handdator

Visa fullständig version : Morgonintervall ej fettförbr.


spinkoo
2002-08-04, 18:30
Greetings again...

TÄnk er scerariot:

Man vaknar och ett intervall pass står på "schemat". Man går upp och sen kutar man som fan, kommer hem duchar och dagen väntar vid dörren. Mycket skönt, provade idag och trivs med det. Blir inga problem med 100-meters tiderna.

Frågan lyder: Vad käkar jag innan/efteråt?

Efteråt idag drog jag vassle och massa snabba kolhydrater. Innan bara vassle. Är detta "korrect"..:D Man kan ju köra rockys variant, 3 ägg och sen ut på stubinen. Om jag handlar soja kan det slinka ner innan och efter oxo, bra för musklerna. Jag springar INTE för att bränna nåt fett, explosivitet och sånt.!

Frågan lyder: Vad käkar jag innan/efteråt?

:D :rolleyes:

Tänkte nämligen styrkträna med juh, så lite muskler vill man ju spara...:smokin:

Är för övrigt uppe i 4000 kcal om dan nu. Får se om jag går upp lite i vikt nån :insane: gång...

MVH/Spinkoo

Åse Columbus
2002-08-04, 18:34
Om du nu ska lägga på muskler............varför nåt överhuvudtaget på morgonen?

Åse:smokin:

eller missförstod jag dig?

spinkoo
2002-08-04, 20:50
Varför på morgonen: För att det är så jäkla skönt att ha intervall-träningen gjord, plus att man vaknar så gutt och har energi resten av dagen.

Muskler ska jag träna mig till MEN jag satsar inte på kylskåps träning enbart utan kondis/fart/ eller vad man kallar det 'är lika viktigt. Vill alltså träna kondition och frågan var väl hur jag gör det för att få så lite sid-effekter på muskelbygget som möjligt med hjälp av mat innan-efter morgonpasset kondition...

Yeah!

spinkoo
2002-08-04, 20:54
Tilläggsfråga: Det är väl i princip bara att löpning stjäler byggar kalorier som gör att det inte är ultimat att blanda de olika träningsformerna:confused: :rolleyes: För isåfall äter jag gjärna det som behövs för att gå upp i vikt, helt enkelt så ränkar jag och höjer hela tiden om jag inte går upp i vikt...för det ska jag...

Lave
2002-08-04, 22:41
Svep en vassledrink när Du vaknar, ut o gå en timme. Sabbar inte muskeluppbyggnaden så mycket som löpning. Vill Du hålla kondisen uppe så kan du ju köra nån intervall nån gång i veckan, men gör det en dag Du inte kör styrka. Eller ha sex. Det är roligare o håller hjärtat igång :D