handdator

Visa fullständig version : Gå på krogen ensam?


Slartibartfast
2005-12-10, 19:38
Kan man gå på krogen ensam?

Jag skulle inte göra det.

Åsikter?

Snake
2005-12-10, 19:40
Kan man gå på krogen ensam?

Jag skulle inte göra det.

åsikter?

Klart man kan, men vad menar du med ensam? Ensam = att inte känna en kotte på hela utestället? Jag har f.n. sänkt ett par öl och tänkte gå ut, många polare bangar men jag vet att jag träffar folk ute som jag känner.

HenrY
2005-12-10, 19:40
Beror på hur full man är!:D
Skulle aldrig gå dit själv nykter, men skulle man va lite packad så ere ju mycket möjligt att man skulle dra dit! Då är man endå så social med alla...

Olsson
2005-12-10, 19:40
Skulle jag aldrig få för mig

Baan
2005-12-10, 19:44
aldrig gjort det själv och känner nog ingen som gör det heller.. tja förutom farsan, men på 1800-talet funkade det väl bättre gå ut själv!

Jense
2005-12-10, 19:49
jag går på krogen när jag vet att där finns folk jag känner där :D

så nä, jag går inte dit ensam och sitter där ensam.. det är fan sorgligt. lika bra att va hemma och supa ner sig då

Baan
2005-12-10, 19:50
jag går på krogen när jag vet att där finns folk jag känner där :D

så nä, jag går inte dit ensam och sitter där ensam.. det är fan sorgligt. lika bra att va hemma och supa ner sig då

det är väl bättre supa ensam på krogen än hemma? krogen har ändå inte öppet 24/7, men det har hemmet :)

Hobbes
2005-12-10, 19:57
Klart man kan!!

Har gjort det en massa gånger, om man inte känner någon så lär man känna någon!

Gjorde det hur ofta som helst under min tid i Kanada, deras mentalitet är ju lite mer öppen än svenskars så att lära känna någon var ju aldrig något problem! Det är riktigt skoj samtidigt så lär man känna människor...har inte förstått mig på attityden i tråden att krogen är synonymt med supa *screwy* - vad hände med att gå ut och ta en öl?

zanzi
2005-12-10, 19:58
Ställer en till fråga när vi ändå håller på:
Gå på bio ensam då? Är det något ni kan tänka er göra?

Baha
2005-12-10, 20:00
bio ensam, krogen ensam allt går bra tycker jag.

Bio går jag hellre ensam än med någon nästan tom.

Tricklev
2005-12-10, 20:04
Går aldrig på bio ensam, är jag ensam gör jag heldre annat.


Krogen, nejtack.

mini
2005-12-10, 20:08
Går gärna på bio ensam.
Har bara gått på krogen ensam på en lite mindre ort där jag var bekant med samtliga bartenders och nästan alltid stötte på fler jag kände. Så ja, jag kan gå ut på krogen utan att ha bestämt sällskap med någon. Skulle däremot känna mig obekväm i att sitta och dricka öl efter öl i ett hörn allena. Nu händer det kanske inte så ofta att tjejer behöver sitta ensamma speciellt länge på krogen.

Hobbes
2005-12-10, 20:18
Ställer en till fråga när vi ändå håller på:
Gå på bio ensam då? Är det något ni kan tänka er göra?

Japp, alltid roligare om man är fler, snacka om filmen efteråt och så...men om man är ensam och alla andra har planer så varför inte.

Gjorde det ibland innan jag hamnade på Universitetet, skön avslappning efter jobbet!

Kwon
2005-12-10, 20:31
Ställer en till fråga när vi ändå håller på:
Gå på bio ensam då? Är det något ni kan tänka er göra?

Japp! Det har jag gjort!

hum
2005-12-10, 20:34
Skulle nog kunna tänka mig att gå på krogen själv.. det brukar dom ju göra i filmer :)

Gå på bio själv kan nog också vara skönt, utan flickvän som ska viska och klänga när man försöker njuta av filmen :D

ArnoldOnLehmä
2005-12-10, 21:22
Var själv på krogen i torsdags för att se Hanoi Rocks. Trodde att det skulle vara proppat med andra finnar där men inte då. Kände inte en jävel så jag kan lova att jag drack många bärs enbart för att inte dö av uttråkning.

Krokodil
2005-12-10, 22:17
Gå på krogen ensam är helt OK.. att gå hem från krogen ensam är värre. :D

aliquis
2005-12-10, 22:19
ja, det kan man, med det är skittråkigt då jag inte snackar med folk, men vad skall man göra om man inte har någon att gå med? sitta hemma?

Cilia
2005-12-10, 22:20
Går gärna på bio ensam.
Har bara gått på krogen ensam på en lite mindre ort där jag var bekant med samtliga bartenders och nästan alltid stötte på fler jag kände. Så ja, jag kan gå ut på krogen utan att ha bestämt sällskap med någon. Skulle däremot känna mig obekväm i att sitta och dricka öl efter öl i ett hörn allena. Nu händer det kanske inte så ofta att tjejer behöver sitta ensamma speciellt länge på krogen.
typ så med
samt att jag går på teater själv.

Kwon
2005-12-10, 22:22
ja, det kan man, med det är skittråkigt då jag inte snackar med folk, men vad skall man göra om man inte har någon att gå med? sitta hemma?

Gå på krogen, drick lite shots/drinkar/bira/your choice, nog fasiken snackar du med hela etablissemanget sen! :thumbup:

Om du är välkommen dagen därpå är en annan fråga! :D

Big_Vik
2005-12-10, 22:29
Eftersom jag fyllde 18 igår har jag bara en erfarenhet att komma med :D men det brukar ju vara ett gäng som drar dit tillsammans, för att sedan splittras upp ganska fort i takt med att promillehalten ökar. Man tappar bort varandra hela tiden, så tekniskt sett är man väl ensam ganska mycket. Nu brukar jag typ aldrig ragga medvetet och så :angel: men sånt måste ju vara skitsvårt om man har en massa polare i släptåg? :D

mini_Arnold
2005-12-10, 22:41
Jag går inte till krogen överhuvudtaget men kan man gå med polare kan man gå själv också utan problem.
Beror mycket på vem man är som person

carlsm
2005-12-10, 22:42
Skulle aldrig gå på krogen ensam, dvs. uteställen, skulle vara alldeles för tråkigt. Men att gå själv på pubben efter jobbet eller bara i stan i Dublin gjorde jag mycket, helt annorlunda där. Som att under en dag på stan ta en espresso.

Pingu
2005-12-10, 22:56
Är sällan ute men då jag är det så går jag absolut inte själv.

Dipshit
2005-12-11, 02:13
aldrig hänt.. har svårt att se det hända också..

sen är ju förfesterna alltid bäst ändå..

Solros
2005-12-11, 04:00
Inte i sverige.

dude
2005-12-11, 06:00
skulle inte gora det hemma i sveringe men ar man utomlands har jag bade gatt pa bio och krogen ensam. Man traffar ju massor av folk nar man gar ut och festar, dock inte pa bion.

Var i sydney drog pa bio varje dag de forsta 10 dagarna. bara ga dit pa morgoenen och stanna inne i salongen och glo pa alla filmerna. Jag hade inget annat for mig.

polaren
2005-12-11, 06:24
Är bio billigt i Sydney? :D

Jag går inte så mycket på krogen, men bio har jag varit på många gånger själv! Ser ingen poäng med att gå med sällskap förutom att det kan vara kul att prata om filmen efteråt.

zanzi
2005-12-11, 06:39
Jag dricker inte så att gå ut på krogen ensam är uteslutet för min del. Bio går jag på ensam men det trodde jag det var tabu på (är det i alla fall bland folk jag känner). Sen när jag är utomlands är det en helt annan sak då det kan hända att jag under några dagars tid, ensam ger mig ut för att utforska landet/kulturen och umgås med folk jag inte känner (helst med några ur lokalbefolkningen).

Lodiz2
2005-12-11, 09:23
jag skulle då aldrig gå ut själv .. har alltid kompisar med mig och förfestar med

sissa
2005-12-11, 10:22
Kan man gå på krogen ensam?

Jag skulle inte göra det.

Åsikter?

Jag har gått ut själv några gånger.
Förövrigt har jag inga kompisar.

Snackar dock gärna med folk när jag är ute. En stor del av grejen med att gå ut tycker jag. Många verkar dock inte tycka det då de benhårt håller sig till "sin grupp". Då kan man lika gärna sitta hemma som jag ser det.

stahlberg
2005-12-11, 17:09
Denna tråd är ett utmärkt exempel som än en gång stärker mina fördomar om Slarti. Att man ens kan ställa en sådan fråga!

Vill jag gå på krog (eller på bio) ensam, så gör jag det. Om jag är på humör att prata med andra på krogen, så finns det alltid villiga kandidater. Om jag inte vill prata med andra så gör jag det inte, jag trivs alldeles ypperligt i mitt eget sällskap.

Att gå på krogen tillsammans med andra är också trevligt. Detta betyder inte alltid att kvällen fortsätter, eller slutar, tillsammans med dem man gått på krogen med. Det kan finnas många orsaker till att gruppen upplöses.

Bäst tycker jag om att gå på krog tillsammans med GODA, likasinnade kompisar. Nästbäst är att gå ensam, och om man så önskar knyta nya kontakter.

Men varför skulle man inte KUNNA gå på krog ensam??

jwzrd
2005-12-11, 17:11
Denna tråd är ett utmärkt exempel som än en gång stärker mina fördomar om Slarti. Att man ens kan ställa en sådan fråga!

Vill jag gå på krog (eller på bio) ensam, så gör jag det. Om jag är på humör att prata med andra på krogen, så finns det alltid villiga kandidater. Om jag inte vill prata med andra så gör jag det inte, jag trivs alldeles ypperligt i mitt eget sällskap.

Att gå på krogen tillsammans med andra är också trevligt. Detta betyder inte alltid att kvällen fortsätter, eller slutar, tillsammans med dem man gått på krogen med. Det kan finnas många orsaker till att gruppen upplöses.

Bäst tycker jag om att gå på krog tillsammans med GODA, likasinnade kompisar. Nästbäst är att gå ensam, och om man så önskar knyta nya kontakter.

Men varför skulle man inte KUNNA gå på krog ensam??

Rädslan hos vissa att uppfattas som ensam och utanför. Klara man inte av att skita själv eftersom det betyder att man måste klara av att ta hand om sig själv så förstår jag att krogen är det sista stället man vill visa sig själv på.

H.Emanuel
2005-12-11, 17:19
Många många gånger. Lyssnandes på min freestyle i det mörkaste av hörn. Gärna någon sunkig pizzeria på någon bakgata, gärna med en kvällstidning.

Kwon
2005-12-11, 17:25
Brukar inte göra det så ofta men har hänt! Gick ofta på krogen,nattklubb och liknande förr, inte så mycket nuförtiden!

Bra sätt att skaffa "nya" kompisar! :thumbup:

Mest minnesvärt var nog när jag gjorde det i Paris!

Juliette
2005-12-11, 18:04
Ställer en till fråga när vi ändå håller på:
Gå på bio ensam då? Är det något ni kan tänka er göra?

Bio går jag ensam på ganska ofta, särskilt om det är på dan och inte så många man kan fråga om de vill hänga på.

Krogen skulle jag nog inte gå på själv, men jag går ju kanske bara ut typ 2 ggr per år, och då för att dansa och ha kul med mina kompisar.

Oatmeal
2005-12-11, 18:13
skulle nog kunna gå på bio själv men skulle inte vilja gå ut på krogen helt ensammen. Visserligen träffar man troligtvis kompisar där men vore man helt själv så vore det inte så skoj här tror jag.

stahlberg
2005-12-11, 18:20
jwzrd : Du har säkert rätt. Följande tråd har väl titeln "Kan du gå på toaletten ensam".

Diana
2005-12-11, 18:21
ja skulle lätt kunna gå själv om ja kännde för de =)
Rädslan hos vissa att uppfattas som ensam och utanför. Klara man inte av att skita själv eftersom det betyder att man måste klara av att ta hand om sig själv så förstår jag att krogen är det sista stället man vill visa sig själv på.
:thumbup: :D

H.Emanuel
2005-12-11, 18:21
Det är inte så kul att umgås med någon bara för att denne inte klarar av ensamhet

Slartibartfast
2005-12-11, 18:52
Jag tycker det är trevligare att gå på bio tillsammans med nån för att sen kunna diskutera filmen, men jag har inget emot att gå ensam heller.

Slartibartfast
2005-12-11, 18:56
Stahlberg, jag är säker på att ingen bryr sig ifall du går på krogen ensam. Det måste man ju göra ifall man inga vänner har. Frågan är väl om de släpper in dig i mjukisbyxor. :D

H.Emanuel
2005-12-11, 18:59
Biobesök gör jag gärna på egen hand, men kan också göra det tillsammans med någon. Men det brukar bli spontana besök, så var fallet med nyversionerna av Romeros zombiefilmer samt nyversionen av motorsågsmassakern och huset som gud glömde. Jag känner ingen som gillar såna filmer

Karl-Alfred
2005-12-11, 19:01
Jag skulle vilja säga att man kan lika väl gå på krogen ensam för efter klockan 21 skruvas stereon upp till sådana nivåer att man hursomhelst inte hör vad någon säger. *grr27*

Får jag ta en tur med OT-expressen och fråga varför det ska vara på detta viset? (...en nattklubb där det ska dansas är en annan sak)

- Jonas

H.Emanuel
2005-12-11, 19:02
Förresten så föredrar jag att säga "Själv" istället för "Ensam". Det sistnämnda låter så tragiskt. Bo själv känns tillexempel mycket bättre än att bo ensam

viktor88
2005-12-11, 19:08
jag skulle inte kunna tänka mig och gå på bio själv.
Krogen gick jag in själv och tog en öl för jag att jag samtidigt vänta på tåget.
men annars är det väll inte så skoj och gå ensam

Slartibartfast
2005-12-11, 19:10
jag skulle inte kunna tänka mig och gå på bio själv.
Krogen gick jag in själv och tog en öl för jag att jag samtidigt vänta på tåget.
men annars är det väll inte så skoj och gå ensam

Varför inte bio?

Tar man sig en öl och sen går är det väl inget problem att gå på krogen ensam. Det är väl mest om man bara sitter där och är tragisk.

Akilles
2005-12-11, 19:11
Tar man sig en öl och sen går är det väl inget problem att gå på krogen ensam. Det är väl mest om man bara sitter där och är tragisk.

Hur vet man när man är tragisk? Hur vet Du när någon annan är tragisk?

Slartibartfast
2005-12-11, 19:14
Hur vet man när man är tragisk? Hur vet Du när någon annan är tragisk?

Sitter man för sig själv i ett hörn och pimplar öl en hel kväll utan sällskap är man tragisk i min bok. Eller osocial.

Det är min definition.

viktor88
2005-12-11, 19:15
Varför inte bio?

Tar man sig en öl och sen går är det väl inget problem att gå på krogen ensam. Det är väl mest om man bara sitter där och är tragisk.

halva nöjet och gå med nån tjej eller några kompisar.

Kwon
2005-12-11, 19:17
Sitter man för sig själv i ett hörn och pimplar öl en hel kväll utan sällskap är man tragisk i min bok. Eller osocial.

Det är min definition.

Isf är det vårat ansvar att få dessa gynnare att må bra Slarti!

Ser vi någon som sitter i ett hörn och pimpar, då sätter vi oss ner och börjar prata lite för att få den personen att må bra / uppskattad! :thumbup:

Man skall göra det man kan för att få världen att bli en bättre plats!

Tänk på Apophis 2036! Ju fler vi kan göra lyckliga tills dess, desto bättre!

Får vi lite bonuspts vid Pärlemorsporten sen (om man nu tror på det).

Tänk dig, du kanske för en vän för livet sedan! (tills 2036 då)

Slartibartfast
2005-12-11, 19:21
Medalj till Kwon! :D

Din hedersknyffel.

Jag skulle inte orka bry mig.

H.Emanuel
2005-12-11, 19:21
Vaddå, man går in för att invänta nästa tåg, beställer in en flaska Åbro, missar tåget, beställer in en ny, missar nästa, märker att tidtabellerna inte alls stämmer med den egna rytmen och så går den kvällen. Vad är det för tragiskt med det?

Kwon
2005-12-11, 19:23
Vaddå, man går in för att invänta nästa tåg, beställer in en flaska Åbro, missar tåget, beställer in en ny, missar nästa, märker att tidtabellerna inte alls stämmer med den egna rytmen och så går den kvällen. Vad är det för tragiskt med det?

Enda som är tragiskt med detta är tidsuppfattningen... :laugh:

Snafu
2005-12-11, 19:24
Jag har ofta gått på bio och nattklubbar själv. Kanske inte självvalt men när polare iställer väljer att stanna hem med flickvänner och sådant (eller flyttar från staden). Hursomhelst, jag har inga egentliga problem själv med att gå ut själv. Det som dock faktiskt blir jobbigt är när folk frågar en vart ens kompisar är brukar jag faktiskt ljuga. Blickarna man får när man säger att man går ut själv lyser av "han är ett creep/psycho/tragisk" osv. But then again, det kanske jag är?

Slartibartfast
2005-12-11, 19:24
Vaddå, man går in för att invänta nästa tåg, beställer in en flaska Åbro, missar tåget, beställer in en ny, missar nästa, märker att tidtabellerna inte alls stämmer med den egna rytmen och så går den kvällen. Vad är det för tragiskt med det?

:laugh: :thumbup:

Rockhard
2005-12-11, 19:30
Medalj till Kwon! :D

Din hedersknyffel.

Jag skulle inte orka bry mig.

Vilka är det som bryr sig då? Eftersom du inte kan gå ensam.

Rockhard
2005-12-11, 19:33
För att svara på frågan så ja, jag går ofta ut ensam om jag ska ragga. Polarna är inte direkt till hjälp då, snarare tvärtom. Går jag ut med polarna blir det ofta att sitta och dricka öl på kvarterskrogen bland de andra alkisarna.

Dumleman
2005-12-11, 19:33
Sitter man för sig själv i ett hörn och pimplar öl en hel kväll utan sällskap är man tragisk i min bok. Eller osocial.

Det är min definition.
Vad är mest tragiskt, att gå till krogen och sitta ensam eller att sitta hemma ensam? Du menar att ensamma människor ska stanna hemma och förbli ensamma?

Slartibartfast
2005-12-11, 19:39
Vad är mest tragiskt, att gå till krogen och sitta ensam eller att sitta hemma ensam? Du menar att ensamma människor ska stanna hemma och förbli ensamma?

Nä, de ska hitta polare som de kan gå på krogen med. :thumbup:

H.Emanuel
2005-12-11, 19:39
Rädsla för ensamhet är nog ganska vanligt. jag tycker det är var och ens ansvar att kunna vara ensamma, gillar inte klängrankor. Man ska kunna gå ut och klämma en bärs eller se en film man vill se eller sitta hemma en kväll rakt upp och ned på en stol. Folk gör fel anser jag, som flyr detta istället för att lära sig det. Man skiljs ju från människor, folk skaffar partner, bildar familj, medan man själv kanske inte gör det. DÅ kan det utspela sig tragik, när man står där lika hjälplöst ensam som ett övergivet barn.

Slartibartfast
2005-12-11, 19:40
Om man t.ex. är på resa utomlands (ensam), så är det inte det minsta tragiskt att gå på krogen ensam, men då gör man ju det oftast för att prata med lokalbefolkningen.

Ensam hemma är inte det minsta tragiskt. Då skulle ju ensamheten i sig självt vara tragiskt.

jwzrd
2005-12-11, 19:41
Sitter man för sig själv i ett hörn och pimplar öl en hel kväll utan sällskap är man tragisk i min bok. Eller osocial.

Det är min definition.

Det är väl lite det som är den springande punkten i den här tråden. Vissa av oss har inget emot att vara ensam, andra klarar det inte - antar att det handlar om behovet av att ha någon annan som berättar hur bra/snygg/stark/sexig/manlig/optimal man är.

Slartibartfast
2005-12-11, 19:43
Det är väl lite det som är den springande punkten i den här tråden. Vissa av oss har inget emot att vara ensam, andra klarar det inte - antar att det handlar om behovet av att ha någon annan som berättar hur bra/snygg/stark/sexig/manlig/optimal man är.

jag har inget sånt behov. Jag kan vara ensam i veckor. jag trivs ensam.

Rockhard
2005-12-11, 19:49
jag har inget sånt behov. Jag kan vara ensam i veckor. jag trivs ensam.

Vilket behov styr att du måste ha någon med dej på krogen då? :)

Slartibartfast
2005-12-11, 19:52
Vilket behov styr att du måste ha någon med dej på krogen då? :)

Jag går på krogen kanske två gånger i året, därför känner jag ingen av "krogfolket", så då vill jag absolut ha en polare att snacka med. Vill inte sitta ensam i ett hörn.

viktor88
2005-12-11, 19:53
Jag går på krogen kanske två gånger i året, därför känner jag ingen av "krogfolket", så då vill jag absolut ha en polare att snacka med. Vill inte sitta ensam i ett hörn.

du trivdes ju ensam sa du ju :D

Kwon
2005-12-11, 19:55
du trivdes ju ensam sa du ju :D

Vanligtvis ja, men kanske inte när han är på Krogen! :)

Själv så går jag ytterst sällan ut på Krogen nuförtiden, förr så var det minst 3 ggr i veckan!

Slartibartfast
2005-12-11, 19:55
du trivdes ju ensam sa du ju :D

Ja, i bemärkelsen ensam i min lägenhet. Ensam på krogen skulle jag känna mig ganska bortkommen.

Bara jag och Stahlberg i ett hörn.

Kwon
2005-12-11, 19:56
Bara jag och Stahlberg i ett hörn.

LOL! :naughty:

backflash
2005-12-11, 21:57
inga problem

zanzi
2005-12-11, 22:43
Medalj, blommor och en kyss (kanske med lite tunga om jag har tur :D) till Kwon. Bra att det fortfarande finns vissa som bryr sig om sina medmänniskor! :thumbup:

Tolkia
2005-12-11, 23:24
Frestad att opponera mig mot att ordet "tragiskt" används lite hur som haver. Rimligtvis borde "ensam på krogen" väl bara vara "tragiskt" om den ensamma personen upplever ensamheten som ledsam och jobbig. Om han/hon däremot tycker att det är helt OK att gå ut själv borde det väl vara just helt OK att göra det? Om "tragiskt" istället är ett omdöme från en betraktare, som tycker att det på något sätt verkar "konstigt" att gå på krogen solokvist kanske man istället skulle säga "patetisk" (det är ju vanligt att man pratar om människor som "tragiska" när man egentligen skulle vilja säga "patetiska" men vill vara lite mer hovsam) eller just "konstig" eller vad det nu är man menar.

Garnax
2005-12-11, 23:49
Jag går iofs alltid ut med någon vän eller flickvänen.

Men visst skulle jag kunna gå ut själv, liten stad och man hittar alltid en drös
med människor ute man känner...

Större stad där det chansen är mindre skulle jag nog hoppa över rundan
om ingen vill haka på.

Kwon
2005-12-11, 23:50
Medalj, blommor och en kyss (kanske med lite tunga om jag har tur :D) till Kwon. Bra att det fortfarande finns vissa som bryr sig om sina medmänniskor! :thumbup:

LOLLIBOMPA! No tongue plz! :thumbup: :laugh:

*Flash*
2005-12-12, 00:05
Jag brukar oftast ha roligast om jag går ut själv, slipper jag ha med mig kompisar som är tråkiga och förstör mitt goda humör eller helt enkelt vill något annat än mig.
Tycker det är skönt att gå ut själv och slippa ta hänsyn till någon annan utan bara göra nånting för min egen skull, dessutom om jag går ut med någon så brukar det ändå sluta med att jag står för mig själv och dansar.

Om någon nu skulle tycka att jag är tragisk så är det väl upp till den, tycker synd om dom och det är snarare såna människor som inte vågar som är tagiska enligt min mening.

Gå på bio själv är väl knappast heller tragiskt, man är ju där för att se filmen och inte för att babbla.
Sen är jag sån att jag har jävligt svårt att hålla käften :D om jag går på bio så det är att föredra för min del att gå ensam.

stahlberg
2005-12-12, 11:51
Det är som jwzrd säger. Somliga människor klarar av ensamhet, andra inte. Slartibartfast klarar av att sitta ensam hemma, men går han ut på krogen ensam känner han sig bortkommen. Detta anser han vara tragiskt.

För egen del har jag inte haft förmånen(?) att känna mig bortkommen på åtskilliga år. Jag kan heller inte förstå att man skulle känna sig bortkommen om man går ensam på krogen. Jag sitter gärna för mig själv i ett hörn på krogen, antingen i mina egna tankar eller studerande livet omkring mig. Vill jag inte sitta ensam inleder jag diskussion med andra kroggäster. Om andra krogäster inleder diskussion med mig diskuterar jag om jag är på det humöret, och låter bli att göra det om jag inte vill.

En sådan otur att jag och Slarti skulle vara de enda kroggästerna kan man väl ändå inte ha. Men skulle det vara så så skulle jag njuta av mitt eget sällskap.

Cerberus
2005-12-12, 12:01
Jag har gått ut på krogen ett par gånger själv helt ensam, dock visste jag att jag skulle träffa folk jag känner eller bekanta. Nykter dessutom :P tycker det e gött att pröva självdisciplinen lite, fett tråkigt att va nykter på krogen men om man e i rätt sällskap kan det bli skitkul :D.

Slartibartfast
2005-12-12, 15:17
En sådan otur att jag och Slarti skulle vara de enda kroggästerna kan man väl ändå inte ha. Men skulle det vara så så skulle jag njuta av mitt eget sällskap.

Skulle jag veta att det är du skulle jag aboslut komma fram och presentera mig. Vi skulle ju ha skitmycket att snacka om! :D :thumbup:

Diana
2005-12-12, 15:36
ensamhet är fan underskattat! :D rädslan för den är KLART värre än ensamheten i sejsjälv :thumbup: tror alla människor skulle må bättre av att lära sej uppskatta den *popcorn*
LOLLIBOMPA! No tongue plz!:
inte ens om ni får en egen bildtråd? :naughty: :D

Snake
2005-12-12, 15:40
Det finns ett helvete - att vara ensam. Och ett himmelrike - att kunna vara det. - Paul Bjerre

Diana
2005-12-12, 15:54
Det finns ett helvete - att vara ensam. Och ett himmelrike - att kunna vara det. - Paul Bjerre
mkt bra sagt :bow:

stahlberg
2005-12-12, 18:56
Slarti : Aha, det är DÄRFÖR du vill se mig naken : för att veta att det verkligen är mig du ser, om du ser mig i verkligheten!

Iof har du rätt, vi kunde ha en hel del att diskutera. Men då måste jag vara på diskussionshumör, det är inte alltid jag vill debattera på en krog. De gånger jag går ensam på krog är för att dricka en öl eller (oftast) en kopp kaffe då det är sent på kvällen och jag inte vill gå till mitt hotellrum ännu. Går jag ensam vill jag oftast tänka igenom något "problem" som har med styrketräning att göra (andra problem har jag ju inte). IBLAND går jag dock ut för att göra nya bekantskaper. Oftast bryr jag mig dock inte om att DEBATTERA på krogar, de flesta är berusade och kan inte föra en saklig debatt.

Senast jag gick ensam på krog var för att ta en kopp kaffe och fundera på ett intressant lyftproblem. In kom en ganska långhårig och skäggig, något luggsliten man. Han frågade på engelska om han fick måla mitt porträtt. Jag svarde, att det inte gick för sig för jag satt och funderade på ett problem, och ville inte bli störd. Han sa, att om jag lade fram problemet, så kunde han kanske hjälpa mig. Det tvivlade jag på, men eftersom han envisades så berättade jag om det. som jag trott kunde han inte hjälpa mig, även om han kom med några intressanta uppslag, som jag tyvärr dock inte kunde tillämpa i praktiken. Denne levnadskonstnär (för det var han nog, mer än vanlig konstnär) var inte HELT obevandrad i styrketräningsfrågor. Han var dock intressant att diskutera med, vilket ledde till att jag frångick mitt problem, och vi diskuterade flera ämnen. Som många andra levnadskonstnärer var denne engelsman (som han visade sig vara, fastän han bott i Finland i många år) var han en van konversatör. Något porträtt blev det tyvärr inte, jag är inte intresserad att hjälpa liknande individer ekonomiskt. (Hade jag vetat att Slarti var så intresserad att se mig naken hade jag dock beställt ett nakenporträtt - dock förskönat på vissa strategiska punkter för att imponera på Slarti - som jag sedan kunnat använda mig av)

Han gick småningom vidare till nya "objekt", jag fortsatte mitt funderande på det ursprungliga problemet en stund, och sedan gick jag. Tyckte det varit en både gemytlig och givande timme.

Bönne
2005-12-13, 17:53
Klart man kan gå till krogen ensam, inte för att jag någonsin gjort det. Men behöver man bara komma iväg från allt och ta något att dricka, varför inte?

När allt är otroligt rörigt, alla runt om en är förvirrade och stressade, ingen struktur i något och det pågått så i ett par dygn, då tycker jag att en skvätt alkohol och en ombytt miljö är väl befogat.