handdator

Visa fullständig version : Köpa hemmabiopaket.


fonzie
2005-12-09, 22:26
Tjena! Vi ska köpa hemmabiopaket! Vad ska man satsa på? Vilka märken är bra? Om du har något tips så ska det helst vara i 5000-8000 kronors-klassen.

fonzie
2005-12-09, 22:29
DVD + VHS spelare finns redan. :thumbup:

puppas
2005-12-10, 00:03
Jävligt nöjd med det kittet jag köpte när jag flyttade..
Vart 12.000:- för DVD+Reciever och högtalare, 10.000:- utan stöd till de främre högtalarna.

Låter faktiskt riktigt bra tycker jag. Hade tidigare ett "mustigt" Jamo paket där alla sateliter bestod av 1m höga golvhögtalare med 8" bas och 4" mellanregister och en 2" tweeter, det lät väl bättre överlag, men Harman/Kardon kittet låter mkt bättre på filmfronten.


Kass bild :
http://www.puppas.se/img/bo/DSC00077.JPG

Bättre bild :
http://www.clubic.com/photo/00128751.jpg

Fettecke
2005-12-10, 00:38
såg i en lokaltidning att Hifibutiken(vet ej om det också är lokalt) säljer ett paket om System-one / Harman/Kardon 5.1 system med större frontar och en reciever osv för 10´000 ... det är billigt.!

Fettecke
2005-12-10, 00:47
Tjena! Vi ska köpa hemmabiopaket! Vad ska man satsa på? Vilka märken är bra? Om du har något tips så ska det helst vara i 5000-8000 kronors-klassen.

kan ju passa på och fråga dig lite saker först...
hör du skillnad på högtalare och högtalare ?, om du nu verkligen Hör skillnad på normal volym så är det dags att köpa dyrare prylar... men om det låter acceptabelt osv, och du bryr dig inte så hårt, så skulle jag kunna tipsa om att köpa några billigare frontar, och en sub som klarar av att återge basen, där frontarna inte hänger med....

iaf, tidigare hade jag ett Eltax 5.0 paket och det lät bra för dom pengarna jag betalade... 1400:- för 5 högtalare... visst, det va kanske inte bäst men det lät grymt bra för den lilla prislappen, om man ser vad man får... med en baslåda för 1000 sköter desutom basen bra. och det låter acceptabelt... sen lägg på en stärkare på 3000 där, en Yamaha RXV 450 eller nått sånt... där har du ett väldigt acceptabelt 5.1 system(för den prisklassen) för drygt 5000 .... och det spelar på bra också, även till musik och film...

Men, sen så är jag av en annan åsikt... ljudet i hemmet ska man leva med ett tag, alltså ska man punga ut större pengar på det, iom. att det nyttjas varje dag i princip... det är lite som att köpa bil... du köper ju inte det risigaste du hittar om du ska åka till jobbet med den...

Fettecke
2005-12-10, 01:08
kollade lite på www.fyndborsen.se och skruvade ihop detta:

Proson Reality 31/32 + XTZ 99 W8 (5.1 system) (2495:-)
Yamaha RX-V457 Svart (2390:-)
Yamaha DVD-S557 Svart Regionsfri (1490:-)

totalt: 6575:- om du betalar med kort, annars +100kr

fonzie
2005-12-10, 13:51
Jävligt nöjd med det kittet jag köpte när jag flyttade..
Vart 12.000:- för DVD+Reciever och högtalare, 10.000:- utan stöd till de främre högtalarna.

Låter faktiskt riktigt bra tycker jag. Hade tidigare ett "mustigt" Jamo paket där alla sateliter bestod av 1m höga golvhögtalare med 8" bas och 4" mellanregister och en 2" tweeter, det lät väl bättre överlag, men Harman/Kardon kittet låter mkt bättre på filmfronten.


Kass bild :
http://www.puppas.se/img/bo/DSC00077.JPG

Bättre bild :
http://www.clubic.com/photo/00128751.jpg

Snyggt hem! :thumbup:

fonzie
2005-12-10, 13:54
kan ju passa på och fråga dig lite saker först...
hör du skillnad på högtalare och högtalare ?, om du nu verkligen Hör skillnad på normal volym så är det dags att köpa dyrare prylar... men om det låter acceptabelt osv, och du bryr dig inte så hårt, så skulle jag kunna tipsa om att köpa några billigare frontar, och en sub som klarar av att återge basen, där frontarna inte hänger med....

iaf, tidigare hade jag ett Eltax 5.0 paket och det lät bra för dom pengarna jag betalade... 1400:- för 5 högtalare... visst, det va kanske inte bäst men det lät grymt bra för den lilla prislappen, om man ser vad man får... med en baslåda för 1000 sköter desutom basen bra. och det låter acceptabelt... sen lägg på en stärkare på 3000 där, en Yamaha RXV 450 eller nått sånt... där har du ett väldigt acceptabelt 5.1 system(för den prisklassen) för drygt 5000 .... och det spelar på bra också, även till musik och film...

Men, sen så är jag av en annan åsikt... ljudet i hemmet ska man leva med ett tag, alltså ska man punga ut större pengar på det, iom. att det nyttjas varje dag i princip... det är lite som att köpa bil... du köper ju inte det risigaste du hittar om du ska åka till jobbet med den...

Nja, ingen expert är jag direkt, men samtidigt vill jag ju inte betala mer för det än det är värt! Sen bor jag i lägenhet, så för tunga system blir det inte - vill gärna bo kvar här ett tag. :D

Lasse Kongo
2005-12-10, 13:55
jag har enbart yamahaprylar till ljudet hemma, grymt bra kvalité och ljud på deras grejor.

puppas
2005-12-10, 13:56
Tack :)

Trivs mycket bra :thumbup:


Det mesta är Clintans förtjänst, han hänger ovanför soffan i vardagsrummet som en skyddsängel...

fonzie
2005-12-10, 14:00
Hittat en intressant TV: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/373643/prices

Och två ljudsystem: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/home-cinema-systems/173961/prices

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/home-cinema-systems/160899/prices

puppas
2005-12-10, 14:05
Jag skulle hellre ta en Philips TV, gå till närmsta TV-butik och kolla in en Philips TV med Pixel Plus och Natural Motion, du kommer att se vad jag menar.

Är så jävla nöjd med min. :love:

fonzie
2005-12-10, 14:06
Jag skulle hellre ta en Philips TV, gå till närmsta TV-butik och kolla in en Philips TV med Pixel Plus och Natural Motion, du kommer att se vad jag menar.

Är så jävla nöjd med min. :love:

Åhå, vad är det för nåt? :D

puppas
2005-12-10, 14:12
Pixel Plus kan närmast beskrivas som att den har högre upplösning på bilden, bättre definition.

Och Digital Natural Motion är en teknik som inneär att TV'n tar de tre kommande bildrutorna och blandar med dom bildrutor som redan visas, vilket då gör att bilden "går fortare" än på en vanlig TV, men den gör inte det.
Men det man får då är att det ser mkt verkligare ut, jag är förälskad i det.
Men många av mina vänner tycker att det tar bort det roliga med att se på film då det ser för verkligt ut :)

blekfet2
2005-12-10, 14:14
Jävligt nöjd med det kittet jag köpte när jag flyttade..
Vart 12.000:- för DVD+Reciever och högtalare, 10.000:- utan stöd till de främre högtalarna.

Låter faktiskt riktigt bra tycker jag. Hade tidigare ett "mustigt" Jamo paket där alla sateliter bestod av 1m höga golvhögtalare med 8" bas och 4" mellanregister och en 2" tweeter, det lät väl bättre överlag, men Harman/Kardon kittet låter mkt bättre på filmfronten.


Kass bild :
http://www.puppas.se/img/bo/DSC00077.JPG



fjantig tv du hade :D

fonzie
2005-12-10, 14:15
Okej! Vet precis vad du menar! Var i en TV affär där de visade konungens återkomst med sånt. Såg ut som en dokumentärfilm. Såg coolt ut, men jag tror jag föredrar en lite mer overklig output. :D

puppas
2005-12-10, 14:17
Den må bara vara 32" men jag har bättre bild än dig.

Fettecke
2005-12-10, 14:18
Pixel Plus kan närmast beskrivas som att den har högre upplösning på bilden, bättre definition.

Och Digital Natural Motion är en teknik som inneär att TV'n tar de tre kommande bildrutorna och blandar med dom bildrutor som redan visas, vilket då gör att bilden "går fortare" än på en vanlig TV, men den gör inte det.
Men det man får då är att det ser mkt verkligare ut, jag är förälskad i det.
Men många av mina vänner tycker att det tar bort det roliga med att se på film då det ser för verkligt ut :)

Alltså.... så du menar att en originalfilm på 90 minuter, kanske bara blir 85 minuter på din tv? *screwy* samt att din tv är så slö att den alltid ligger efter med 3fps... jag tycker du har köpt en crappy shiet tv.... :) :) :)

























*not*

puppas
2005-12-10, 14:22
Bilden är naturligtvis synkad med ljudet. Ergo, filmen är lika lång på min TV som på alla andra. *screwy*

Min (http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?activeCategory=TV_GR_SE_CONSUMER&fhquery=fh_secondid%3D32pw9520_12_se_consumer%26am p%3Bfh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fsv_SE%2Fcategor ies%3Ccatalog_se_consumer%2Fcategories%3Ctv_gr_se_ consumer%2Fcategories%3Cwidescreen_tv_ca_se_consum er%2Ffh_att_features%3E%7Bfh_val_PH_FEA_F300001853 %7D%26fh_view%3Ddetail%26fh_oneslice%3Dyes&clickEventData=fh_secondid%3D32pw9520_12_se_consum er%26amp%3Bfh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fsv_SE%2F categories%3Ccatalog_se_consumer%2Fcategories%3Ctv _gr_se_consumer%2Fcategories%3Cwidescreen_tv_ca_se _consumer%2Ffh_att_features%3E%7Bfh_val_PH_FEA_F30 0001853%7D%26fh_view%3Ddetail%26fh_oneslice%3Dyes&productId=32PW9520_12_SE_CONSUMER&fredhopperpage=detail.jsp&language=sv&country=SE&catalogType=CONSUMER&proxybuster=VER41CEL5OZN3J0RMRCSHQFHKFSESI5P)

puppas
2005-12-10, 14:26
Philips created Digital Natural motion to remove the juddering effects that are visible with moving picture content, either from broadcast or DVD. It offers judder free, natural motion for better depth and clarity. The advanced Philips chip used for DNM has the processing power of several Pentium processors. That gives it the ability to detect fast moving sequences and multi-directional movements at the same time. Smooth motion reproduction and excellent sharpness are the result.


Och kommer det ett Intel skämt så kommer jag att curla sönder den människan som gjorde det.

fonzie
2005-12-10, 14:34
Hmm...men vad tror om de grejer som jag föreslog? Hur vet man om de passar ihop?

blekfet2
2005-12-10, 15:47
Den må bara vara 32" men jag har bättre bild än dig.


jo men den var ändå liten, lite fjollig sådär :laugh:



skoja bah, det ser bra ut ;)