handdator

Visa fullständig version : Köpa Handledslindor.


Larsson
2005-12-12, 09:42
Jag känner en viss smärta i ena handleden efter en kraftig stukning som jag hade för ett tag sen. Därför har jag tänkt att köpa mig ett par handledslindor för att stödja upp handleden.

Är det någon skillnad märken imellan, eller funkar det bra att gå in på närmsta sportaffär och köpa första bästa?

Tomas W
2005-12-12, 21:02
Du kan annars också köpa en gasbinda på apoteket och linda den, tycker jag fungerar alldeles utmärkt.

Ulf A Big
2005-12-12, 21:04
Hästbindor som du kan köpa i hästbutiken är de bästa till ett förmånligt pris...

rQx
2005-12-12, 21:04
Jag köpte mina på intersport för 200 kr. De duger bra, en nackdel är bara att de spänns förutom med lindorna med en plastgrej som kan göra ont eller vara ivägen ibland om man inte sätter på dom rätt. McArthur heter dom ;)

Ulf A Big
2005-12-12, 21:07
Du får bättre bindor på hästaffären för 59:-

Catstyle
2005-12-12, 21:09
Jag har ett par THP, nu är de iofs runt 30-40 år gamla men de funkar fint ändå.
Hårda men bra.

nordland
2005-12-12, 21:10
Kolla hos Extreme Power (http://www.extremepower.se) . Då får du riktiga lindor, och inte leksakerna som är uttöjda och trasiga efter ett träningspass och som finns i varenda sportaffär..

Popeye
2005-12-12, 22:08
F'låt att jag lånar tråden lite...
Jag kommer nog också att behöva linda handlederna framöver. :(
Extreme Power såg ut att ha bra grejer och man blev ju inte helt ruinerad på kuppen.
Tänkte se om det fanns någon speciell linda för handleden ni kunde rekomendera?
Jag har tränat av och till under ett antal år men längre avbrott har gjort att mina resultat inte är vad de borde vara.
Jag väger ca. 100kg och bänkar en 8'a på 120kg. (Har aldrig maxat)
Tränar 3-4ggr/vecka, tävlar ej (och kommer nog aldrig att börja tävla heller) men vill lyfta så tungt jag kan ändå. Har problem med klena handleder och behöver stöd.