handdator

Visa fullständig version : Lödde Grip Challenge XIV (14)


Sidor : [1] 2

Mart|n
2005-12-13, 15:14
LGC 14

OBS! Datumet är satt till 11:e februari! OBS!

Löddeköpinge Grip Challenge XIV (14)

February 11

General Information:


Only approved chalk may be used by the competitors

No strapping of wrists, hands or arms is allowed (unless approved beforehand in light of injuries)

Lifting belts and knee supports are permitted

The rising bar principle will be used with 4 attempts. Starting weights will be submitted by the competitors and the lowest starting weight will be used first. After this the second lowest weight will be used. If you fail at a weight you can not go down in weight for your next attempt. You can only request the same weight or a higher weight for your next attempt.

Both hands will be tested on the Hand Grippers, One Handed Vertical Bar Lift and the One Handed Deadlift.



Event One
Hand Grippers

The free hand may be used to set the gripper in the gripping hand. The set can be no narrower than the handles being parallel to one another. The set must be clearly visible to the judges before the close is to proceed. Note that setting the gripper right at the limit may mean a longer pause is necessary for the judges to make this decision.

Once the gripper has been set with the spring facing up, the gripper is to be closed shut until the handles are clearly touching. No contact can be made with the gripping hand or the gripping arm from the elbow down with the free hand once the close has begun.

The entire close must be clearly visible to the referee. The close finishes on the referees signal.


Scoring
The coefficient for the Hand Grippers is 15.25.

The coefficient is multiplied by the total strength of the hand grippers closed (as listed below) to obtain the competitors point score for the event. As an example, if your total (right and left hand results combined) in the event is 5.9, your score for the event will be determined as follows:

5.9 x 15.25 = 89.96p

Hand Gripper Strength Ratings
CoC #2 - 2.05
CoC #2 - 2.38
PDA 359 – 2.69
PDA 399 – 2.81
CoC #3 – 3.0
PDA 437 – 3.25
BB SE – 3.81
BB SE – 3.89




Event Two
Two Handed Pinch Lift

The pinch apparatus must be positioned between the lifter’s feet. The lifter must grip the top of the lifting plates with both hands in a pinch grip.

The pinch apparatus must be raised to a point where the centre bar hits a predetermined marker 16.5 inches in height. The shoulders do not have to be pulled erect, nor the body or legs straight. The lift ends once the centre bar has made contact with the predetermined marker. Upon completion the lifter will then return the apparatus to the ground. Contact must be maintained between the lifter's hands and the apparatus until it is resting on the floor.

NOTE: The width of the pinch apparatus is adjustable to suit different sized hands. Before the event starts, you will be given the opportunity to try it and find your best width. The apparatus will be set to the width that the majority choose who will go first and complete their lifts. It will then be altered to the next most popular width and those lifters will compete, and so on.



Scoring
The coefficient for the Two Handed Pinch Lift is 1.082.

The coefficient is multiplied by the weight lifted (in kilograms) to obtain the competitors point score for the event. As an example, if your best lift in the event is 80kg, your score for the event will be determined as follows:

80 x 1.082 = 86.56p



Event Three
One Handed Vertical Bar Lift

The vertical bar must be positioned between the lifter’s feet. The bar is to be gripped near the top with one hand (the distance between the top of the hand and the top of the bar after setting can be no more than 5cm) and is not to touch the wrist, forearm or leg and the lifting hand can not be locked against the thigh or any part of the body. The lifting forearm though is allowed contact with the thigh during the lift. Hook gripping is not permitted. The free hand may be used to brace against the legs and/or body during the lift.

The bar must be raised clear of the floor by at least 5 cm’s. Upon completion the lifter will then return the bar to the ground under control.



Scoring
The coefficient for the One Handed Vertical Bar Lift is 0.3309.

The coefficient is multiplied by the total weight lifted (in kilograms) to obtain the competitors point score for the event. As an example, if your total (right and left hand results combined) in the event is 250kg, your score for the event will be determined as follows:

250 x 0.3309 = 82.73p




Event Four
One Handed Deadlift

The bar may be raised either in front of the lifter or the lifter may straddle the bar. The lifter will use one hand to grip the bar in the centre. Hook gripping is not permitted. The free hand may be used to brace against the legs and/or body during the lift.

The bar must be raised to a point where both ends of the bar must remain knee high and the legs straightened. The shoulders do not have to be pulled erect, nor the body straight as long as the legs are straight and the bar motionless with both ends above the knee joint. The lift ends with the referee's signal. Upon completion the lifter will then return the bar to the ground. Contact must be maintained between the lifter's hands and the bar until it is resting on the floor.



Scoring
The coefficient for the One Handed Deadlift is 0.4.

The coefficient is multiplied by the total weight lifted (in kilograms) to obtain the competitors point score for the event. As an example, if your total (right and left hand results combined) in the event is 220kg, your score for the event will be determined as follows:

220 x 0.4 = 88.00p




Event Five
Unbraced Bending

The bending style must be unbraced and above the waist. At no point are the hands allowed to touch the body or drop below the waist during the stage of the bend. Stiff materials will not be allowed for wrapping the. You may use one or two pieces (split wrapping style) of cloth for bending.

The starting style cannot be changed during the stage of the bend. Bending double overhand style is not permitted.

The bend is completed once the bar has been bent to at least 60 degrees in one motion



Euro 2005 8mm HRS Stock
7'' - 85.72p
6 3/4'' - 88.89p
6 1/2'' - 92.31p
6 1/4'' - 96.00p
6'' - 100.00p
5 3/4'' - 104.35p
5 1/2'' - 109.09p



Nån som ska vara med? :hbang:

Jense
2005-12-13, 16:04
LGC 14

Preliminärdatum är satt till den 4:e Februari 2006.


Nån som ska vara med? :hbang:


jag ska testa lyckan tänkte jag

CoC
2005-12-13, 16:27
Flera kolozzeum medlemmar tävlar i grepp i Februari. För egen del blir det Australiska öppna mästerskapen den 25:e där jag ställs mot bl a britten Nick McKinless som nyligen blev tvåa i tävlingen Champion of Champions där han placerade sig före en av de absolut bästa amerikanarna (vann gjorde David Horne). Nick torde rankas som tvåa i Europa i och med den insatsen efter David Horne. Jämförbara resultat för Nick (grippers, v-bar och pinch) ligger långt över de som vinnaren av Europa mästerskapen 2005 orkade med (de bästa i Europa ställde tyvärr inte upp i årets EM). Blir svettigt tror jag. Hans resultat inkluderade exempelvis 101 kg i pinch och 314 kg sammanlagt i v-bar (världsrekordet ligger på 317 kg).

Hoppas det blir hög standard i LGC XIV med nya svenska rekord. Vertical bar rekorden (295 kg sammanlagt och 150 kg med en hand) börjar ju bli pinsamt gamla. Även Viktors grippers rekord lever farligt om man får tro förhandssnacket. Samma sak med Benny's 91 kg pinch rekord.

Skönt att enhandslyftet (där reglerna började töjas å det grövsta under EM) ersatts av det gamla hederliga enhandsmark med vanlig Eleiko stång.

Jense
2005-12-13, 16:33
Flera kolozzeum medlemmar tävlar i grepp i Februari. För egen del blir det Australiska öppna mästerskapen den 25:e där jag ställs mot bl a britten Nick McKinless som nyligen blev tvåa i tävlingen Champion of Champions där han placerade sig före en av de absolut bästa amerikanarna (vann gjorde David Horne). Nick torde rankas som tvåa i Europa i och med den insatsen efter David Horne. Jämförbara resultat för Nick (grippers, v-bar och pinch) ligger långt över de som vinnaren av Europa mästerskapen 2005 orkade med (de bästa i Europa ställde tyvärr inte upp i årets EM). Blir svettigt tror jag. Hans resultat inkluderade exempelvis 101 kg i pinch och 314 kg sammanlagt i v-bar (världsrekordet ligger på 317 kg).

Hoppas det blir hög standard i LGC XIV med nya svenska rekord. Vertical bar rekorden (295 kg sammanlagt och 150 kg med en hand) börjar ju bli pinsamt gamla. Även Viktors grippers rekord lever farligt om man får tro förhandssnacket. Samma sak med Benny's 91 kg pinch rekord.

Skönt att enhandslyftet (där reglerna började töjas å det grövsta under EM) ersatts av det gamla hederliga enhandsmark med vanlig Eleiko stång.


ja det gammla enhandsmarket va bara löjligt. detta handlade bara om hur bra kvallitet dina byxor hade då handtaget trycktes mot låret, ungifär som ett tumlås.

jag förutspår att 2 rekord slås på lgc, om det är i grippers, pinch eller enhandsmark kan jag inte va säker på.

Vbaren är nog säkrare, men vi har nog en som kan slå det också.

bendingrekordet är nog stabilt fortfarande

CoC
2005-12-13, 16:43
Arne och jag erkänner i princip inga bending rekord eftersom det 8mm HRS som används varierar i styrka. Det går bara att jämföra när stålet antingen kalibrerats eller kommer från samma sändning.

Samma sak i enhandsmark där det ännu inte finns någon standard. Sist vi hade det användes en styrkelyft stång (ej Eleiko). För att det ska vara meningsfullt att erkänna rekord behövs det en standard där stången har ett visst rullmotstånd (typ Eleiko OL stång; vill minnas att deras OL träningstång har samma lagring som tävlingsstången).

Antar att Arne kommer att använda en Eleiko PL stång vilket i så fall skulle vara ett bra val tycker jag.

Jense
2005-12-13, 16:59
Arne och jag erkänner i princip inga bending rekord eftersom det 8mm HRS som används varierar i styrka. Det går bara att jämföra när stålet antingen kalibrerats eller kommer från samma sändning.

Samma sak i enhandsmark där det ännu inte finns någon standard. Sist vi hade det användes en styrkelyft stång (ej Eleiko). För att det ska vara meningsfullt att erkänna rekord behövs det en standard där stången har ett visst rullmotstånd (typ Eleiko OL stång; vill minnas att deras OL träningstång har samma lagring som tävlingsstången).

Antar att Arne kommer att använda en Eleiko PL stång vilket i så fall skulle vara ett bra val tycker jag.

Trode det va samma SLstång som användes på första LGC som skulle användas. då kanske resultaten är totalt meningslösa för mig att jämnföra min egna resultat med.


men men.. sålänge jag inte kommer sist i varje gren är jag nöjd

CoC
2005-12-13, 17:06
Tror inte det skiljer mer än typ 2.5kg.

Arne Persson
2005-12-13, 21:17
Arne och jag erkänner i princip inga bending rekord eftersom det 8mm HRS som används varierar i styrka. Det går bara att jämföra när stålet antingen kalibrerats eller kommer från samma sändning.

Samma sak i enhandsmark där det ännu inte finns någon standard. Sist vi hade det användes en styrkelyft stång (ej Eleiko). För att det ska vara meningsfullt att erkänna rekord behövs det en standard där stången har ett visst rullmotstånd (typ Eleiko OL stång; vill minnas att deras OL träningstång har samma lagring som tävlingsstången).

Antar att Arne kommer att använda en Eleiko PL stång vilket i så fall skulle vara ett bra val tycker jag.

Der är ett problem med stängerna. Eleiko SL stång som har en lättring i mitten jämförbar med med Ivankos SL stång är tjockare (29 mmØ) än Ivankos (28 mmØ). Denna lilla skillnad är märkbar och kanske utslagsgivande vid maxlyft. Jag misstänker starkt att i många mästerskap kommer det att användas en 28 mm Ø stång. Kalibrerade stänger såsom Eleiko och Leuko är dyra leksaker som knappast kommer att vara vardagsmat på grepptävlingarna. I USA är ju Ivanko och York de stora märkena. På vår första tävling 2001 använde vi just Ivankostången eftersom vi inte hade någon Eleikostång i gymet då.

Svedberg
2005-12-13, 21:43
gillar inte nya enhandsmarken blir för mycket rygg väl? :(

Zakath
2005-12-13, 21:51
Ska bli mycket kul att se hur det går för alla på tävlingen, har ingen favorit jag hejar på ännu :)

Kommer förmodligen inte själv tävla då jag inte prioriterar tävlingsinriktad träning för tillfället.

Arne Persson
2005-12-13, 22:59
gillar inte nya enhandsmarken blir för mycket rygg väl? :(

Jag skulle helst vilja köra den med 2" stång istället.

Mart|n
2005-12-14, 07:46
gillar inte nya enhandsmarken blir för mycket rygg väl? :(


Om man är klen i ryggen så kan det vara lite besvärligt :P

jimcg
2005-12-14, 08:16
Om man är klen i ryggen så kan det vara lite besvärligt :P

Hur utförs lyftet eller snarare hur högt ska stången lyftas?

//Jim

Mart|n
2005-12-14, 09:05
Hur utförs lyftet eller snarare hur högt ska stången lyftas?

//Jim

Som ett vanligt marklyft, fast med en hand :)

Lyft så du står upprätt och vänta sen på nersignal.

CoC
2005-12-14, 11:52
Om man är klen i ryggen så kan det vara lite besvärligt :P


Är man så pass klen att ryggstyrkan avgör hur mkt man drar i enarmsmark med OL stång bör man syssla med ngt annat än styrke sporter.

CoC
2005-12-14, 11:54
gillar inte nya enhandsmarken blir för mycket rygg väl? :(

Jo om man maxar 120 i marken. Herman Görner vänder sig i graven när han hör allt detta gnäll.

Svedberg
2005-12-14, 12:23
hah ja vafan är det en grepptävling så är det ;)

Nitrometan
2005-12-14, 12:53
hah ja vafan är det en grepptävling så är det ;)
Ja, en enhandsmark testar ju greppet på ett bra sätt.

Bite
2005-12-14, 17:56
Då hoppas jag på att någon ids göra ett reportage om tävlingen, eller oh utopia, filma lite *popcorn*

Lycka till ni som ska tävla!

Jense
2005-12-14, 22:56
känns precis som om lägstanivån för bending är mycket högre än t.ex grippers. varför är det så?

CoC
2005-12-15, 01:54
Du känner det så eftersom du tränat grippers ofantligt mkt mera än bending skulle jag tro.

Jense
2005-12-15, 06:54
Du känner det så eftersom du tränat grippers ofantligt mkt mera än bending skulle jag tro.


mjao, men en 2,0a klarade jag första gången jag testade grippers.. men jag klarar inte 200kg stål, det är därför det känns så, men men. det är kul att träna sig stark så det är inga problem på det viset, mest en allmän fundering.

böjde 2 st blue nails igår, så jag är på rätt väg

CoC
2005-12-15, 10:52
Ni som inte orkar med en 7'' längd av 8mm HRS kan ju försöka övertala Arne att köpa in FFBC's 1/4'' round stock som är ca 20 % lättare, men då får han nog höja startavgiften.

Jense
2005-12-15, 16:06
Ni som inte orkar med en 7'' längd av 8mm HRS kan ju försöka övertala Arne att köpa in FFBC's 1/4'' round stock som är ca 20 % lättare, men då får han nog höja startavgiften.


jag och martin kollade in lite nails igår. jag tänkte införskaffa så jag har bendingmaterial livet ut i stort sätt.

Mart|n
2005-12-15, 16:25
jag och martin kollade in lite nails igår. jag tänkte införskaffa så jag har bendingmaterial livet ut i stort sätt.


Hehe, köp några hundra sexmeterslängder av valfritt stål :)

Jense
2005-12-15, 16:27
Hehe, köp några hundra sexmeterslängder av valfritt stål :)


ja precis. ska köpa hundra 6m längder fjäderstål :D

Zakath
2005-12-15, 18:44
känns precis som om lägstanivån för bending är mycket högre än t.ex grippers. varför är det så?



Arne och Mikael verkar tycka att det är en bra idé för att få deltagarna att träna bending hårdare då nivån i Sverige inte är den högsta...

Wennerberg
2005-12-15, 23:44
Jag komemr och tittar på om jag får!

Jense
2005-12-16, 06:52
Jag komemr och tittar på om jag får!
klart!

Mart|n
2005-12-16, 10:51
Arne och Mikael verkar tycka att det är en bra idé för att få deltagarna att träna bending hårdare då nivån i Sverige inte är den högsta...


Det är bara nåt år gammalt med bending, så det är fortfarande ganska nytt, därför det är så låg nivå. Jag har bara tränat bending nån månad nu och jag kinkar 7" 8mm HRS en bit förbi 60grader.

Undrar hur standarden inom bending ser ut om 5 år i Sverige. Förhoppningsvis finns det några som förnedrar Red nails då :)

Mart|n
2005-12-16, 12:18
OBS! Datumet är satt till 11:e februari! OBS!





Vill någon moderator vara så vänlig att lägga till den ändringen i första inlägget?!

Kollade igenom tråden lite snabbt och såg inte datumet nämnas fler gånger, så det är antagligen bara i inlägg #1.

Wennerberg
2005-12-16, 12:26
klart!

Gött!

Dumleman
2005-12-16, 12:30
Det är bara nåt år gammalt med bending, så det är fortfarande ganska nytt, därför det är så låg nivå. Jag har bara tränat bending nån månad nu och jag kinkar 7" 8mm HRS en bit förbi 60grader.

Undrar hur standarden inom bending ser ut om 5 år i Sverige. Förhoppningsvis finns det några som förnedrar Red nails då :)
Lite off topic kanske men jag tycker bending känns så "slösaktigt", man böjer en bit stål och sen kastar bort den. Krävs ganska mycket energi för att tillverka stål. Grippers osv. kan man ju använda många gånger :).

Hoppas ni fotar och filmar :).

Arne Persson
2005-12-16, 12:43
Lite off topic kanske men jag tycker bending känns så "slösaktigt", man böjer en bit stål och sen kastar bort den. Krävs ganska mycket energi för att tillverka stål. Grippers osv. kan man ju använda många gånger :).

Hoppas ni fotar och filmar :).


Du får väl jämföra det med att äta chips! :)

Herkulez
2005-12-16, 12:58
Du får väl jämföra det med att äta chips! :)
Lolliokwon, bra liknelse arne =)

Mart|n
2005-12-16, 13:16
Lite off topic kanske men jag tycker bending känns så "slösaktigt", man böjer en bit stål och sen kastar bort den. Krävs ganska mycket energi för att tillverka stål. Grippers osv. kan man ju använda många gånger :).

Hoppas ni fotar och filmar :).

Håller med dig!

Förövrigt mycket bra liknelse Arne :D

Mart|n
2005-12-16, 13:48
Tack för hjälpen med ändringen av datumet!

11:e februari som gäller nu!

Mart|n
2006-01-07, 08:44
Löddeköpinge Grip Challenge XIV (14)

February 11

General Information:


Only approved chalk may be used by the competitors

No strapping of wrists, hands or arms is allowed (unless approved beforehand in light of injuries)

Lifting belts and knee supports are permitted

The rising bar principle will be used with 4 attempts. Starting weights will be submitted by the competitors and the lowest starting weight will be used first. After this the second lowest weight will be used. If you fail at a weight you can not go down in weight for your next attempt. You can only request the same weight or a higher weight for your next attempt.

Both hands will be tested on the Hand Grippers, One Handed Vertical Bar Lift and the One Handed Deadlift.



Event One
Hand Grippers

The free hand may be used to set the gripper in the gripping hand. The set can be no narrower than the handles being parallel to one another. The set must be clearly visible to the judges before the close is to proceed. Note that setting the gripper right at the limit may mean a longer pause is necessary for the judges to make this decision.

Once the gripper has been set with the spring facing up, the gripper is to be closed shut until the handles are clearly touching. No contact can be made with the gripping hand or the gripping arm from the elbow down with the free hand once the close has begun.

The entire close must be clearly visible to the referee. The close finishes on the referees signal.


Scoring
The coefficient for the Hand Grippers is 15.25.

The coefficient is multiplied by the total strength of the hand grippers closed (as listed below) to obtain the competitors point score for the event. As an example, if your total (right and left hand results combined) in the event is 5.9, your score for the event will be determined as follows:

5.9 x 15.25 = 89.96p

Hand Gripper Strength Ratings
CoC #2 - 2.05
CoC #2 - 2.38
PDA 359 – 2.69
PDA 399 – 2.81
CoC #3 – 3.0
PDA 437 – 3.25
BB SE – 3.81
BB SE – 3.89




Event Two
Two Handed Pinch Lift

The pinch apparatus must be positioned between the lifter’s feet. The lifter must grip the top of the lifting plates with both hands in a pinch grip.

The pinch apparatus must be raised to a point where the centre bar hits a predetermined marker 16.5 inches in height. The shoulders do not have to be pulled erect, nor the body or legs straight. The lift ends once the centre bar has made contact with the predetermined marker. Upon completion the lifter will then return the apparatus to the ground. Contact must be maintained between the lifter's hands and the apparatus until it is resting on the floor.

NOTE: The width of the pinch apparatus is adjustable to suit different sized hands. Before the event starts, you will be given the opportunity to try it and find your best width. The apparatus will be set to the width that the majority choose who will go first and complete their lifts. It will then be altered to the next most popular width and those lifters will compete, and so on.



Scoring
The coefficient for the Two Handed Pinch Lift is 1.082.

The coefficient is multiplied by the weight lifted (in kilograms) to obtain the competitors point score for the event. As an example, if your best lift in the event is 80kg, your score for the event will be determined as follows:

80 x 1.082 = 86.56p



Event Three
One Handed Vertical Bar Lift

The vertical bar must be positioned between the lifter’s feet. The bar is to be gripped near the top with one hand (the distance between the top of the hand and the top of the bar after setting can be no more than 5cm) and is not to touch the wrist, forearm or leg and the lifting hand can not be locked against the thigh or any part of the body. The lifting forearm though is allowed contact with the thigh during the lift. Hook gripping is not permitted. The free hand may be used to brace against the legs and/or body during the lift.

The bar must be raised clear of the floor by at least 5 cm’s. Upon completion the lifter will then return the bar to the ground under control.



Scoring
The coefficient for the One Handed Vertical Bar Lift is 0.3309.

The coefficient is multiplied by the total weight lifted (in kilograms) to obtain the competitors point score for the event. As an example, if your total (right and left hand results combined) in the event is 250kg, your score for the event will be determined as follows:

250 x 0.3309 = 82.73p




Event Four
One Handed Deadlift

The bar may be raised either in front of the lifter or the lifter may straddle the bar. The lifter will use one hand to grip the bar in the centre. Hook gripping is not permitted. The free hand may be used to brace against the legs and/or body during the lift.

The bar must be raised to a point where both ends of the bar must remain knee high and the legs straightened. The shoulders do not have to be pulled erect, nor the body straight as long as the legs are straight and the bar motionless with both ends above the knee joint. The lift ends with the referee's signal. Upon completion the lifter will then return the bar to the ground. Contact must be maintained between the lifter's hands and the bar until it is resting on the floor.



Scoring
The coefficient for the One Handed Deadlift is 0.4.

The coefficient is multiplied by the total weight lifted (in kilograms) to obtain the competitors point score for the event. As an example, if your total (right and left hand results combined) in the event is 220kg, your score for the event will be determined as follows:

220 x 0.4 = 88.00p




Event Five
Unbraced Bending

The bending style must be unbraced and above the waist. At no point are the hands allowed to touch the body or drop below the waist during the stage of the bend. Stiff materials will not be allowed for wrapping the. You may use one or two pieces (split wrapping style) of cloth for bending.

The starting style cannot be changed during the stage of the bend. Bending double overhand style is not permitted.

The bend is completed once the bar has been bent to at least 60 degrees in one motion



Euro 2005 8mm HRS Stock
7'' - 85.72p
6 3/4'' - 88.89p
6 1/2'' - 92.31p
6 1/4'' - 96.00p
6'' - 100.00p
5 3/4'' - 104.35p
5 1/2'' - 109.09p

Mart|n
2006-01-07, 11:45
Deltagare änsålänge:

Arne Persson
Martin Arildsson
Jense
Johan Albrektsson
Kalle Lane
Mario Sjögren

Jense
2006-01-07, 11:46
Deltagare änsålänge:

Arne Persson
Martin Arildsson
Jense
Johan Albrektsson
Kalle Lane
Mario Sjögren


jasså bra, funderade på om kalle skulle tävla i annat den helgen :D

Bonnie
2006-01-07, 12:09
Skall inte han tävla i Vilhelmina samma dag??
http://www.strongpromotion.com/competitions/060211vilhelminastrong.htm

Jense
2006-01-07, 12:49
jo tydligen ska kalle tävla. så han är inte med

Zakath
2006-01-07, 16:23
Har inte Jense något efternamn? :D

Förresten ang. grippersen, vilka är dessa BBE SE? Har de gamla blivit fullständigt kalibrerade ännu?

Mart|n
2006-01-07, 16:29
Har inte Jense något efternamn? :D

Förresten ang. grippersen, vilka är dessa BBE SE? Har de gamla blivit fullständigt kalibrerade ännu?

Jens Jensesson? Haha

BBE SE?

BBSE 3.81 o 3.89 är nog som DavidH har kalibrerat.

Zakath
2006-01-07, 16:30
Jens Jensesson? Haha

BBE SE?

BBSE 3.81 o 3.89 är nog som DavidH har kalibrerat.


Jo jag menade BBSE :)
Så det är inte de som användes till EM 05?

Mart|n
2006-01-07, 16:36
Jo jag menade BBSE :)
Så det är inte de som användes till EM 05?

Jo det tror jag, men förhoppningvis så kommer 3,54:an och 3.65:an med.

Zakath
2006-01-07, 17:01
Jo det tror jag, men förhoppningvis så kommer 3,54:an och 3.65:an med.



Jo men jag hörde att 3,65:an bara var preliminärt kalibrerad och att Mikael Siversson höll på att kalibrera den. Därför undrade jag :)

Jense
2006-01-07, 17:05
jag är efterlyst av säpo, fbi, cia, interpool osv så jag går inte ut med efternamn

Zakath
2006-01-07, 17:07
jag är efterlyst av säpo, fbi, cia, interpool osv så jag går inte ut med efternamn



Jahaja! Det förklarar ju saken :D

Mart|n
2006-01-07, 20:24
Jo men jag hörde att 3,65:an bara var preliminärt kalibrerad och att Mikael Siversson höll på att kalibrera den. Därför undrade jag :)


Aha okej :)

Mart|n
2006-01-16, 22:53
Två grippers till kommer att användas.

BBE 3,54 och BBSE 3.65.

Så var det med denna uppdateringen :D

CoC
2006-01-17, 05:28
Bendingmomentet lär ju bli intressant med tanke på att Arne inte har några nails kvar.

Mart|n
2006-01-17, 08:42
Bendingmomentet lär ju bli intressant med tanke på att Arne inte har några nails kvar.

Atusan :) Men det ordnar sig säkert.

Zakath
2006-01-19, 19:03
Bendingmomentet lär ju bli intressant med tanke på att Arne inte har några nails kvar.



Skulle ju eventuellt kunna använda slägga och göra som amerikanerna, blir nog mer kostnadseffektivt för alla parter. Fast jag antar att du är emot det så som du tränat din bending ;)

CoC
2006-01-20, 08:14
Titta på bilderna som tog vid Champion of Champions tävlingen som David Horne anordnade.

Stor variation på hur långt man drog tillbaka axeln för att förkorta den effektiva armlängden. Fördelen är naturligtvis att öka minimivinkeln mellan bordet of släggskaftet vilket gör lyftet lättare.

Klar nackdel att ha långa armar i detta lyft.

Bending är klart roligare tycker jag men det är onekligen ofta klödd med att få fram järn om man begränsar sig till en enda leverantör.

Herr Zakath, jag bryr mig som du kanske förstår inte så där enormt mkt hur de löser det i Lödde.

Fagen
2006-01-20, 08:23
För den som inte är det minsta insatt, man alltid tycker det är kul med tävlingar. Kan man inte få lite "ranking" av deltagarna. Vilka är favoriter i vilka grenar, personbästa etc?

Jense
2006-01-20, 09:55
För den som inte är det minsta insatt, man alltid tycker det är kul med tävlingar. Kan man inte få lite "ranking" av deltagarna. Vilka är favoriter i vilka grenar, personbästa etc?


kolla förra tävlingens resultat.

Mart|n
2006-01-20, 10:14
För den som inte är det minsta insatt, man alltid tycker det är kul med tävlingar. Kan man inte få lite "ranking" av deltagarna. Vilka är favoriter i vilka grenar, personbästa etc?

Kolla här: http://nyttgrepp.com/ Det är resultat från alla LGC tävlingar hitills och två stycken EM :)

Fagen
2006-01-20, 17:20
Kolla här: http://nyttgrepp.com/ Det är resultat från alla LGC tävlingar hitills och två stycken EM :)

Tackar.

Mart|n
2006-02-07, 19:42
Nu på lördag så smäller det! Tävlingen börjar klockan 10:00. Ni som ska tävla kom vid 9-9:30 för invägning så blir det skitbra!

Det är fritt inträde för er som vill komma och titta!

Löddeköpinge centrum (http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=l6&streetname=l%F6ddek%F6pinge+centrum&streetnumber=&city=&zipcode=&mapstate=5%3B1324378%3B6184698%3B0%3B1321695%3B618 7191%3B1327065%3B6182208%3B&mapcomp=%3B%3B%3BCentrumv%E4gen%3B%3B%3B24630%3BL% D6DDEK%D6PINGE%3B%3B%3B%3B%3B1324379.0%3B6184699.0 %3B0%3B0%3B0.0000%3B0.0000%3Bmaps_place.2801631.21&search_word=&where=&header_code=&heading=&heading_group=&selected_header_code=&company_name=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0&ax=&pis=&click_id=&symbols=&layers=)

Deadlift
2006-02-07, 19:46
Nu på lördag så smäller det! Tävlingen börjar klockan 10:00. Ni som ska tävla kom vid 9-9:30 för invägning så blir det skitbra!

Det är fritt inträde för er som vill komma och titta!



Lycka till nu och ta i lite för satan ;) :thumbup: Antar att du och Jense ska vara med?

Mart|n
2006-02-07, 19:47
Lycka till nu och ta i lite för satan ;) :thumbup: Antar att du och Jense ska vara med?


Tackar! Jodå det ska vi! :)

Jense
2006-02-07, 21:27
japp det ska vi, eller för mig, titta på när martin kickar ass, jag själv kommer komma sist eller nästsist utan att va negativ för den sakens skull

Wennerberg
2006-02-08, 00:00
Jens har övertalat mig att vara med nu :) Kommer bli mitt andra grepp pass

Då kommer inte jens sist iaf :)

Arne Persson
2006-02-08, 00:04
Jens har övertalat mig att vara med nu :) Kommer bli mitt andra grepp pass

Då kommer inte jens sist iaf :)


Ha ha! Med tanke på min fantastiska träningsinsats senaste året så är risken mer än överhängande att undertecknad lägger beslag på jumboplatsen. :hbang:

Bönne
2006-02-08, 00:57
Hade planerat att komma och kolla. Verkar dock krocka med en annan SL-tävling i Malmö som jag också tänkte besöka. Wennerberg sa att något om första serien mellan nio och tolv, det hade man kanske kunnat försöka kolla på, men eftersom jag inte kör bil, så måste jag åka kollektivt till Malmö, hur ser de möjligheterna ut där i från?

Mart|n
2006-02-08, 06:22
Hade planerat att komma och kolla. Verkar dock krocka med en annan SL-tävling i Malmö som jag också tänkte besöka. Wennerberg sa att något om första serien mellan nio och tolv, det hade man kanske kunnat försöka kolla på, men eftersom jag inte kör bil, så måste jag åka kollektivt till Malmö, hur ser de möjligheterna ut där i från?

Gå in på skånetrafikens hemsida och skriv in från: löddeköpinge centrum till malmö c. Kunde inte direktlänka.

hejhopp
2006-02-08, 19:30
Synd att man bor så långt ifrån annars hade jag dragit dit och kollat. Se till att ta mängder med kort nu!!

Bönne
2006-02-08, 20:50
Gå in på skånetrafikens hemsida och skriv in från: löddeköpinge centrum till malmö c. Kunde inte direktlänka.Har kollat lite, hur långt ligger tävlingslokalen från Centrum då? Där jag förmodar att buss 132 går i från, som jag måste ta. Den åker sedan ner till värnhem, men ska man sedan från värnhem till MAK så föreslår dem att man ska tåg och skit? Handlar ju inte om så lång sträcka tycker jag?

Mart|n
2006-02-08, 21:43
Har kollat lite, hur långt ligger tävlingslokalen från Centrum då? Där jag förmodar att buss 132 går i från, som jag måste ta. Den åker sedan ner till värnhem, men ska man sedan från värnhem till MAK så föreslår dem att man ska tåg och skit? Handlar ju inte om så lång sträcka tycker jag?

Ingen aning, har du inte körkort eller något? Du kan åka med mig, Jens och Wennerberg in. Men att hjälpa dig hem blir lite svårare :D

Till mak: Bussen till nydala, eller till heleneholm om du känner för det.

Wennerberg
2006-02-09, 19:17
Ha ha! Med tanke på min fantastiska träningsinsats senaste året så är risken mer än överhängande att undertecknad lägger beslag på jumboplatsen. :hbang:

Du är garanterat dubbelt så stark som mig i grepp Arne, jag har aldrig kört innan!

Björn: Kom igen nu!!!

Jag skall ta med mig kamera ffs

Bönne
2006-02-09, 20:35
Du är garanterat dubbelt så stark som mig i grepp Arne, jag har aldrig kört innan!

Björn: Kom igen nu!!!

Jag skall ta med mig kamera ffsTävlingen i Malmö börjar klockan elva på förmiddagen. =/

Zakath
2006-02-09, 20:38
Lycka till gubbar! Jag hejar på allihop, speciellt Mart|n, Jense, Wennerberg, Arne och de andra som ska tävla från brädan - hoppas jimcg ska tävla :)

Kör hårt! :thumbup:

jimcg
2006-02-09, 21:49
Lycka till gubbar! Jag hejar på allihop, speciellt Mart|n, Jense, Wennerberg, Arne och de andra som ska tävla från brädan - hoppas jimcg ska tävla :)

Kör hårt! :thumbup:

Jag säger detsamma - LYCKA TILL på tävlingen allihopa! *flex*

Ledsen, Zakath, var har du fått det ifrån?!?! Jag kommer inte ens att vara där (tyvärr) och är inte intresserad av att tävla på lång tid framöver.

//Jim

Zakath
2006-02-09, 22:06
Jag säger detsamma - LYCKA TILL på tävlingen allihopa! *flex*

Ledsen, Zakath, var har du fått det ifrån?!?! Jag kommer inte ens att vara där (tyvärr) och är inte intresserad av att tävla på lång tid framöver.

//Jim



Jag bara hoppades, så jag skulle få nån att heja på ännu mer :D

jimcg
2006-02-09, 22:08
Jag bara hoppades, så jag skulle få nån att heja på ännu mer :D

Ja, hade jag varit med skulle jag ha behövt det!

//Jim

Arne Persson
2006-02-09, 22:08
priser, nails mm äro fixade så allt är klart för lördagen.

Mart|n
2006-02-10, 10:37
priser, nails mm äro fixade så allt är klart för lördagen.

Great! :)



Tackar Zakath!

Bönne
2006-02-10, 14:26
Tävlingen i Malmö börjar klockan elva på förmiddagen. =/Aja, fuck it. Nu ska inte ens klubbkamraten tävla, så av SL-tävlingen kan jag maximnalt få ut 9minuter av sevärdigheter, resterande tid vet jag hur den kommer att bli.


Mart|n, kunde man åka med dig in till Lödde från Malmö? Wennerberg, drar du med Robban?

Mart|n
2006-02-10, 15:33
Aja, fuck it. Nu ska inte ens klubbkamraten tävla, så av SL-tävlingen kan jag maximnalt få ut 9minuter av sevärdigheter, resterande tid vet jag hur den kommer att bli.


Mart|n, kunde man åka med dig in till Lödde från Malmö? Wennerberg, drar du med Robban?

Aha, jofan det är klart. Wennerberg skulle åka med mig också.

Wennerberg
2006-02-10, 15:54
Aha, jofan det är klart. Wennerberg skulle åka med mig också.

Robban har jag inte talat med i detta ärende, men han kan ju köra dit sen på dagen för att kolla om han vill. Tror inte han har lust att gå upp halv åtta en helg när han jobbat som fan :)

CoC
2006-02-10, 18:01
Lycka till alla tävlande.

Arne Persson
2006-02-10, 18:19
Tackar! Bävar mest för städningen efteråt! :D

Jense
2006-02-10, 18:43
Tackar! Bävar mest för städningen efteråt! :D


det ordnar sig säkert =)



och tack coc!

Bönne
2006-02-10, 19:50
Robban har jag inte talat med i detta ärende, men han kan ju köra dit sen på dagen för att kolla om han vill. Tror inte han har lust att gå upp halv åtta en helg när han jobbat som fan :)Du får säga till honom att han det är din första styrke-tävling någonsin och säga att du behöver support från en bra kompis, säger han nej då så borde han skämmas :D


Bussar som är inne vid mobila imorgon för min del är;
08:02
09:02

När behöver ni åka från stan?

JJ
2006-02-10, 20:02
Jag längtar mest till eftersnacket om regeltolkningar :D

Mart|n
2006-02-10, 21:20
Tackar CoC!

JJ: Ja, det är ju bäst att man går igenom reglerna innan själva grenstarten :D


Just nu är jag såhär: RADAGAAGAGA MAARGH. Bättre jag är så imorgon :D

Wennerberg
2006-02-10, 22:01
tackar

jag känner mig WOAH men hoppas det håller i sig till imorgon, inte för det lär hjälpa mig men :cryout:

vad gör du martin

Mart|n
2006-02-10, 22:10
tackar

jag känner mig WOAH men hoppas det håller i sig till imorgon, inte för det lär hjälpa mig men :cryout:

vad gör du martin

Hehehe okej, nä jag gör inget speciellt. Funderar på att ta ett varmt bad med tända ljus och eteriska oljor. :P

Arne Persson
2006-02-10, 22:22
Hehehe okej, nä jag gör inget speciellt. Funderar på att ta ett varmt bad med tända ljus och eteriska oljor. :P


Jag håller nog Martin "Hydralpressen" Arildsson som solklar favorit i morgon! :hbang:

Mart|n
2006-02-10, 22:25
Jag håller nog Martin "Hydralpressen" Arildsson som solklar favorit i morgon! :hbang:

Sluta nu, jag är fan redan nervös! *grr27*


Har förberett magnesiumet, grippers, lite uppvärmningsspik, stålborste och lite handdukar.



Måste köpa några kanellängder och chokladsås imorgon...

Jense
2006-02-10, 22:31
Jag håller nog Martin "Hydralpressen" Arildsson som solklar favorit i morgon! :hbang:



*2 :D

Arne Persson
2006-02-10, 22:33
Sluta nu, jag är fan redan nervös! *grr27*


Har förberett magnesiumet, grippers, lite uppvärmningsspik, stålborste och lite handdukar.



Måste köpa några kanellängder och chokladsås imorgon...

Sitter själv och fixar protokoll. :)

Wennerberg
2006-02-10, 22:35
Jag håller nog Martin "Hydralpressen" Arildsson som solklar favorit i morgon! :hbang:

Trodde jag var favorit som är så grym på grepp lol

Wennerberg
2006-02-10, 22:38
skämt åsido så tror jag på martin också

Jense
2006-02-10, 22:56
*2 :D


JAG har förberet bälten, handledslindor till enhandmarket, klister till pinchen, rörtång till vbaren och skruvstäd+slägga till bendingen.. tror det kommer gå bra

Jense
2006-02-10, 23:03
dessutomhar jag införskaffat en ny tors hammare, hoppas den ger mig lite extra styrka

Sonny
2006-02-11, 01:43
Lycka till alla som skall vara med, väntar med spänning på resultat =)

CoC
2006-02-11, 04:43
Jag håller nog Martin "Hydralpressen" Arildsson som solklar favorit i morgon! :hbang:


Solklar favorit är nog att ta i. Klarar Johan 5 1/2'' i bending och Martin sina vanliga 7'' vinner nog Johan. Hela Martins förväntade ledning efter grippers och pinch skulle försvinna i ett nafs. I v-bar har Johan trots allt tangerat de svenska rekorden.

Tror det blir jämt mellan de bägge. Johans erfarenhet kan fälla avgörandet. Johan misslyckades lite på EM. Tror inte han gör två dåliga tävlingar på raken.

Mart|n
2006-02-11, 06:58
Solklar favorit är nog att ta i. Klarar Johan 5 1/2'' i bending och Martin sina vanliga 7'' vinner nog Johan. Hela Martins förväntade ledning efter grippers och pinch skulle försvinna i ett nafs. I v-bar har Johan trots allt tangerat de svenska rekorden.

Tror det blir jämt mellan de bägge. Johans erfarenhet kan fälla avgörandet. Johan misslyckades lite på EM. Tror inte han gör två dåliga tävlingar på raken.

Godmorgon! 3 timmar kvar, och jag har sovit mindre än 6 timmar (men så brukar det vara för mig inför tävlingar).

Ja man får se hur det går. Jag tror Johan kommer vinna iaf.

Wennerberg
2006-02-11, 07:43
Nu ä rjag vagen också. Skall äta lite nu, så jag kan var extra laddad när jag kommer på sistaplats

Mart|n
2006-02-11, 08:30
Ska dra vilken minut som helst. Hämtar upp Jense och Wennerberg. Bönne svarar inte på telefonen, men kommer vänta till 0910 på macken vid mobilia.

Jense
2006-02-11, 08:33
Ska dra vilken minut som helst. Hämtar upp Jense och Wennerberg. Bönne svarar inte på telefonen, men kommer vänta till 0910 på macken vid mobilia.


ja har han lovat och inte backar upp kör vi ner till honom o ger han på käften efter tävlingen




NU BÄR DET AV
¨
Lycka till jense, gör pb i alla grenar så är jense nöjd jense, tack jense. hoj

Zakath
2006-02-11, 14:21
Nu väntar man spänt på resultaten :)

Kämpa på! :hbang:

Bonnie
2006-02-11, 14:23
Jupps, mycket bilder vill vi se :)

Svedberg
2006-02-11, 14:43
Skulle du inte vara med bananmannen?

Lycka till allihop föresten :hbang:

Zakath
2006-02-11, 14:59
Skulle du inte vara med bananmannen?

Lycka till allihop föresten :hbang:



Inte den här gången - men det är roligt att heja på också :)

Svedberg
2006-02-11, 15:17
Mjo blir skoj att se resultaten :)

(började smygträna grippers iförrgår)

huldz
2006-02-11, 16:47
När började tävlingen? När slutar tävlingen?

CoC
2006-02-11, 17:47
Skulle tippa att tävlingen tar ca 5-6 timmar och de med andra ord är klara sedan nån timme.

Jorgen
2006-02-11, 18:36
Martin vann sammanlagt i utklassningsstil. Stort grattis, och grattis till europarekord i grippers också. :hbang: Jense kom fyra sammanlagt.
Siffror och sånt får Arne, Martin eller Jense komma med.

Svedberg
2006-02-11, 18:46
Grattis allihop :hbang:

Jorgen
2006-02-11, 18:49
..

CoC
2006-02-11, 18:50
Stort grattis Martin. :bow:

CoC
2006-02-11, 18:53
..

Varför ser Arne så lessen ut? Sist igen? :D

Fettecke
2006-02-11, 18:53
Vilka är vem på kortet?
Grattis till era placeringar iaf.

Jorgen
2006-02-11, 18:54
Varför ser Arne så lessen ut? Sist igen? :D
Han blev femma har jag för mig. Slagen av Jense med tiondelar.

Svedberg
2006-02-11, 18:56
Känner igen 1an 2an jense och arne, men vilka är resten?

Jense
2006-02-11, 18:58
jag gjorde halvdant ifrån mig i grippers på 2,69 & 3,0 v-h

76 i pinch, 112,5+127,5 i vbar, 90+110 ohdl och 6"1/4 stål i bending


martin gjorde, om jag inte har helt fel för mig,, 3.65+3,54, 101kg pinch, 122,5 eller 127,5+140 i vbar, 120+125 i ohdl och 5"3/4 i bending

Jense
2006-02-11, 18:59
Känner igen 1an 2an jense och arne, men vilka är resten?


från vänster uppifrån: johan från karlhamn eller liknande, wnnerberg på frumet, arne, jense,

vänster nerifrån mario, mart|n ocxh johan albrektson

jimcg
2006-02-11, 19:00
Martin vann sammanlagt i utklassningsstil. Stort grattis, och grattis till europarekord i grippers också. :hbang: Jense kom fyra sammanlagt.
Siffror och sånt får Arne, Martin eller Jense komma med.

Stort grattis, Martin - både till segern och nya rekordet!!! *yourock*

Grattis till Jense också! :thumbup:

Ska bli kul att se siffrorna... *popcorn*

//Jim

CoC
2006-02-11, 19:00
Riktigt bra bendingresultat tycker jag.

Jense
2006-02-11, 19:02
Riktigt bra bendingresultat tycker jag.

tack!

har du känt på stålet? känns det som vanligt eller är det lite lättare?


kanske för att det va tävling det gick så lätt för jag provade ett 5½" efter mina försök och fick det till ca 58 grader

Jense
2006-02-11, 19:02
martin tog även det svenska rekordet i pinch

CoC
2006-02-11, 19:05
...med 10 kg marginal...

Wennerberg
2006-02-11, 19:06
jag kom sist :hbang:

Jense
2006-02-11, 19:07
jag kom sist :hbang:


du levererade bra för att ha tränat grepp en gång innan tävlingen, 2,38 med båda är bra skit

CoC
2006-02-11, 19:08
tack!

har du känt på stålet? känns det som vanligt eller är det lite lättare?


kanske för att det va tävling det gick så lätt för jag provade ett 5½" efter mina försök och fick det till ca 58 grader


Jo med det sa inte så mkt, eftersom jag inte kan böja f.n.. Jag har fått en rejäl inflamation i vänstra bicepsfästet. Går nu på antiinflamatoriskt. Har skickat stålet för kalibrering så snart får vi svar på hur det är jämfört med det som de hade på EM.

Jense
2006-02-11, 19:10
Jo med det sa inte så mkt, eftersom jag inte kan böja f.n.. Jag har fått en rejäl inflamation i vänstra bicepsfästet. Går nu på antiinflamatoriskt. Har skickat stålet för kalibrering så snart får vi svar på hur det är jämfört med det som de hade på EM.


ah okej, hoppas det blir bättre snart så du kan göra bra ifrån dig på tävlingen.


ska bli kul att se om det stämmer överens med stålet som va på em, isåfall är jag riktigt nöjd!

Mart|n
2006-02-11, 19:11
Tackar! :)

Är mycket nöjd, gick över förväntan!

Resultaten blev:

Grippers: 3.54V+3.65H (1mm ifrån 3.65V och 2-3mm på 3.81H)
Tvåhandspinch: 101kg (ca 5cm ifrån på 106 kg innan jag tappade skräpet)
Vbar: 127,5V+140H
Enhandsmarklyft: 125V+120H (riiiiiiktigt nära på 127,5kg)
Bending: 5½" 8mm HRS

Wennerberg
2006-02-11, 19:11
du levererade bra för att ha tränat grepp en gång innan tävlingen, 2,38 med båda är bra skit

tack!!!

CoC
2006-02-11, 19:21
Tackar! :)

Är mycket nöjd, gick över förväntan!

Resultaten blev:

Grippers: 3.54V+3.65H (1mm ifrån 3.65V och 2-3mm på 3.81H)
Tvåhandspinch: 101kg (ca 5cm ifrån på 106 kg innan jag tappade skräpet)
Vbar: 127,5V+140H
Enhandsmarklyft: 125V+120H (riiiiiiktigt nära på 127,5kg)
Bending: 5½" 8mm HRS


Sammantaget bästa svenska resultat någonsin på en grepptävling i modern tid.

CoC
2006-02-11, 19:25
Tackar! :)

Är mycket nöjd, gick över förväntan!

Resultaten blev:

Grippers: 3.54V+3.65H (1mm ifrån 3.65V och 2-3mm på 3.81H)
Tvåhandspinch: 101kg (ca 5cm ifrån på 106 kg innan jag tappade skräpet)
Vbar: 127,5V+140H
Enhandsmarklyft: 125V+120H (riiiiiiktigt nära på 127,5kg)
Bending: 5½" 8mm HRS


Vi kan i alla fall jämföra våra resultat (själv tävlar jag i Sydney om två veckor) rakt av i alla grenar utom enhandsmark där vi använder en stång som enligt utsago verkar vara lite svårare att lyfta än en Eleikostång.

För att slå detta krävs det tveklöst att jag sätter världsrekord i vbar.

Mart|n
2006-02-11, 19:33
Tackar CoC! :)

Ja det kan bli lite knixigt med stången, men det lär nog bara variera nåt kg hit eller dit. Jag tror att stången vi använde var en 29mm.

Bara du hinner läka ordentligt så kommer det nog bli riktigt intressanta resultat.

Wennerberg
2006-02-11, 19:37
När är nästa tävling? Då har man hunnit träna lite iaf. Kanske blir lite roligare

Mart|n
2006-02-11, 19:41
När är nästa tävling? Då har man hunnit träna lite iaf. Kanske blir lite roligare

Tror det var i maj!

Mart|n
2006-02-11, 19:43
Märkte en rätt intressant grej med i bending på det kortare stålet. När lillfingrarna är så nära varandra så trycks dom mot varandra ju mer man böjer stålet. Grejen är den att jag pressade ut vätska ur fingrarna :)

Bönne
2006-02-11, 19:55
Vilka är vem på kortet?
Grattis till era placeringar iaf.Killen med tröjan där det står 94; Wennerberg, personen höger om honom är Arne Persson, nästa till höger är Jense
Personen i mitten, med guldmedaljen är Mart|n


Upp med resten av bilderna nu :)

Wennerberg
2006-02-11, 20:01
Killen med tröjan där det står 94; Wennerberg, personen höger om honom är Arne Persson, nästa till höger är Jense
Personen i mitten, med guldmedaljen är Mart|n


Upp med resten av bilderna nu :)

Jag har bilder men surt att sitta och ladda upp dem en och en här efter att ha förminskat alla.

Bönne
2006-02-11, 20:04
Jag har bilder men surt att sitta och ladda upp dem en och en här efter att ha förminskat alla.Jag kan fixa ett speciellt konto åt er på server så kan ni skicka upp allt grepp matrial där, så kan det ligga under ex; bearny.no-ip.org/grepp (sedan bara använda er av img-taggar).

Jense
2006-02-11, 20:05
Jag har bilder men surt att sitta och ladda upp dem en och en här efter att ha förminskat alla.
jag fixar det sen

Wennerberg
2006-02-11, 20:26
Har en vädligt skojig bild på Arne, vet inte om han blir sur om jag lägger upp den :P

Jense
2006-02-11, 20:27
Har en vädligt skojig bild på Arne, vet inte om han blir sur om jag lägger upp den :P
hehe, fråga honom innan

Arne Persson
2006-02-11, 20:53
Vi kan i alla fall jämföra våra resultat (själv tävlar jag i Sydney om två veckor) rakt av i alla grenar utom enhandsmark där vi använder en stång som enligt utsago verkar vara lite svårare att lyfta än en Eleikostång.

För att slå detta krävs det tveklöst att jag sätter världsrekord i vbar.

Vi kunde ju ha använt Ivankostången som ju är som en normalstång 28 mmØ istället för som nu en Eleiko SL stång som är 29 mmØ och faktisk lite svårare att lyfta.

Arne Persson
2006-02-11, 20:55
Har precis kommit hem efter den obligatoriska storstädningen av hela gymet! Skall nu sätta mig ner och skriva resultaten.

Zakath
2006-02-11, 21:20
Jättegrattis till alla tävlande, speciellt Martin :bow:

Jense
2006-02-11, 21:33
Jättegrattis till alla tävlande, speciellt Martin :bow:


tack!

det va bra standard på bendingen idag, den gren jag personligen är mest nöjd med. de andra gick ungifär som förväntat, lite sämre i grippers och pinch

Zakath
2006-02-11, 21:41
tack!

det va bra standard på bendingen idag, den gren jag personligen är mest nöjd med. de andra gick ungifär som förväntat, lite sämre i grippers och pinch



Jag är ändå lite imponerad av din pinch, bättre än jag trodde!

Sonny
2006-02-11, 21:53
Grattis Mart|n och ni andra med för den delen!

Dumleman
2006-02-11, 21:55
Ojoj hydralpressen är verkligen rätta namnet :bow:.

Wennerberg
2006-02-11, 22:22
Hur går det arne weisse, jag har glömt hur det gick *popcorn*

Jense
2006-02-11, 22:27
Jag är ändå lite imponerad av din pinch, bättre än jag trodde!


reppade på 71 för ett tag sen, gjort en trea eller två på 76... tänkte jag skulle få iaf 78, allra hellst över 80, men wtf, tränat seriöst sen i aug ngt, på nästa tävling har jag det! :)


tack alla för snälla ord. martin verkligen dominerade

Wennerberg
2006-02-11, 22:33
reppade på 71 för ett tag sen, gjort en trea eller två på 76... tänkte jag skulle få iaf 78, allra hellst över 80, men wtf, tränat seriöst sen i aug ngt, på nästa tävling har jag det! :)


tack alla för snälla ord. martin verkligen dominerade

Ja han ägde phatsorz

Arne Persson
2006-02-11, 23:58
Hur går det arne weisse, jag har glömt hur det gick *popcorn*


Eftersom min hjärna är som sirap ikväll så tog det lite tid. :) Se separat post om resultaten!

Wennerberg
2006-02-12, 00:09
Eftersom min hjärna är som sirap ikväll så tog det lite tid. :) Se separat post om resultaten!

Gött, jag har en helt underbar bild på dig, frågan är om man får posta den?

Arne Persson
2006-02-12, 00:30
Gött, jag har en helt underbar bild på dig, frågan är om man får posta den?

Hade gärna velat se den först. He he! :)

Wennerberg
2006-02-12, 00:32
Hade gärna velat se den först. He he! :)

Har du msn så kan ajg skicka den är helt underbar för fan

Mago
2006-02-12, 00:41
Imponerande Matin!! :hbang:

Inte så pjåkigt för dig heller jense. :) Själv trycker jag snart RB100, då jävlar!

Wennerberg
2006-02-12, 00:45
mart|n, jens, fetterberg och johan o

Jense
2006-02-12, 00:53
mart|n, jens, fetterberg och johan o


vad gör jag egentligen?

Wennerberg
2006-02-12, 00:58
vad gör jag egentligen?

Du äger! :hbang:

trasan
2006-02-12, 00:59
Martin ser lite smågrov ut :naughty:

Arne Persson
2006-02-12, 00:59
Har du msn så kan ajg skicka den är helt underbar för fan


Ha ha! Puh! Okej då! sätt in skiten då! Misstänkte något sådant! Tur att man är gift annars hade det nog blivit celibat resten av livet! Ha ha! :)

Jense
2006-02-12, 01:02
Ha ha! Puh! Okej då! sätt in skiten då! Misstänkte något sådant! Tur att man är gift annars hade det nog blivit celibat resten av livet! Ha ha! :)


riktigt fighting face!

Wennerberg
2006-02-12, 01:04
Ha ha! Puh! Okej då! sätt in skiten då! Misstänkte något sådant! Tur att man är gift annars hade det nog blivit celibat resten av livet! Ha ha! :)

Hahaha! Grymt lyft också!

Svedberg
2006-02-12, 01:08
haha ja jävlar, lite dumt å garva men ja kan inte sluta "fnissa" åt den där bilden

Jense
2006-02-12, 01:16
bild1 klockan är halv elva - kvart i elva, jag vet inte om jag är dirket vaken på bilden.

Jense
2006-02-12, 01:23
pinch 76kg.

Jense
2006-02-12, 01:30
http://bearny.no-ip.org/jenseohdl110kg.3gp


kändes lätt i handen, trode inte jag skulle klara det faktiskt

YTS
2006-02-12, 02:57
Ni som postat bilder, är det okey, att jag lägger ut dem på min LGC-site:
http://web.telia.com/~u30032763/

Dock lägger jag inte ut close-upen på Arnes ansikte.

YNGVE

Bönne
2006-02-12, 04:28
Ni som postat bilder, är det okey, att jag lägger ut dem på min LGC-site:
http://web.telia.com/~u30032763/

Dock lägger jag inte ut close-upen på Arnes ansikte.

YNGVEHaha, lägg upp kommentarer som "madderfukking easy!" också bara, jag är delvis fotograf av en del bilder.


Hahaha! Grymt lyft också!
:laugh:

Fyfan vad skönt det är när kameran lyckas fånga ögonblick!

CoC
2006-02-12, 05:45
Haha, lägg upp kommentarer som "madderfukking easy!" också bara, jag är delvis fotograf av en del....


Det var David Horne själv som uttryckte sig på detta vis när han klarade en tung vikt i pinch. :D

YTS
2006-02-12, 05:53
Det var David Horne själv som uttryckte sig på detta vis när han klarade en tung vikt i pinch. :D

Var det pinchlyftet, där du skrev - David Horne pinchar 93 kg "fucking easy"
- i gult på fotografiet? Lite censur?

YNGVE

Mart|n
2006-02-12, 09:21
Tackar alla! Ni som var på tävlingen, det var riktigt kul att träffas! Hoppas vi ses igen!

Bönne
2006-02-12, 14:30
Ha ha! Puh! Okej då! sätt in skiten då! Misstänkte något sådant! Tur att man är gift annars hade det nog blivit celibat resten av livet! Ha ha! :)Undrar ju varför du är gift med en kvinna; här är du fångad på bild när du blänger på John O's rumpa:

http://bearny.no-ip.org/arnegillarmansrumpor.jpg

:laugh: (naturligtvis så var det inte riktigt så, utan han blängde på något annat :)).

Jorgen
2006-02-12, 14:50
Jense Vbar.

Jorgen
2006-02-12, 14:50
Arne Vbar.

Jorgen
2006-02-12, 14:51
Johan Vbar

Jorgen
2006-02-12, 14:52
Johan O missar Vbar. Han klarade samma vikt i nästa lyft fö.

Jorgen
2006-02-12, 14:52
Martin "hydralpressen" enhandsmarkar.

Jorgen
2006-02-12, 14:53
Arne enhandsmarkar.

Jorgen
2006-02-12, 14:54
Jense likaså.

Jorgen
2006-02-12, 14:54
Och Martin dominerar.

Jorgen
2006-02-12, 14:55
Arne kör lite bending.

Jorgen
2006-02-12, 14:55
Johan bender.

Jorgen
2006-02-12, 14:56
Jense vill inte vara sämre.

Jorgen
2006-02-12, 14:56
Martin bockar järn.

Jorgen
2006-02-12, 15:00
I publiken fanns bla Ronny Runesson. Flerfaldig svensk mästare i -80.
Arne var sekreteriat. :thumbup:

Jorgen
2006-02-12, 15:01
Hur blir man då så stark som Martin?

Man käkar kanelsnäckor såklart. :eating:

Zakath
2006-02-12, 15:04
Jävlar vilka enhandsmark! :hbang:

Är man tvungen att dra så högt? Själv grenslar jag stången när jag drar och lyfter ungefär lika högt som ett vanligt marklyft, är det tillåtet i LGC?

Jorgen
2006-02-12, 15:06
Jävlar vilka enhandsmark! :hbang:

Är man tvungen att dra så högt? Själv grenslar jag stången när jag drar och lyfter ungefär lika högt som ett vanligt marklyft, är det tillåtet i LGC?
Stången i känähöjd (luddig regel tycker jag) och utsträckta knän. Båda händerna över knähöjd.
Det fanns dom som grenslade stången också.

CoC
2006-02-12, 15:36
Och Martin dominerar.


Ser ut som om han försöker frivända stången! :eek:

Mago
2006-02-12, 16:32
Reagerade också på enhandsmarken. Stången är ju fan över midjan. :)

Sonny
2006-02-12, 16:39
Schyssta bilder! :)

Bönne
2006-02-12, 16:41
Reagerade också på enhandsmarken. Stången är ju fan över midjan. :)Något lyft där han faila tyckte jag det såg godkänt ut innan han tappade den till och med. Han tycker väl att det är lämpligt att köra lite shurgs samtidigt :)

Wennerberg utövar sina jedi-krafter.
http://bearny.no-ip.org/nulle-teh-jedi.JPG

Arne Persson
2006-02-12, 16:41
I publiken fanns bla Ronny Runesson. Flerfaldig svensk mästare i -80.
Arne var sekreteriat. :thumbup:


Ha ha! Jag lyckades med nöd och näppe tydligen sträcka ut dom tre X:en på ryggen. Nåväl, kan bara säga att det är nästan omöjligt att koncentrera sig på själva tävlandet när man samtidigt skall döma och skriva protokollen, klova mm. Problemen är att hitta folk som vill ofra en hel lördag till sådana aktiviteter. Dessutom skall man ju helst inte räkna fel e. dyl. annars lär ju man få höra det....... :)

Mart|n
2006-02-12, 17:11
Kanelsnäckor is the shisniz. Schyssta bilder :)

z_bumbi
2006-02-12, 18:25
Ser ut som om han försöker frivända stången! :eek:

Jag tänkte exakt på samma sätt.

Jense
2006-02-12, 18:27
Jag tänkte exakt på samma sätt.


hehe, ja men han ville va säker på att bli godkänd

HookersUnited
2006-02-12, 20:09
Martin bockar järn.
Storpajken!

Wennerberg
2006-02-12, 22:32
Något lyft där han faila tyckte jag det såg godkänt ut innan han tappade den till och med. Han tycker väl att det är lämpligt att köra lite shurgs samtidigt :)

Wennerberg utövar sina jedi-krafter.
http://bearny.no-ip.org/nulle-teh-jedi.JPG

Jag är en jedi-mastah grip disastah

YTS
2006-02-13, 03:21
Jorgen, har du några pinch bilder?
Jag la ut dina bilder på min LGC-site - om du inte vill ha dem där, så säg bara till. http://web.telia.com/~u30032763

YNGVE

Mart|n
2006-02-13, 06:36
Lite bilder som jag har fått.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/Martin_2hp_91kg.jpg
Tvåhandspinch 91kg

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/Martin_2hp_101kg.jpg
Tvåhandspinch 101kg

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/Martin_2hp_attempt_106kg.jpg
Antingen är det före eller efter lyftet, jag är i vilket fall som helst lite förbannad eftersom jag bommade det innan.

Mart|n
2006-02-13, 06:38
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/Martin_gripper_left.jpg
Vet inte vilken gripper det är bara.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/Martin_gripper_right.jpg
Samma här.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/Martin_hmmm.jpg
Vetefan vad jag gör... Kanske dansa vals?

Mart|n
2006-02-13, 15:01
Alla som tog bilder, skulle ni vilja maila dom till mig på martin.arildsson"@"gmail.com ? Utan situationstecken då... :D

Jorgen
2006-02-13, 16:20
Jorgen, har du några pinch bilder?
Jag la ut dina bilder på min LGC-site - om du inte vill ha dem där, så säg bara till. http://web.telia.com/~u30032763

YNGVE
Nej, jag har tyvärr inte det.

Det är lugnt låt du dom ligga kvar.

Jorgen
2006-02-13, 16:21
Alla som tog bilder, skulle ni vilja maila dom till mig på martin.arildsson"@"gmail.com ? Utan situationstecken då... :D
Maila mig pengar så skall jag maila bilder till dig. :D

CoC
2006-02-13, 17:37
Bilden där Martin trycker en gripper är ju helt underbar.

Mina barn undrade varför mannen har monsterögon. :D

Sonny
2006-02-13, 17:42
Mina barn undrade varför mannen har monsterögon. :DHydralmonstret som gömmer sig i mörka verkstäder

Mart|n
2006-02-13, 22:00
Bilden där Martin trycker en gripper är ju helt underbar.

Mina barn undrade varför mannen har monsterögon. :D


Haha, jag har den i 2560x1920 upplösning om du verkligen vill skrämma dina barn. :D

Jense
2006-02-13, 22:07
Haha, jag har den i 2560x1920 upplösning om du verkligen vill skrämma dina barn. :D


det verkligen lyser. man ser att du tänker "VAFAN arne, är du blind? den är stängd förfan :devil: "


:D

Arne Persson
2006-02-13, 22:09
Martin,du får sätta in bilderna jag tog på dina underutvecklade underarmar! :D Inget löjligt "Gooseneck'ande" här inte! :thumbup:

Jense
2006-02-13, 22:11
Martin,du får sätta in bilderna jag tog på dina underutvecklade underarmar! :D Inget löjligt "Gooseneck'ande" här inte! :thumbup:


vad är gooseneckande? :D

Arne Persson
2006-02-13, 22:13
vad är gooseneckande? :D


Överpronerad böjd handled.

Arne Persson
2006-02-13, 22:15
Martin,du får sätta in bilderna jag tog på dina underutvecklade underarmar! :D Inget löjligt "Gooseneck'ande" här inte! :thumbup:


Har inte sett dess make sedan man såg Røøsbø täfvla!

Mart|n
2006-02-13, 22:20
Martin,du får sätta in bilderna jag tog på dina underutvecklade underarmar! :D Inget löjligt "Gooseneck'ande" här inte! :thumbup:

Maila dom till mig då :)

Arne Persson
2006-02-13, 22:22
Maila dom till mig då :)

Dom finns i din mobil

Mart|n
2006-02-13, 22:28
Dom finns i din mobil

Jo jag vet, men du kanske har bättre upplösning på dom.



EDIT: Här kommer dom iaf.

Sonny
2006-02-13, 22:32
Här kommer dom iaf.Haha, dom där kan man juh slå ihjäl sälar med!

Mart|n
2006-02-13, 22:37
Haha, dom där kan man juh slå ihjäl sälar med!

Tack för tipset! Måste testa det när tillfälle ges :D

Arne Persson
2006-02-13, 22:38
Jo jag vet, men du kanske har bättre upplösning på dom.



EDIT: Här kommer dom iaf.


Det är bara för dig att sända dom vidare till GripBoard

Mart|n
2006-02-13, 22:52
Det är bara för dig att sända dom vidare till GripBoard

Hehe, det är fixat nu.

GreppEM i år ska tydligen hållas i Haltern (Tyskland)


Citat från Burki:

I talked to Hermann Korte (organizer of the Euro 2006) about the Europeans today.

The events will be:
1. gripper (parallel set, both hands)
2. 2hand pinch (Euro setup)
3. thumbless onehand deadlift (oly bar, both hands)
4. LGC vbar (both hands)
5. RT thumbless (both hands) (in all probability)


The Europeans will take place in August in Haltern.

Hermann Korte would like to know how many competitors of each nation will compete. So please let me know as early as possible!
He would like to use the grippers used in the last Euros. IMO the 3,8 rated gripper would be nice too.


Fast han råkade sätta vbar i fel ordning så det blir som sagt:

1. Grippers
2. Tvåhandspinch
3. V-bar
4. Enhandsmarklyft utan tumme
5. Rolling thunder utan tumme.

Arne Persson
2006-02-13, 23:08
Hehe, det är fixat nu.

GreppEM i år ska tydligen hållas i Haltern (Tyskland)


Citat från Burki:




Fast han råkade sätta vbar i fel ordning så det blir som sagt:

1. Grippers
2. Tvåhandspinch
3. V-bar
4. Enhandsmarklyft utan tumme
5. Rolling thunder utan tumme.


Försök få honom att köra med tummen, annars blir det helt meningslöst att jämföra prestationer. Gör även klart för honomn att vår stång var 29 mm Ø och inte 28 mm Ø. Detta kan också ha betydelse. Tycker att sista övningen är helt vansinnig eftersom RT-handtagen varierar oerhört.

Mart|n
2006-02-13, 23:14
Försök få honom att köra med tummen, annars blir det helt meningslöst att jämföra prestationer. Gör även klart för honomn att vår stång var 29 mm Ø och inte 28 mm Ø. Detta kan också ha betydelse. Tycker att sista övningen är helt vansinnig eftersom RT-handtagen varierar oerhört.

Håller med. Gillar inte Thickbar i tävlingarna då det favoriserar dom med större händer. No offence Arne :)

CoC
2006-02-14, 02:08
Håller med. Gillar inte Thickbar i tävlingarna då det favoriserar dom med större händer. No offence Arne :)


Vad som är värre är att de funderar på att köra egna regler i grippers och vbar. I den senare vill de ha ett markerat stopp vilket naturligtvis ökar risken för att skinnet säger tack och ajö till resten av handen.

Tycker ni ska sätta tryck på tyskarna och förklara att ni gärna lägger ut en massa pengar för att åka dit om de håller sig till standardreglerna.

Om inte tycker jag att ni ska bojkotta tävlingen och istället satsa på Sepetembertävlingen i USA.

Så djaefla förutsägbart att just tyskarna vill ändra på regler bara för ändradets skull. Dansa inte till deras pipa, de är trots allt på jumbonivå i grepp.

Zakath
2006-02-14, 02:35
Såg den där pinnen ni använde i 2handspinchen, såg mycket bra ut :thumbup:
Och Martin, brutala underarmar!!! Får jag låna dem? :D

Mart|n
2006-02-14, 06:32
Vad som är värre är att de funderar på att köra egna regler i grippers och vbar. I den senare vill de ha ett markerat stopp vilket naturligtvis ökar risken för att skinnet säger tack och ajö till resten av handen.

Tycker ni ska sätta tryck på tyskarna och förklara att ni gärna lägger ut en massa pengar för att åka dit om de håller sig till standardreglerna.

Om inte tycker jag att ni ska bojkotta tävlingen och istället satsa på Sepetembertävlingen i USA.

Så djaefla förutsägbart att just tyskarna vill ändra på regler bara för ändradets skull. Dansa inte till deras pipa, de är trots allt på jumbonivå i grepp.

Om jag nu skulle kvala till EM så är jag inte direkt intresserad med tanke på allt det jäkla ändrandet. Tycker det ska vara samma grenar och samma regler på alla "riktiga" tävlingar. Iaf under samma år.

Zakath: Jo det är ett mycket bättre system! Ska lägga upp två pinchfilmer här snart! Och tack så mycket :) Du kan få låna dom sålänge du inte klubbar sälar.

Mart|n
2006-02-14, 06:44
Såja, nu har jag laddat upp lyften i 2HP på bönnes site (tack som vanligt för servicen!)

http://bearny.no-ip.org/Martin_2hp_91kg.wmv 1MB

http://bearny.no-ip.org/Martin_2hp_101kg.wmv 2MB

Nitrometan
2006-02-14, 09:43
Tack för tipset! Måste testa det när tillfälle ges :D
Du kanske får ett nytt namn... Martin "sälklubbar'n" Arildsson.... :D

Bra jobbat att dominera så! :thumbup:

jimcg
2006-02-14, 10:22
Såja, nu har jag laddat upp lyften i 2HP på bönnes site (tack som vanligt för servicen!)

http://bearny.no-ip.org/Martin_2hp_91kg.wmv 1MB

http://bearny.no-ip.org/Martin_2hp_101kg.wmv 2MB

Fy fasen vad lätt det ser ut - och det är det ju inte!

Jag är övertygad om att det kommer att vara du som står som innehavare av världsrekordet i 2-handspinch snart, kanske redan efter EM?

//Jim

Arne Persson
2006-02-14, 11:35
Fy fasen vad lätt det ser ut - och det är det ju inte!

Jag är övertygad om att det kommer att vara du som står som innehavare av världsrekordet i 2-handspinch snart, kanske redan efter EM?

//Jim


Skulle nog inte en viss engelsman gilla.... :)

Mart|n
2006-02-14, 11:46
:D

Det blir enhandsmarklyft med tumme, men rolling thunder utan tumme på EM. Annars är det tydligen samma regler i dom övriga grenarna.

tuppen
2006-02-14, 16:53
haha måste bara tacka för passet i måndags på x-act.. Jobbar som målare och klarade knappt trycka ut latexfogen ut ur sprutan! grymt skönt på nåt sätt. står numera och pinchar dom nedtagna dörrarna på jobbet

tuppen
2006-02-14, 16:57
man får fixa kort på nån vänster nu med för det var grymt att kreppa sej

Wennerberg
2006-02-14, 17:00
man får fixa kort på nån vänster nu med för det var grymt att kreppa sej

Jag kommer köpa ett kvartalkort iaf. Har inte råd med mer nu eftersom kortet kostar vad man får som student i månaden.

tuppen
2006-02-14, 17:01
Gör du inget annat än att sitta vid kolo ditt smala helvete.. du svarade efter 3 minuter

Wennerberg
2006-02-14, 17:02
Gör du inget annat än att sitta vid kolo ditt smala helvete.. du svarade efter 3 minuter

Spenderar de flesta fria minuter om dagen här :)

hahavaffan
2006-02-14, 18:09
När ni kör enhandsmark, är det en kullagrad stång ni använder då, eller en som inte snurrar? Fattar ni hur jag menar? :) Kan jag lägga på vikter på vår vanliga eleiko stång på gymmet och lyfta den med en hand, och jämföra mina resultat med era, eller gör ni nåt speciellt? har ni tummen på andra sidan stången, eller på samma sida som handen?

Arne Persson
2006-02-14, 18:29
När ni kör enhandsmark, är det en kullagrad stång ni använder då, eller en som inte snurrar? Fattar ni hur jag menar? :) Kan jag lägga på vikter på vår vanliga eleiko stång på gymmet och lyfta den med en hand, och jämföra mina resultat med era, eller gör ni nåt speciellt? har ni tummen på andra sidan stången, eller på samma sida som handen?

Vi använder Eleikos styrkelyftstång som har en kraftig lättring i mitten.

Jorgen
2006-02-14, 18:29
När ni kör enhandsmark, är det en kullagrad stång ni använder då, eller en som inte snurrar? Fattar ni hur jag menar? :) Kan jag lägga på vikter på vår vanliga eleiko stång på gymmet och lyfta den med en hand, och jämföra mina resultat med era, eller gör ni nåt speciellt? har ni tummen på andra sidan stången, eller på samma sida som handen?
Dom använde sig av en vanlig Eleiko SL-stång.
Ett normalt grepp.

Edit: WTF? *grr27* För slö för Arne. *grr27*

Bönne
2006-02-14, 20:08
När ni kör enhandsmark, är det en kullagrad stång ni använder då, eller en som inte snurrar? Fattar ni hur jag menar? :) Kan jag lägga på vikter på vår vanliga eleiko stång på gymmet och lyfta den med en hand, och jämföra mina resultat med era, eller gör ni nåt speciellt? har ni tummen på andra sidan stången, eller på samma sida som handen?Det kan du, du ska greppa stången precis som du greppar den i ex. bicepscurl, fast med en hand, i mitten då och så inget tumlås :)

Wennerberg
2006-02-14, 21:34
När ni kör enhandsmark, är det en kullagrad stång ni använder då, eller en som inte snurrar? Fattar ni hur jag menar? :) Kan jag lägga på vikter på vår vanliga eleiko stång på gymmet och lyfta den med en hand, och jämföra mina resultat med era, eller gör ni nåt speciellt? har ni tummen på andra sidan stången, eller på samma sida som handen?

Inget tumlås. Du kan ju jämnföra dina resultat med mina, jag har aldrig kört grepp innan och var otränad vid tävlingen. Alltså n00bresultat

Jense
2006-02-14, 21:42
Inget tumlås. Du kan ju jämnföra dina resultat med mina, jag har aldrig kört grepp innan och var otränad vid tävlingen. Alltså n00bresultat


men du har dragit mark, jag har provat enhandsmark en gång innan tävlingen.



jag drar aldrig mark heller då min rygg inte vill det.

vänstern hade jag kunnat dra bra mycket mer med om jag inte skadat den i vbaren o va tvungen att tejpa runt hela handen.

Wennerberg
2006-02-14, 21:49
men du har dragit mark, jag har provat enhandsmark en gång innan tävlingen.



jag drar aldrig mark heller då min rygg inte vill det.

vänstern hade jag kunnat dra bra mycket mer med om jag inte skadat den i vbaren o va tvungen att tejpa runt hela handen.

Ja men det var greppet som failade, inte ryggen. Hade man kört grepp inna så hade man presterat bättre.

hahavaffan
2006-02-14, 21:51
Så jag måste ha tumme och fingrar på samma sida? Woah... det kan bli tricky. Men vi får se vad jag kan få upp. 80kg gick lätt med tumlås, fast då hade jag nyss kört mark och latsdrag. Grepp-shit är kul :)

Jense
2006-02-14, 21:52
Så jag måste ha tumme och fingrar på samma sida? Woah... det kan bli tricky. Men vi får se vad jag kan få upp. 80kg gick lätt med tumlås, fast då hade jag nyss kört mark och latsdrag. Grepp-shit är kul :)


nej inte på samma sida FÖRFAAARGHN

;D


vanligt jävla grepp

Wennerberg
2006-02-15, 07:29
nej inte på samma sida FÖRFAAARGHN

;D


vanligt jävla grepp

men inget tumlås :)

hahavaffan
2006-02-15, 09:33
Haha okej... var ska jag ha tummen då? Fram med kameran wennerberg och visa mig :)

Sonny
2006-02-15, 09:44
Haha okej... var ska jag ha tummen då? Fram med kameran wennerberg och visa mig :)Vid sidan av fingrarna? tumlås är väll när man lägger tummen över övriga fingrar?

hahavaffan
2006-02-15, 09:58
Vid sidan av fingrarna? tumlås är väll när man lägger tummen över övriga fingrar?http://www.painetworks.com/photos/fs/fs1760.JPG
Så ska man alltså inte hålla... utan man ska ha tummen "hitåt" på bilden?