handdator

Visa fullständig version : Slapp mönstringen!


Zakath
2005-12-12, 19:05
Japp, behövde bara göra intelligenstestet och prata med doktorn. Var noggran med att nämna alla kroppsdelar jag någon gång skadat mig i samt att knäproblem gick i släkten :D

Känns riktigt bra att ha sparat ett år av mitt liv :)
Ville bara säga det!

King Grub
2005-12-12, 19:06
Japp, behövde bara göra intelligenstestet

Självklart räckte det med intelligenstestet för att du skulle få frisedel! :thumbup:

puppas
2005-12-12, 19:06
Herregud... *screwy*

Zakath
2005-12-12, 19:07
Självklart räckte det med intelligenstestet för att du skulle få frisedel! :thumbup:



Haha var det fär en förolämpning? ;)

Trance
2005-12-12, 19:07
Japp, behövde bara göra intelligenstestet och prata med doktorn. Var noggran med att nämna alla kroppsdelar jag någon gång skadat mig i samt att knäproblem gick i släkten :D

Känns riktigt bra att ha sparat ett år av mitt liv :)
Ville bara säga det!

Mjäk. :)

King Grub
2005-12-12, 19:08
Haha var det fär en förolämpning? ;)

Det var du som skrev det. ;)

Gurk-Burk
2005-12-12, 19:08
Kul för dig ju!
Jag ser det mer negativt iofs, är jäkligt glad att jag kommer att få göra lumpen. Ett år som kommer att ge mig erfarenhet och kunskap.

Kwon
2005-12-12, 19:10
Plugga istället?

Zakath
2005-12-12, 19:10
Kul för dig ju!
Jag ser det mer negativt iofs, är jäkligt glad att jag kommer att få göra lumpen. Ett år som kommer att ge mig erfarenhet och kunskap.




Bara bra för andra att jag slapp, så kanske någon som vill får gå istället :)

Zakath
2005-12-12, 19:11
Plugga istället?



Absolut!

Karl_alfred
2005-12-12, 19:14
Grattis som fan! :hbang:

Ziso
2005-12-12, 19:14
Inte jobba?

mela
2005-12-12, 19:15
Jag vill göra lumpen, men kommer inte få det *cry*

egge
2005-12-12, 19:15
Bara bra för andra att jag slapp, så kanske någon som vill får gå istället :)

Jag vill men jag får inte. Jävla fascister. *grr27*

Jax
2005-12-12, 19:16
Jag vill göra lumpen, men kommer inte få det *cry*
Varför inte?

egge
2005-12-12, 19:20
Varför inte?

För att jag har astma.


Ofan...frågan var visst inte till mig. :)

Jman
2005-12-12, 19:23
Jag gick på propagandan man fick höra att det var så jävla viktigt att göra lumpen för att det såg bra ut i meriterna. Två år åt helvete, nedsatt hörsel och en bruten fotled gav det. Det var dessutom en näringsmässig katastrof och jag blev nog både svagare och mer sliten av lumpen.

Niclaaas
2005-12-12, 19:24
skönt för dig zakath :thumbup:

bry dig inte om vad stridspittarna skriver (komma skriva).

puppas
2005-12-12, 19:25
Fick detta häromdagen..

http://www.puppas.se/img/krig.jpg

mela
2005-12-12, 19:28
Varför inte?

är för svag psykiskt. tål inte stress.

puppas
2005-12-12, 19:30
Vem gör det när nästan 100 pers begär att få se en naken ;)

Dumleman
2005-12-12, 19:31
Omg smet du ifrån din plikt att försvara fosterlandet! :D Nog kan man slösa bort några månader av sitt liv på mindre givande saker än lumpen det är jag helt övertygad om.

Jax
2005-12-12, 19:32
är för svag psykiskt. tål inte stress.
Finns säkert någon tjänst för dig med.
Flottan kan ha det rätt glassigt. :D

Bananmannen: Grattis, skönt att du slapp om du nu inte ville.

Kwon
2005-12-12, 19:35
Vem gör det när nästan 100 pers begär att få se en naken ;)

101! :D

jakke
2005-12-12, 19:44
Fick detta häromdagen..

http://www.puppas.se/img/krig.jpg
Nice, fick ett jag med.. Fast jag blev: Systemingengör..(aldrig hört titeln förr)

fintelligens
2005-12-12, 19:50
Grattis, :thumbup: Ska inte heller göra, så vi är väl kompisar nu?

Kryss
2005-12-12, 19:57
Fick detta häromdagen..

Hehe, fick min krigsplaceringsorder häromdagen också ;)

För att jag har astma.


Ofan...frågan var visst inte till mig. :)

Du kan fortfarande göra lumpen med astma, beror kanske på hur svår du har men vi hade allt några astmatiker

hum
2005-12-12, 20:01
Hade gärna gjort lumpen, men vet att det hade blivit ett helvete pga sjukdomar och allmänt kass och klen kropp :(

viktor88
2005-12-12, 20:02
göra lumpen tycker jag är lite onödigt.
man kan ju alltid säga att man har tinituss, det kan dom inte bevisa att man inte har ;)

Bronkitkorv
2005-12-12, 20:05
Vad bra för dej, då kan du fortsätta din kamp mot alkoholen istället :thumbup:

Gurk-Burk
2005-12-12, 20:09
göra lumpen tycker jag är lite onödigt.
man kan ju alltid säga att man har tinituss, det kan dom inte bevisa att man inte har ;)

Räcker oftast med att säga till psykologen att man helt enkelt inte vill göra lumpen. FM är inte allt för sugna att lägga delar av den hårda budgeten på folk som inte vill göra värnplikt.

Tricklev
2005-12-12, 20:12
Skönt för dig, slapp också :thumbup:

egge
2005-12-12, 20:22
Du kan fortfarande göra lumpen med astma, beror kanske på hur svår du har men vi hade allt några astmatiker

Har man tagit medicin de senaste 3 åren var det no no sa dom till mig. Känner dock en kille med astma som "glömde" nämna det, tror desamma gäller för dom du menar. Har personligen aldrig haft några problem med astman men det skiter dom i. Som sagt, jävla fascister. *grr27*

Zakath
2005-12-12, 20:49
Vad bra för dej, då kan du fortsätta din kamp mot alkoholen istället :thumbup:



Ja, jag kämpar varje dag för att motstå :booty:

Fintan, ja! Nu är vi bästisar :D

sunkan
2005-12-12, 20:53
jag ville inte göra lumpen men nu har jag inget val :D Så herk, jompi å allt vad ni heter vi syns kanske till sommaren :thumbup:

Gabriel_
2005-12-12, 20:53
woho grattis!

jag slapp med, ångrar inte en sekund av att jag skippade det!

davedava
2005-12-12, 20:55
är för svag psykiskt. tål inte stress.
du behöver ju inte bli värsta kustjägaren heller, åså ska man ju absolut inte ta lumpen på stort allvar, man måste minnas att det är en enda stor teater ;)

mela
2005-12-12, 20:56
du behöver ju inte bli värsta kustjägaren heller, åså ska man ju absolut inte ta lumpen på stort allvar, man måste minnas att det är en enda stor teater ;)


ska försöka komma in på kustbevakningen istället :)

viktor88
2005-12-12, 20:56
det måste väll ta på träningen om man går med i lumpen, springa omkring i skogen och svälta kan väll inte va bra

Jesper
2005-12-12, 20:58
jag sket i lumpen efter en vecka. ångart inte en sekund. ett år åt helvete ju.
Det här året fyller jag med vettigare saker som att jobba deltid som diskare, slappa och ta ett par kalla.

Fartman
2005-12-12, 21:09
bra att du inte fick nu när du ändå inte ville, besparar alla som vill och kommer att göra lumpen en jävla massa gnäll.
Man var skapligt jävla less på att höra alla jävla fjollors gnäll över ditten och datten och sakna mamma och rädd för vapen och allmänt jävla fjanteri.
Lumpen ska vara frivillig, dom som ändå inte vill kommer ofta bara vara en belastning.

Kebab-Arne
2005-12-12, 21:18
Ska mönstra på måndag, hoppas jag kommer in! :hbang:

Min största nackdel är synen, har rejält dålig syn men glasögon fixar det så är ju inget problem på det viset. Optikern sa att jag såg ung 1/10 så bra utan glasögon som med. :D

Scratch89
2005-12-12, 21:19
Grattis, :thumbup: Ska inte heller göra, så vi är väl kompisar nu?
Du har väl inte fått mönstra än?

Gurk-Burk
2005-12-12, 21:21
Ska mönstra på måndag, hoppas jag kommer in! :hbang:

Min största nackdel är synen, har rejält dålig syn men glasögon fixar det så är ju inget problem på det viset. Optikern sa att jag såg ung 1/10 så bra utan glasögon som med. :D

Lycka till! Ett tips är att gå in på lumpen.nu och kolla på olika befattningar så vet du vad du ska önska och så har du lite bättre koll på vad som finns.
Har också kass syn, en hel del befattningar försvann pga det för min del men finns fortfarande många att välja bland.

fintelligens
2005-12-12, 22:39
Du har väl inte fått mönstra än?

ne men om 3 år :)

burre
2005-12-12, 22:48
bra att du inte fick nu när du ändå inte ville, besparar alla som vill och kommer att göra lumpen en jävla massa gnäll.
Man var skapligt jävla less på att höra alla jävla fjollors gnäll över ditten och datten och sakna mamma och rädd för vapen och allmänt jävla fjanteri.
Lumpen ska vara frivillig, dom som ändå inte vill kommer ofta bara vara en belastning.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Loka
2005-12-12, 23:13
Är väl enormt lätt att slippa lumpen nu om man inte vill. Är väl endast 7-9000 som får göra lumpen av en 50000 mönstrande.

burre
2005-12-12, 23:42
Är väl enormt lätt att slippa lumpen nu om man inte vill. Är väl endast 7-9000 som får göra lumpen av en 50000 mönstrande.
mm ungefär, en på elva ska göra lumpen nåsta år *spy*

Dissector
2005-12-12, 23:54
Fick detta häromdagen..

http://www.puppas.se/img/krig.jpg

JÄGARGUPPBEFÄL?? Fattar jag rätt nu så är det ju bara att gratulera och önska lycka till :P

Endumen
2005-12-12, 23:54
Lycka till! Ett tips är att gå in på lumpen.nu och kolla på olika befattningar så vet du vad du ska önska och så har du lite bättre koll på vad som finns.
Har också kass syn, en hel del befattningar försvann pga det för min del men finns fortfarande många att välja bland.


Jotack, jag fick inte bli Jägare på grund av min syn. Rätt surt faktiskt. Jag förstår inte riktigt de som inte vill göra lumpen. Visst, det är ett år man lägger ner på det. Men tänk det när du är gammal och grå och inte har några lumparhistorier att berätta för dina barn? Sen lär man sig ju en massa nyttigt och bra.

Själv rycker jag in i juli, längtar faktiskt lite. Ska försöka få en plats i utlandsstyrkan med. Men det blir senare.

Endumen
2005-12-12, 23:56
JÄGARGUPPBEFÄL?? Fattar jag rätt nu så är det ju bara att gratulera och önska lycka till :P

Han har ju redan gjort lumpen som jägare... Det där ar bara ett bevis på vad han blir i en krigssituation!

En jävligt grym tjänst.


Puppas: Var det roligt?

puppas
2005-12-12, 23:57
JÄGARGUPPBEFÄL?? Fattar jag rätt nu så är det ju bara att gratulera och önska lycka till :P

Nej du fattade nog inte rätt :)

Har redan gjort min värnplikt, men jag har nu blivit krigsplacerad, så skulle ryssen komma (nej inte han här på forumet) så kommer jag att ha den befattningen i händelse av krig.

Så ligger det till.


Edit : endumen har redan klargjort läget ;)

Jo det var skoj, och jobbigt.. alldeles för lång historia för att berätta nu. ;)

H.Emanuel
2005-12-13, 00:01
Jotack, jag fick inte bli Jägare på grund av min syn. Rätt surt faktiskt. Jag förstår inte riktigt de som inte vill göra lumpen. Visst, det är ett år man lägger ner på det. Men tänk det när du är gammal och grå och inte har några lumparhistorier att berätta för dina barn? Sen lär man sig ju en massa nyttigt och bra.

Själv rycker jag in i juli, längtar faktiskt lite. Ska försöka få en plats i utlandsstyrkan med. Men det blir senare.
Som om barn brydde sig om lumparhistorier?

puppas
2005-12-13, 00:02
Blir aldrig trött på historien om när farsan sköt en kille i knät , bland det bästa jag hört.. :laugh:

Fatcan
2005-12-13, 00:04
Chansen att bli antagen till lumpen lär väl öka om man säger att man vill göra utlandstjänst? Placeras man i någon speciell utbildning då eller sker den efter vanliga lumpen?

puppas
2005-12-13, 00:06
Efter.

Endumen
2005-12-13, 00:10
Som om barn brydde sig om lumparhistorier?


Saken är den att DU har minnen för livet, om dina barn uppskattar dessa eller inte vet jag inget om!

Kryss
2005-12-13, 00:29
Svårt att beskriva för folk som inte har gjort lumpen själva, men såfort man träffar någon som har gjort lumpen så har man alltid massvis att prata om.
Som när jag var med en vän till hand landställe i somras med hans föräldrar, många diskussioner med hans far runt maten om lumpen (säkert riktigt uppskattat av övriga :D )

dice
2005-12-13, 01:04
göra lumpen tycker jag är lite onödigt.
man kan ju alltid säga att man har tinituss, det kan dom inte bevisa att man inte har ;)

Inte för att jag tycker något om din åsikt om att det är onödigt, men de kan testa om du har tinnitus. Man gör hörseltestet som vanligt och de kör samma frekvenser flera gånger, det gäller alltså att höra fel (eller inte höra alls) på "rätt" frekvenser varje gång, annars är det något som är vajsing.


/Bevsold F7.

Jesper
2005-12-13, 02:06
alla lumparhistorier som man tvingas höra på har förstört många förfester=(

Griip
2005-12-13, 03:14
alla lumparhistorier som man tvingas höra på har förstört många förfester=(

Lika många som det gamla vanliga:

"Vad har du gjort i veckan då?"
- Jo fan, det hände en j-vligt rolig grej i tisdags. Skulle göra en räkmacka sent på kvällen men brödet var slut!
"Ha ha! Tänka sig!"

Edde_1
2005-12-13, 07:35
Stackare. Lumpen äger ffs.
Det var roligt hela tiden.
Man fick ju skjuta med olika vapen hela tiden, hur mycket som helst nästan. Jag saknar AK5:an ett av de bästa vapen jag skjutit med.
Utöver alla vapen så fick man köra en hel del roliga maskiner och bilar.
Jag skulle kunna göra om lumpen bara för skojs skull :)

hangatyr
2005-12-13, 07:57
ni som nyligen fått era krigsplaceringar: ver det första placeringen efter lumpen, eller är det nya lappar ni fått?

jag har inte fått ngn ny nämligen.

muddler
2005-12-13, 10:02
den som hoppar lumpen medvetet av andra skäl än medicinska ger jag inte mkt för..... vadå "missar ett år av mitt liv" då har man inte varit med om mkt.... ett år är ingenting, jag anser själv att lumpen var bland det bästa jag gjort, tyckte kanske inte det i början men nu såhär i efterhand så absolut, lärde mig mkt om mig själv tro det eller ej, trist att många myglar nuförtiden för att "slippa"

Tricklev
2005-12-13, 10:49
den som hoppar lumpen medvetet av andra skäl än medicinska ger jag inte mkt för..... vadå "missar ett år av mitt liv" då har man inte varit med om mkt.... ett år är ingenting, jag anser själv att lumpen var bland det bästa jag gjort, tyckte kanske inte det i början men nu såhär i efterhand så absolut, lärde mig mkt om mig själv tro det eller ej, trist att många myglar nuförtiden för att "slippa"

Äsh, har man andra saker man prioriterar är det väll inte konstigt :thumbup:

Snake
2005-12-13, 10:54
Äsh, har man andra saker man prioriterar är det väll inte konstigt :thumbup:

Det resonemanget köper jag, vi har alla olika mål här i livet. Men om man INTE gjort lumpen så ska man hålla käften och yttra sig hurvida det suger eller inte, eftersom man då inte har en aning om vad man pratar om! :thumbup:

(OBS! Inte riktat mot dig Trick, generellt alltså.)

Mental
2005-12-13, 10:55
Klart man inte skall stå ivägen för motiverade mäniskor idag när endast en tiondel får möjlighet att göra värnplikt. Grattis till att du slapp och tack för att du ställer din plats till förfogande till någon som gärna vill rycka in.

Själv skulle jag villja tillbaka ;)

King Grub
2005-12-13, 10:57
Vem vill vara ute i skogen och ha sig om man slipper?

Bäst att dom som är intresserade av det får göra värnplikten; det tjänar både individerna och det militära på.

Om jag inte hade sluppit pga allergier skulle jag gjort allt i min makt för att komma undan i alla fall.

http://www.smiliegenerator.de/s28/smilies-41250.png

Snake
2005-12-13, 11:03
Vem vill vara ute i skogen och ha sig om man slipper?

Bäst att dom som är intresserade av det får göra värnplikten; det tjänar både individerna och det militära på.

Om jag inte hade sluppit pga allergier skulle jag gjort allt i min makt för att komma undan i alla fall.

http://www.smiliegenerator.de/s28/smilies-41250.png

Det är många som sagt så "fy fan, jag vill inte göra den här skiten", men när dom väl ligger inne så är det inte så tokigt och efter muck så ångrar dom sig inte ett dyft.

Sen att vissa har moraliska orsaker att inte göra lumpen samt andra saker man vill göra, so be it - dom förstår inte bättre ;)

Baan
2005-12-13, 11:06
om man inte fått nytt beslut ang krigsplacering gäller den gamla? muckade 04

Baan
2005-12-13, 11:10
man får uppleva vacrka solnedgångar i lumpen

:D

Mental
2005-12-13, 11:16
om man inte fått nytt beslut ang krigsplacering gäller den gamla? muckade 04

Ja, om du inte var en av oss andra som fick order om att förstöra krigsplaceringen, kan vara så att du muckade på "rätt" sida om skarven.

Baan
2005-12-13, 13:54
Ja, om du inte var en av oss andra som fick order om att förstöra krigsplaceringen, kan vara så att du muckade på "rätt" sida om skarven.

nej jag ljög upptäckte jag.. fick ett papper hem idag (ja jag hade inte kollat brevlådan på två veckor hehe) som ser ganska identiskt ut som dom andras, fast SKYTTESOLDAT i mitt fall. CANNON FODDER FTW!!!11 here i I come

Mental
2005-12-13, 14:06
nej jag ljög upptäckte jag.. fick ett papper hem idag (ja jag hade inte kollat brevlådan på två veckor hehe) som ser ganska identiskt ut som dom andras, fast SKYTTESOLDAT i mitt fall. CANNON FODDER FTW!!!11 here i I come

Bra där, håll mig vid liv.

(IT Drift och Säkerhet, HKV)

Jag lär sitta i ett bergrum och vänta på att kriget ska ta slut, om det händer något.

Trekker
2005-12-13, 18:20
Ett år kan verka jättelångt för en 18-åring, men det är ingen tid alls. Man kommer ha tid att plugga efter lumpen, dessutom brukar det göra rätt gott att ta ett studieuppehåll. Jag har aldrig träffat någon som sagt, "Fy fan vad glad jag är att jag inte gjort något annat än pluggat i 15 år"

Lallle
2005-12-13, 18:58
Är väldigt klyven till om jag ska göra lumpen eller inte.

Hnke
2005-12-13, 19:15
Lumpen är en rolig o trevlig upplevelse som du bara kan göra en gång i ditt liv!

Jax
2005-12-13, 19:51
Ett år kan verka jättelångt för en 18-åring, men det är ingen tid alls. Man kommer ha tid att plugga efter lumpen, dessutom brukar det göra rätt gott att ta ett studieuppehåll. Jag har aldrig träffat någon som sagt, "Fy fan vad glad jag är att jag inte gjort något annat än pluggat i 15 år"
Håller med. Rekommenderar verkligen att man tar åtminstonde ett år ledigt från studerna innan man ger sig på högskola/universitet. Vill man inte göra lumpen så finns det massor med andra saker man kan göra.

martin86
2005-12-13, 20:02
Grattis! :thumbup: Jag slapp också som tur var.