins: 15 stycken i rad STRIKT!
Dips: 20 stycken i rad STRIKT!

När ska jag nå mina ”mål”?: Vid jul. På julafton ska jag sitta och :cheers: veta att jag kan göra allt det där! Är det rimliga mål för en nybörjare föresten. Är det steg ett mot att bli biff?…=)))

Snabb återblick av mig: spinkig som fan, 66 kg (har varit uppe i 70 innan sommarn) 17 år, fd fotbollspelare, långdistanslöpare och massa annat. Slutade springa i nian. Meriter, tja vunnit lite skolmästerskap och sånt i löpning…fotbollsmeriter…nope…

Går i skolan, tränar på en atletklubb (billigast). Bara skivstänger och hantlar, väldigt få maskiner som jag knappt använder ändå! Får tips av styrkelyftare. Starka sådana... Vägde ca 56-58 innan all styrketräning, löpningens fel/förtjänst?... Tränat i 1 år snart. Tränat föresten, vete fan vad jag pysslat med egentligen när jag läser hur ni gör. Har liksom inte strävat efter mera vikt, bara gått och lyft lagom…*stupid*.
:smash:

Nu tränar jag såhär: Har haft uppehåll i 8 dagar nu och ska träna med mord i blicken fram tills jul. Det ska stånkas och frustas, brölas och mullras tills jag når mina mål:naughty: . Har ställt lite konstiga frågor ur olika vinklar på senaste och jag har pusslat ihop följande. Tack igen alla som gett mig bra svar.

Måndag: Intervall, Axlar/Biceps.
Tisdag: Rygg
Onsdag: Intervall
Torsdag: Bröst/triceps
Fredag: Ben
Lördag: Inget
Söndag: Inget, ev. En liten joggingtur.

Men kosten då?: Jo då den har jag inte glömt. Äter efter vad perioden avser alla dagar utom fredag och lördag. Då äter jag lite skräpmat, eller kanske bara mer (om det nu går). Nja, ni fattar, ingen koll och sånt. Annars tänker jag (vill jag) vara superstrikt med ”matschema”. Matschemat kommer efterhand, måste få skolschemat om jag ska få ihop tiderna och sånt. Protein var tredje timme, massa protein efter träning och håll igen på fel fett. Riktlinjer! Behöver jag fler måntro? På tal om inget. Om fyra veckor, alltså två veckor in i 4-6 perioden tänkte jag äta upp resten av mitt kreatin. Det får bli sista gången utan hjälpmedel, hjälper det inte denna gången, nu när jag tänker på allt… då hjälper det nog aldrig.

Ingen lämpig rubrik: Har luffat hela sommarn nu. Börjar med inervall denna veckan. Denna veckan kör jag strikta 12:r i alla övningarna, ingen failure. Nästa vecka ökar jag lite vikten (fortfarande så det är lätt) och kör 9:r i alla övningarna. Görs en övning ostrikt, då gör jag om den. Varför? Jo vänja musklerna lite, komma igång med löpningen, vanja mig vid mera mat, få in striktheten från början. Det betyder att om två veckor går jag fullt ös med 4-6 och failure och bröl. Håller på så länge jag tycker att det ger nått (förhoppningsvis hela vägen fram till jul). Läste lite om periodisering och behövs det kommer jag lägga in en sådan här 2 veckors-grej som jag gör nu för att sedan byta program och sen gå öset igen. Den dagen den sorgen. Programet får ni se medans träningsrapporterna kommer in. Jag misstänker öppningen av förhoppningsvis min bestående dagbok att vara slut. Skriv nu snälla saker under min resa, det är lättare än vad man tror att inspirera med lite jävla anamma!

So long…/spinkoo

P.S Vad är det för fel. Jag fick MAX ha 5 stycken smiles i mitt inlägg. Har sett fler, det är jag säker på?!!

Patte
2002-08-05, 19:47
Härligt Spinkoo att du börjar med en träningsjournal här igen! :thumbup:

Med din inställningen kommer du gå långt så det är bara att inte ge sig, kör på tills ögonen är rödsprängda och händerna spricker! :D

:kickass:

Petrus
2002-08-05, 19:48
Lycka till! Bara ge dig fan på att nå målen så kommer det att gå fint ska du se...

Ang, smilies så har vi bergränsat det till 5 för det är fortfarande många som sitter bakom ett 56k modem och med 10 smilies tar det en hel evighet att ladda en sida. Tyvärr är den dystra verkligheten sådan.
Vänligen,,,
Petrus

spinkoo
2002-08-05, 19:52
5/8

Ptroo, idag var det varmt. Började den härliga nya träingen med att gå upp likt en zombie kl 11.30 och genast inta 2 ägg, en halv liter minimjölk och massa vassle. Häller inom en snar framtid i soja också!

Sen bar det ut. Med fjäderlätta steg trippade spinkoo ut i sommarsolen för ett stenhårt intervall pass. Och nog blev det stenhårt men det var 5 minuter in på uppvärmingen. Det märks att man inte tränat löpning på ett tag. Men lite intervaller blev det efter mycket om och men, några nötter hade ockuperat backen jag tänkt springa i med bord och stolar och satt och grillade kl 12.00:mad: .

Sprang tilbaka och nu var jag riktigt sugen på lite snabba starter. Skulle bara vila, ehh*host...strecthca först!:angel:

4x60 meter
VILA: 5 minuter
4x60 meter
VILA: Svimmade
4x60 meter
VILA: Dog

Nu kröp jag hem...

Men snabbt var man på fötter igen och gick och stekte sin lakansvita brynja (skulle tro att jag använder via i duschen). Tröttnade efter 20 minuter och gick och körde mina högreps på gymet istället. Häärligt att få lite blod i musklerna igen efter så lång vila. ALLT utfördes så strikt som jag tänkt, synd att JUST IDAG var ALLA tvungna att vara på gymet samtidigt medans jag stod och skämde ut mig med stångar och kromvikter. Men vänta bara...:devil:

Axlar/Biceps
Uppvärmning: 3x20 Frivändningar
3x12 Militärpress
2x12 Hantelpress
1x12 Sidolyft
2x12 Shrughs (skivstång)
3x12 Stångcurl
2x12 Lutande Hammercurl!?!!!
1x4 Bicepschins..hehe...

Blod svett och tårar. Nja kanske inte ändån, men detta träningsupplägget diggar jag skarpt. Det får bli dagens prestation. Hemma väntade 2 grillade kycklingfileer och sallad. Mmm och gainern jag mixar ihop är inte nåådig...somnar gott ikväll. Dags för lite Dark Tranquillity...
:hbang:

Ciao/spinkoo

Pretender
2002-08-05, 19:54
Ska bli väldigt intressant att följa...har faktiskt likvärdiga mål med dig på många punkter. Även om jag aldrig kommer under 7 minuter på 2000m :rolleyes:

Lycka till!

//Pretender :thumbup:

emmzan
2002-08-05, 19:57
:kickass: :thumbup: Spinkoo!!!

Kom ihåg att:eating: :eating: :eating:

spinkoo
2002-08-05, 20:06
Patte: Tackar kompis:thumbup:

Tinner: Jag är en av dem med modem:em:

Pretender: ska bli kul att följa, lycka till du me!
:hbang:

Emmzan: :loveyou: ska försöka :eating: för kung och fosterland...

Salut/spinkoo

Joachim B
2002-08-05, 20:07
Ser bra ut! Önskar att man var lika målmedveten när man var 17, men då höll man mest på med kampsport och käkade som en kråka (+ lite protte pulver ibland.) :D

Kör hårt nu! :kickass:

razores
2002-08-05, 20:57
Du var mig en gedigen kille spinkoo! Det är bra med en sådan motiverad syn på träningen, då kommer du långt! :thumbup:
Tänker du satsa på att bygga nu eller? Då är det väl inte så lämpligt att köra hårda intervaller? Det bryter ju ner ganska mycket. iallafall när jag körde det ett tag innan. Märkte att jag tappade mycket styrka och massa men inget fett... Kanske tog i för hårt, men men. Nu håller jag mig till bara byggning samt att jag cyklar lite efter gmmet ibland för att hålla konditionen uppe.

Hur många kalorier ligger du på nu då och hur mycket hade du tänkt öka det till? Fördelningen? Ett litet matschema kanske?;)

/Kristian

Pecca
2002-08-05, 21:13
Jag tror det är någon här som snart kommer gå om mig:( ;) ...du kanske skulle vara med i vår tävling?


Tinner>>
Jag trodde hela Sverige satt på 10mbit lina vid det här laget. Har själv gjort det i några år:booty: :D

Pudzianovski
2002-08-05, 22:05
Dark tranquillity`s nya eller?

riktigt bra faktiskt...!

:hbang: :hbang:

Jarod
2002-08-05, 23:45
Bra handlingsplan, spinkoo!! Och jag lovar att vi alla här kommer att hejja fram dig mot dina mål!!

:cheers: å lycka till!

Mvh

Abel
2002-08-06, 00:05
Helvete! med den inledningen på dagboken kan du inte misslyckas! Din motivation ser ju ut att vara toppad och det e rätt att sätta upp mål. Lycka till kommer följa dig med nöje Ha d!

Kjellstroem
2002-08-06, 00:05
Ser bra ut.
Ska med intresse följa din journal.


Men du... höj målet i knäböjen med åtminstone 10kg till :)
Har du 70 i mål i bänken räcker 80 i knäböjen inte långt :D

Mvh

spinkoo
2002-08-06, 00:38
Jocke: Lyckoönskad av en man med en så tung post. Börjar känna pressen nu...:kickass:

Razores: Nu är det byggning som gäller! Kosten är väl hyfsad just nu med grejen att det är för lite för att bygga nåt! Kollar imorgon, jag gör en helberäkning! Det där med att tappa massa och så under intervallerna?! Det lät ju inte bra. Men tanken är kanske god: Efterförbränningen gör att jag måste äta mer för att få lika många kalorier till byggning! Äta mera kan jag göra, inga problem, vill nämligen bygga lite hjärt-muskel också! Fast det kanske är andra fakorer du menar. Typ CNS och hormoner och sånt...? Kalorierna ökar sporadiskt tills jag börjar gå upp i vikt, Har ingen aning om vart det slutar...:rolleyes:

Pecca: Jag har lagt in gasen nu så det duger inte att stå i depån. Tävling? :confused: :eek:

"pudde": Nja nästan. Hörde den nya hos en polare, blev så j-vla inspirerad så jag blev tvungen att lyssna på Haven när jag kom hem. Kanske ska ta med den till gymmet...:devil:

Oops nu tog smilisarna slut.../spinkoo

spinkoo
2002-08-06, 00:47
Jarod: Tjohoo, tackar och bockar. Får jag en hejarramsa också:naughty: :D ?

Abel: "-så kan du inte misslyckas"
"Beyond hope there is succes"/spinkoo Tyckte den passade så bra...tack mannen!!! :)

Kjellström: Hihi, men jag tar ju mer i bänk än böj just nu :D . Du kanske har rätt fast jag behåller böj-målet. Mini kycklingben är inte av denna jord...:em:

Tack ALLIHOP för allt stöd, bättre motivation finns inte...!!!

MVH/spinkoo

Pez
2002-08-06, 01:02
Originally posted by spinkoo
[B]Jarod: Tjohoo, tackar och bockar. Får jag en hejarramsa också:naughty: :D ?

Har hört från säkra källor att Jarod har hela "cheerleaderkitet" hemma... så det går nog att ordna.. dock "jobbar" han inte helt gratis vad jag förstår. :D

Spinkoo, tycker det är grymt att du är så motiverad och att du tänkt igenom din träning såpass noga, med tanke på hur många år du har framför dig så kan det nog bara bli bra... :thumbup:

Det som jag tycker ser svårast ut av dina mål är chinsen, har än inte klarat 15 strikta chins på raken, men låt inte min oförmåga stoppa dig... :laugh:

/pez

Mallan
2002-08-06, 15:07
Kan inte mer än hålla med alla tidigare inlägg/personer...

:kickass:

Med din vilja och målfocusering blir det en enkel match

:D :thumbup:

spinkoo
2002-08-06, 21:54
Pez: Tackar kompis:thumbup: Kolozzeum gör min satsning så mycket enklare så fortsätt hålla forumet vid liv, pch på denna nivå:hbang:

Mallan: :love: Får tacka ödmjukast!

Håller på och sträckläser lite dagböcker för tillfället. Bra ytterligare inspriation, får hoppas att man kan fylla samma funktion när denna blir lite längre...;)

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-08-06, 22:04
Vilken härlig tisdags morgon. I vanlig ordning trillar man ur sägen ungefär 11.30 och masar sig upp för att hämta minimjölk och ägg till proteindrink nr 1. Men vilket bakslag, det står bara mellanmjölk i kylen:cryout: då tar jag en morgonpromenad (5 minuter) till min kära arbetsplats och köper minimjölk med personalrabbat:)

Ringer upp en polare, drar ner på stan med massa annan mat i magen, frukost med gröt, ägg, och glass:eek: hela morgonen. Light glass förtsåds!

Vem hittar man på stan, jo vår alldelses egen GÖRAN PERSON!! en riktigt mysglad solbränd välmående gubbe. Han vägrade dock prata med mig back-stage:mad: Vilken filur, *grr hans livvakter var inte såå stora ändån! Ivrigt påhejad av en moderat gick jag där ifrån för att gå runt på stan hela dagen. Köpte mig en liter minimjölk och gav 2,50 till rädda barnen:angel:

Hemma var man kanske 20.00. Inga problem, nu ska jag träna det där ryggpasset jag tänkt på hela dagen! Men icke, gymmet har chockstängt när jag kommer fram och deppandes för jag mig in mot stan med min nyhemkommne träningspolare. Efter ett litet snack kommer jag hemåt ca NU! och träningen lider och jag gråter. Men det får jag ta igen imorrn. Detta är sista gången jag vill säga "-men det får jag ta igen imorrn". Påmin mig om det!

PS. Har råkat formatera D: istället för C:. Nu har ca 60 gig viktiga saker försvunnit, bl a min träningsplanering...*suck.

I nästa avsnitt: Intervall och rygg träning!!!

MVH/spinkoo

Pecca
2002-08-07, 14:04
Yes...tävling har vi förstårs, här är målen:
100kg i bänken
4-6 (strikta) reps á 50kg i bicepscurl
40cm biceps
4reps á 120kg i mark
6reps knäböj 100kg

Det är jag, Abel, Gassy samt Blunder (har jag glömt någon???)

razores
2002-08-07, 14:27
Originally posted by Pecca
Yes...tävling har vi förstårs, här är målen:
100kg i bänken
4-6 (strikta) reps á 50kg i bicepscurl
40cm biceps
4reps á 120kg i mark
6reps knäböj 100kg

Det är jag, Abel, Gassy samt Blunder (har jag glömt någon???)
Får jag okså lov att vara med?:em:
Har en bit kvar till de flesta förutom marklyften som jag klarat 6 reps med, dock lite ostirka de sista repsen.
Och 40 cm biceps har jag en bit kvar till....
Eller måste man uföra en viss ritual eller nåt för att vara med?;)

AndersT
2002-08-07, 14:47
Yes...tävling har vi förstårs, här är målen:
100kg i bänken
4-6 (strikta) reps á 50kg i bicepscurl
40cm biceps
4reps á 120kg i mark
6reps knäböj 100kg

Det är jag, Abel, Gassy samt Blunder (har jag glömt någon???)

Count me in! :bpump:

Pecca
2002-08-07, 15:30
AnderT>> du är antagen!!! :bpump:
razores>> Du måste göra ett antagningsprov!!!:) . hmmm fårse...Helsingborg...ok. Du ska hoppa på ett ben(naken) från det där slottet (Jägersro eller vad nu heter) ända fram till den där Borgliknande grejen i city. På vägen ska du hoppa förbi Färjeterminalen. Hoppa upp på motorhuven på valfri bil, ställa dig på alla fyra lyfta på högerbenet och skälla som en hund. Därefter ska du hoppa fram till en vakt, vända dig om böja dig framåt bresa på skinkorna och säga: -Jag gillar potatis.
När du är framme vid den där borgliknande byggdnaden så ska du hoppa upp på valfritt bord göra en helekopter under en minuts tid!!! Allt detta ska filmas av Janna som sedan ska lägga ut filmen på kolozzeum, sen ska dom övriga moderatorerna få avgöra om du får vara med i tävlingen eller inte!!!:D :cheers: :angel:


(Att du får vara med kunde jag ju skrivit från början)

razores
2002-08-07, 16:44
Vi skåningar får inte det lätt märker jag...:D

Antagningsprovet ska jag väl klara av! Jag kan t o m tillföra lite mer tror jag! Dock får det nog bli från sofiero (ej jägersro). Ska genast börja med enbensbress i benpressen så min högra halva klarar trycket hela vägen fram.
Går det bra om jag har på mig en kollozzeum T-shirt? Med bar underkropp givetvis!Man vill ju visa vart man står... :) när jag kommer fram till Kärnan (den borgliknande grejen) kan jag väl skippa vakten? De är ju så stora och farliga :eek: Tänkte istället att jag kanske kunde blotta min nakenhet för en semestrande barnfamilj eller nåt. Ok med dig? :naughty:
Huruvida Janna ställer upp bakom kameran vet jag inte. Kanske inte så spännande att följa mig i 2-3 timmar hoppandes på ett ben. Det lär ju inte gå snabbt...;)
Annars får jag göra en egen filmningen där jag håller kameran framför mig medan jag hoppar... Hmm får nog träna upp uthållighet i högra armen med... Men jag garanterar högsta kvalité! (Högsta kvalité kan ej garanteras)

Nu till allvaret:
Vad har ni själva klarat av på listan? Var liggr ni nu? Vi kanske skulle starta en egen tråd till oss. Eller?

spinkoo
2002-08-07, 18:54
Spännade tävling. Mitt djärva inträdesprov då? Nja jag ska slå er alla redan där genom att göra det ultimata. Bilder på mig, rätt ut i cyberrymden. Fortsättning följer.

Tror knappast jag vinner denna tävlingen. Men jag skriver i klarhet upp vad jag står för tillfället (rekord) och antar officiellt tävlingen!:kickass: Måste man göra ALLT det där eller kan man vinna delmoment? :rolleyes: En tråd till de tävlande verkar asbra. Då kan man raportera varje vecka hur man ligger till och så kan tävlingsansvarig göra tabeller och listor angående vem som leder osv. Skulle vara jäkligt kul!:kickass:

Här kommer lite noteringar:

70 kg i bänken (1rep)
40 kg 4-6 strikta i bicepscurl
34 cm biceps
9reps á 70kg i mark
6reps knäböj 50kg :em:

Kul initiativ, måste man dessutom raporera till "tävlingstråden" varje vecka, prtooo vad det ska bröölas.

Count me in!!!

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-08-07, 19:07
Onsdag 7/8

Ahhh, onsdag och bara tanken på intervall pass på morgonen får mig att vilja ligga kvar i sängen en stund till. Men snart uppe och efter vassle, minimjölk, ägg och lite avslaget kaffe var jag redo att möta fruktan och slå ner den med dunder och brak. Cyklade idag ner till elljuspåret, där kkanske man slipper konstiga blickar om man springer lite:smash: . Joggade lite i ett par minuter som uppvärmning, sen var jag dödstrött:notme: . Men springa skulles det bara jag fick vila lite, jag menar strectha lite:angel: skulle det nog bli bra. Öppnade starkt efter detta upplägget:

springa 75 meter, jogga tillbaka.

Först en lysande 5:a!!!
Sen en inte lika lysande 3:a!!!
Avslutade med blod i munnen och med sprängade lugnor med en utormodentlig etta!!!

Sen cyklade jag hem i värmen, satte mig på altanen med musli och fil och jobbade lite på bonna-brännan. Sen skriker morsan att ett paket kommit, och mina böner är besvarade. Böckerna jag beställde, Arnold: The education of a bodybuilder, samt den andra. Sträckläste i två timmar, sen vad det dags att ta igen gårdagens ryggpass. Seg som fan satte jag i mig två koppar kaffe, sen blev det fart.

Det började hända saker direct, hög som ett hus på koffein kände jag inte av benen alls och kroppen skrek efter att få plågas och misshandlas. Full spurt till gymmet (5 km) på cykel och sen skulle det vara igång. Tränade veckan som sig bör strikta 12or, alla vet varför. Hitta kontakt!!!

Uppvärmning:
2x20 latsdrag
1x20 hyperextension
1x20 latsdrag framför huvudet
------------------------------------
3x12 marklyft
6,3,3 Chins Härrligt har aldrig klarat 6 chins innan!
2x12 sittande rodd
2x12 stånde rodd (här var jag så trött i benen så jag knappt kunde stå upp..)
1x12 Godd-mornings.

Och iochmed detta var ryggpasset avslöjat. Ett tungt och brutalt schema det ska bli sannerligen ett nöja att träna efter!

Nu är jag hemma igen och latsen skriker efter föda och näring. Gav dem kycklingfileer! Nu skriker dem igen, av ren smärta, nerbrytning och allmän plåga. Trots högrep/lågvikt fick dem vad dem tålde i kontakt. Kan inte vänta tills nästa träningspass, kroppen skriker efter att få plågas...:devil: ARRGHH!!!

MVH/spinkoo

AndersT
2002-08-07, 19:22
Nu till allvaret:
Vad har ni själva klarat av på listan? Var liggr ni nu? Vi kanske skulle starta en egen tråd till oss. Eller?

Jag tycker vi skall starta en egen tråd!!

spinkoo
2002-08-08, 17:21
Torsdag:

11.20
Vaknar upp öm i kroppen, var ute och gick med ett gäng vänner ca 3 timmar innan läggdags. Benen värkte efter alla intervaller, marklyft och promenader, men inget skulle hindra mig idag. In i systemet med vassle, mjölk och ägg och till frukost avnjöt jag en av Arnolds böcker. Och av någon konstig anledning blir man alldeles för sugen på att träna för att ligga i soffan.

Ca 13.30 stod man nere i gymmet för ytterligare ett kontakt/högrepspass med lätta vikter. Lätta vikter var det sista jag ville lyfta men lade band på mig själv. Bröst/Triceps stog på schemat och efter detta kommer jag träna länge framöver. Schemat alltså…

Uppvärmning:
2x20 PecDec
2x20 Smalbänk
Sen blev det ös…
3x12 Bänkpress
2x12 Lutande smithbänkpress
2x6 Dips
2x12 Liggande tricepspress bakom huvud (namn?)
2x12 Triceps nerdrag. (vi har värdens sämsta cablekross som är seeg)
Ner slank gainer, mjölk och protein och sedan fors det ner på stan. En rolig detalj under passet. Någon har glömt 120 kg på en stång. Den ligger i marklyft ställning. Hell no! Tänker jag och drar bort lite grann, drar till min förvåning upp 100 kg i min första övning nånsin! Nånsin! Stående vadpress räknas inte. Jag sitter nu och känner lite på talet. 100 kg! Inte så mycket kanske. Men fortfarande 20 kg upp i rekord sen sist. Har inte riktigt vågat innan. Min 51 kg träningspolare flåsade upp 90!!! Impressive!?! Måste var all stående rodd vi utsätter oss för…:devil:



Tills imorrn/spinkoo

Blaze
2002-08-08, 17:27
Är det bara flugviktare i din bekantskapskrets?:)

spinkoo
2002-08-08, 17:33
Har jag nämt fler:confused: :booty:

Det är tufft med flukvikt, kan inte påstå att jag e nån bjässe heller...:rolleyes: :notme:

Vad väger du själv då, tungviktskungen?:naughty:

Blaze
2002-08-08, 19:30
Lugn nu. Det var inte menat som ett påhopp. Sorry!

Väger själv 102 aningen bulkig.:)

razores
2002-08-08, 19:59
Vad menar du med drar upp stången?? Lyfte du 100 kg i marklyft eller drog du den till bröstet eller? Fattar inte riktigt...:em:

spinkoo
2002-08-08, 20:40
Originally posted by Blaze
Lugn nu. Det var inte menat som ett påhopp. Sorry!

Väger själv 102 aningen bulkig.:)

Jag tog det inte som ett påhopp heller, snarare som en ironisk släng med glimten i ögat! Men det fina med det hela är ju att vi fortfarande är kompisar:kickass: :)

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-08-08, 20:45
Razores: Jag menar att jag gjorde 100 kg i marklyft. Inte imponerar det på nån här men tro mig jag är nöjd. Hade iochförsig ett sjujäklans ryggpass igår :bpump: men jag tror ändå jag underskattade mig själv. Men målet står kvar, 4-6 reps på 100, det är ju lite skillnad på att maxa på en vikt och att reppa...:)

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-08-08, 20:54
Jocke Bartoll: Denna metod liknar din. Jag föröker inte få det som att jag kommit på detta själv, tvärtom, DU har inspirerat mig. Men jag har aldrig sett någon post där du skriver rätt ut vad du menar och varför, ungefär som detta är skrivet. Detta är bara mitt sätt och lägga ihop 1+1=3 angående dina metoder. Med lite tanke så blev detta mina avslutande teorier om vad du menar. Vad jag försöker komma till är, vore kanon-gutt om du kunde kommentera och är det helt ner i diket, kanske till och med förklara din metod så jag en gång för alla så jag får ro i sinnet. Den verkar högst intressant, och oavsett hur stor min kropp är så är jag mycket vet-girig och vill göra rätt från början.

Många komponenter ingår i matupplägget kring träning. Både före under och efter måste kroppen ha rätt komponenter och bränsle för att klara att tungt träningspass och återhämta sig med maximal kapacitet. Jag tänker ge min kropp förljande, inför/under/efter mina träningspass.

1 timme innan träning:

90 gram fruitmusli (euroshopper).
6 dl lättfil
Valfri frukt (äpple, banan, päron osv.)
Kanel för smakens skull.

100 gram långsamma kolhydrater, 30 gram protein, 10 gram fett. Tillräckligt med tillskott av B-vitamin och antioxidanter. Perfekt uppladdning, kompeterar ofta med kaffe. Denna måltid intas i speciell åtanke till en senare glykogeninlagring och därför spelar det inte nån roll om jag ätit middag en timme innan, detta eller likvärdigt ska ner, middagens energi ska oavkortat gå till att hålla igång ”det andra livet” utanför gymet…;)

Innan träning (5 minuter):

20 gram dextopur
5 gram glutamin (vid åtkomst)
500 mg c-vitamin

Antikatabol från passets början, energikick av dextrupuret. Dextropuret ingår även i de kolhydrater jag tänker återhämta mig med efter passet, dvs glykogeninlagringen. Kanske används dem upp av mina muskler, men då är ju det i sig en slags glykogeninlagring som minskar den glykogeninlagring som är nödvändig efter passet för att undvika muskelnerbrytning. C-vitamin för lite antioxidanter, har ingen klurig anledning varför, har sett att många gör så bara…E-vitamin kanske blir aktuellt i framtiden men det ger nog ingen effekt så här tidigt i min träning. Jag behöver inte särskilt mycket saker i skåpet heller, en kryddburk glutamin, några rör c-vitamin och lite dextropur. Så enkelt!!!

Under träning:

20 gram dextropur
500 mg c-vitamin

Tja i princip samma anledning som ovan, med den skillnaden att jag ofta går in i väggen under pass, detta är till för att hindra det! Antar att det är självklart att jag blandar med massor med vatten…

Efter träning:

10 gram glutamin (vid åtkomst)
1 gram c-vitamin (för att brustabletter är så otroligt goda att suga på)

Lite senare (5 minuter):

1 liter minimjölk
2-3 msk whey-hydro (kvalitet)
2 skopor whey-80 (kvantitet)
2 äggvitor

(inga klagommål på whey-80:nono: :D )

När eventuellt glutamin dragit ut i kroppen är det dags att ladda levern med protein. Kolhydratena finns förhoppningsvis kvar sen muslin och dextrupuret, annars får den ju några till med mjölken. Kolhydrat inlagringen har ju redan påbörjats och med enbart protein (nästan) får proteinet ensamrätt om levern. Mitt mål är att levern ska vara mättad med energi vid detta laget och skicka proteinerna till rätt ställe. Musklerna. Glykogeninlagring styrs främst av två saker, insulin och proteinsyntes. Mjölk ger mig insulinet jag behöver, proteinerna fixar syntesen. Insulinet påverkar väl oxo syntesen? Jag har även ett överlägset protein (till det priset) i blandningen minimjölk, whey-hydro, whey-80 och äggvitor. Tanken bygger lite på att kolhydrater i gainers tar längre tid på sig än proteinerna som spjälkas till sin slutstation något snabbare, med en bra kolhydratbas, och genuin tillförsel av kolhydrater borde kroppen skicka ut kolhydraterna precis när dem behövs, och man får då med denna metod en automatisk klockren timing. Och timingen bidrar även den till glykogeninlagringen som är så viktig, trots att man får fördelarna med de rena proteinernas odelade uppmärksamhet av kroppen. Den alldeles sista konstiga argumentet är att glutaminet man intar först fodrar en viss väntan av proteindrinken. Det gör in sin tur att man kan vänta in mera blod (som går ur musklerna när det vilar efter passet)till energitransport, som cirkulerar rakt in i muskeln.

Säger ännu en gång att detta kanske låter extremt mycket saker att hålla reda på? Men det är det inte, jag har alla sakerna liggandes i det skåp jag ska försöka skaffa nere på gymmet. Att komma in i denna rutinen är inte jobbigt, jag menar, alla äter ju innan träning, alla äter ju efter. Jag dricker ju alltid vatten före och under passet och svårare än att hälla i lite druvsocker i vattnet blir det ju alltså inte. Försöker heller inte vara advancerad. Kör inte efter detta nu, tänkte dricka slut på gainerns först.

Nu väntar jag på följande kommentarer och allmänt jävelskap.

1. Sluta tänk så mycket, ät och väx istället! (gör jag redan)
2. Oj vad duktigt med ironsika inslag (aim for the stars!)
3. E du knäpp (JA!)

Med vänlig hälsning/Spinkoo
:smokin:

razores
2002-08-09, 08:53
Tjena Spinkoo!

Jag har sökt och letat förgäves känns det som, så nu frågor jag dig: Varför är C-Vitamin så viktig i samband med träningspasset?
Har aldrig riktigt snappat upp det...:em:

Annars ser det ju bra ut med dit upplägg! Kanske lite mycket druvsocker före och under träningen. För mig ialafall.

Kör hårt!
/Kristian

spinkoo
2002-08-09, 18:37
Razores: Som jag skrev:em: så vet jag inte varför jag egentligen ska inl´kludera c-vitamin i de där dryckerna. Men det är framför allt en BILLIG antioxidant, och före/under/efter tycker jag det utgör ett kanon skydd mot fria radikaler. Dessutom är c-vitamin bra för leder och kollagen och kan därmed ge viss placebo-effect angående onödigt slitage på min stackars benstomme.

Jag vet att detta diskuterats i en tråd innan, jäkligt synd att det inte går att söka längre...:cryout:

spinkoo
2002-08-09, 18:45
Fredag och benpass. Efter 5 mackor med musli till frukost satte jag snabbt i mig en läsk och bar mig iväg. Det var ju ändå träningsdags strax efter att jag går upp på morgonen. Nämligen kl 13.00. Till min stora förvåning kom aldrig nån till mötesplatsen, och efter en halvtimme beslutar jag mig för en soloträning. Väntar på gymmet gör polarn, och efter snabba haranger kommer vi överens om att det var nån annans fel:angel: att nån av oss tagit fel plats. Vem kom aldrig fram...:em:

Benpasset då`?


Avslöjar med detta passet det sista av veckans upplägg...

*trummvirvel

Uppvärmning:
2x20 Benspark
2x20 Lårcurl
-------------------------------------------------
3x12 Knäböj
3x12 Stela marklyft
2x12 Sittande vadpress
2x12 Sittande vadpress (tår utot)

Lägger till mage till detta oxo men det körde jag inte idag. Knasig kille som kom och bytte bort :hbang: musiken mot nån fåning raggar-skrål...Men han e större än mig...:notme: :cryout:

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-08-09, 18:48
AXLAR
Uppvärmning:
3x20 Frivändningar
-------------------------------------------------
3x4-6 Militärpress
2x4-6 Hantelpress
2x4-6 Stångshrughs
1x6-12 Sidolyft/Framåtlyft
3x4-6 Stångcurl
2x4-6 Lutande hammercurl
1x6-12 Bicepschins

RYGG
Uppvärmning:
2x20 Latsdrag
1x20 Hyperextension
1x20 Latsdrag framför huvudet
-------------------------------------------------
3x4-6 Marklyft
3x6-12 Chins
2x4-6 Sittande rodd
2x4-6 Stående rodd
1x4-6 ”Good-Mornings”

BRÖST!
Uppvärmning:
2x20 Pecdec
2x20 Smalbänk
-------------------------------------------------
3x4-6 Bänkpress
2x4-6 Lutande Smithbänkpress
2x6-12 Dips
2x4-6 Tricepsextension
2x4-6 Tricpesnerdrag

BEN!
Uppvärmning:
2x20 Benspark
2x20 Lårcurl
-------------------------------------------------
3x4-6 Knäböj
3x4-6 Stela marklyft
2x6-12 Sittande vadpress
2x6-12 Sittande vadpress (tår utåt)
2x4-6 Cruches
2x4-6 Benlyft


Så kommer jag köra i framtiden, skriver mest in detta här för att man vet aldrig när jag råkar radera D: igen...:smash:

spinkoo
2002-08-10, 21:37
Jahpp. då var det dags igen. En smäll på mitt jädrans ömtåliga knä sätter mig ur spel för tillfället. Tur att det är vilodagar. Skulle spela fotboll med ett gäng vänner jag inte sett på länge. Vad händer ca 5 sekunder efter jag kommit. PANG! AJ!

Nu kan jag knappt gå eller stå upp. Det gör mycket ont när jag sitter och det är samma slags smärta jag klagat över en gång i tiden. Mycket promenader var tvunget att rädda mig den gånen. Införskaffar såna blåa skydd imorrn och inväntar intervall träningen som får en:booty: imorrn.

Får se hur lång tid det tar denna gången att läka, kändes först inte så farligt med nu vet jag att så här ont har jag aldrig haft. Lite frossa och en äcklig klump i halsen när jag cykla hem (tog typ 1,5 timme), jäkligt kul. Sitter mest nu och försöker stå ut med detta outhärdliga stickade. Benet är krossat känns det som. Inväntar morgondagen och ser vad som händer. Jag hoppas för guds skull att jag inte behöver avstå från all träning bara för detta. För tillfället kan jag inte ens stå upp och göra en bicepscurl så all träning är utesluten. Försökte muntra upp razores i hans dagbok nyss, nu sitter jag i samma sits, nämligen: ALLT är skit, utan träning vill jag inte vara...

Without hope, har jag ont i morrn bitti (om jag somnar) då dör jag på rikitgt...

Eran hypokondriker/spinkoo

razores
2002-08-11, 06:58
Tack för dina uppmuntrande ord!

Just nu känns det bättre för jag hade ett suveränt ryggpass igår. Jag ändrade min attityd lite och bara körde på+ istället för att tänka på hur man skulle göra rätt. Och nu så här på morgonkvisten börjar träningsvärken redan komma...:)

Tråkigt att du själv har blivit skadad nu...:( Har du haft en skada i knät innan. Kan minnas att jag läst det någonstans eller så var det någon anan. Hur gick det till då? Skulle du sparka bollen eller trampa du eller nåt sånt?
Hoppas att du inte har ont när du vaknar nu för vi vill ju inte att vår allas spinkoo ska dö...;)


Ha det!

spinkoo
2002-08-11, 10:44
Jag säger detsamma, tack för dina uppmuntrande ord!:kickass:

Härligt att du är på väg tillbaka igen:thumbup:

Jo innan har jag haft en "skada" eller vad det du är/var. Knät kan aldrig hålla tycks det som, fast det lustiga är ju att jag kan intervallträna, knäböja osv, utan att det händer nått. Funderar eventuellt på om benstommen är skör eller liknande:cryout: . Det gick till så att jag stod med bollen och funerade som vanligt vart i herrn med horns land jag skulle skjuta den då det kommer en kille och rammar mig. Jag gillar sånt, brukar själv ramma folk, men denna gången tog det olyckligt vis på knät, när jag snyggt och onödigt skulle vända på mig. Högern som vanligt:insane:

Det kusliga är att jag gjorde denna "vändning" innan. Då hände exakt samma sak, fast den gången klarade jag mig.

Morgonrapport: Till min stora förvåning var smärtan borta när jag skulle vakna. Jag sken som en sol och hoppade ut sängen. AJ! Den var inte alls borta, den låg och gömde sig. Nu känns det knappt igen när jag sitter (impovment) fast lite gå och stå problem. Aj nu gick det en ilning igen...:insane:

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-08-13, 00:17
Idag: Måndag 12/8

Ahhh, idag var det mitt första offeciella gästgymeri! Ett härligt lantgym med allt man kan önska sig, önskar jag kunde träna där jämt, jäkligt läckert. Sporadisk dag innehållade det mesta inom matväg, anser att min "upptrappning" börjar ta fart och tänkte denna veckan gå upp till 3000 kcal. Går jag uoo i vikt, då stannar jag på 3000 kcal, går jag inte upp då ökar jag:D

AXLAR
Uppvärmning:
3 minuter boxningsäck
1x20 Frivändningar
-------------------------------------------------
3x9 Militärpress
2x9 Hantelpress
2x9 Stångshrughs
1x12 Sidolyft/Framåtlyft
3x9 Stångcurl
2x9 Lutande hammercurl
1x6 Bicepschins

Ett härligt pass med mycket pump. Kände mig inte djärv nog att utmana ödet angående knät idag så intervallena blir inställda. Nu har jag siktet inställt på morgondagens marklyft istället, får se om jag pallar det!

P.S Åker fortfarande på halv bussbiljett:kickass:

En härlig dag/spinkoo

spinkoo
2002-08-13, 20:38
Detta pallar jag inte:insane: :insane:

Skriver en lång text och så försvinner allt, har sett andra problem med detta, ahhhhhhhhhhhhhh:cryout: :insane:

jaja passet följde schemat utom med chins så var det 9or på allt.

Sur/spinkoo

nu funkar inte denna heller, blir väl av med dett oxox

razores
2002-08-13, 20:50
Ja det är fan inte roligt när det händer!! Jag har lärt mig att kopiera texten innan jag trycker på "submit reply" så brukar det klara sig... men även då så krånglar den ibland genom att den inte kommer ihåg det jag har kopierat etc etc... :mad: :confused:

Hoppas passet gick bra iallfall!

spinkoo
2002-08-21, 21:37
Nu var detta ett tag sen, här kommer i måndags!

Vad härligt. Skolan har åter börjat, fast jag har i och för sig vänt på hela elendet och sagt att när skolan börjar "får" jag börja träna hårt, ökad belastning osv. Så jag såg nästan fram emot att börja skolan igen, mycket skumt men en lyckad taktik!

Efter dagens meingslösa snack med vänner man inte sett på hela sommarn kom jag äntligen ner på gymmet. Värmen stog och piskade en i bakhuvudet, tom i magen (matsalen stängde innan vi var färdiga) var allt upplagt för en usel start på all träning. Även det gick åt skogen så allt gick hur bra som helst, iallafall första delen av passet!

35 kg / 6,6,7 Military-press
14 kg / 9,9,x Dumbell-press
50 kg / 6,6,x Barbell-shrugh
09 kg / 7,x,x Laterial Raises
35 kg / 6,5,5 Barbell-curl
14 kg / 6,6,x Incline Hammer-curl
00 kg / 6,x,x Reverse Chin-up

Militärpressen kunde jag knappt rubba förra veckan med 30 kg. Nu flyger 35 upp och nästa gång är det dags att brottas med 40 kg! I ett rent lyckorus sätter jag mig med alldeles för mycket vikt i hantelpressen (14 kg) och mina tilltänkta failure på 4-6 slutar snarare uppåt 10. Vet inte vad som tog åt mig idag men OK, då ökar jag det massor sen också! Har klara minnen av att knappt fixa en etta på 14 kg för bara några veckor sedan! Shrughsen orkade jag knappt rubba (en mindre hålla i) förra veckan men nu så flög den också upp. Perfect utförande som en bonus. Laterial raises, vete fan om jag ska öka vikten, känns som att man bara svingar upp den. Kanske ide att köra upp till 12 här istället för 6? Sen dog biceps i takt med att min hemmagjorda energidryck tog slut, ganska mediokert, men jag tappade nog allra mest här i sommras tror jag, planerar dock att vara tillbaka snart! Jag har x i sammanfattningen efterosm det libr lättare att se och deet inte går att göra mellanrum. Det står på engelska eftersom jag klistrar och klipper från ett ställe. Övningarna alltså. Läser mycket engelska böcker, blir soon my hem-language.

"Hemmagjord energidryck"
1 msk dextropur
+en halv brustablett 1gram-c-vitamin
+en halv brustablett ABCDE-vitamin.

Denna dricker jag 5 minuter innan passet + under passet. Alltså 2 sådana här "drinkar". Efter passet dricker jag 1 liter minimjölk, 2 skopor whey-80, 1 skopa nitro-tech*.

*Nitro-techen kom jag över till ett kilo-pris MINDRE än whey-80 så inga klagomål på att det inte är bra. Det är bättre än whey-80 men knappast värt sitt ordinarie pris, allt sånt vet jag redan. Men nu blev det ju billigt!!! God som f-n är den ju också! Snygg burk!

Svag men glad/spinkoo

spinkoo
2002-08-22, 18:13
Dagens ryggpass...M.O.N.S.T.E.R

80 kg / 6,6,6 Deadlift
00 kg / 6,3,x Chin-up
55 kg / 6,6,x Seated Row
50 kg / 6,9,x Bent Row
35 kg / 6,x,x Good-Morning

Gonatt...

spinkoo
2002-08-23, 21:04
Vår mattelärare är dryyyg:booty:

USCH:nono:

Dagens träning höll på att utebli när klubben var stängd för tävling. Och jag fick inte vara med:angel:

Så jag fick provträna på ett annat gym, ett gym som gör reklam i skolan och delar ut gratis "fittnes bars" Åt 5 stycken idag vilket gjorde mig redo för att fruktat bröstpass. No fear!


60 kg / 6,5,5 Bench-press
50 kg / 6,9,9 Incline Bench-press
00 kg / 9,8 Dips (MONSTERREKORD!)
30 kg / 6,6 Triceps Extension
20 kg / 9,9 Push-downs

Ahh härligt, lite dumt för var tvungen att ställa om sig lite.

Fitness bars/spinkoo

spinkoo
2002-08-24, 20:24
Skön dag. Tredje gymmet kom vi in på. Det var förvånandsvärt vårt eget! Tävlingen hade gått assnabbt så jag fick knäböja med min gullestång:rolleyes:

6,7,7 / 60 kg Squat
8,6,6 / 70 kg Stiffed-legged Deadlift
6,6,x / 25 kg Lunges
8,8,8,8/45kg Seated Calf-Raise

Som ni ser är det PB i allt...kanske inte lunges...men om ni läste den gamla journalen kanske ni drar på smilbanden. Det gör nämligen jag, snart är jag inte svagast på gymet!

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-08-24, 20:26
Tänkte att idag kan ni ju få nöjet att kommentera vad jag äter. Lördag!

9.00 : 5 dl minimjölk, 1 skopa whey-80
9.30 : 5 dl lättfil, 2 dl musli (euroshopper), 1 dl blåbär, 2 ägg, 1 gram c-vitamin, 1 styck mittvalsport (kanel)
11.30 5 dl lättfil, 2 dl musli (euroshopper), 1 dl blåbär (kanel), massa grönsaker
13.30 2 skivor skogaholmslimpa, 5 dl minimjölk, 1 burk makrill i tomatsås
15.30 2 dl fiberhavregryn, 5 dl minimjölk, kanel, banan.
17.15 2 msk druvsocker, 1 gram c-vitamin, 1 styck ABCDE-vitamin brustablett (dricker före och under tränining)
18.00 1 liter minimjölk, 2 skopor whey-80, 1 skopa nitro-tech, 1 skopa Gainer Pro (star).
18.30 1 kycklingfile, 2 dl makaroner, massor med grönsaker.
20.30 2 skivor skogaholmslimpa, lättkesella som smör, keso som pålägg +1 banan, blåbär
22.30 1 burk tonfisk, 1 glas mjölk, plus ett äpple.

Gonatt/spinkoo

emmzan
2002-08-24, 20:59
Nu äter du definitivt mer än mig!:thumbup:

spinkoo
2002-08-24, 21:30
Emmzan: Gutt:) :eating:

På tal om inget kan jag flika in
Måndagsvikt = 69,5
Lördagsvikt = 69,6

Jippie ett helt hekto på en vecka! :o Äter så här en vekca till, blir det ytterligare ett hekto äter jag mer:devil: :eating:

El-Loco
2002-08-24, 22:52
Damn du dricker djävulsk mycket mjölk ju :)
Hade själv ätit störra mål vid lunch och middag. "Riktiga mål" dvs. Ser bra ut! Vi två ligger ju i samma viktklass.

Örjan
2002-08-25, 00:59
Fina ökningar!

Och mjölk, ja, det är underbart!

Langster
2002-08-25, 08:43
Mjölk är helt värdelöst!

Efter allt dåligt jag läst om mjölk bestämde jag mig för att sluta totalt med det.
Sen jag slutade för ca en månad sen har jag faktiskt gått UPP i vikt, känns som det är kvalitetsvikt oxå. Enda skillnaden i energi och styrka är att det går ovanligt bra att träna nu!
Verkar som om näringen i mjölk inte tas upp speciellt bra av kroppen.

Mitt tips är att lägga ner mjölkdrickandet! Man sparar rätt mycket pengar också.

spinkoo
2002-08-25, 09:13
El-loco, Örjan: Mjölk ger starka barn:rolleyes: Det brukar faktiskt bli "skollunch" på vardagarna så det blir ett större mål där. Fast en lördag är det ligga på soffan ochn växa som gäller...:D

-"oj, är klockan så mycket, då måste jag ha mat snabbt!"

Langster: Hjälp. Kanske blir och fundera på om några år. Men det är väl allt inslin du kännt innan kanske? Nåja nu funkar allt så bra att jag inte vågar ändra på nåt:muscle: På tal om pengar, morsan köper mjölken, jag köper proteinpulvret!;)

MVH/spinkoo

emmzan
2002-08-25, 09:38
På tal om pengar, morsan köper mjölken, jag köper proteinpulvret!;)

Visst är det underbart att bo hemma!:D

spinkoo
2002-08-26, 17:16
Emmzan: Japp! Det jobbiga är väl när man längtat efter kycklingfile och makaroner hela dagen och så kommer man hem till pommes och korv. Då måste man av artighet äta:( ;)

Snart får jag träna.../spinkoo

spinkoo
2002-08-26, 20:37
40,0 kg / 7,6,5 Military-press
16,5 kg / 9,8,x Dumbell-press
70,0 kg / 6,6,x Barbell-shrugh
06,5 kg / 12,x,x Shoulder flyers
35,0 kg / 7,6,6 Barbell-curl
16,5 kg / 4,4,x Incline Hammer-curl
00,0 kg / 7,x,x Reverse Chin-up

Yohaa vilket träningspass. Vad ska detta sluta. Ökade alla vikter i princip mycket för att jag kände att passet var nåt alldeles extra ordinärt. Men att i samma veva nästan behålla samma reps känns tamigfan otroligt. Aldrig har det känns så bra att träna och inte ett dåligt pass på många veckor. Kan bara tacka mig själv för min energidryck och rent protein efter träningen, och så arnold då för att han skriver så bra böcker som motiverar mig! Nästa gång blir det ännu mera vikt!!!!! AHHHHH!!!!!!!!:hbang:



Not. 16,5 kg / 9,8,x Dumbell-press
för ca tre veckor sedan när jag satte igång med övningen klarade jag 5:or med 11,5 kilos hantlarna. Min kropp har exploderat! Även på militärpressen...och den har blivit större också, eller så är det bara inbillning att jag har växt dagen efter alla pass.

Dagens matchvikt: 72,5 kilo. PB! Allt blir PB utom biceps...

Mallan
2002-08-28, 13:31
Halloj Spinkoo,

Hääääärliga ÖÖÖÖÖkningar :hbang:

Du äter som en häst och växer som ett ogräs :D

Härligt att se/läsa. Jag hejjar på:thumbup:

spinkoo
2002-08-28, 20:43
Mallan: Whoohoo:hbang: Kul att nån e intresserad!

I samma anda som den förra veckan har jag lagt veckans ryggpass bakom mig. Och har jag slått rekord tidigare, så gjorde jag det ännu bättre idag! Och övade utförande på marklyftet samtidigt:bpump:


90 kg / 8,6,5 Deadlift
00 kg / 7,4,x Chin-up
60 kg / 4,6,x Seated Row
55 kg / 8,6,5 Bent Row
40 kg / 6,x,x Good-Morning

Nu e jag nöjd. Måste vara all tårta idag.

Matchvikt: 70,7 kilo

razores
2002-08-29, 07:04
Jag läser ju också spinkoo!!! :D

Gött att du ökar! Hur många kalorier har du kommit upp i nu då?

Fan du börjar ju bli stark i marklyften nu!
Nä nu har jag haft två vilodagar och ska köra skiten av benen ikväll. Lovar att skriva en utförlig rapport ikväll!

Kör på!

/Kristian

spinkoo
2002-08-29, 13:05
Idag (igår) fick jag ADSL!!!!!!!!!!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa:hbang:

Nu är fritiden räddad. Kolozzeum avalible på dagtid också!

Och efersom jag nu har tid och det inte kostar nåt ska jag läsa ikapp er andras dagböcker, för att senare ikväll supe arslet av mig:cheers: :kickass:

Razores: har inte glömt det!!!!har ingen aning om kalorier...nån kanske kan kolla i sin hälsovakt...:thumbup: Hoppas inte ryggen går av:rolleyes: Börjar läsa en dagbok om dagen rån och med nu, kanske...börjar med din!

razores
2002-08-29, 20:38
Det e gött med ADSL i början men man blir helt "bortskämd" tillslut. Jag kom på mig själv nu när jag satt och svor för att det tog 0,5 sek längre att ladda fram en sida, med 5 andra fönster öppna... :rolleyes:

Skriver när vad du käkar så kan jag räkna ut det till dig. Har ett program på excel som är skitbra! Men försök vara nogrann och räkna ut hur mycket du äter i vikt eller dl mått typ. Annars kan det vara rätt svårt att uppskatta. Mycket mat för mig kan ju vara lite för dig och vice versa.
Du får gärna läsa igenom min dagbok, men jag har varit lite dålig på att uppdatera den på sistone :em:... Måste ta tag i det nu! Skriver ner dagens pass, imorgon bitti. Hinner ju inte nu... ;)

spinkoo
2002-08-30, 00:23
Oj, det blev lite mycket dryck....undrar hur det går på bänkpasset på lördag...

raxoers...svarar inom kort...har sån huvudvärk...:o :(

razores
2002-08-31, 13:46
Tjena!

Förstår inte riktgit vad du menar... :em:
Vadå smithpressen? Syftar du på knäböjen eller? Då kör jag powerracken och jag tycker det är mycket säkrare än att köra helt fritt. För när du kommer när till bottenläget och inte klarar vändningen så är det bra att ha två stänger som tar emot...:D

Jag tycker också du ska slå bröstrekord idag! Glöm inte uppdatera!

ha det nu bra killen och drick inte för mycket ikväll!;) :notme:

spinkoo
2002-09-01, 10:37
Bänkpass igen. Skulle det bli nya rekord, tja?

62,5 kg / 5,4,4 Bench-press (REKORD)
55 kg / 6,6,x Incline Bench-press (REKORD)
00 kg / 10,6 Dips (REKORD)
32,5 kg / 6,6 Triceps Extension (REKORD*)
22,5 kg / 5,8 Push-downs (REKORD)

* Detta är rekord, jag vet att jag hade 37,5 i förra dagboken men det var en ofrivillig lögn. Vi har vägt stången och den vägde 10 och inte 15 som dem sa. Om någon reagerade...

Jahapp, rekord i allt men det är inte så fruktansvärt mycket att hänga upp sig på
:)

Det är nog för att jag använde mer vikt än nånsin i allt, inte att jag gjorde fler reps som det blev rekord. Vad är bäst egentligen

9,8 DIPS
10,6 DIPS

Vilket är rekordet:em: :confused:

Idag får jag träna ben...härligt..

spinkoo
2002-09-01, 10:41
Razores: Oj, det blev lite fel där...:em: Får skylla på nåt...hmm...blandade ihop powerrack med smithpressen:notme:

Klantigt:insane: /spinkoo

Önskar mig ett powerrack till gymet...smithen är värdelös...?

Kom på att jag inte ens vet skillnaden, är smith när stången sitter fast, och rack när man är fri, i en slags bur???

El-Loco
2002-09-01, 11:49
Du har rätt angående smithen/powerrack.
Lycka till med träningen!

spinkoo
2002-09-01, 19:26
El-loco: Tackar:)

Hur gick träningen då?
Finns det nåt härligare än att bara sitta i datorstolen och ladda hem saker en hel dag. Och äta som man vill, ha obegrensat med mat. Och sen träna ben. Det var alltså upplagt för lite bröl och nya rekord som skulle flyga åt helvete...

6,7,4 / 65 kg Squat
6,6,6 / 80 kg Stiffed-legged Deadlift
6,9,9,9/50kg Seated Calf-Raise

Det var inte många övningar. Glömde visst bort utfallen:smash:

Tänkte jag skulle utvärdera mina mål jag satte för några veckor sedan. Tyngst går bänk, dips, chins. Mark, böj, och rodd/press går bra, marken är jag snart där, då hoppar jag in i "tunninas tävling" och satsar på 120 kg istället. Gör nästan en "kjellström", börja på 60 och sluta?? på 120:thumbup:

Om en vecka ska jag se Blind Guradian! Och sen In flames i stockholm, fy fan vad hardcore..

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-09-01, 20:15
Tänkte dela med mig av måtten idag. Tycker det är rikigt svårt att mäta så jag skriver hur jag gör när jag mäter också!!
Måtten till vänster är dagens, måtten till höger är från 21/4 i år...

Arm: 36 cm / 34 cm
Mäter med nån slags konc.bicpescurl ställning (sittande)

Bröst/Lats: 105 cm / 98 cm :kickass:
Mäter med nån slags improviserad latspread framifrån...

Lår: 54 cm / 52 cm
Kör en allmän spänning och mäter runt quadriceps.

Vad: 36 cm / 37 cm
Vad i helvete...:insane: Måste mäta fel, kycklingben är det iallafall:sleep:

Vikt: kring 70 kg / 67,7 kg

Jag är inte nöjd med detta. Men jag känner att min nya dagbok kommer öka måtten dubbelt så snabbt...

TANKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu när jag kört så mycket marklyft och annat jäkelskap, kan korsryggen ha växt så att mitt midjemått har ökat??? För det låg otäckt högt, åt precis iofs och jag har inte längre fett-fobi. Men så här får det inte gå till...snälla säg att korsrygen har växt??

Tänk på att min sommar var riktigt dålig om man ser till ökning/mat osv. SÅ resultaten är ganska bra...
MVH/spinkoo

spinkoo
2002-09-03, 20:02
Tisdag igen och en uppvaknande spinkoo såg inte fram emot träningen som skulle äga rum på eftermiddagen efter jobbet. Trafik är nog bland det segaste valen man kan göra btw, så ni som går gymnasiet, läs inte den kursen!!

Jag hatar nog biologi och fysik också. Särksilt i 3timmars portioner blommor och energi lära. Passet var upplagt för att bli rikigt jävligt.

42,5 kg / 6,4,4 Military-press
19 kg / 5,7,x Dumbell-press
80 kg / 6,6,x Barbell-shrugh
6,5 kg / 10,x,x Shoulder flyers
37,5 kg / 6,7,6 Barbell-curl
16,5 kg / 7,6,x Incline Hammer-curl
00 kg / 5,x,x Reverse Chin-up

Nu sitter jag med pump i axlarna för första gången i mitt liv, ojojoj vad det trycker nästan sprängs. Det darrar och blir kallt ibland. Så otroligt nöjd med kontakten på alla de tunga militärpressarna, hantelpress börjar jag nästan grina så bra går det. Sen att hela gymet skrattar när mitt grepp inte håller i shurghs, det tar jag med en nypa salt, för nästa gång är det 90 kg på den lilla mig. Tror ni dem undrar vad jag ska leka när jag frågar efter de stora vikterna:eek: :D

Bicpes gick förvånadsvärt utormodentligt super mega bra. 37,5 kg var jättelätt!!! Hur gick det till, kunde knappt stava till 35 förra gången. Jag e alltså tillbaka till mina 40 kg nästa pass, en vikt jag bara klarat när jag lagt biceps först i passen, och bara 4or. Får se vad detta slutar...

Och en liten sak till. Vågen visade 73 pannor. Det är nytt PB. Snart är jag kung på gymet...:kickass:

*Mäter biceps med pump: 38 cm...:love: 38 cm ren kärlek!

razores
2002-09-04, 05:53
Fan spinkoo det ser ju riktigt bra ut!!! :thumbup:

Du var minsann stark i biccarna må jag säga. Till skillnad från vissa andra.:em: Du kan ju alltid komma och skryta i min journal...
Vad menas med dina små x i övningarna? Är det ett planerat set som uteblev eller?:confused:

Själv har jag ökat på maten ännu mer för att nu i 4 veckor köra stentungt och förhoppningsvis lägga på mig ytterligare massa!


Kör hårt!

spinkoo
2002-09-05, 19:09
Nu ska vi se: Om jag skriver snabbt som attan kanske jag hinner skriva färdigt innan datorn dör. Kommer nog inte ens kolla här längre på ett tag tills problemet upphört, men jag snabbskriver i dagboken. Den får inte dö nu när det går så bra.

100 kg / 6,4,5 Deadlift
00 kg / 6,5,x Chin-up
60 kg / 6,3,x Seated Row
60 kg / 6,5,x Bent Row
45 kg / 8,x,x Good-Morning

Kollade tebax lite i dagboken...det här går ju bra:hbang:

Razores: Stark i biccarna? Det lever jag på länge framöver, ses kompis:kickass: :cheers:

scythe
2002-09-05, 19:21
Det ser bara bättre å bättre ut spinkoo! :thumbup:
Keep up the good work!
:kickass:

spinkoo
2002-09-07, 10:12
Min dator är temporärt igång igen. Snabbkollar kolozzeum och skriver in gårdagens bröstpass. Vågar inte trycka på nånting i inställningarna, vågar inte ens starta om datorn. Jag börjar bli rädd för dess närvaro...


just bara för det kopplade den ner sig igen...j-vla skit...
:insane:

62,5 kg / 6,6,6 Bench-press
60 kg / 3,0,x Incline Bench-press
00 kg / 7,x Dips
35 kg / 4,3 Triceps Extension
25 kg / 9,9 Push-downs

Dagens pass var lite så och så. Det var nog det sämsta passet på många veckor men det var inte dåligt för det. Fick VÄLDIGT ont i axlen på mina dips, som denna gången kördes före incline benchpress. Därav det lite uddlösa resultatet där. Tricpes var stressad och axlen var stramande argsint så triceps extension gick åt herrn med horn. Skönt att avsluta med klockrena 9or på pushdownsen, nytt rekord faktiskt!

Men dagens höjdare var defentivt bänkpressen. Innan axlen sa ifårn med andra ord. Jag har aldrig klarat 3 6or i rad på bänkpressen, har aldrig kännt sånn fruktansvärd kontakt i pecsen. Den var awesome, går inte att beskriva. Var inte den här paniklyftandet utan tryck i bröstkorgen, man kände vem som arbetade. Undrar dock om axlen sa ifrån och inte hände med, så att det var det som lade grunden till senare smärtan...:(

Men men, min bänkpress fobi är nog borta nu. Självförtroende i den övningen igen. Starkare än nånsin. Nu är jag rädd för knäböj istället...:notme:

Squat: Thanx pal, every word of greatness, is antoher rep!

MVH/spinkoo

El-Loco
2002-09-07, 11:27
Härligt att träningen går fint spinkloo!
Ser att du och jag ligger på "samma nivå" förutom att jag är aningen starkare :booty:
Men det är bara att köra på. Jag brukar också få värk i axel/bröst-fästet när jag kör dips. Fattar ej varför, kör bröst på tisdag och axlar/tri på torsdag (dips för tri). Har du någon aning varför? :rolleyes:

cdjs
2002-09-07, 15:16
din dagbok :hbang: ganska fett!! Ska börja va mer på kolozzeum nu... Funderar på och köra en egen träningsdagbok snart!
:p Tung målsättning d där, men d går nog vägen!
ska börja köra lite fettförbräningspass nu! (naturligtvis gymma like mycke som vanligt också)
men i alla fall så ska d bli nårra timmar på cykeln i veckan nu!! :D
Rocka på me bulken nu!!!
Ses i skolan...
//cdjs (jacob)

spinkoo
2002-09-07, 16:31
Rapporterar dagens benpass. Ett brutalt och fruktansvärt brööligt pass blev det. Målen närmar sig snabbare än jag kunnat våga drömma om...

6,6,6 / 70 kg Squat
6,6,4 / 90 kg Stiffed-legged Deadlift
6,8,9,9/60kg Seated Calf-Raise

Finns då inget manligare än att skrika upp stängjäkeln i ett adrealinpumpat ögonblick. Särskilt när två av de värsta slaget diskobyggare står och supersettar cablecrossen och pecdecken...med ett utförande som skulle få vilken cirkusakrobat i världen att bli grön av avund...

Ps. När man kommer hem från ett benpass vill man inte få ett getingstick i foten. Som ett korthus faller man och satan vad ont det gör...
Ps2 Magensia hade jag aldrig klarat mig utan. Marklyften blir mycket striktare, bättre och brutalare med vita händer...

cdjs: Visst är den läcker. Man måste ju komma nånstans här i livet! Lycka till med 6-packet! Nästa sommar brottar vi ner alla på stranden:thumbup:

El-loco: Har ingen aning faktiskt, kanske att kroppens fästen inte klarar av stretchen?!


Ser att du och jag ligger på "samma nivå" förutom att jag är aningen starkare :booty:

Im coming to get ya boooy...:hbang: har du lite stats?

Korthus/spinkoo

spinkoo
2002-09-07, 16:34
Glömde visst raportera dagens matchvikt: 72,2 kg

:eating: &:bpump: ger fina reslutat. Jag väger 80 i ett nafs...

El-Loco
2002-09-07, 16:51
Vikt: 74.9
Längd:174cm
Biceps:36-37cm
Lår:58cm
Underarm:30cm
Vad:39cm
Nacke:45cm

Tränat snart i ett år. ;)

Jag ska följa din journal nogrannt så ska vi se :) Roligt att "tävla" med någon som är jämnlik

emmzan
2002-09-07, 16:56
Originally posted by spinkoo
Glömde visst raportera dagens matchvikt: 72,2 kg

:eating: &:bpump: ger fina reslutat. Jag väger 80 i ett nafs...

Nu väger vi på pricken lika:D
Får se vem som når 80kg först:rolleyes: :D

razores
2002-09-07, 21:10
Tjena mannen!

Du kör påp för fullt ser jag!
En fråga om dina set under träningen. När du kör t ex första setet i bänkpress med 6 repetitioner, då kör du inte ut dig helt eller? För hur kan du då klara 6 reps i de kommande två seten?

Bara undra...:rolleyes:

Tack för kommentaren ang bilden. Har nu insett ännu mer hur klen jag e och måste bli mer massiv. Slltså mer mat och mindre kardio kanske. Ja vi får se hur det artar sig.

Ha det!


P.S sätt på IcQ.N!

spinkoo
2002-09-07, 21:36
El-loco: Härligt jag e bara ett par mil efter. Kör du bulk eller? Stats i basövningar, mark, militärpress, bänk, böj osv. Hittade ingen journal...:(

Emmzan: Antaget...:cheers: Tänkte bli instruktör nån dag jag med föresten, blev så jäkla avundsjuk när jag såg att du fått det jobbet...ska ta ett snack med Arne kanske om nåt år så man slipper slå ihäl tid efter gymnasiet:hbang:

Razores: Jag ställer mig lika frågande som du?! Vad gör jag egentligen, men jag tror att det är din teori, satsar på att trycka ut mitt absoluta max ur sista settet, ska dock inte göra det till en otäck vana, tror absolut att det kan vara ide att göra upp mot 8 reps lite oftare. Såg en gammal fråga med, angånde x:en i mina rapporter, dem är där för att få lite struktur på "tabellen" och är inga planerade set. Fast sen kom ju +-0,5 kg in också, så då blev det lite kostigt ändån...

Tror aldrig jag kommer få igång min uppkoppling som det var tänkt...funderar ¨på att stämma telia eller nåt...här har man drömt om bredband sen funkar inte nåt...



Var inte så hård mot din egna bild, du får det att låta som om inget stämmer....:confused: :(

Meant in a good way//spinkoo

PS: Så jäkla ful avatar jag har hittat, lovar att byta snarast!ds

El-Loco
2002-09-07, 22:17
Nja bulk och bulk. Har börjat äta som man "egentligen skall" innan sket jag i kosten och bara tränade. Kör bara lätta marklyft på 70kg just nu pga dålig teknik. Kör hellre lågt och lär mig tekniken än skadar rygg.

Har aldrig maxat men:
Tränar på:
Fria knäböj djupa:75kgx6
Rak Hantelpress:33kgx6
Militärpress:50kgx6
Marklyft:70kgx6

spinkoo
2002-09-07, 22:28
Om du vill slipa på tekninken, varför inte gå högre i repsantal också? Du skriver att du kör lågt, då behöver ju inte man räkna bort den träningen, bara att höja i andra änden, repsen! Eller har jag inte tänkt igenom helt, börjar bli trött nu. Stark annars. Ska bli mig ett nöje att jaga ikapp:devil:;)



Ha de bra:) /spinkoo

El-Loco
2002-09-07, 22:39
Tänkte inte på det med att höja reps istället för vikt där ;)
Aja jag ska börja skriva i min journal från och med imorgon så kan du också se hur det går för mig :) Om du är intresserad dvs.

spinkoo
2002-09-10, 20:01
El-loco: Klart jag är. Kommer att följa med intresse...:muscle:

Då var jag tillbaka i Kalmar igen. Varit i stockolm i två dagar, levt uteslutande på kebab och läsk, gått på koncert, dragit på mig en förkylning och sovit ungefär ingenting. Har dessutom haft träningsverk i benen hela resan;)

Fan vad kul det var!

Men nu var det skola träning och proteinpulver igen. Också skönt:eating: Började med akut huvudvärk kl 9.00. Tryckte på snoozze ett par extra gånger och kom sent i skolan. Drog ner på stan istället och tittade på kläder och sånt...nu ryker betygen kanske men jag kommer åtminstånde till himlen för jag gav sammalagt 10.50 SEK till en uteliggare och två gatumusikanter:angel:

Dagens Axel/Biceps

Var lite osäker på om jag skulle komma iväg över huvud taget. Sitter och skriver detta med massa pump i axlarna åtminstånde!!!

42,5 kg / 6,4,5 Military-press
19,5 kg / 10,7,x Dumbell-press
90 kg / 7,7,x Barbell-shrugh
11,5 kg / 5,x,x Shoulder flyers
40 kg / 6,6,4 Barbell-curl

Här avslutade jag passet med att bli allmänt röd i ansiktet. Ungefär rödare än nånsin. Man kunde höra trummvirvarna i bakgrunden, spänningen låg i luften. Skulle jag få upp rep nr 6 i andra setet barbell-curl. Halvvägs upp rinner halva min blodsbank ut genom näsan och stången stannar i mitten. Men till trots går den upp efter en stund, och stum lämnar jag biffarna i blodbadet...avbröt alltså passet 1 set senare...

Ganska blygsamma ökningar idag...

MVH/spinkoo

Pudzianovski
2002-09-10, 20:55
2 november it is!

fast inte för mig :cryout:

jag ska iof se lord belial mfl i linköping i novemeber tror jag det var! om jag orkar ta mig dit!


:bpump:

spinkoo
2002-09-11, 21:54
2 november...AHH...kommer dödas av en full hårdrockare som kommer vilja sno min nya tröja. Kan inte du komma och nita han pudde: ...:rolleyes:

Ungefär så här tråkigt kan man ha! Skriva i dagboken trots att man inte tränat, längtar så till imorrn när jag får träna rygg...

...skriver lite tankar istället. Får akta mig så att det inte blir en dagbok, tycker att sånna är rätt töntiga egentligen...men feta credz till Bert!!! Han e cool:hbang

Har kollat tillbaka lite i dagboken igen (jag sa ju att jag hade tråkigt) och kommit fram till massa saker...
* mina mål gjorde jag omöjliga med tanke på mina ökningar tidigare. Jag är snart där med flera av dem och jag frågar mig, hur kan det gå så jäkla bra?!

* jag har gått upp från som lägst 66 kg till senaste passet (73,nåt) Det är sjukt och omöjligt utan att lägga på sig fett ( ca 5-6 veckor orkar inte räkna.)Svällmagen ser jag som obligatorisk när man käkar så mycket som detta men jag ställer mig ändå frågande...

*Jag bryr mig mindre än träningen nu än innan. Innan var jag noga med att äta rätt, tajma saker osv. Nu skiter jag i det mesta, äter det mesta, åter på fel tider. Allt har blivit snäppet osundare. Trots det går allting framåt till skillnad från tidiare ,då jag stod still utan att förstå det själv.

*Hur ska jag inse att jag står still nästa gång jag fastnar. Känner just nu att inget kommer stoppa mig men va fan...hur kune jag vara så blind innan. Varför slösade jag bort all den där tiden. Varöfr växte jag inte istället...då hade jag kommit ännu längre nu...jag var nöjd...fast jag var inte nöjd med nåt egentligen, bara nöjd med träningens själva närvaro. Varför?!

* Hur ska jag konservera denna abstinens. Har varit ständigt miotiverad att träna i 6 veckor i streck utan upphåll dag/natt...hur kan detta skett, varför finns det inga tecken? jag menar man kan inte njuta så oförskämt av träningen så länge...nåt e fel, jag håller på att bli rubbad på rikigt....

Nu ska jag inte skriva mer skit, bara fundera lite till, bara det att jag inte funderar ordentligt, börjar bara tänka på massa annat hela tiden...kanske detta avstånd till träningen som skapar framgång...

Ps. Mitt internet funkar som det ska. Lycka

:D

Ps2. Nu har jag skrivit en fin recention på "the education of a bodybuilder" Det tog 20 minuter av min värdefulla tid som jag unde gjort ingenting på så godkänt är krav. Annars stryper jag läraren och skyller på samhället...

MVH/spinkoo

Örjan
2002-09-12, 00:54
Intressant!

Men när postar du resensionen då?:D

Pez
2002-09-12, 01:05
Spinkoo - du verkar ha lärt dig en nyttig läxa, nämligen att man kan "tänka för mycket". Ibland funkar det bäst att ta saker och ting som dom kommer.
Så fortsätt vegetera du...och väx! :D

/pez

spinkoo
2002-09-12, 20:02
Örjan: Kanske om den blir godkänd...:rolleyes: Vågar inte blotta min inkompetens rätt ut i cyberrymden ännu...:oh

Pez: Tackar, ska försöka vegetera vidare. Vad är vegetea föresten?:confused: :eek:

spinkoo
2002-09-12, 20:14
Dagens ryggpass blev en stormsuccse. Men det var ingen slump , hade testo-laddat med att se den mest otroliga urringningen of all time i skolan. Som ni märker gick den inte att beskriva med ord. Nej jag är varken pervers eller snuskig. Så fick vi ju raggmunkar också...:rolleyes:

100 kg / 6,6,6 Deadlift
60 kg / 6,6,x Widegrip pulldown
60 kg / 5,5,x Seated Row
65,60 kg / 4,5,x Bent Row
45 kg / 8,x,x Good-Morning

Bytte idag ut chinsen mot latsdragen för att chinsen ökar jag inte så bra i. Målet står dock fortfarande kvar. 15 chins vid jul, ser det fortfarade som att jag tränar chins. Utföradet var klockrent på de två första övningarna men flagnade lite eftersom. Men det var ett topppass...

Kul grej: Det kommer fram en luns, typ 25 år gammal efter träningspolarnes miserabla set latsdrag. Jag förklarar lugnt att jag tänkte säga till träningspolare varpå jag får en djup föreläsning om att högrep och stretching kanske inte kommer förstöra min kropp. Sen brer han på och förklrar vad set och rep är och att när man klarar så många repetioner som man bestämt, då ska man öka vikten...

Herregud, nu var jag grovt förolämpad. Helt seriöst. Vilken fjolla. Jag bad honom dessutom titta på mig när jag körde mina latsdrag eftersom jag kände att han försökte läxa upp mig trots att jag inte gjorde nåt fel. Tung vikt och klockrent utförande (för mig). Nu blev han knäpptyst och vägrade söka ögonkantakt. Efter att han kört 10 reps på 25 kg bicepscrul gick han och strechade i en halvtimme. Han körde då inte striktare än oss...

Känner mig lite uppspelt över galningen. Det finns ingen som är kapabel att läxa upp mig om träning på vårat gym, och gör tycker då jag gör allt exemplariskt. Och för helvete, jag fick inte ens svara emot, då lärde han mig bara vad rep betydde...

Hoppas du läser
:booty:

;)

MVH/spinkoo

Pudzianovski
2002-09-12, 20:26
Originally posted by spinkoo
Dagens ryggpass blev en stormsuccse. Men det var ingen slump , hade testo-laddat med att se den mest otroliga urringningen of all time i skolan. Som ni märker gick den inte att beskriva med ord. Nej jag är varken pervers eller snuskig. Så fick vi ju raggmunkar också...:rolleyes:

100 kg / 6,6,6 Deadlift
60 kg / 6,6,x Widegrip pulldown
60 kg / 5,5,x Seated Row
65,60 kg / 4,5,x Bent Row
45 kg / 8,x,x Good-Morning

Bytte idag ut chinsen mot latsdragen för att chinsen ökar jag inte så bra i. Målet står dock fortfarande kvar. 15 chins vid jul, ser det fortfarade som att jag tränar chins. Utföradet var klockrent på de två första övningarna men flagnade lite eftersom. Men det var ett topppass...

Kul grej: Det kommer fram en luns, typ 25 år gammal efter träningspolarnes miserabla set latsdrag. Jag förklarar lugnt att jag tänkte säga till träningspolare varpå jag får en djup föreläsning om att högrep och stretching kanske inte kommer förstöra min kropp. Sen brer han på och förklrar vad set och rep är och att när man klarar så många repetioner som man bestämt, då ska man öka vikten...

Herregud, nu var jag grovt förolämpad. Helt seriöst. Vilken fjolla. Jag bad honom dessutom titta på mig när jag körde mina latsdrag eftersom jag kände att han försökte läxa upp mig trots att jag inte gjorde nåt fel. Tung vikt och klockrent utförande (för mig). Nu blev han knäpptyst och vägrade söka ögonkantakt. Efter att han kört 10 reps på 25 kg bicepscrul gick han och strechade i en halvtimme. Han körde då inte striktare än oss...

Känner mig lite uppspelt över galningen. Det finns ingen som är kapabel att läxa upp mig om träning på vårat gym, och gör tycker då jag gör allt exemplariskt. Och för helvete, jag fick inte ens svara emot, då lärde han mig bara vad rep betydde...

Hoppas du läser
:booty:

;)

MVH/spinkoo

haha...


testo laddat...bättre än allt annat..

spinkoo
2002-09-13, 15:42
Orkar egentligen inte skriva idag. Men jag gör det ändån för jag har ju tränat bröst/tricpes. Har även varit på mässa idag om hälsa, så jag fick reda på att jag bör väga max 75 kg. Mitt temporära mål är givetvis att gå över det då:rolleyes:

Min benstomme: 11,6 kg!:hbang:

65 kg / 4,5,4 Bench-press
55 kg / 5,5,x Incline Bench-press
00 kg / 7,6 Dips
35 kg / 5,4 Triceps Extension
30 kg / 6,4 Push-downs


Nöjd med bänkpressen..:cheers: Nu somnar jag snart...:sleep:

spinkoo
2002-09-15, 19:40
Ugh, vilken härlig helg. Det är skönt att inte göra nånting.

Dagens pinsamma mat:

Frukost: 5 dl havregryn, 5 dl mellanmjölk, 4 ägg, en mulivitamineral, 1 gram c-vitamin

Lunch: 400 gram torsk, 300 gram pasta, 1 glas mellanmjölk,1 paprika, 2 liter light läsk

INnan träning: 5 dl havregryn, ingen mjölk, lite whey-pulver...

EFter träning: 4 skopor whey (strengt), 2 skopor nitrotech

Lite senare: 5 dl minimjölk, 2 skopor nitrotech

Ännu senare (nyss) 5 dl minimjölk, 2 skopor whey-strengt

6,6,6 / 75 kg Squat
6,6,4 / 90 kg Stiffed-legged Deadlift
4,5,9,8/65kg Seated Calf-Raise


Skumt på vaderna. Kanske ska börja värma upp så det känns bättre eller nåt. Hatar numera stelbent dödslyft. Måste få en förklaring på hur man utför den, kan inte öka förens jag gör rätt

Några av knäbljen såg ut som good-mornings men det gör inget. Ryggpasset blev fullbordat med dödslyften som gick åt:insane:

Bättre koncentration nästa gång e ett måste:smash:

:cheers: /spinkoo

Pretender
2002-09-15, 19:57
5 dl havregryn :eek: på morgonen

Måste ju ta typ 2 timmar att käka upp...jag är glad om jag överhuvudtaget får i mig 2dl :)

Snyggt jobbat! :thumbup:

//Pretender

Pudzianovski
2002-09-15, 20:00
äh...det ser bra ut!
Gillar din avatar :smokin: !
nähä! bara o ösa på då!

:eating:

250cc
2002-09-15, 21:12
Hur käkar du havregrynen? Bara som de är eller ?

spinkoo
2002-09-15, 21:44
Alla: Hmm, när jag kör med mjölk gör jag gröt av dem. Fyller nästan hela kastrullen :notme: . Fast oftast har vi fil hemma, då häller jag ett paket fil i en stor bunke ihop med havre och öser ner protein, kanske några ägg...:eating: Smakar inte så himla gott och man känner sig som en häst på utfordring. Men man blir mätt...:kickass:

Givetvis lättfil:em:

Brukar variera med 3-4 dl musli och några mackor. Inte så jättenoga med måtten och antal mackor osv. Blir lite spill och ibalnd rågade dl-skedar...

Tonfisken är slut:cryout: /spinkoo

razores
2002-09-16, 09:55
Tjena mannen!!

Du menar att jag ska öka vikterna riktigt mycket eller? Förstod inte riktigt... igen... :em:

Man får väl ta nya tag nu i veckan. Det blir bröst biceps imorgon. Då ska det bli bättre fokus!!!

Ang marklyft som du frågade efter.

Själv märker jag att när jag lutar mig bakåt i toppläget så har jag en härlig träningsvärk i fler muskler än vanligt nästa dag. Men man kan nog inte ha lika mycket vikt dock...
Sen om du vill öka i styrka så ska du köra enligt styrkelyftar metod men vill du satsa på mer bodybuildar stil så kör i ett mer konstant tempo. Kanske lite högre reps då. Det tycker jag funkar bra iallafall...

Ha det bra!
/Kristian

P.S Diablo 2 e fan underbart. I'm hooked...:devil:

scythe
2002-09-16, 12:15
spinkoo, kör du bänkpress med stopp? eftesom det står på dina mål: "STRIKT!"??
förresten menar du 6x3 eller 3x6 på dina mål? Blir lite konfunderad då jag ser att du oftast kör 6:or och 7:or så varför skulle du ha ett mål att köra 3:or?





Det ser jävligt bra ut! Kämpa på! :thumbup:

En sak till: hur lång är du?


ha det gött!

spinkoo
2002-09-16, 16:08
Razores: Nja, öka vikterna rikigt mycket. Maxa med ett kungligt utförande, tre fyra gånger. Gjorde det på stångrodden och sen flöt den på med kunglig kontakt och massa vikt. Värt att prova, kommer nog använda mig av den metoden fler gånger (hittils bara en:em: );)

Sen med marklyften, tja inriktar mig främst nu i början på att inte skada mig eftersom jag ökar vikterna så mycket:bpump: Fast sen väljer jag nog bodybuilder marklyftet!

Inte för mycket diablo nu:nono:

squat: Tackar!!!MEnar inte med stopp. Vad jag menar med strikt i alla övningana är att det inte ska gå för fort, utan ett klockrent arbetsset med grym kontakt. Jag menar vidare att jag ska klara 6 reps 3 gånger. I praktiken innebär det att jag kör tills jag når arbetsvikten som är mitt mål, när jag brottat ner den har jag nått det. Fast målen var lite konstigt satta. Insåg inte vad mat kunde göra för en, har ju ökat på rätt bra nu på senaste så vissa mål var en ren underskattning...:kickass:

jag är 1800 milimeter lång.../spinkoo

spinkoo
2002-09-16, 16:22
Nu försvann allt jag skrivit igen...och det var inte lite det...:insane:

Kan nån fixa forumet snälla:smash:

Annars byter jag...:cryout: ...

...slött som fan e det också...:booty:

...nu vill jag inte ha kommentarer som "passar det inte, så stick"

Blir bara lite purken.../spinkoo

spinkoo
2002-09-16, 18:23
Nu är jag på bättre humör igen. Pump i underamarna efersom jag fick bära mitt hemkommna *************-paket ca 1 km....:)

Jag blir väl inte bannad nu?:p

Dagens pass då. Jo det blir ingen djupgående analys som sist men jag skriver ner det som vanligt...

40 kg / 6,6,7 Military-press
21,5 kg / 7,5,x Dumbell-press
100 kg / 5,4,x Barbell-shrugh
11,5 kg / 5,x,x Laterial Raises
40 kg / 6,6,6 Barbell-curl
16,5 kg / 6,8,x Hammer-curl
00 kg / 7,x,x Reverse Chin-up

har efter lite velande givit up incline hammercurl och ställt mig upp istället. Gav inget att sitta ner...Militärpressen gick väldigt tugnt redan på uppvärmingen och det var skönt att inte behöva sänka mer. Skönt att bli av med 40 kg i barbell curl oxo. Shrughs börjar jag bli stark i. Gutt...

/spinkoo

El-Loco
2002-09-16, 19:52
Ser bra ut spink(loo) :naughty:
Vad väger du nu då?
Ser bra ut annars, bara att köra på! Skönt att ha någon att peppa och bli peppad av i samma "viktklass" :cheers:
Förresten vad innehöll paketet från *************?

MVH

spinkoo
2002-09-16, 20:16
Just det ja: Glömde skriva in matchvikten idag: 73,9 innan passet...

Och det bara med pannakaka i magen...och lite keso:eating:

Mycket keso när jag tänker efter, passar ¨på att frossa när skolan bjussar:angel:

Mitt fina paket innehöll följande not neccecarly in order:

1 kg whey-100 (för att testa smaken)
4 kg whey-80 Jordgubb e så jäkla god:thumbup:
4 kg gainer (bara för att man fick en t-shirt till!:angel: )
T.shirten låg för övrigt i en ihopklämd extremt kompakt rektangulär form. Skumt men coolt.....
Fråga fredirk (det var ju rea)
1/2 kreatin (star) bara för att dem nästan gav bort skiten. Kan ju testa iallafall...
3 rör c-vitamin...

spinkloo/:smash:

spinkoo
2002-09-17, 18:54
Ytterligare en träningsfri dag jag skriver...har kollat runt på lite forum men falle inte för powerboard. För mycket steorider överallt, jag vill verkeligen inte befatta mig med skiten och känner mig lite trängd av alla orena typer. Kanske vänjer mig, vem vet...

Här kurar säkert fler än jag vill tro men så länge som jag inte vet, far jag inte illa.

Star Whey-80 e fruktansvärt god...

Har monster-ont i sidan efter en allmän gruff om vem som skulle få plats på en bänk. Givetvis kom en lärare av den biffiager typen (på skoj givetvis, en utmärkt lärare)och manglade mina revben. Trodde inte att det gjorde ont först men har kännt det resten av dan. Mycket jobbigt att andas, antagligen för att revbenen blev intryckta. Jag måste ha mjuka ben:em:

/spinkoo:)

ToXY
2002-09-19, 09:46
Du ökat väldigt stadigt i vikt spinkooo!!! Har du ca 6kg kvardå tills jul! Tror du att du klarar det? Hur äter du nu?

Martin

spinkoo
2002-09-19, 13:36
Dagens härliga tillställning började i mattesalen med mycket stånkade och stönade över första konjugatregeln, derivata och massa annat tjafs. Sen skulle vi ha gympa, då drog vi till gymmet (vi får det:rolleyes: ) Där hände följande:

105 kg / 8,8,6 Deadlift
65 kg / 4,4,x Widegrip pulldown
60 kg / 6,8,x Seated Row
60 kg / 8,8,6 Bent Row
70 kg / 3,x,x Bent Row
40 kg / 10,x,x Good-Morning


Känslan i ryggen var AWESOME idag och aldrig tidigare har jag haft sån pump. Sån jäkla pump i ryggen. Korsryggen. Maximal kontraktion i varje rep. Utom latsdragen, dem gick åt f-n. Men ALLT det andra gick så otrooligt bra, sittande rodd har utförandet slatt lite slint innan, idag var det så klockrent, kontrattion!!!!!
Pump!!!

Efter en snabb duch var vi tillbaka i skolan igen. Kaffe och 6 proverbs var dagens nytta och massa mat förståds.

Dagens tips: Massa keso + sylt. Mycket godare än man tror, fin efterrätt!

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-09-19, 13:46
Toxy; Thx man!:hbang: 6 kg kvar till jul, frågan är inte om jag klarar det, frågan är med hur mycket marginal;)

Menar inte att försöka låta kaxig men i denna farten är det inget problem. Och det verkar inte vara nån större risk för kagge heller (hoppas jag)...:rolleyes:

Lägger upp vad jag har ätit idag!!

7.00 : 5 skopor musli, 1 liter lättfil, c-vitamin, vitamin, 2 skopor whey, kanel...

11.00: 2 skopor nitrotech
11.30: 6 potatisar, 3 "biffar", lite sås, 3-4 glas mellanmjölk, MASSOR med sallad. till efterrätt: 300 gram keso med lite sylt.
14.00: En proteindirnk

Detta är vad jag planerar att äta resten av dagen:

15.00 En proteindrink, 3ägg
17.00 200-300 gram pasta, 2 kycklingfileer, massa mjölk.
19.00: En proteindrink
21.00: En macka med mjölk
22.00 En burk tonfisk, äpple eller nåt ätbart till...

Ska börja räkna kalorier senare, men jag ökar ju på mitt känslointag så det behövs inte fixas ännu.

Mitt rena viktmål är att gå upp till 85 kg och sen ner till 80 innan sommarn!
*proteindrinkarna körs i minimjölk. C-vitamin går jag och äter konstant, säkert 3-4 om dagen, försöker hålla mig till två...=)

Tack för mig/spinkoo

Pretender
2002-09-19, 17:24
Det verkar ju inte finnas några som helst gränser för hur stor du kan bli :thumbup:

Varför all denna c-vitamin?

Kör hårt :hbang:

///Pretender

spinkoo
2002-09-20, 15:26
Pretender: "Det finns inga gränser för hur stor du kan bli"

Den kommer jag leva på ett tag. Tackar och niger:muscle:

All c-vitamin: Det är förkylingstider och nu tar jag inga risker...:thumbup:

spinkoo
2002-09-20, 15:36
65 kg / 6,6,6 Bench-press
55 kg / 6,6,x Incline Bench-press
2,5 kg / 6,x,x Dips
35 kg / 6,6,x Triceps Extension
20 kg / 6,9,x Push-downs

Eftersom allt jag skrev lägligt nog försvann bjuder jag inte på den inlevelsefulla text om min dag jag skrev innan. Bara rapporten tyvärr...:smash:

dared
2002-09-21, 14:31
Tjenare Spinkoo, det ser ju fint ut för dig...

Jag har föt mig att du kör med whey-80. Vad tycker du om produkten? Har du märkt skillnad i träningen när du änvänt den regelbundet?

Ps. Du vet väll att för mycket c-tivatim har en laxerande verkan :nono: :love:

Mallan
2002-09-22, 09:03
Ps. Du vet väll att för mycket c-tivatim har en laxerande verkan

Om inte borde du ha märkte det..:D

Kör hart!! Du gar ju spikrakt uppat!! Kul att se. :thumbup:

Dags att byta signum snart fran Spinkoo (eller har det en annan betydelse som jag har missat) :rolleyes:

spinkoo
2002-09-22, 11:02
Dared: Tackar kompis:cheers: Angående whey-80 så har du rätt, äter massor med sånt. jag bor ju hemma fortfarande och har studiebidraget attt leva på. Jag vet inte hur man ska bedömma prudukten rättvist, men här är vad jag tycker...

*Smak: Suverän, får en 4 på vanlij och 5 på jordgubb. Har inte provat choklad. Lite mindre god i vatten givetvis...

*Lättblandat?: Helt sjukt. Här får gerjerna en 6:a. Du behöver inget lock till din shaker, blanda med sked om du vill. Otroligt skönt.

*Pris: Jo det vet väl alla...:rolleyes: 4 kr/portion...

Jag har använt det ganska länge nu. Det är ju inget mirakelpulver direct men sköter man resten av träningen så tillåter den att man ligger på ett högt proteinintag för liten peng. Ser fram emot att få dricka den varje dag när jag vaknar. Jag älskar prudukten:bow:

N¨n skillnad har jag nog alldrig upplevt, har ändrat för mycket i träningen innan hela tiden, har aldrig varit konternueligt innan.
MVH/spinkoo

spinkoo
2002-09-22, 11:06
Mallan & Dared: Har inte märkt det ännu iallafall, om c-vitaminen. Min kropp knaske tar upp den dåligt...:angel:

Mallan: Dags att byta nick...:) Tja, innebörden har du dock förstått, var inte överdrivet grov när jag reggade mig här. Kommer inte ihåg när jag gjorde det dock men morgonvikten låg då under 60 kg. Blev alltid kallad spinko när jag gick till gymet av de stora håriga biffarna. En dag ska jag återvända och då jäklar...:devil:

Kul att du läser dagboken:loveyou: /spinkoo

dared
2002-09-22, 11:40
Originally posted by spinkoo
Blev alltid kallad spinko när jag gick till gymet av de stora håriga biffarna. En dag ska jag återvända och då jäklar...:devil:

HAHA=) det hoppas jag :cheers: då kan du visa var skåpet skall stå
:hbang:
ang. star.
Jag har bara testat choklad smaken, tycker den var väldigt god. Jag vet inte om jag vågar testa jordgubb smaken :naughty:

Jag får se...

Ha d

Pretender
2002-09-22, 11:51
Hehe...typ som när Clint Eastwood återvänder till staden i "for a fistfull of dollar"...typ den hårdaste scenen som finns :hbang:

Rock on spinkoo...:thumbup:

///Pretender

spinkoo
2002-09-22, 19:57
Välkommen till spinkoo`s lektion om benträning...

Dagens avsnitt: Tvekan, knäböjens värsta fiende.

Av icke okänd anledning har inte ett enda pass varit rikigt dåligt de senaste 2 månaderna. Därför att jag utan ursäkter varit tvungen och gå in på stenhårda vikter vecka efter vecka eftersom förra veckans prestation låg i bakhuvudet och lurade. Inget mer gå på känsla, ta en vikt som känns bra alltså. OCh detta funkar, för ger man sig fan på att brotta ner vikterna så går det. Ända fram tills idag.

Djuuupa knäböj. Hittils har det varit parrallela knäböj. Ökningarna har varit enorma, och vad som var en omöjlig uppgift gick vägen. Få lite massa på mina ben. Trots det skulle det lagas i träningsprogramet, och vi skulle göra djupa knäböj istället. Fick då ta en vikt som kändes lagom. Den första dödsynden. Sen kom jag på varför jag inte kört djupa böj innan. Det kändes för djävligt och jag fick aldrig öka. Så idag gjorde jag djupa böj, på mindre vikt än vanligt och vips var ett pass bortkastat. Böjarna var knappt djupa heller, om man jämför med min galna polare. Till plus sidan hör iallafall till att mina vader börjar växa lite. En kille tittade nyfiket vad jag höll på med i vadmaskinen...hehe...:smokin:

Nästa gång är jag tillbaka med vanliga böjar. Inget snack nu om att djupa böjar bygger mer, mina vanliga böjar bygger som fan och packar på massa, så nåt gör jag ju rätt. En vanlig böj är nån cm under parrallet med golvet. Det känns bäst där, punkt.

Dagens aknvedot: SÅ länger det bygger och inte skadar är det rätt!

60 kg / 6,6,x Squat
90 kg / 6,6,6 Stiffed-legged deadlift
70 kg / 8,8,6,4 Seated calv-raise

Härmed slutar dagens avsnitt. Hoppas jag lärt mig når nu...

TÄnkte bara berömma träningspolarn, här snackar vi djupa böj...han flyttar på vaderna och drar ner röven i golvet istället...respect:kickass:

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-09-22, 19:58
Dared och pretender: Jag lovar att ta dem med storm. Ska gå in där och köra good-mornings i nyllet på dem när dem kör stiffed-legged mega curl i cable-crossen...;)

Jordgubb är bäst:eating: :eating:

Pecca
2002-09-22, 20:00
Din polare som kör djupa böj. Hur ser hans ben ut?

dared
2002-09-22, 20:09
Jag nuddar nästan golvet med baken :kickass: :notme: :muscle:

razores
2002-09-23, 06:44
Tjena killen!

Jag tycker som du själv att du ska köra ditt eget race! Skit i vad man ska göra, för växer din ben av parallella squats, varför då ändra det? Mäjligvis för en bättre variant men det var ju uppenbarligen inte djupa squats för dig!
Trots att någontong fungerar bra så blir man lätt "orolig" och tror att det finns något annat som är bättre. men ofta är det inte så...
Tog en ny bild igår men den blev lite sned... :rolleyes:
När är det dags för bilder på dig då??? Vi vill ju se hur du börjar växa nu när du börjar köra med grymma vikter! ;)

Avlsutar med den klassiska fras som aldrig kommer att bli uttjatad:
"If it ain´t broken, DON´T fix it!"

Ha det bra !

spinkoo
2002-09-23, 17:15
Pecca: Vågar inte skriva, han läser också det här...:notme:

Dared: Kampsprots bakgrund?

Razores och alla som undrar:

Efter som jag blir lite fundersam över vad min benträning har gjort så slänger jag inte följande.

5 veckor sen...

54 cm...idag 58 cm:eek: :eek: Börjar iofs likna en michelingubbe mer och mer men det där var löjligt...:kickass: Hyfsat definerade ben i övrigt, kan ursklija droppmusklen och de tre andra huvudena vid kontration...:thumbup:


Kontrollmäter igen, det där kunde inte stämma...

58 igen
57,5...beror lite på mätstället...

Dem har vuxit och kommer att forstätta med det!!!

"If it ain´t broken, DON´T fix it!"
Klockrent!!!!!!!!!!!!!!!!


Ha de bra alla!!

spinkoo
2002-09-23, 17:21
Får ta och rapportera dagens axel/bicpees pass, passet med litet g!:D

7,7,6 / 42,5 kg Military press
3,4,x / 24 kg Dumbell press (shoulders)
6,6,x / 100 kg Shrughs
8,x,x /11,5 kg Laterial raise
4,4,3 / 42,5 kg Barbell curl
6,7,x / 19 kg Hammercurl

Det var dagens prestation. Mycket skönt att bli av med 42,5 kg i militär pressen, körde ju på nedåtgående 40 kg sist juh. Hantelpressen var gräsligt tung, men jag räknar med ett par extra repetioner nästa gång och vips så är även det ett arbets set! Shrugs e cool. aterial raise börjar jag bli vass i, utförandet är superbt. 14 kg nästa gång:kickass: Bicpes gick lite halvmulet. Ökning från hammercurlen, direct in på ökning nästa igen. Skönt . Brööl.

Gonatt/spinkoo

spinkoo
2002-09-23, 17:30
Glömde raportera dagens matchvikt: 75,3 utan strumpor och skor

Magen har växt 3 cm i midjemått sen jag började denna dagbok. Då 80 cm, nu 83. Andra mått har ökat mer...:eating:

Avslutar dagens lektion med:

Det som är tungt är bra:kickass:

(yttrat helt uppgivet efter en diskussion om cablecrossen vid dagens träningspass, dock kan jag inte ta åt mig äran:cryout: )


Helt enanstående...

MVH/spinkoo

dared
2002-09-23, 17:51
Måste bara säga att det ser fint ut...
Hur mycket fett har du för tillfället? rippad,bulkad,fet eller mittemellan:cheers:

spinkoo
2002-09-23, 17:57
Hmm...det beror lite på faktiskt...

Rygg: Stenhård, rippad, bästa delen på mig tycker jag...
Ass: Stenhårt:naughty:
Ben/Vader: Rippade men vattniga
Mage: *host*stön, bulkig och rejält vattnig
Axlar: Stenhårda
Armar: Vattniga, rippade
Bröst: Bulkiga
Haka: Tja tendensen till dubbelhaka har ökat något...dock utom farozoonen ännu...

Blev du nåt klokare? Inte jag iallafall...:angel:

Mallan
2002-09-24, 08:26
Jag vill se BILDER!!!

:angel: :D

spinkoo
2002-09-26, 21:14
Mallan...be careful what you wish for...:naughty:

Idag var det stängt på gymmet. Så vi fick gå och provträna på ett inne i stan. Efter ungefär 30 minuter överösta med att vi skulle bli medlemmar, vinna fina priser och gå på bodypump så fick vi äntilgen träna. Gratis lyckades vi lura till oss också...kanon:angel:

Hur var gymmet då? Jo, det var bland de värsta jag varit på. Dem hade bara två stångar som gick och använda (dem där 20 kg ni vet) och densom var ledig var hal som brinnande smör. Magnesium var "förbjudet":insane: så att hålla i smörstången vid marklyften var ingen lätt historia. Jag vill tillbaka till atletklubbe. Sen efter att avvrekat ett par besservissrar och spanat in lite discoträning (2 kg krom i hantelpress, 10 kg latsdag osv...) så fick vi passet klart. Passet gick dock sämst för både marklyft och stående rodd fick vi köra med den hala skitstången. Crap.

110 kg / 6,4,x Deadlift (tröttnade på skiten, stången alltså)
60 kg / 8,7,x Widegrip pulldown
65 kg / 4,5,x Seated Row
65 kg / 6,5,x Bent Row
45 kg / 20,x, Good-Morning

Jäkla skitpass...jäkla skitgym (för mina ändamål iallafall)

Nu ska jag sova...:sleep:

ToXY
2002-09-27, 08:48
SATS du tränade på eller?:confused: :p

Några mål jag har é att göra minst 3rep på 100kg innan julafton, 5 rep i marklyft innan sommaren. 5rep på 50kg stångcurl & 5rep altrn hantelcurl 25kg innan sommaren!:bpump:


Säger som mallen hit med bilder nu pöjk!!!!!

Hur går det annars för dej?:notme:


Just det, du frågade om vikt, vägde imorse 79,6kg bf 11,1%

/Martin:thumbup:

Mallan
2002-09-28, 10:13
I have no fear!!

Show!!

:D

spinkoo
2002-09-28, 10:44
Stadiga mål där Toxy! När du klarar dom är du biff. Blir lite impad över vikten kontra fettprocenten, jäkligt bra gjort:kickass: Måste varit all cykling jag läst om:thumbup:

Det var inte SATS, ett sånt gym harjag aldrig hört talas om. Det närmsta man kommer SATS i våran stad verkar var nautilus.

Bilderna kommer isinom tid. Angående det så har jag ändrat mina mål lite. Väger nu stadigt 75 kilo innan träningarna, och planerar faktiskt att stanna där.:notme: på 75 kilo alltså. Inte gå upp till 80 kg i tokfart. Vill inte lägga på mig mer fett i form av tokbulk utan glider runt på denna nivån (75) samtidigt som jag kanske tappar fett och ökar muskler eller nåt sånt. Jag är altså inte tjock ännu, men kommer bli om jag inte hejdar mig tror jag. Allt lägger sig nämligen på magen...;)

Dagens bröst/tricpes pass då. Jo det började med lite...

67,5 kg / 5,4,4 Bench-press
57,5 kg / 6,6,x Incline Bench-press
05 kg / 6,x Dips
37,5 kg / 4,2 Triceps Extension
30 kg / 8,7 Push-downs

Bänken var underbar. Kontakt. Dipsen var dem stritaste dips jag gjort, nu med både ökad vikt och viktskivor i fickorna. Tricpess sista övning var kung, börjar bli stark i den. Gutt som fan.

Vet inte om jag kommer öka nåt i detta tills nästa vecka. För på kvällen blev det alltför många :cheers: . Skriver detta med en kraftig huvudvärk...
/Spinkoo

spinkoo
2002-09-29, 18:51
Suck. Jäkla skitpass...har bara suttit vid datorn hela dagen. Har en teori om att jag inte fått luft idag, och att det var därför passet blev halvkasst.

45 kg / 7,6,6 Military-press
24 kg / 4,3,x Dumbell-press
105 kg / 8,8,x Barbell-shrugh
14 kg / 3,x,x Laterial Raises
42,5 kg / 5,3,4 Barbell-curl
21,5 kg / 3,2,x Hammer-curl

Som ni ser gick bicpes åt f-n. Shrughsen var dock suveräna idag, klockrent utförande som en bonus. Laterial raises förstår jag inte varför jag inte klarade fler på, gjorde ju en åtta på 11,5 kg. Det går inte att öka mindre i vikt dessutom då hantlarna är efter varran i skalan.

Kul detalj: Har bulkat sönder mina första byxer. Nej det är inte så farligt som det låter, byxorna i fråga har alltid varit ganska tajta, och jag har aldrig gjord benböj med dem innan. Särsklit inte med röven i vaderna. Provade nänligen frontböj och lyckades gå ner till golvet typ. Äntligen en övning som är som gjord för mig:kickass:

Halvsketet pass som sagt, imorn ska jag vara mer aktiv ute och se om det hjälper med frisk luft...;)

Örjan
2002-09-30, 06:08
Originally posted by spinkoo
Har bulkat sönder mina första byxer.

"...och efter passet avtog sakta den gröna färgen, alltmedan Spinkoo långsamt sprang bort mot solnedgången."

spinkoo
2002-09-30, 18:16
Örjan: Öhhh...nån film replik jag inte hänger med i?!:oh

Dagens kassa benpass:

40 kg / 6,10 Frontsquat
50 kg / 3,3,x Frontsquat
95 kg / 5,5,3 Stiffed-legged deadlift
75 kg / 5,3,4,8 Seated calv-raise

USCH ja. att ha stången där gjorde inte lite ont. Smärta på hög nivå. Men smärta är itll för att uthärdas :devil: Kan tillägga att frontböjarna var ner i marken...

Mallan
2002-09-30, 19:54
Örjan: Öhhh...nån film replik jag inte hänger med i?!

HULKEN, Spinkoo!!
Det gröna muskel"monstret"..

:D

Örjan
2002-10-01, 11:49
...Med Lou Ferrigno.

Aldrig sett ett avsnitt? Trodde det var pga hulken man började styrketräna överhuvudtaget.

spinkoo
2002-10-01, 20:34
Nu när ni påminner mig har jag tänkt se nåt avsnitt...med Big Louie dessutom, kan ju inte bli bättre....

Tack för påminnelsen!!!:smokin:

PS: Man började givetvis träna pga baywatch ( OBS skämt<--------):angel:

razores
2002-10-02, 05:51
Aldrig sett ett avsnitt? Trodde det var pga hulken man började styrketräna överhuvudtaget

Och jag som trodde det var pga av Arnold i Commando...:rolleyes:

spinkoo
2002-10-02, 17:07
Arnold i commando är nog ändå bäst...särkslit när arnold håller på att få stryk av den lönnfete killen i ringbrynja...;)


Dagens pass då?!

Jo det var rygg som skulle få smaka...

115 kg / 5,6,5 Deadlift
70 kg / 4,4,x Widegrip pulldown (behind neck)
65 kg / 6,7,x Seated row
65 kg / 6,5,x Bent-over row
50 kg / 7,x,x Good-mornings

Marklyften fick vi idag insturktioner på av rikigt lyftartyp. Frukatansvärt hardcore. Han tyckte det såg strålade ut. Seated row gav ett fruktat tryck idag, megamonster. Good-mornings ökade jag vikten ganska rejält men det gick bra ändån...:p

Imorn blir det :cheers: för sista gången på minst 2-3 veckor. Det har jag lovat mig själv nu eftersom träningen måste få sitt nån gång...

Dagens matchvikt: 77,1 kilo

OBS: Jag hade skorna på mig, det har jag ALDRIG annars, isåfall skirver jag det. Är inte fet ännu...:kickass:

razores
2002-10-02, 20:29
Eller nägr han står och matar en massa skott i en hel armé och hela kroppen är spänd och han har en ådra genom ena sidan av ansikitet. Det e fan hardcore!!!

Örjan
2002-10-02, 22:01
Originally posted by razores
Eller nägr han står och matar en massa skott i en hel armé och hela kroppen är spänd och han har en ådra genom ena sidan av ansikitet. Det e fan hardcore!!!

Nostalgi är trevligt, eller hur. Jag ser det så här:

1) Sly i First Blood, kniven mot halsen på polischef Teasle: blablabla "... or I'll give You a war You won't belive."
2) Ferrigno i hulken, vilken scen som helst. (Likadana allihop iofs.)
3) Sly i Rocky IV, innan gong-gongen mot Lundgren, flexar bröstmuskeln (helt utan anledning). Drar ihop sig så den ser ut att kunna gå av när som helst.

Arnold på bodybuildarscenen: Oh yes!
Arnold på filmduken: Oh no!

Sorry att jag skräpar ner din journal, Spinkoo. Men visst kan det vara trevligt med lite skitsnack.

Jarod
2002-10-03, 00:20
Grattis till din "sticky"!!!!!! :thumbup: Låt det inte stiga dig till huvudet bara...hehe.. :devil:

Mvh

spinkoo
2002-10-03, 06:34
Min röst får nog gå till razores förslag...snacka om hardcore. Sly kan vara rätt ond i rocky/rambo hehe...

Det är lugnt örjan, fortsätt skriv om nostalogi. Jag var knappt född på den tiden med jag har likförbaskat sett allt ändån (uton hulken då...:em: ) :thumbup:

Min journal e sticky...tufft:kickass: Nog ska det stiga mig åt huvudet..hohahaa...

spinkoo
2002-10-05, 15:08
Lördag den 5:e oktober...jag älskar helg:angel:

Efter torsdagens läckra förtäring av katabol dricka med flummande verkan var jag tillbaka i bänken idag. SKulle bli ett höjdar pass då en gubbe står och manar en tjej i samma ålder som mig att köra negativ bänkpress på 80 kg. Hardcore...

Kände mig svag när det var min tur att lägga på vikt...:em:

67,5 kg / 6,5,5 Bench-press
60,0 kg / 5,5,x Incline Benchpress
30,0 kg / 8,6,x Triceps Extension (MEGA MONSTER STRIKT)
30,0 kg / 4,x,x Tricpes Push-down
05,0 kg / 5,x,x Dips

Grym kontakt i samtilga övningar idag. Kanon, pumpen håller på att spränga mig inifårn. Notera att jag blev så sugen på att köra rygg idag att jag fick pump i latsen. Helt jäkla sjuk självförvållad pump. Snacka om bänkpress...:notme:

spinkoo
2002-10-06, 16:32
¨Hej på er alla kolozzzeum vänner. Idag tog jag del enanstående beslutet att sluta tokbulka. :kickass: Jag har ju gått upp så mycket redan och tycker att det "räcker" för tillfället. Nu ska jag alltså göra som vanligt, tänka på hur fet jag blir när jag äter och sånt, och framför allt sluta äta massa onyttigt. Jag ska alltså fortsätta gå upp i vikt, men kontrollera fettnivvån. Detta beslut tas inte för att jag har ångest över mitt späcklager utan av andra orsaker...

Idag var det helg igen. Började med kreatin idag föresten, kommer ta 30-40 gram om dagen i en vecka, för att sen gå ner till 15 gram om dagen i ytterligare 2 veckor. Sista vekcan kör jag 5 gram efter träning enbart. Jag laddar med mjölk eller druvsocker eller middag...Nog om det...det är eiselts kreatin för övrigt, det var dags att käka upp burken innan hela blir kreatinin. Mums med kreatin...:kickass:

Dagens benpass då. Jo då, helt överjävligt faktiskt...

7,7,7 / 50 kg Frontsquat
6,4,2 / 100 kg Stiffed legged deadlift
6,9,8,6 / 75 kg Seated calvraise

I sista stela dödslyftet tappade jag kontakten och sket i alltihop. När den försvinner komer den inte tillbaka...vaderna var ruggigt på gång idag och det är klar ökning till nästa gång...skönt att förra veckans nederlag bara var en tillfällig svacka. Fick bara lagom ont av 50 kg i frontböj idag, så jag kan öka lite nästa gång med...:thumbup:

spinkoo
2002-10-07, 15:55
Jag hatar skitpass...vill helst sluta med träning för gott när jag tänker på SKITEN:insane: :insane:

3,3,2 / 50 kg Military Press
8,5 / 21,5 kg Dumbell press
6,6 / 110 kg Barbell shrughs
9,x / 11,5 kg Laterial Raises
3,x / 42,5 kg Barbell curl
12,12,9/ 30 kg EZ-curl
5 / 16,5 kg Hammercurl

Vad ska jag göra nu. Jag behöver OMBYTE eller nåt. Är trött på dem gamla vanliga rutinerna här. Hatelpressen åker UT ur shemat då passet tar för lång tid. Skivsåtngscurl fuskar jag så mycket i för att kunna ta mera vikt så den byts till EZstång ett tag. Ska även sluta med 4-6 och köra 6-9 ett tag. Detta gäller än så länge bara detta passet...:mad:

scythe
2002-10-08, 19:54
Tjena fetis! :D
Skitpass är aldrig kul men det får man räkna med ibland!
Jag tycker att det ser ut att gå grymt bra för dig! Kroppsvikten har tagit sig ett rejält hopp uppåt också! Vad väger du på morgonen?

Hur går det med dina 2000 m och 100 m??? :p

Keep gaining! :kickass:

spinkoo
2002-10-08, 20:25
Tjena själv tunnis...:eek: :eek: :eek:

Jo ibland får man ett skitpass på halsen, detta var dock rikigt jävligt. Har ingen aning om vad jag väger på morgonen men det spelar ju ingen roll, så länge jag tävlar mot mig själv...

Planerna nu ser ut som att ha vilovecka fram tills på måndag (tisdag idag) och sen där rulla på med nya schemat som jag har gjort, kommer upp här snart, razores fick dock rätta lite fel jag gjort så nu är det ultimat:kickass:

2000 & 100 meter sket sig när jag drog knät. Kommer dock vara med i en framtida planering igen, och den gången ska inget stoppa mig...

Träningsprogrammet kommer snart...

spinkoo
2002-10-09, 15:56
Viloveckan till trots har jag "tränat" idag...


Orgentering med skolan...

Det var nog det värsta jag gjort nånsin. I en ca 35 minuter joggade vi bara och min kondis eller vad det nu är finns inte kvar. Har kanske nämt att jag varit rikigt jäklig på att springa en gång i tiden, dock var jag 15 kilo lättare "på den tiden"...:D Men detta var sjukt, ett plus dock, benen som var min begränsade faktor på den tiden då jag hade kondis, var ruggigt starka idag. Men kondisen fixade så jag hade blodsmak i munnen kring andra kontrollen av 10. Dem sista fem kontrollerna gick på ren vilja. Dock var 35 minuter "ruggigt bra" enligt läraren, men detta kunde jag utan svårigheter gjort på 25 minuter med den gamla kondisen.

Nös nyss...kändes som om revbenen skulle spricka...

.../spinkoo som just tog tillbaka "springmålen" till jul. Har jju inte tränat p g a knät där innan och nu fick jag besked...:notme:

Linnet
2002-10-13, 10:11
Har också varit överjävlig på att springa för ca 15 kilo sen
! Vilken löpning höll du på med? Jag var långdistansare, när man var i storform var det inga problem att ta sig runt milen på under 40 minuter nu skulle det bara vara att glömma!:eating: är bra men upp går man!

spinkoo
2002-10-13, 10:36
För 15 kilo sen höll jag ju då på med löpning som sagt. "Tävlade" i alla möjliga 2 km, 5 km, 1000 meter, och några såna här lokaltävlingar. Tävlade aldrig i organiserad klubb utan var mest överjävligt lättfotad och fotbollspelare. Kan skriva upp lite tider som jag HADE...:D

2 km: 7.14 (åttan)
1 km: 3.16 (nian) hade egentligen inte tränat på över ett år här men vägde ju 60- likförbannat...
5 km: 21.05 (nian igen)

Lokaltävlig med skolan: 1,6 km (under 6 minuter)

Den tävligen var det press i vill jag lova. Blod i munnen när man kom fram och man var inte människa förens ett par dagar efter. Vi hade även en ganska "icke-snäll" fd major (jägare) som gympalärare...han var hård och sa han till en att springa då sprang man:oh :bow:

Tiderna är väl inte spectaculära med det blev ett par guld hit och dit. Kanske har vi en slö "kommun" men vi var ju inte så gamla heller...;)

Men gym är så fan mycket roligare:kickass:

Är snart tillbaka på gymmet...på torsdag.../spinkoo

spinkoo
2002-10-13, 10:40
Passar på att lägga ut en liten ändring i träningsprogrammet...

Om ni undrar varför det är så bra får jag skylla på Razores....:D

"Rygg/Biceps"

Tidigare har biceps blivit övertränad. Ja sånt känner man därför drar jag ner bicpesövningarna och slår ihop dem med rygg för att maximera biceps vila. Biceps har en tendens till att resultera i sådan pump att det inte går att träna vidare så få set ihop med ryggpasset tror jag är lösningen. Bicpes växer nåt fruktansvärt snabbt redan och jag tror att ytterligare förbättringar kan styrkeökningarna komma ihop med volymen. Volymen har dock avstannat, och därför hoppas jag sätta igång att bygga lite massa igen. Rygg går sjukt bra, kontakten kan hållas vid låga rep coh den växer så jag itne tror mina ögon. Fortsätter som vanligt i princip.

2x4-6 Marklyft*
2x4-6 Latsdrag bakom huvudet
2x4-6 Sittande rodd*
2x6-9 Stående rodd*
2x6-9 EZ-stångcurl
2x6-9 Konc.hammercurl
1x6-9 Good-mornings

"Bröst/Triceps"

Ett pass som inte har några svackor. Fortsätter som vanligt, funkar kanon. Vaderna flyttas till efter passet som är ganska kort.

2x4-6 Bänkpress*
2x6-9 Uppålutande bänkpress*
1x6-9 Hantelflyers
1x4-6 Dips
2x6-9 Tricpes extension
2x6-9 Tricpes kabelnerdrag
4x6-9 Sittande vadpress


"Axar/Trapz/Hamstrings"

Axlar går bra men stagnerat på senaste tiden. Kräver smartare träning nu så vi minskar på övningarna som liknar varran och går mer på kontakt. Hamstrings är jag inte i behov av att bygga, och det går ju så bra redan, så det får ligga sist. Lite disko kanske. Trapz ligger och spökar i mitten, passar bra med axlar i och med övergången med "rodd till hakan/bröstkorgen"

2x6-9 Militärpress
2x6-9 Laterial Raise
2x6-9 Drag till haken/bröstkorgen*
2x4-6 Skivstångsshrughs*
2x4-6 Stela marklyft
2x6-9 Lårcurl*

Framsida lår/Gastronemius/Mage

"Benpasset". Passar bättre om man slipper hamstings efter och kan rocka på knäböjen istället. För den är tung. Går på kontakt här. Vaderna kombineras med grepp träning denna dagen för stående vadpress utförs i en smithmaskin med stången hängandes vid knäna. Växlande över-under handsgrepp. Avslutar med mage, har inte kört så bra innan, men nu ska det rockas...

2x6-9 Knäböj*
2x6-9 Frontböj*
1x6-9 Hack-Lift*
4x4-6 Stånde vadpress
2x6-9 Kabelcrunch*
2x6-9 Crunch

Betoningen ligger på kontakt med musklerna. En sådan här--------> * betyder att repsantalet kan variera och inte absolut måste hållas inom gränseran. Jag ser inte att nån muskel inte får vila, det är väl hamstrings då men 2 set knäböj pallar den nog...;)


Tisdag:
Torsdag
Fredag:
Söndag

Passen tränas i den ordningen mest för att skolan tvingar det att bli så p g a tider vi slutar äter osv...
:kickass:

Linnet
2002-10-13, 11:20
Om du inte tävlade i en organiserad förening tycker jag att du ska vara stolt över tiderna. Innan jag började i klubb hade jag ungefär samma tider, när man började i en klubb då fick man lära sig mycket, träna med bättre löpare och man utvecklades explosionsartat! (ledsen låter som lite skryt, menar egentligen att dina tider är mycket bra för någon som inte har satsat och att om du hade sprungit i en klubb hade du varit ännu bättre!) :em:

spinkoo
2002-10-16, 18:54
NU har forumet varit nere ett tag så jag har inte skrivit. Fast jag har inte haft nåt att skriva, jag har inte tränat nåt. Idag gick jag dock i för tajt tröja i skolan och det skulle jag inte gjort...:notme:

Får tacka för berömmet linnet, kul att det finns liknande bakgrunder här som min:) Funderar på att börja kuta lite igen, men jag misstänker att mina ömtåliga knän kommer därifrån...:oh

Nu ska jag ta mig samman och försöka komma till gymmet imorn och börja med schemat nästa vecka. Finns dock andra saker just nu i "my mind" som gör att jag inte e så sugen på att träna, men jag SKA...:p

Spinkoo som lyssnar på konstiga ballader:em:

Mallan
2002-10-16, 20:48
Idag gick jag dock i för tajt tröja i skolan och det skulle jag inte gjort...

Vad hände, vad hände?!?!?

Blev du uppraggad, nedslagen eller utskrattad !??!

:naughty: , :smash: , :laugh:

spinkoo
2002-10-16, 21:05
Till historian hör att jag ALDRIG går i tajta kläder annars. Men idag blev det bara för varmt så jag drog av övertröjan eftersom vi ändå skulle ha grupparbete i ett litet rum. Jag är en av dem som tränar öppet seriöst och blir alltid hackad (på ett kul sätt) på för att jag tar allt på allvar och särskilt för vad jag äter, ni skulle bara se deras miner:rolleyes:

Skulle alltså iväg och leta efter läraren och kom till vårt klassrum där i princip alla befann sig med sina grupp arbeten. Det blev tyst i rummet och alla stirrade. Jag tänkte "-nej va fan"...

...sen ville helften av killarna brottas, kommentarer haglade över rummet
"- Men jag trodde han var tanig"
"- Öhhhhh...en bodybuilder..."
"- ..Vad i helvete...
"- Fan du e ju biff...
"- SHIT!!!
"- Helvete chrille, du har växt...
"- hur ofta tränar du egentligen...

Sen fick jag brottas mig iväg ivrit påhejad av klassen som nu för alltid kommer kalla mig "biffen"....:cryout:

Ska jag vara ärlig så har jag aldrig varit lyckligare (jo kanske men kul var det...:thumbup: ) Dem kanske skojade iofs men jag tror det låg lite sanning i det ändån...hela grejen var ändå ganska pinsam på nåt vis...

Inatt ska jag drömma att jag e ännu större, och sen ska jag börja träna imorn...:D :D

Grahn
2002-10-17, 06:55
Det är alltid roligt att höra att andra ser resultat :) själv ser man det ju sällan lika dramatiskt då de sker så långsamt och man ser övergången så gradvis.

Gratulerar till framstegen!

spinkoo
2002-10-17, 09:01
Man tackar:cheers: :cheers:

Nånstans verakr mina nya kilon lagt sig iallafalll...:kickass:

dared
2002-10-17, 12:07
HAHA, ta allt som en komplimang! Säjer dem biffen nästa gång dra en dubbel bicep och skrik: Yeah!!! arghu.. lite stön:hbang:

Pretender
2002-10-17, 12:32
Hehe...äntligen lite respekt från allmänheten, right spinkoo? :hbang:

Ingen som bråkar med dig längre :bow:

//Pretender

goa_killen
2002-10-17, 12:55
Har du ingen bild du kan slänga upp???

Hehe, de där om när du tog av dej tröjan i skolan...

De ska dom minsan få säga om mej oxå nästa sommar när ja har bulkat upp mej under vintern...

Ql dagbok!!! :thumbup:

Mallan
2002-10-17, 18:01
Snart kommer tjejerna och vill känna och klämma

:love:

Go, Spinkoo, GO!!

:D

spinkoo
2002-10-17, 18:53
Dared: jag brukar krypa ihop i fosterställning p g a att alla ska numer brottas, knuffas och slå "bodybuildern". Alla vill ge mig stryk...:D (fortfarande skämtaktigt..)

Pretender: Snarare bråkar alla med mig. Försöker väl få fram ett roidrage eller nåt man vet ju adlrig vad dem tror nu. Men jag e lugn som en filbunke, än så är det ju bara på skämt...

Goa_killen: Lycka till med tröjan;) Men som jag fattar så är ju du starkare och därmed borde du vara större än mig. Kanske mina polare som har skev-biff-uppfattning..:kickass:

Mallan: Jag lovar att säga till när tjejerna kommer och klämmer...dem stog mest och visslade,men nån dag kanske. Har dock tidigare blivit beröm för vältränade glutes...:notme:

Inga bilder än...:cryout:

Kul med respons/spinkoo going biffoo...

Pecca
2002-10-17, 19:21
Att få positiva reaktioner är alltid skoj, det jobbigaste är ju dock när en kommer fram och säger, - Jäklar vad biffig du är!!! Sen 2 minuter kommer en annan fram och skriker, - Va!? tränar du på gym???....så stor var man tydligen inte ändå.... och suckande får man gå därifrån.

Nej, mer beröm ska man ge åt sina med människor, jag försöker så gott jag kan..... tyvärr så uppfattar vissa det som *host* raggningsrepliker:em: :rolleyes:

dared
2002-10-17, 20:52
En vältränat gluteus är A och O när det gäller och ragge brudar :thumbup:

spinkoo
2002-10-17, 21:17
Alltid kul med beröm som sagt. Sen om man gör som jag och inte kör spännis så ofta blir ju chocken större...:rolleyes:

Japp, glutes ska flexas imorn (fredag) för då e det dags att visa vart skåpet ska stå:cheers: :kickass:

Max
2002-10-17, 22:04
Ajaj spinkoo, nu har du en hel del att förklara här:stick:

Vart dock impad av reaktionerna efter tröjan grejen, där chockade du dem allt:hbang:


Men det är nog dags att du börjar :bpump: lite igen så du kan chocka dem igen.

Och glöm inte att :eating: ordentligt nu heller så du kan ladda till bänken:cheers:

Pecca
2002-10-18, 08:33
Var god vänlig och deffiniera innebörden av att " flexa gluteus", det kan nog leda till vissa missförstånd.... :smokin: :angel:

spinkoo
2002-10-18, 14:32
Jajamensan Max, den chocken var dem värda efter att ha hackat på våran träning så länge...;) Nu undrar dem bara varför jag äter så mycket Ska bli roligt när dem små experterna får det kastat i nyllet att jag aldrig blir fet...:angel:

Pecca: Hmmm, vet inte vad jag menade...Men jag antar att det betyder att jag ska ut och träffa kannan idag:cheers: för att sedan bege mig till nåt sunkingt ställe och loda/dansa eller nåt...Gissa vilken tröja jag ska ha:eek:

Dags att köpa bärs.../spinkoo

By the way, MAX du ska fan med och flexa glutes DU me...man lever bara en gång, annars får vi :cheers: nån annan gång..

spinkoo
2002-10-19, 02:16
Jävla skit...:insane: :insane: :insane: :insane: :insane:

Grahn
2002-10-19, 08:06
upp som en sol ner som en pannkaka?

spinkoo
2002-10-19, 10:33
Det var det minsta man kunde säga...har dock inget att göra med att jag gick upp i det ena ämnet, gick ner mig i ett annat "ämne" som jag låg på normalnivå på. Fortfarande svävar runt och tror jag e biff...:D :D

Nu ska jag till skolan på en lördag...:em: :cryout:

michael
2002-10-22, 11:37
din lyckans ost , mina glutes håller på att bli för stora, tycker iallafall jag :mad: tror jag går för djupt i knäböjen eller nåt, brukar få en ruskig kontakt där.

spinkoo
2002-10-24, 23:59
Tack michael. Men tro mig jag är ingen lyckans ost. Jag är nog snarare de olyckligaste osten i världen just nu. :cryout:

Som alla ser är det onödigt att ha denna dagboken egentligen. Jag tränar aldrig och kommer inte göra på ett tag. Sorry men jag håller inte längre. Nu måste jag ta tag i andra saker, som tyvärr inte är viktigare än träningen men har blivit det nu.

OM jag inte kommer tillbaka med dagboken när jag börjar träna igen så vill jag tacka alla för all respons och feedback. Mega-tack til alla som skrivit i dagboken, och jag önsakar alla lycka till. Har verkeligen varit kul med dagboken och jag hoppas finna lusten att ta upp den igen! Förhoppningsvis dröjer det inte länge, men tills dess, ha de bra allihopa:thumbup:

spinkoo:(

Niclaaas
2002-10-25, 00:20
vad är det som stör träningen?

Mallan
2002-10-25, 08:20
Men Spinkooo, vad är nu detta? :cryout:

Gör det du ska och kom tillbaka där du slutade...fortare än fortast!!

..och lycka till med vad det nu är!

:thumbup:

ToXY
2002-10-25, 10:15
Va e nu dettta?! Hoppas du kommer tebax snart!!!!!:cryout:

/Martin

spinkoo
2002-10-25, 14:03
Vad som hänt håller jag för närvarande för mig själv. Men fan vad glad och olycklig det går att vara på samma gång...:(

Tackar igen för att ni kommer sakna mig...:cryout: men jag lovar att hålla ett vakande öga på er iallafall.:)

Det kommer dock komma nåt gott utav detta, det vet jag...:kickass:

spinkoo

Pecca
2002-10-27, 12:35
Det låter som om du har problem med en tjej eller ngt:confused:
vila upp dig ät ordentligt så ska du se att träningen kommer gå utmärkt när du kommer tillbaka:thumbup:

:cheers:

spinkoo
2002-10-27, 13:22
Vilar från träningen gör jag på "doktorns order". Vad/Varför vet jag inte...:rolleyes: :confused:

I`ll be back - Arnold

spinkoo
2002-10-30, 19:07
Idag var jag på gymmet igen. Det var inte kul.

Bleh/spinkoo

goa_killen
2002-10-30, 19:18
Vad har hänt?

spinkoo
2002-10-30, 22:09
Jag var inte lika svag som vanligt. Jag var svagare. Har gått ner lite i vikt också. Håller på att sätta upp lite nya mål med min träning och även livet. Men träning är ju mitt liv så det går väl hand i hand...

Vid intresse dyker dem upp senare...

ToXY
2002-10-31, 11:13
Hoppas du kommer tillbaka snart!!!!:(
Tackar för inlägget i dagboken, skall ta i för dig oxo nu!!!!!:insane: men fan du måste ju komma tebax snart!!!

/Martin väntar på nya tag ifrån dig men givetvis inte förens DU è redo!!!

spinkoo
2002-11-04, 22:22
Då vart man tillbaka från stockholm. Efter oräkneliga öl, pizzor och hamburgare är det dags att ta tag i sitt liv igen. Dvs inte öl varje kväll, tänka på vad jag äter, men framför allt: Börja träna igen!!!!

Imorn går jag en rond och blir jag sugen vilket jag känner att jag kommer vara så förs passet in här. Det är dags att ta tag i saker som sagt. Målen står kvar.

Nytt delmål: 75 kg beachform dagen då jag slutar tvåan...:hbang:

Hoppas ni fortsätter hejar på mig...:cheers: :hbang: :bpump:

Mallan
2002-11-05, 10:26
Självklart hejas det pa!!

Heja, Heja!!

:kickass:
:thumbup:

Pudzianovski
2002-11-05, 10:29
va fan, har du blivit hippie?

:smokin:

Pecca
2002-11-05, 17:44
Pudzi jag tror bara han har blivit stockholmare eller något sånt otäckt!:confused:

man blir ju jäkligt fundersam med alla dessa "hippie fasoner":D

AnderssoN
2002-11-05, 20:54
Hoppas det lossnar med träningen nu...

Kör så det ryker!

spinkoo
2002-11-05, 21:19
Tisdag.

Fy vilken dag. Fy fy, inte nog med att jag började skolan idag (igår tog jag semester) vi fick dessutom MYCKET arbeten att göra tills om två veckor. Jag förstår mig inte på lärare. När elever kommer tillbaka vill dem ha högst EN sak att göra. Nu har luften direct gott ur mig angående skolan och jag kommer skita i allt som vanligt. Jag var ju ta mig f-n beredd att jobba lite nu men så pajar dem allt. Vilka stollar.

Gymmet då?!

Jo då idag har jag tränat. Jag kan medela att 4 veckor utan mat (nästan iallafall) oich ingen träning sätter sina spår. Tror jag iallafall, det är lite skumt detta. Invägningen skedde på mäktiga 75 kilo blankt. Inte farligt alls. Dock är jag svagare än gamla spinkoo. Jättesvag. Snyft:cryout:

Dagens träning var mer än terapi i ämnet elende än ett träningspass. Men det var en fruktansvärd intensitet, vad jag menar är att vi vilade inget. :angel:

100 kg / 12,10 Dödslyft
90 kg / 6,x,x Dödslyft
60 kg / 10,8 Latsdrag (stor pinne)
55 kg / 8,8,x Sittande rodd
40 kg / 12,12 Stående rodd

Sen massa disco för biceps. Massa pump iallafall...:blah:

MVH/Spinkoo the weak bastard...

spinkoo
2002-11-05, 21:23
Alla som hejar på mig: Tack!!!:loveyou: Fortsätt gjärna med det...:kickass:

Pudde/Pecca: FÅr väl förklara mig lite här. Jag tycker världen är ett skithål som behöver rensas upp. Människor måste vara snällare mot varran (talar inte om detta stället om nån trodde det). Jag har nog inte blivit en hippie, bara en jättesnäll hårdrockare:cheers:

Jag var faktiskt i stockholm när det gick upp för mig:) In Flames koncerten ni vet..;)

MVH igen /spinkoo

AnderssoN
2002-11-06, 08:54
Köpte precis den senaste In Flames-plattan, gryyym. Var spelningen bra?

Pretender
2002-11-06, 11:38
Gött att du är på väg tillbaka spinkoo. Vi har alla våra svackor.

Bara att ta nya tag :thumbup:

//Pretender

spinkoo
2002-11-06, 15:52
In Flames plattan rockar brutalt. Fast det finns bättre av In Flames...:) KOncerten var mega brutal men ack så ledsen jag blev när dem skulle ändra "mick-ljudet" under "only for the weak"

Träningsverk i nacken fortfarande...:hbang: :hbang:

Tackar pretender och "Andersson Bicepsmannen";) :p

Pecca
2002-11-06, 16:21
Visst ska det vara mer kärlek här i världen. Jag ska nog krama en massa personer imorrn. (bäst jag sätter på mig en suspensoar i förebyggande syfte):D
:cheers:

spinkoo
2002-11-07, 16:21
Pecca visst är det så! Jobbigt som sagt att alla ska tro att man raggar hela tiden...:rolleyes:

Idag har jag tränat igen. Ett ganska lugnt pass med ganska lite vila.

60 kg / 7,8 Benchpress
55 kg / 8,x Incline benchpress
45 kg / 10 Incline benchpress
6 kg / 15+ Incline flyers
0 kg / 6 Dips (kramp i magen DELUXE)
55 kg / 10,10 Tricpespushdown ( 27,5 kilo tror jag)
20 kg / 15+,8 Triceps extension med fint utförande

Nja, jag vill komma tillbaka till dem vanliga vikterna snart. Detta är inte kul, men inte så nerslående som man kan tro!

Dagens :kickass: vikt: 74,5 kilogram

MVH/spinkoo the hippie:angel:

Valrossen
2002-11-07, 16:35
[QUOTE]Originally posted by spinkoo
[B]Pecca visst är det så! Jobbigt som sagt att alla ska tro att man raggar hela tiden...:rolleyes:

Hähä, det gör du undermedvetet.. :love:

spinkoo
2002-11-07, 17:59
Inte då...:angel: :notme: :rolleyes: :oh :angel:

scythe
2002-11-07, 21:17
Kämpa på! Två träningsveckor och du är tillbaka...eller inte ens det? ;)
Se bara på mig, jag hade ett helvete efter sommaren - var helt jättesvag både fysiskt och psykiskt - men jag kom tillbaka.

Ha det gött, smiskoo! ;)

Pecca
2002-11-07, 21:25
Originally posted by Valrossen
[QUOTE]Originally posted by spinkoo
[B]Pecca visst är det så! Jobbigt som sagt att alla ska tro att man raggar hela tiden...:rolleyes:

Hähä, det gör du undermedvetet.. :love:


Jag gör det fullt medvetet:) .... fast man har ju ngt att skylla på!? Bra utdelning idag på kramarna.... alla besvarades

Valrossen
2002-11-07, 21:34
Originally posted by Pecca



Jag gör det fullt medvetet:) .... fast man har ju ngt att skylla på!? Bra utdelning idag på kramarna.... alla besvarades

Bah, nu blev jag juh inspirerad!! Ska ta min kramar-dag imorgon!! Hur många fick du? så jag vet vad jag ska satsa på ??


:love: Jimmy

spinkoo
2002-11-07, 21:44
Tack så mycket squat...och visst kommer jag tillbaka, frågan är hut många månader det tar:notme:

Pecca jag trodde kramarna var ett skämt eller kramas du bara med dem du känner?! Då är det ju ingen match:rolleyes: :oh :D

Kramar liga...haha, det kanske vi skulle ha, en tabell typ:D

spinkoo
2002-11-08, 18:04
Idag ställer jag in passet på grund av frutansvärd träningsverk i lats, bröst, bicpes, tricpes, trapz, baksida lår!

Jag har inte ens tränat allt det där denna veckan...:oh

Vikingen
2002-11-09, 12:06
haha.... du bor i kalmar, har en gammal polare där som troligtvis bygger nu, han har nog blivit rätt stor(eller stor i en liten kropp)... kårefjärd hette han i efternamn eller nåt.... *glömt bort* tror han tränar på fitness :D

vet inte om han lirar hockey längre, han gjorde det iallafall

spinkoo
2002-11-09, 12:18
Ingen aning om vem det är. Finns massa monster borta på fitness. Var där en gång...ganska coolt men på tok för låg volym på RADION:insane:

Sen är det allmän känt att folk trycker det ena och det andra där...:cryout: :cryout:

spinkoo
2002-11-09, 16:53
Dagens pass var ganska mega bra. Kanon intensitet tror jag det kallas, det var över på prick 45 minuter och vilan räckte förvåvandsvärt nog. Ganska svag idag men det är jag på väg tillbaka med som sagt! Brukar inte ha sådan här intensitet så svagheten beror nog på det med.


45,0 kg / 8,8 Militarypress (smith:em: )
11,5 kg / 8,6 Laterial Raises
30 kg / 12,8 Stående rodd till hakan (namn??)
110 kg / 10,7 Barbellshrughs
70 kg / 12,10 Stela marklyft
25 kg / 10,6 Lårcurl (baksida)

Fick kramp i alla möjliga kroppsdelar under sista övningen. Mysko. SLDL var snuskigt strikt, även militärpressen och "upp-till-hakan-dragningen". Med det menar jag långsam negativ fas. Jag är snart back in buisniss.

Dagens matchvikt - spinkoo: 74,8 kg

Vadå nöjd:D Hade knappt ätit frukost:thumbup:

MVH/spinkoo

spinkoo
2002-11-09, 17:31
Imorn är det lite bilder på gång tror jag. Tog ett par bilder igår men dem blev kassa. Kanske svårare än vad man tror att fotografera men så länge jag ser mindre ut på korten än vad jag gör i spegeln lägger jag inte ut nåt.:rolleyes: :) ;)

Imorn får jag reda på om jag kan åka på Arnes kurs...*hoppas...:thumbup:

Vikingen
2002-11-09, 18:09
hehe ok... den där drag till hakan övning kallar jag just för drag till hakan.. sen finnns de nog nåt bättre namn :D

tränar du på malkars eller?... mitt sista gym i kalmar...heh!

spinkoo
2002-11-09, 18:14
Nej malkars är ett jäkla disco-gym. Kanske inte var så förr det vet ju inte jag...
'
Jag är Atletklubben trogen:kickass:

(ligger vid simhallen, typ i källarn. Ligger ett nautilus brevid:smash: )

MVH/spinkoo

Vikingen
2002-11-09, 18:17
hahahha! gamla ak, sköna gamla AK... mitt första gym, troligtvis för att de var de bästa budget valet :P dem e rätt sjyssta nere på AK :D

undra om dem byt ut sina söndriga grejer =) o sina snea o bubbliga speglar... har dem kvar tavlorna där dem skriver upp bäst snatch o sånt? :D

Mallan
2002-11-09, 18:47
Härligt att se att du är pa väg tillbaka...tränar tungt!!
:hbang:

Ska bli intressant att se bilderna när det kommer...:naughty:

spinkoo
2002-11-10, 03:03
Originally posted by Vikingen
hahahha! gamla ak, sköna gamla AK... mitt första gym, troligtvis för att de var de bästa budget valet :P dem e rätt sjyssta nere på AK :D

undra om dem byt ut sina söndriga grejer =) o sina snea o bubbliga speglar... har dem kvar tavlorna där dem skriver upp bäst snatch o sånt? :D

Fan vad coolt, du har tränat på AK!!! Hur länge sen?

Jag får medela att dem bubbliga speglarna är delvis utbytta, men dem finns, och helften av prylarna (maksinerna) är trasiga eller temporärt lagade. Vajrar ryker en i veckan, läckor i taket osv. Men det är ju det man älskar;)

Dem tavlorna finns kvar:kickass:

Det finns oförskämt mycket sköna typer där nere, dem gamla tyngdlyftarna har alltid nån överdrivenn skröna att berätta om vid tillfälle:thumbup:

spinkoo
2002-11-10, 03:05
Mallan: Härligt att vara tillbaka:loveyou: :kickass:

Förvänta dig inte för mycket, fortfarande ganska späd...:em:

Pez
2002-11-10, 03:38
Härmed är denna journal "unstuck", nu får du vinna nästa tävling för att få upp den i topp igen Spinkoo. :D

Ang. tävlingen så har Jarod utlovat en tävling av "ej tidigare skådat slag" - "så kul att man nästan kissar på sig" och "detta var det roligaste jag gjort" är omdömen som gjorts av den gode Jarod.
Så nu väntar vi nog alla spänt inför vad detta innebär. :angel:

Kör hårt nu spinkoo, alla är vi späda..jag är t.ex slät, bulkig och späd. :D

/pez

Vikingen
2002-11-10, 16:30
ooh.... jag tränade där..... dah... *tänker* 4 år sen kanske...
man brukade smita in i det "andra" rummet, där dem brukade köra marklyft o skit, o maxade på bänkpress så man slapp göra bort sig när man inte klarade ta 50kg :P

dem hade i vilket fall bäst musik där, deras jälla dator som satt på högvarv dygnet om o lirade olagliga mp3s :hbang: o den sköna trasiga coca cola automaten från stenåldern.

fast sen så kommer jag inte ihåg så mycket mer... :rolleyes:

hursomhelst, keep on the good work eller nåt......!

spinkoo
2002-11-10, 16:48
Vikingen: Det är olidligt kul att läsa om gymet ur ditt perspektiv, för det är ju ett sånt guldgym:) Deras gamla dator ja, som spelar olagliga mp3`s fan vad rolig den är hårddisken rymmer typ 20 stycken eller nåt:hbang:

Älskar marklyftar rummet. Det är hardcore och man får alltdi vara ifred där! Dem har ju släpat in högtalare dit nu!!!

Pez: Jag har skickat 10 hitmans efter dig för att du påminde jarod om min sticky. Dem är utklädda till tinner och jarod allihop så du vet aldrig när dem slår till...:devil:

Tack för "berömmet":D

spinkoo
2002-11-10, 16:56
Idag har jag tränat ben. Vilken fruktansvär urladdning, det är ju jobbigt:) Min respekt till alla som kan träna ben hårt, själv är jag nog discobyggare i blodet för jag gillar det inte...:oh


60 kg / 9,9 Benböj
40 kg / 6,x Frontböj (här ville jag lägga ner, höll på att somna)
25 kg / 9,10,9 Benspark (PUMP )
120 kg / 12,12,12,12 Vadpress i hack-smith
0 kg / 9,9 Crunch
"70 kg" / 10,9 Cablecrunch

Vet inte vad cablen väger. Inte 70 iallafall:p Tror det är halva fast den är MONSTER-seg i jämförelse med alla andra cabelmaskiner. Jag kör den för att den är den med vikter nog...Bensparks vajrarna är också segast i stan, tror dem är segast i sverige:bow:
Vet inte vad släden i hacken väger men det är ju oväsäntligt eler hur:cheers:


Som sagt så feta credz till er som orkar köra ben, det är ju jobbigt

/spinkoo som fått en stor finne på näsan som spinkoo ser sticka upp i undre ögonvrån...=)

scythe
2002-11-10, 18:23
Jag önskar att JAG hade en finne på näsan och inte ansiktet fullt, vilket är en biverkning av kortisonet. De har iofs försvunnit ganska mycket nu men...

;)

spinkoo
2002-11-10, 18:37
Squat: Den finnen är långt ifrån den enda är jag rädd. Ibland undrar man om man är en salmi eller prickig korv...:cryout:

spinkoo
2002-11-10, 20:27
Provtar lite bilder. Fan vilken dålig kvalitet det blir. Man blir ju ledsen...;)

Nä så länge allt blir vitt och "blurit" kommer det inga bilder. Helvete jag lever ju på att jag e definerad, inte på att jag e en köttklump....:D :D

Nån som har "foto-tips". Så man får med muskeldefinitionerna?!

michael
2002-11-10, 20:38
svält, drick inget vatten, smet in dig i brunkräm och olja :)
Ta foto mot en ljus bakgrund och med blixt helst då.

spinkoo
2002-11-10, 20:46
Men alltså, vi körde med blixt, jag blev ju bara som en vit sörja. Ställde mig ändå i "bra ljus" som i spegeln ser helt fantastiskt ut...:cryout:


Nu har jag kommit på en galen teori. Allt handlar ju om ljussättning eller hur?! Och eftersom kameran lägger på eget ljus:insane: så får jag ta reda på vart i rummet ljuset+kamerans ljus blir "bra ljus"...men hur fan tar man reda på det...:mad:

michael
2002-11-10, 21:03
gör bakgrunden ljusare än dig själv dummer!
Har du vit bakgrund med blixt ska du se ut som du spenderat 10 veckor på tenerife i solen! börja sola, lägg på tre lager brunkräm och olja in dig litegrann, det kommer få definitionen att komma fram trefaldigt!

spinkoo
2002-11-10, 21:06
Är det så lätt?! Kommer dock hoppa över oljan hehe:D

Tack för tipsen, keep em comming:kickass:

michael
2002-11-10, 21:10
ptja, om du har underhudsett som heter duga kan det ju vara rätt onödigt med de tipsen jag nyss gav, du måste ju va deffad om du vill ha definition :) Sen vet jag att dan innan tävlingar brukar BB's dra ner på vätskeintaget så fibrerna syns lite bättre men men..


PS olja är väl skönt att smeta in sig i? :em: DS

Valrossen
2002-11-10, 21:13
Originally posted by michael
gör bakgrunden ljusare än dig själv dummer!
Har du vit bakgrund med blixt ska du se ut som du spenderat 10 veckor på tenerife i solen! börja sola, lägg på tre lager brunkräm och olja in dig litegrann, det kommer få definitionen att komma fram trefaldigt!

Allt detta för att få upp ett kort på kolozzeum??:confused: :D

spinkoo
2002-11-10, 21:13
I rätt ljus har jag inget underhusfett att prata om. I ljuset där jag liknar en sibirisk björnuppfödare i huden ser jag ruggigt slät ut. dvs som att inte en definition satt rätt, bilderna med kläder på ser ju bättre ut där man bara ser "massan"...ganska fibri i övrigt...:kickass:

Valrossen: :D

spinkoo
2002-11-12, 21:12
Jajamen. Det var inte lätt att hitta dagboken bland alla dagböcker är ju så van vid stickyn:angel: Man märker hur extremt många som har dagböcker nu för tiden:)

Dagens genomblödar pass som inte gick till failure. Skönt myspass:)

5,4 / 65 kg Benkpräss
8,8 / 55 kg Lutande benkpress
12 / 11,5 kg Flyers
6 / 0 kg Dips (tricpes)
8,8 / 65 kg triceps nerdrag cabel?!
15+,15+/ 20 kg triceps extension (ont i armbågen)
5,4 / 65 kg Seated calfraise
9,9 / 60 kg Seated calfraise

Kändes bra med olika utföranden. Riktigt bra faktiskt:) Blir en vettig grund att stå på inför nästa pass...:thumbup:

spinkoo
2002-11-12, 21:21
Glömde visst raportera matchvikten idag. 76,9 kilo:)

Jag är fortfarande inte alltför tjock. Om ljuset tillåter skymtar man rutorna haha:angel: Mat löser alla problem verkar det som, stark blir man på gymmet, stor blir man i köket...:D :D

Vikingen
2002-11-12, 21:24
näefan, de e nästan som att man kräver ett par bilder nu! :P
du ligger ungefär på samma vikter när de gäller ben so mig... bla blah...

dvs.. kör hårdare på ben :P

btw, missförstå mig rätt, de var 4 år sen jag tränade på AK, men jag har inte tränat i 4 år :P jag började "seriöst" i april iår... då jag la ner lite möda faktiskt...

så hur små ni än tror ni är, så är ni inte mindre än mig! :D så liten är jag


Good Luck! :bpump:

Valrossen
2002-11-12, 21:24
Gött att du e tillbaks igen gubben!! :kickass:

spinkoo
2002-11-12, 21:42
haha, vikingen det var ju självglorifiering på hög nivå...:D

Får köra hårdare ben nu, här kommer resultatet föresten. Observera att detta är en av dem där kassa bilderna där man inte ser att jag faktiskt har sträck på benen...definitioner tror jag dem kallades..:D

Valrossen: Känns gött att vara tillbaka, känns även gött att du tycker så kompis...:kickass: :thumbup:

spinkoo
2002-11-12, 21:43
När jag lär mig att få bort det där vita skenet som omger min hud ska jag lägga upp lite riktiga bilder...:D :D

Lägger ut en "teaser" som det heter i filmvärlden;)

Valrossen
2002-11-12, 21:46
Av med tröjan din gamle hårdrockare!! :cheers:

Bra ben annars!!

MVH
Jimmy

Vikingen
2002-11-12, 21:46
hehe... akta så du inte visar för mycket av din rygg, bilden kan spricka :P


skit i om bilderna blir kassa för fan.. :D kör på ändå

spinkoo
2002-11-12, 21:54
Originally posted by Vikingen
hehe... akta så du inte visar för mycket av din rygg, bilden kan spricka :P



Tack, tror jag...:notme:

Angående att ta av mig tröjan, ni skulle ändå inte se nåt, ni skulle bli bländade ändån...:angel:

Benbilden ger mig ingen större rättvisa, svårt att ta själv...

Svårt att fastna på bild överhuvud taget, avslutar med en självskriven fras: Jag e större egentligen...:naughty: :notme:

michael
2002-11-12, 22:40
Vafan hur går det med träningen nu eg. spinkoo? läste lite genom din dagbok, såg att du börjat svacka i vissa övningar, hur är det med dig egentligen?

jag kanske verkar lite framfrusig(?) som frågar men vi kanske kan stötta dig om du talar om vad det är som stör dig i ditt privatliv, känn dig dock inte tvingad till att svara om du inte vill!


Ta tag i det här och skapa FOKUS när du har ett pass, (mental)fokus är A och O :)

spinkoo
2002-11-12, 22:47
Tja jag tror jag skrivit det innan. Jag slutade träna för att jag blev sjuk och tillbaka gången tog lite mer tid än den borde gjort. Men det är ju historia nu, nu är jag på väg tillbaka.

Min kropp fick en chock när jag kom tillbaka så jag bästämmde mig för att lite börja om från början i vissa övningar. Allihop faktiskt då jag tappat extremt mycket styrke p g a dålig mat under uppehållet...ingen mat kanske är bättre..:p

Tack för erbjudandet men det stannar hos mig...:)

klart fokus är A och O i träning. Bara det att nu för tiden är jag inte så "inspirerad" att träna överhuvudtaget. JJag är nöjd om jag orkar köra igenom passen. Dock känner jag hur det blir roligare och roligare för varje träningspass nu så dem gamla brööl-spinkoo är snart tillbaka:thumbup:

(nån spec övning jag borde ta tag i??)

Tack och hej leverpastej / spinkoo

spinkoo
2002-11-13, 17:40
hej igen ni tappra som orkar läsa min dagbok, här kommer dagens rapport...:)

110 kg / 8,6 Dödslyft
65 kg / 9,6 Sittande rodd
60 kg / 6,x Stående rodd
50 kg / 9,9 Stående rodd
30 kg / 9,9 Bicpescurl
27,5 kg / 9,8 Scottcurl (heter den så, sitter på en stol med ez-stång fixierad...)

Dödslyten får jag inte in tekniken på och det känns lite skumt nu efteråt i ryggen. Det är ju inte kul, så jag får sänka vikterna lite...:cryout: samma problem förra veckan, jag vet inte vad jag ska mig till, vikten är ju inga problem...:eek:

yeye, nu till helgen blir det booze så ingen mer träning denna veckan kanske...:em:

michael
2002-11-13, 18:45
vänd ansiktet upp i taket, tänk på att hålla korsryggen rak, böj överkroppen så långt tills du känner att ryggen precis börjar krökaoch då böjer du på knäna, så ska en negativ fas i dödslyft se ut.

vet hur det känns med sjukdom, hade en grov jävla förkylningshit i 3 veckor i oktober, känndes lagom kul att komma tillbax till gymmet svagare än innan, tur att jag är tillbaks och har ökat lite nu :)

spinkoo
2002-11-13, 22:26
Lite av det störande är att innan upphållet så var mitt stora trumfkort att jag kunde köra gristunga mark med perfect teknik. Min roligaste övning tyckte jag...Jag vill inte tappa det...:cryout:

Förfasas över hur mega-snabbt min dagbok faller ner i listorna...:oh

michael
2002-11-13, 22:29
din ligger jämt i toppen tycker jag , medans min är långt där nere :cryout: tränade tillochmed idag men fick inga svar för det :mad:

Max
2002-11-16, 00:30
Ajaj

på bilderna ser ju dina underarmar ut som stickor, och ska de ju inte vara. du får nog lägga upp andra bilder så att de inte får fel uppfattning om dig.

Fast det är nog dags för dig att ta dig samman, om du inte vill se ut som en pösmunk på stranden:eek:

men det löser vi med att lyfta ännu tyngre.

nu får du inte skriva mer... då får du ju över 1000 post= sitter för mycket vid dator och för lite i bänken

ToXY
2002-11-16, 08:53
Spinkoo för faen!!! Oroadig mindre för hur din dagbok ligger till & konc mer på träningen!!!:D :bpump: Lovar att det é folk som läser & oftast så skriver inte folk... tror ja!... SÅ TRÄNA!!!!!:thumbup:

/Martin