handdator

Visa fullständig version : Scarface quotes


Herkulez
2005-12-09, 16:50
hittade en massa roliga quotes från den här superba filmen för oss gangsterwannabes, mina favvos nedanför :laugh:

Tony Montana: I kill a communist for fun, but for a green card, I gonna carve him up real nice.


Frank Lopez: Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
[laughing]
Elvira Hancock: Lesson number two: Don't get high on your own supply.


M.C. at Babylon Club: Another great night here at the Babylon, right? Okay. All right! Do another gram, you'll all be babblin' on.

Omar: And chico, if anything happens to that buy-money, eee pobreci... my boss is gonna stick your heads up your asses faster than a rabbit gets fucked

Tony Montana: In this country, you gotta make the money first. Then when you get the money, you get the power. Then when you get the power, then you get the women.

Hector the Toad: You want to give me the cash, or do I kill your brother first, before I kill you?
Tony Montana: Why don't you try sticking your head up your ass? See if it fits.


Tony Montana: This is paradise, I'm tellin' ya. This town like a great big pussy just waiting to get fucked.

Immigration Officer: Where'd you get the beauty scar, tough guy, eatin' pussy?
Tony Montana: How'm I gonna get a scar like that eating pussy?


Omar: Watch my back.
Tony Montana: Better than your front, lemme tell you. Much easier to watch.

Herkulez
2005-12-09, 16:54
Manny: BITCH! LESBIAN!

Frank Lopez: Tony, don't kill me, please!
Tony Montana: I ain't gonna kill you.
Frank Lopez: Oh Christ, thank you! Thank you!
[Tony looks at Manny]
Tony Montana: Manolo, shoot that piece of shit!

Tony Montana: Go home. You stoned.
Elvira Hancock: I'm not stoned. You're stoned.

Slartibartfast
2005-12-09, 16:56
Bäst är ju ändå:

Tony: Hey baby what is your problem? Huh, you got a problem? You're good looking, you got a beautiful body, beautiful legs, beautiful face, all these guys in love with you. Only you got a look in your eye like you haven't been fucked in a year!

Elvira: Hey, Jose. Who, why, when, and how I fuck is none of your business, okay?

Tony: Now you're talkin'! That I like!

Pingu
2005-12-09, 16:56
Fan Herk har gått och blivit gangsta

Herkulez
2005-12-09, 16:58
Fan Herk har gått och blivit gangsta
Straight out of compton

stenis
2005-12-09, 16:59
bästa gangsterfilmen som gjorts, går inte att se den filmen för mycket alltså! riktigt schysst!

Pingu
2005-12-09, 16:59
Straight out of compton


Me Pingu, me impressed :bow:

Herkulez
2005-12-09, 17:04
bästa gangsterfilmen som gjorts, går inte att se den filmen för mycket alltså! riktigt schysst!
har haft den på dvd i flera år och hunnit se den säkert en 50biljoner gånger =)

Mass-Tech
2005-12-09, 17:08
Här finns en massa fler: http://www.imdb.com/title/tt0086250/quotes

stenis
2005-12-09, 17:24
har haft den på dvd i flera år och hunnit se den säkert en 50biljoner gånger =)

haha mm den är riktigt bra alltså, har du sett den gammla versionen? jag har inte sett den, dom säger att den ska vara rätt bra.. (?) !

Var säkert ett halvår sedan jag såg den nu så kanske ska se den ikväll igen då..hmmz. =)

Ryska_raketen
2005-12-09, 18:54
bästa gangsterfilmen som gjorts, går inte att se den filmen för mycket alltså! riktigt schysst!


:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:


5/5 byggartummar

Weird
2005-12-09, 19:03
Blev riktigt sugen på att se den igen nu. Den e så sjuk bra

Kwon
2005-12-09, 19:31
Det intressanta är ju att Scarface (och många andra filmer/böcker/genrer/stilar) kan inspirera så mycket.

Detta påminner ju precis om hur vi höll på förr i tiden (när Scarface var ny), med alla citat och Scarface-snack.

Oavsett var folk kommer ifrån eller åldersgrupp (jo, någorlunda liknande åldersgrupp var det nog) så inspirerar den lika mycket! Boden som Stockholm! :D

När Scarface var ny, så var det många här som försökte snacka som Pacino! :D

Minns en polare, han sa hela tiden "Seychello Mahlife!"

Vi : Öh, vad pratar du om?

Han : Det e från Scarface när han skjuter granaten på dörren! Han säger något på sicillianska!

Jag : Haha nej, det är hans accent när han säger "Say Hello to My Little Friend!"

Memories... :laugh:

Sve
2005-12-09, 19:36
Minns en polare, han sa hela tiden "Seychello Mahlife!"

Vi : Öh, vad pratar du om?

Han : Det e från Scarface när han skjuter granaten på dörren! Han säger något på sicillianska!

Jag : Haha nej, det är hans accent när han säger "Say Hello to My Little Friend!"

Memories... :laugh:

:laugh:
:laugh:

Herkulez
2005-12-09, 20:49
Det intressanta är ju att Scarface (och många andra filmer/böcker/genrer/stilar) kan inspirera så mycket.

Detta påminner ju precis om hur vi höll på förr i tiden (när Scarface var ny), med alla citat och Scarface-snack.

Oavsett var folk kommer ifrån eller åldersgrupp (jo, någorlunda liknande åldersgrupp var det nog) så inspirerar den lika mycket! Boden som Stockholm! :D

När Scarface var ny, så var det många här som försökte snacka som Pacino! :D

Minns en polare, han sa hela tiden "Seychello Mahlife!"

Vi : Öh, vad pratar du om?

Han : Det e från Scarface när han skjuter granaten på dörren! Han säger något på sicillianska!

Jag : Haha nej, det är hans accent när han säger "Say Hello to My Little Friend!"

Memories... :laugh: *kwonisar* :laugh:

MUGEN
2005-12-09, 21:29
aah, sitter och trycker på special edition 2-disc versionen av denna underbara skapelse. skall sägas att jag blev någolunda förvånad när jag såg den första gången på DVD, inte samma klippning som den variant som visas i svensk tv(flera scener saknas i tv-varianterna).


:hbang: :hbang:

stenis
2005-12-09, 23:03
aah, sitter och trycker på special edition 2-disc versionen av denna underbara skapelse. skall sägas att jag blev någolunda förvånad när jag såg den första gången på DVD, inte samma klippning som den variant som visas i svensk tv(flera scener saknas i tv-varianterna).


:hbang: :hbang:

japps mycket editerades bort från tv versionen, på denna sida kan du läsa varför dom togs bort, av vilka dom togs bort, och vad som togs bort!

http://www.scarface1983.com/sftv.html

edit - ennu mer lektyr

http://www.scarface1983.com/trivia.html

aja här har ni länken så ni kan läsa allt :D

http://www.scarface1983.com

stenis
2005-12-09, 23:08
japps mycket editerades bort från tv versionen, på denna sida kan du läsa varför dom togs bort, av vilka dom togs bort, och vad som togs bort!

http://www.scarface1983.com/sftv.html

edit - ennu mer lektyr

http://www.scarface1983.com/trivia.html

aja här har ni länken så ni kan läsa allt :D

http://www.scarface1983.com

edit igen :P

INTRODUCTION (Video version)
In May 1980, Fidel Castro opened the harbor at Mariel, Cuba, with the apparent intention of letting some of his people join their relations in the United States. Within seventy-two hours, 3,000 U.S. boats were heading for Cuba. It soon became evident that Castro was forcing the boat owners to carry back with them not only their relations, but the dregs of his jails. Of the 125,000 refugees that landed in Florida, an estimated 25,000 had criminal records.

INTRODUCTION (Televised version)
In April 1980, Fidel Castro opened the harbor at Mariel, Cuba, allowing an estimated 125,000 people to emigrate to the United States. This group of refugees included a very small number of violent criminals released from Castro's jails. This movie is a fictitous account of one of those Mariel criminals who arrived in Miami that year.