handdator

Visa fullständig version : Den klassiska frågan?


Northstar
2005-12-08, 23:27
Ok, jag e övertygad om att frågan kommit upp tidigare men, hittar ingen länk dit.

Det är så här att jag både vill bygga muskler (bli större, grövre osv) men samtidigt inte lägga på mig onödigt med fett och bli plufsig. Jag anser att det inte är någon ide att deffa då jag personligen anser att jag inte har något att deffa fram (muskler alltså).

Undrar om det räcker med att dra ner på kolhydraterna och istället öka mängden protein för att lyckas med detta.

/simon

Math
2005-12-08, 23:42
Grubb har skrivit någon tråd om detta.. tror det var så att du kan ligga på +-0 (kanske ävan på minus, är inte säker) om du käkar protein/proteinrik mat 1 timme efter passet. Detta skulle höja proteinsyntesen vilket gör att du lägger på dig en del i muskler..


Rätta mig gärna om jag har fel!!

hittade länken jag menade; http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632 där står det mesta tror jag

MyungChul
2005-12-08, 23:50
Läs stickyn

aliquis
2005-12-09, 00:02
Räcker inte energin kommer du förbränna proteinet, vill du öka energiövertaget med säg 300kcal spelar det väl inte så stor roll VAD de kommer ifrån, det är ju inte så att just de 300kcal du äter till din sista måltid eller till din ohälsosammast måltid eller ... är de som råkar sätta sig på kroppen.

Äter du inte alltför mycket extra och i övrigt är rätt aktiv tror jag inte du kommer fläska på dig (.. alltför mycket.)

hallar
2005-12-09, 13:28
Pratade med en byggare om just detta för en tid sedan. Hans tips var att man skulle cykla en stund efter varje pass. Detta skulle bränna bort fett då glykogen har blivit förbrukat när man tränar. Jag har provat detta en tid och tycker att det fungerar helt ok.

Ulf A Big
2005-12-09, 13:52
Och i så fall kommer du att växa så att det knakar?

mangemani
2005-12-09, 15:04
woa,äntligen en nybörjare som har förstått att man måste ha nått att deffa fram innan man ger sej på en deff :thumbup:

Northstar
2005-12-09, 22:13
tackar för alla tips

keffat_liv
2005-12-09, 22:18
Pratade med en byggare om just detta för en tid sedan. Hans tips var att man skulle cykla en stund efter varje pass. Detta skulle bränna bort fett då glykogen har blivit förbrukat när man tränar. Jag har provat detta en tid och tycker att det fungerar helt ok.

Det är ju det man absolut inte ska göra efter ett träningspass

Pez
2005-12-10, 02:06
Grubb har skrivit någon tråd om detta.. tror det var så att du kan ligga på +-0 (kanske ävan på minus, är inte säker) om du käkar protein/proteinrik mat 1 timme efter passet. Detta skulle höja proteinsyntesen vilket gör att du lägger på dig en del i muskler..


Rätta mig gärna om jag har fel!!

hittade länken jag menade; http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632 där står det mesta tror jag
Teorin är "enkel". Att göra det rent praktiskt är svårare.

Keffat_liv - och det baserar du på? "Källa på det"? :D

BigForre
2005-12-10, 11:46
Lite offtoppic då det inte är svar på frågan, men ändå handlar om ämnet...

Att lyckas öka muskelmassa på ett +-0 intag, handlar det om att ligga på + rätt timmer på dygnet och - rätt timmar på dygnet??? Exempelvis att försätta sig i ett anabolt tillstånd precis efter träning mha bra kost för att sedan kanske 12 timmar senare när proteinsyntesen har sjunkit något lägga sig på - för att kompensera det pluga man tidigare låg på. Detta skulle kunna ses som en bulk/deff med mkt hög frekvens, någon som förstår vad jag menar, och är det såhär man måste gå tillväga för att det ska fungera att öka i muskelmassa utan att öka i fettmassa? Detta skulle kunna förklara det faktum att det är en förbannat svår uppgift att lösa med klockrent resultat. Vore grymt kul med svar, annars kommer det nog startas en tråd om detta....

Tack på förhand / Dr. Forsman

King Grub
2005-12-10, 11:49
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632

BigForre
2005-12-10, 12:18
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632

Oj :em: flåt...Ska sätta mig och läsa, läste ditt första inlägg och det verkar vara så illa som jag trodde, är inte detta relativt svårt? Eller iaf kräver rätt så mkt disiplin och noggranhet? Fast jag lär väl börja äta på detta sätt efter min första deff som kommer att påbörjas i vår då jag säkerligen kommer inse att det är något som jag aldrig mer vill utsätta mig för :)

King Grub
2005-12-10, 13:04
är inte detta relativt svårt? Eller iaf kräver rätt så mkt disiplin och noggranhet?

Jo, precis. En eventuell "vill inte, kan inte, orkar inte"-mentalitet går helt bort.

keffat_liv
2005-12-10, 13:49
Teorin är "enkel". Att göra det rent praktiskt är svårare.

Keffat_liv - och det baserar du på? "Källa på det"? :D

kolozzeum :D Jag kommer inte ihåg varför, bara att det har varit uppe många gånger och att det inte var bra. Vet inte om det bröt ner musklerna eller vad det gjorde.

Tesla
2005-12-10, 14:30
Jag tror inte att 10-15 min cykling eller jogging efter ett pass har någon närmvärd negativ effekt på muskel byggandet.