handdator

Visa fullständig version : Riktig musik: Psycroptic släpper smakprov


skaparn
2005-12-08, 20:52
I Februari är det dags för en ny skiva från ett riktigt bra band, från Tasmanien dessutom - Psycroptic. Man får ett smakprov av "Alpha Breed". Klicka på (mp3) i låtlistan som finns i news. Just nu, efter en genomlyssning, känns det dock som att förra skivan The Scepter of the Ancients var snäppet bättre, Men det kan vara att jag inte riktigt lyssnat in mig.

Rock'n'roll (http://www.psycroptic.com/main/index.php?page=news)

Zozza
2005-12-08, 20:56
Death Metal/ Black Metal ?

bluelight
2005-12-08, 20:57
Bra drag i låten! :hbang: :hbang:
När exakt i feb släpps den?

Dipshit
2005-12-08, 21:04
:laugh:
Rake Yohn wannabe?
Sjunger ni med i texten? :confused:

fonzie
2005-12-08, 21:11
Bara själva namnet säger mig en hel del...psycroptic...snälla

skaparn
2005-12-08, 21:14
Bra drag i låten! :hbang: :hbang:
När exakt i feb släpps den?


February 13th 2006 through NEUROTIC RECORDS

Men det där kan ju vara flexibelt. Hopas att den komemr finnas beställa från Ginza eller liknande, jag är lite nervös för att beställa direkt från Oceaninen. Dock är den ju mixad i svedala så det finns hopp att hitta den i svenska affärer.

Fast det här verkar också lockande
To celebrate the release of the new album there is a special limited pre-ordering package available for a special price on www.neurotic-records.com which not only includes the 16 page booklet and limited edition slipcase version of the "Symbols Of Failure" album, but also a full colour album cover design t-shirt as well as a full size full colour PSYCROPTIC poster.

skaparn
2005-12-08, 21:16
Bara själva namnet säger mig en hel del...psycroptic...snälla

Vik hädan du blasfem!

Death Metal/ Black Metal ?

Nja, det vore synd att kalla något såhär bra för black. Death metal med kraftiga influenser av grindcore kanske är en bättre beskrivning. Och tight så det förslår.

skaparn
2006-02-09, 13:52
Bump!

Nu har den äntligen kommit i brevlådan. Jag nappade på erbjudandet om förhandsbeställning och Neurotic Records var pålitliga.

Jävlar vad bra den här skivan var. Är inne på andra genomlyssningen nu.

grisbil3n
2006-02-09, 14:06
Bra skit!