handdator

Visa fullständig version : Dagens Filmtips!


Kwon
2005-12-12, 16:28
Hercules against the Moon Men (1964)

http://www.oldies.com/images/boxart/large/4/089218419491.jpg

nemd
2005-12-12, 16:30
Haha.. :D

hangatyr
2005-12-12, 16:31
ska vara riktigt bra, har jag hört!

Kwon
2005-12-12, 16:32
Krossar ju det mesta av dagens Hollywood-rubbish!

Bättre specialeffekter, ljudeffekter, musik (mkt spännande med oboes och flöjta) för att inte snacka om Alan Steels fysik i filmen! :thumbup:

Ja, o dialogen sen då...

"That man is SUPERHUMAN!!!OMGZSTEVE!"

hangatyr
2005-12-12, 16:35
mycket garvisar eller är det mest allvarligt?

Kwon
2005-12-12, 16:37
Gillar man Sword and Sandal filmer (vilket jag gör) så kan man nog uppskatta den.

Då tänker man inte så mycket på effekterna etc.

Tänkte att detta kan vara en variation för de flesta filmconnoisseurerna på detta forum, som vill se något nytt (gammalt från 64).

hangatyr
2005-12-12, 16:38
Gillar man Sword and Sandal filmer (vilket jag gör) så kan man nog uppskatta den.

Då tänker man inte så mycket på effekterna etc.

är det som sword and sorcery fast utan trollkarlar?

Kwon
2005-12-12, 16:41
är det som sword and sorcery fast utan trollkarlar?

Glöm CGI! :)

Rök och kulisser används + dräkter! Inga trollkarlar, däremot Bepansrade skurkar i metallliknande dräkt (silverfärgad papier maché?) och bestar.

Alan Steel dwarfar alla sina medspelare åsse.

hangatyr
2005-12-12, 16:43
Glöm CGI! :)

Rök och kulisser används + dräkter! Inga trollkarlar, däremot Bepansrade skurkar i metallliknande dräkt (silverfärgad papier maché?) och bestar.

Alan Steel dwarfar alla sina medspelare åsse.

ringbrynja i stickat tyg målat med metallfärg?

Kwon
2005-12-12, 16:45
ringbrynja i stickat tyg målat med metallfärg?

Jag vill ej spoliera handlingen men det är så att en by tvingas offra folk till ett berg där de bor för att undvika att vredga bergsguden?

Det visar sig dock vara någonting ännu mer skrämmande (läs rymdmänniskor/aliens).

Endast Hercules kan stoppa detta.

hangatyr
2005-12-12, 16:46
Jag vill ej spoliera handlingen men det är så att en by tvingas offra folk till ett berg där de bor för att undvika att vredga bergsguden?

Det visar sig dock vara någonting ännu mer skrämmande (läs rymdmänniskor/aliens).

Endast Hercules kan stoppa detta.

åh, göta petter! det låter för magstarkt för lilla mig.

Kwon
2005-12-12, 16:48
åh, göta petter! det låter för magstarkt för lilla mig.

The Moon Men är alltså... Rymlingar! :D

Klart roande om man gillar genren!

Dumleman
2005-12-12, 16:48
Imorgon visar föresten svt2 en bra film, "Ole dole doff", 14.05. Det har fått ++++ av aftonbladets filmexpert så då måste den vara bra! :)

Kwon
2005-12-12, 16:49
Imorgon visar föresten svt2 en bra film, "Ole dole doff", 14.05. Det har fått ++++ av aftonbladets filmexpert så då måste den vara bra! :)

Lägg in den på "Dagens Filmtips" imorgon då! :)

Så ingen missar!

Diana
2005-12-12, 16:49
hahaha :D
wtf inte ens en trailer hade du att bjuda på :MrT:

Kwon
2005-12-12, 16:51
Trailer var svårt att hitta, bjussar däremot på ett annat omslag.

Så får ni se metallskurken!

http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/images/646herc.jpg

LÄS! VIKTIGT!

Hercules (Alan Steel, actually Sergio Ciani) returns to Samar, a country held in the thrall of strange creatures living in the Mountain of Death, who for generations have demanded the city's youth as human sacrifices every third full moon. The main creature, Ridolpus (sp.?) wears an odd silver helmet and commands a small army of monsters made of stone. The beautiful Queen of Samar, Samara (Jany Clair, of Road to Fort Alamo and Planets Against Us) has sold out to the aliens, and agrees to let them sacrifice her own sister Billis (Actress' name?) in order to revive their sleeping Queen Selena, and through her power conquer the Earth. One catch: Samara must first kill Hercules, who with Billis' sweetheart Prince Darax (sp.?) wants to overthrow Samara's cruel administration. But the wanton Samara is more interested in the musclebound warrior as her slave lover.

As rushed and sloppy as a muscleman movie can get, Hercules Against the Moon Men came at the end of the era for sword and sandal movies, just before spaghetti westerns took over.

Gone are the large casts and interesting production designs. The cave interiors and royal halls seen here are the same overused sets from dozens of other movies, and the sparse props might as well have rental tags on them. Stone walls flex like cheap stage flats when Hercules pushes against them. He bends the bars of a steel 'barrier' that shakes as if he has to hold on tight to keep it from falling down.

When marching through the desert, Herc goes out of his way to rip apart two trees, when he could just walk around them. <-- Roid Rage?

puppas
2005-12-12, 16:54
Kan ju låna denna tråd och varna er alla för DENNA FILM. (http://www.imdb.com/title/tt0365847/)

Slöseri med 2h. :furious:

Kwon
2005-12-12, 16:54
Kan ju låna denna tråd och varna er alla för DENNA FILM. (http://www.imdb.com/title/tt0365847/)

Slöseri med 2h. :furious:

Jackie Chans sämsta eller?

puppas
2005-12-12, 16:58
Haha det vet jag inte..Såg den alldeles nyss (11min sen) och den var inte så bra. Hoppade hit och dit och helt plötsligt så var dom i andra länder, men den sämsta vet jag inte, han har gjort många som är totalt värdelösa ;)

Däremot så kan jag varmt rekommendera Operation Condor (http://www.imdb.com/title/tt0099558/)

Dumleman
2005-12-12, 16:59
Jackie Chans sämsta eller?
Nja han har gjort mycket dåligt även om jag inte har sett just den där så har för mig att "fearless hyena" är något extra :D.

Kwon
2005-12-12, 16:59
Haha det vet jag inte..Såg den alldeles nyss (11min sen) och den var inte så bra. Hoppade hit och dit och helt plötsligt så var dom i andra länder, men den sämsta vet jag inte, han har gjort många som är totalt värdelösa ;)

Däremot så kan jag varmt rekommendera Operation Condor (http://www.imdb.com/title/tt0099558/)

Det jag är mest intresserad över, hur var Chans slutfight mot sista skurken i filmen San Wa?

Var det Ok-Soo som var slutskurken?

puppas
2005-12-12, 17:01
Ska jag avslöja slutet alltså ?

Kwon
2005-12-12, 17:04
Ska jag avslöja slutet alltså ?

Har du sett fler Jackie Chan filmer tidigare eller var denna din första? :D

Sett andra HK-rullar tidigare?

Det roligaste (IMHO) me HK-rullar o Jackie Chans tidigare rullar är ju slutfighten.

Det är som roligast när de har valt en slutskurk som är riktigt duktig och har en mycket olik stil jämfört med Jackie.

Då brukar det bli en jäkligt bra slutfight imho, titta på tex Snake in Eagle's Shadow, DragonLord, Young Master, Drunken Master etc...

Till och med filmen Miracles hade en bra slutskurk då Jackie fick slåss mot en fighter som hade MT stil om jag minns rätt.

hangatyr
2005-12-12, 17:06
Har du sett fler Jackie Chan filmer tidigare eller var denna din första? :D

Sett andra HK-rullar tidigare?

Det roligaste (IMHO) me HK-rullar o Jackie Chans tidigare rullar är ju slutfighten.

Det är som roligast när de har valt en slutskurk som är riktigt duktig och har en mycket olik stil jämfört med Jackie.

Då brukar det bli en jäkligt bra slutfight imho, titta på tex Snake in Eagle's Shadow, DragonLord, Young Master, Drunken Master etc...

Till och med filmen Miracles hade en bra slutskurk då Jackie fick slåss mot en fighter som hade MT stil om jag minns rätt.

trodde att slutfight hade en annan, lite mer barnförbjuden, innebörd!? :D

Pudzianovski
2005-12-12, 17:06
Ska jag avslöja slutet alltså ?

Hur går det med dina filmer ? ?

Puppas = Arnolds efterträdare ?

puppas
2005-12-12, 17:08
Holy sheit, lugn lugn...Har sett ett par men är inte så insatt :)

Hon var inte skurken.

Och slutfighten var med mina mått mätt mesig. Fick inget grepp liksom, se den så fattar du, dom hängde i tyngdlöshet och slogs, sen gick allt åt helvete, Jackie klarade sig och spelar golf i slutescenen på sin båt. *screwy*


Mina filmer ? Vad menar du Pudde ?

Kwon
2005-12-12, 17:09
Och slutfighten var med mina mått mätt mesig. Fick inget grepp liksom, se den så fattar du, dom hängde i tyngdlöshet och slogs, sen gick allt åt helvete, Jackie klarade sig och spelar golf i slutescenen på sin båt. *screwy*


Ok! Låter inte så hett mao! Tack Puppis! :thumbup:

Vad hette skurken? Tänkte kolla vicken skådis.

Pudzianovski
2005-12-12, 17:09
Holy sheit, lugn lugn...Har sett ett par men är inte så insatt :)

Hon var inte skurken.

Och slutfighten var med mina mått mätt mesig. Fick inget grepp liksom, se den så fattar du, dom hängde i tyngdlöshet och slogs, sen gick allt åt helvete, Jackie klarade sig och spelar golf i slutescenen på sin båt. *screwy*


Mina filmer ? Vad menar du Pudde ?

Väntar med spänning på uppföljaren till "Puppas cyklar 1".

puppas
2005-12-12, 17:10
haha, minns inte, men "skurken" vare ju Williams arbetsgivare, ville komma åt hemligheten så han skulle få evigt liv.

puppas
2005-12-12, 17:11
Väntar med spänning på uppföljaren till "Puppas cyklar 1".


Det kommer, har haft en deppressions period nu i snart en vecka, inte gymmat eller ätit något, bara sovit typ..Och ljudeffekterna har jag inte riktigt hittat än, men jag ska såklart rycka tag i mig själv nu när jag ser att det finns en efterfrågan på sjukt låg nivå på filmer :love:

Kwon
2005-12-12, 17:12
haha, minns inte, men "skurken" vare ju Williams arbetsgivare, ville komma åt hemligheten så han skulle få evigt liv.

När jag menar slutskurk så menar jag inte hjärnan bakom det hela, skurken med planen utan slutskurken kan vara en hantlangare, däremot är det han som Jackie brukar ha den feta final fighten mot på slutet.

Det där e Slutskurken! Jag tänkte också fråga vilken stil han hade och om han var duktig , fast det kan ju vara svårt att svara på då de slogs i zero gravity! :laugh:

puppas
2005-12-12, 17:15
fast det kan ju vara svårt att svara på då de slogs i zero gravity! :laugh:


:thumbup:

Diana
2005-12-12, 17:18
jahapp då behövs bara den här herk rullen, afans senaste(minns inte va den hette.. *popcorn* ) och kunga familjens korvstoppar-film(cilia hook me up :D ) sen kan man kalla det en fröjdefull jul :thumbup:

Kwon
2005-12-12, 17:19
jahapp då behövs bara den här herk rullen, afans senaste(minns inte va den hette.. *popcorn* ) och kunga familjens korvstoppar-film(cilia hook me up :D ) sen kan man kalla det en fröjdefull jul :thumbup:

Afans senaste = Bloodrayne.

Ska skicka Hercules + Moon men o Bloodrayne te dig i DVD format.

Du har DVD player va?

puppas
2005-12-12, 17:26
Ni som verkar gilla filmer, precis som mig..Kanske är sugen på något av mina till salu objekt ?

http://www.puppas.se/forsale.htm

Diana
2005-12-12, 17:27
Afans senaste = Bloodrayne.

Ska skicka Hercules + Moon men o Bloodrayne te dig i DVD format.

Du har DVD player va?
ajuuuuste!!! :D perfekt
det minsta du kan göra, de där nya fåret var fan inte billigt asså :MrT: