handdator

Visa fullständig version : Kreatin konstant, okej eller dumt?


Halldin
2005-12-13, 21:16
Vissa säger ju att det är lika bra att gå på kreatin konstant, å andra sidan läser man om folk som tydligen fått njur- och leverproblem till följd av sitt kreatinbruk... är det kanske säkrast att ha off-perioder ändå :confused:

Snakeyes
2005-12-13, 21:30
Vissa säger ju att det är lika bra att gå på kreatin konstant, å andra sidan läser man om folk som tydligen fått njur- och leverproblem till följd av sitt kreatinbruk... är det kanske säkrast att ha off-perioder ändå :confused:

Vart läste du om folk som fått njur- och leverproblem?

keffat_liv
2005-12-13, 21:32
om folk får njur och leverproblem så är det nog bäst att inte använda det alls. Ska jag röka varannan eller varje dag?

Halldin
2005-12-13, 22:13
Vart läste du om folk som fått njur- och leverproblem?
Har stått i diverse trådar, folk som rapporterat om bekanta som åkt på njursvikt och leverproblem p.g.a kreatin. Svårt att bekräfta förstås, men mja.

lauria
2005-12-15, 19:32
Har stått i diverse trådar, folk som rapporterat om bekanta som åkt på njursvikt och leverproblem p.g.a kreatin. Svårt att bekräfta förstås, men mja.

Vad jag vet så ska det inte vara någon fara med att köra på hela tiden. Men jag har ingen forskning som stöder detta. Men jag tror att det finns någon annan tråd här på kolozzeum som bevisar att man inte behöver köra det i perioder.
Men jag kör perioder ändå, det är både mer ekonomiskt och det funkar väldigt bra för mig på det viset.

Nitrometan
2005-12-15, 19:41
Vissa säger ju att det är lika bra att gå på kreatin konstant, å andra sidan läser man om folk som tydligen fått njur- och leverproblem till följd av sitt kreatinbruk... är det kanske säkrast att ha off-perioder ändå
Snälla, kan du leta upp nånstans där det sägs?

Jag har aldrig hört talas om nån som har fått problem av något slag av kreatin. Det kan ju vara intressant att höra om eventuella problem.

Man kanske får ompröva sin ståndpunkt i kreatinfrågan då.

"Min brosas kompis kusin känner en som har en kompis som hade hört talas om en som sa att han kände en som hade sett på ett forum att nån hade en kompis sysslings farbror som hade fått förhöjda leverenzymer av kreatin" :confused:

Fugitive
2005-12-15, 20:51
"Min brosas kompis kusin känner en som har en kompis som hade hört talas om en som sa att han kände en som hade sett på ett forum att nån hade en kompis sysslings farbror som hade fått förhöjda leverenzymer av kreatin" :confused:


HAHAHA :D :D

Lizard
2005-12-15, 21:34
Det är tämligen säkerställt (= j*ligt säker) att kreatin är ofarligt och att användandet inte behöver cyklas.

Lizard

Angus
2005-12-15, 22:51
Det är tämligen säkerställt (= j*ligt säker) att kreatin är ofarligt och att användandet inte behöver cyklas.

Lizard

jepp :thumbup:

Cerberus
2005-12-15, 23:20
Jag brukar injicera kreatin e det dumt?? *flex* :laugh:

Nitrometan
2005-12-16, 08:04
Nä. Det är rätt poppis bland italienska fotbollsspelare. Så varför skulle det vara dåligt?