handdator

Visa fullständig version : Bygga maximalt utan utrustning.


Whey
2005-12-09, 00:22
Simpel fråga. Hur kan man göra för att bygga maximalt utan att ha tillgång till gym. Tänker speciellt på rygg, då resten känns relativt enkelt att hitta metoder till. Kanske kan vara värt att köpa hantlar/kettlebells då det kommer möjliggöra hantelrodd för ryggen och massa annat. Men jag vet inte om jag kommer ha råd med det...

Verni
2005-12-09, 00:25
Chins med olika grepp så har du fixat latsen och biceps.

Whey
2005-12-09, 00:30
Sant, men:

Problem 1: Klarar inte chins än... :(

Problem 2: Finns så mycket mer i ryggen...

morte
2005-12-09, 01:13
En hink fylld med grus, för rodd. saftdunkar fyllda med blöt sand för framåtlutande sidolyft. marklyft med motsträvigt husdjur.

Whey
2005-12-09, 01:17
Låter som trevliga improvisationer...

Spannmål
2005-12-09, 01:17
Chins med t.ex. en pall som stöd där du kan välja hur mkt du vill avlasta ryggen.

Spannmål
2005-12-09, 01:18
Hade du bara haft en skivstång och en del vikt så hade du kunnat göra allt =) Det är värt några hundralappar, såvida det inte bara är för en kort period eller så.

morte
2005-12-09, 01:24
Gående pullthrougs med gammelmormor. be henne ligga på golvet och hålla i tex ett skärp. vänd ryggen till greppa skärpet mellan dina egna ben, sedan kör du en djup sumo-marklyftsliknande rörelse där du drar i skärpet så att hon dras längs golvet, kliv fram några myrsteg-repetera.

Whey
2005-12-12, 10:25
Hmm, skulle funkat fint om jag hade en gammelmormor... Men i brist på det får jag nog skippa övningen:(

thomast
2005-12-12, 10:39
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=819977

Kan detta vara något?

myling
2005-12-12, 11:33
marklyft med motsträvigt husdjur.
:laugh:

HenrY
2005-12-12, 11:38
Bänkpress med Älg/Björn

Hantelcurl med Kanin eller labrador

Gripper träning med en övergödd guldfisk

Avsluta med en Calzone med flamberad Tax! För maximal insulin utsöndring efter passet!

Barkbiten
2005-12-12, 19:17
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=819977

Kan detta vara något?



grym läsning! vart sugen på å gå ut å knuffa på nån bil eller nåt :hbang:
å att slå med släggan e ju skitkul, blir alltid "anlitad när det är nåt som behöver tuktas på jobbet ;)

Sniggel
2005-12-12, 21:43
Sitt på huk nära en dörrkarm, be en familjemedlem sätta sig på dina axlar och gör knäböj, tillåt failjemdlemen att han dörröppningen som stöd ifall denne blir rädd. Glöm inte att säga till densamme att akta huvet :D

30cm
2005-12-12, 22:10
Jag tränade ett par månader på resande fot i Indien. Man måste anpassa träningen efter omgivningen. Alla har inte traktordäck att välta.
Jag körde sprints på stranden, chins i trädgrenar, enbensböj o.s.v. men det blir helt enkelt inte samma kvalitet. För även om man teoretiskt kan göra det, hur ofta ber man brorsan sätta sig på axlarna så att man kan köra böj, och hur ofta går han med på det? Jag köpte en 25l vattendunke och tänkte; "nu fasiken blir det enarmsrodd", men det blev det inte. Vattendunken var för stor för att jag skulle få något rörelseomfång alls.
Man blir begränsad, träningarna blir halvdana vilket gör att man till slut känner att man lika gärna kan skita i det.

Whey
2006-06-19, 23:46
Var ju tvungen att skriva mer i denna gamla(kanske uråldriga) tråd nu....

Tänkte nu till sommaren jobba ihop pengar och köpa ett kort som ger tillgång till klättring, gym och massa annan skit(eller, bra saker kanske det heter). Men så blev det icke, trots att jag kanske tjänar tillräckligt med pengar så känns det mkt med över 3000 spänn för ett årskort (med tanke på att jag betalade 950 för ett årskort på F&S (skolrabatt).

Så, min variant blir åter igen utan vikter och väldigt lik 30cm's. Typ, intervallpass i backe, enbensböj, enarmsarmhävningar(senare då), chins, ståpåhänder-armhävningar, skumma magövningar och givetvis trädklättring.

Eller så blir det gym, klättring som fan osv. Men är skillnaderna i effektivitet verkligen värda 3000 spänn om året?

Fartman
2006-06-20, 00:03
Eller så blir det gym, klättring som fan osv. Men är skillnaderna i effektivitet verkligen värda 3000 spänn om året?
´
Ja, det är det lätt.

Miiix
2006-06-20, 00:04
Benpress med pappa kan du pröva (troligtvis väger andra familjemedlemmar för mycket)