handdator

Visa fullständig version : Det är ett heltidsjobb att gå ner i vikt


pilt77
2005-12-09, 16:40
Jag har hållit på med en liten diet i 2 månader snart, 10kilo är borta och 5 till ska försvinna. Hittils så har jag spenderat ca 85timmar på promenader, utöver den ordinarie träningen på gymet. Så jag har kommit fram till att det är verkligen inte värt att basera sin kost på pizza, kebab, proteindrinkar o godis. För det tar en jääävla tid att bli av med det sen. :cryout:

puppas
2005-12-09, 16:41
http://www.puppas.se/tmp/word.jpg

Pingu
2005-12-09, 16:43
Men det är ju så jävla gott *popcorn*

Skönt att det rinner av dig, kör hårt Skelletor :thumbup:

Yankeee
2005-12-09, 16:43
...

puppas
2005-12-09, 16:49
mm, jag såg din länk i Dhani tråden också kompis ;)

Yankeee
2005-12-09, 16:49
mm, jag såg din länk i Dhani tråden också kompis ;)

Haha, fan, jag trodde ingen såg *innocent*

puppas
2005-12-09, 16:51
http://www.puppas.se/tmp/yankee.jpg

jag såg.. :cool:

Yankeee
2005-12-09, 16:53
pwnd som man säger :|

Kebab-Arne
2005-12-09, 17:44
Trodde det skulle komma en aftonbladet länk med nån tjock subba som anser att hon borde få sluta jobb för att gå ner i vikt på heltid men få ersättning för den förlorade lönen. *puh*

Dumleman
2005-12-09, 17:49
Jag gick ner 8 kg under 1 månads skogsplantering i somras. Förra sommaren hade visst plantbasen gått ner 11 kg(ibland har han sagt 20 men nej det tror jag inte!), dock jobbade han betydligt längre än 1 månad. Kombinera deff med jobb, skogsplantera :).

mangemani
2005-12-09, 18:27
Jag har hållit på med en liten diet i 2 månader snart, 10kilo är borta och 5 till ska försvinna. Hittils så har jag spenderat ca 85timmar på promenader, utöver den ordinarie träningen på gymet. Så jag har kommit fram till att det är verkligen inte värt att basera sin kost på pizza, kebab, proteindrinkar o godis. För det tar en jääävla tid att bli av med det sen. :cryout:


duuh..klart det inte är nån dans på rosor och tar lång tid.

har snart hållit på med min deff i 5 månader,har bara gått ner 12 kilo trotts ändlösa promenader,mycket strikt kost osv:(

Angel
2005-12-09, 19:54
ja har h¨ållt p¨å lika länge som pilt o bara gått ner typ 3kg...går skitdåligt

Kwon
2005-12-09, 19:54
Jo, klart att det är jobbigt och tar tid.

Jay-Z
2005-12-09, 20:00
ja har h¨ållt p¨å lika länge som pilt o bara gått ner typ 3kg...går skitdåligt

Sluta fuska då.

Cilia
2005-12-09, 20:02
Sluta fuska då.
AJ!

pilt77
2005-12-09, 21:10
Sluta fuska då.
hon äter pedagogiska måltider på jobbet så det tar lite längre tid. Men 3kg är ju bättre än ingeting. Kämpa på :thumbup:

Garnax
2005-12-09, 21:26
Det är orättvist...

En snickers som tar 2 min att äta tar 40 min promenad att bli av med...

Så vad gör man?

Man ger fan i snickers..!!!

Angel
2005-12-09, 21:32
Förrutom dom pedagogiska måltiderna, där ja brukar försöka äta mestadels nyttigt ändå så har ja lagt om livsstil totalt, börjat träna massor, äter bra m.m men ändå..bara 3kg...medans pilt dansar av sig 10, ja måste göra nått grovt fel

Laan
2005-12-09, 21:32
jag har ingen våg, så det ska bli intresant å se hur det har gått för mig om en vecka då jag får tillgång.. men drygt är det allt

Yankeee
2005-12-09, 21:34
Förrutom dom pedagogiska måltiderna, där ja brukar försöka äta mestadels nyttigt ändå så har ja lagt om livsstil totalt, börjat träna massor, äter bra m.m men ändå..bara 3kg...medans pilt dansar av sig 10, ja måste göra nått grovt fel

Om du nu har lagt om din livsstil totalt och börjat träna så är det förmodligen så att du lägger på dig lite muskler, därför kan din viktnedgång vara mindre.

Bönne
2005-12-09, 21:37
Det är orättvist...

En snickers som tar 2 min att äta tar 40 min promenad att bli av med...

Så vad gör man?

Man ger fan i snickers..!!!Ähh, käka snickers senast igår, det är gott och innehåller viktiga essentiella ämnen.

kimonque
2005-12-09, 22:02
lite fel och jämföra er två kanske.

vad vägde pilt vid början och vägde angel? jämför..

Angel
2005-12-09, 22:06
Yankee: men ja styrketränar inte bara, ja går en massa o på motionsmaskinerna på gymmet me.


kimonque: ja anser iallfall att ja behöber gå ner 15kg, och det ansåg Pilt med att han behövde, sen e han större jo

Yankeee
2005-12-09, 22:07
Yankee: men ja styrketränar inte bara, ja går en massa o på motionsmaskinerna på gymmet me.



Njä, men det spelar ingen roll. Har du inte tränat innan så ökar du i muskelvikt oavsett.

Angel
2005-12-09, 22:09
Njä, men det spelar ingen roll. Har du inte tränat innan så ökar du i muskelvikt oavsett.


men ja e inge starkare o ser inget mer vältränad ut ändå

pia
2005-12-11, 12:17
men ja e inge starkare o ser inget mer vältränad ut ändå
Man ska aldrig jämföra sig med andra framför allt inte om det är en kille för att vi fungerar olika. Man måste ta hänsyn till kön, storlek, muskelmassa, fettmängd, förutsättningar för en del har lite bättre förutsättningar än andra
(t ex jobb,pengar, omgivning) även om alla kan gå ner så är det bra mycket lättare med rätt förutsättningar. Finns förmodligen fler saker att ta hänsyn till men huvudsaken är ju att det går åt rätt håll. Det är bara att köra på. Sedan ska man inte bara jämföra vikt för går man ner för snabbt i vikt kan en del vara muskelmassa också vilket inte är så bra. Det är ju bättre att gå ner 3 kg och det bara är fett istället för att gå ner 9 kg och 4 kg fett men resten vatten och muskler.

stefannn
2005-12-11, 12:23
Man ska aldrig jämföra sig med andra framför allt inte om det är en kille för att vi fungerar olika. Man måste ta hänsyn till kön, storlek, muskelmassa, fettmängd, förutsättningar för en del har lite bättre förutsättningar än andra
(t ex jobb,pengar, omgivning) även om alla kan gå ner så är det bra mycket lättare med rätt förutsättningar. Finns förmodligen fler saker att ta hänsyn till men huvudsaken är ju att det går åt rätt håll. Det är bara att köra på. Sedan ska man inte bara jämföra vikt för går man ner för snabbt i vikt kan en del vara muskelmassa också vilket inte är så bra. Det är ju bättre att gå ner 3 kg och det bara är fett istället för att gå ner 9 kg och 4 kg fett men resten vatten och muskler.


förutsättningar och förutsättningar lyckas man inte gå ner i vikt så saknar man disciplin.... kanske inte just du .. men större delen här på forumet fverkar ju säga att generna inte spelar nån roll när man ska bygga muskler... men n'r det gäller gå ner i vikt har helt plötsligt vissa en fördel..

pia
2005-12-11, 12:55
förutsättningar och förutsättningar lyckas man inte gå ner i vikt så saknar man disciplin.... kanske inte just du .. men större delen här på forumet fverkar ju säga att generna inte spelar nån roll när man ska bygga muskler... men n'r det gäller gå ner i vikt har helt plötsligt vissa en fördel..
Det är alltid så i livet att vissa får kämpa mer än andra. Se bara i skolan hur vissa kunde glida igenom med bra betyg med andra pluggade mycket men fick ändå medlemåttiga betyg. Inget är dock omöjligt. Alla kan både bygga muskler och gå ner i vikt, klara skolan men vi har olika förutsättningar. En del handlar om dina gener, personlighet, en del handlar om miljön. Sedan är vissa lata men att säga att allt handlar om lathet så tycker jag man är fel ute. Vi har olika känslighet eller sårbarhet vilket gör livet svårare för vissa.

Zakath
2005-12-11, 13:09
Är det bara jag som har problem med att gå ner i vikt så fort jag blir lite mindre strikt med kosten? :(

pia
2005-12-11, 13:10
förutsättningar och förutsättningar lyckas man inte gå ner i vikt så saknar man disciplin.... kanske inte just du .. men större delen här på forumet fverkar ju säga att generna inte spelar nån roll när man ska bygga muskler... men n'r det gäller gå ner i vikt har helt plötsligt vissa en fördel..
Jag kan ta fler exempel där man har olika förutsättningar. Jag har t ex varit stel i hela mitt liv. jag kan bli rörlig till en viss gräns men jag kommer aldrig bli vig. Jag har ingen som helst bollkänsla eller finmotorik och jag kan träna upp den till viss del men jag kommer knappast bli riktigt bra. Om man ser till de som är bäst i världen på något så tror jag knappast de skulle vara det om inte de rätta förutsättningarna fanns och en stor vilja och disciplin såklart. Föds du handikappad av något slag så har du lite andra förutsättningar än någon som föds frisk. Har du varit utsatt för upprepade våldtäkter, incest, misshandel eller liknande så skulle jag säga att man är bra mycket mer sårbar än någon som har växt upp i ett bra hem vilket gör det tuffare. Bara för att såret inte syns utåt som när någon förlorat ett ben så finns det där.

bosse_brutal
2005-12-11, 13:24
själv har ja deffat ner mig från 91-82,4kg morgonvikt på 6veckors lumparliv. beach 06 here I come :hbang:

stefannn
2005-12-11, 14:04
Jag kan ta fler exempel där man har olika förutsättningar. Jag har t ex varit stel i hela mitt liv. jag kan bli rörlig till en viss gräns men jag kommer aldrig bli vig. Jag har ingen som helst bollkänsla eller finmotorik och jag kan träna upp den till viss del men jag kommer knappast bli riktigt bra. Om man ser till de som är bäst i världen på något så tror jag knappast de skulle vara det om inte de rätta förutsättningarna fanns och en stor vilja och disciplin såklart. Föds du handikappad av något slag så har du lite andra förutsättningar än någon som föds frisk. Har du varit utsatt för upprepade våldtäkter, incest, misshandel eller liknande så skulle jag säga att man är bra mycket mer sårbar än någon som har växt upp i ett bra hem vilket gör det tuffare. Bara för att såret inte syns utåt som när någon förlorat ett ben så finns det där.

jo klart alla har olika förutsättningar...
det roliga är när det lkommer till tjockisar som inte kan gå ner i vkt är det dåliga förutässtningar (gener)... när vi kommer till spinkisar som vill gå upp i muskler så finns det ingen skillnad på gener .. då hävdar alla lathet istället... fast jag tror det är mer tvärtom.... man får nog oavsett gener i snitt slita mer för att gå upp i vikt (muskler) än att bränna lite jävla fett .. för så jhävla svårt är det inte att låta bli sötsaker om man nu VERKLIGEN vill gå ner i vikt..

pia
2005-12-11, 14:52
jo klart alla har olika förutsättningar...
det roliga är när det lkommer till tjockisar som inte kan gå ner i vkt är det dåliga förutässtningar (gener)... när vi kommer till spinkisar som vill gå upp i muskler så finns det ingen skillnad på gener .. då hävdar alla lathet istället... fast jag tror det är mer tvärtom.... man får nog oavsett gener i snitt slita mer för att gå upp i vikt (muskler) än att bränna lite jävla fett .. för så jhävla svårt är det inte att låta bli sötsaker om man nu VERKLIGEN vill gå ner i vikt..
Visst är det svårt att bygga muskler och där spelar också samma saker roll som jag skrev vid en viktnedgång. Jag tycker dock det verkar som du dömer ner de som är överviktiga och det tycker jag är fel för att du vet inte bakgrunden till deras överätande. Innan man dömer en annan människa så ta reda på bakgrunden. Människan har många överlevnadsstrategier, en del är av den sämre sorten vilket gör en människa destruktiv. Jag skulle adrig säga att någon var lat för att de inte bygger muskler utan de gör förmodligen något fel precis som de som inte minskar i vikt. Då får man ta tag i problemet man har vad det än är. Allt har en orsak och innan man dömer någon så ta reda på orsaken för det är inte alltid det handlar om viljestyrka eller lathet som många vill ha det till.