handdator

Visa fullständig version : Datorstrul...


Wain
2005-12-08, 18:07
Tankte hora om nagon vis dataguru har pa kollo vet vad som ar fel med min dator:

Nar jag forsoker starta sa kommer den inte langre an till det forsta fonstret dar det star Microsoft Windows xp. Det gar dock att starta i felsakert lage och Norton hittar inget virus. Om jag gar in i min bios setup och kor hard drive self test sa far jag ett failmeddelande.

Nagra forslag pa vad som kan vara fel och hur jag lagar det?
:em:

mela
2005-12-08, 18:11
formatera? :P

Baan
2005-12-08, 18:14
återställ datorn till datumet då allt fungerade normalt, om det inte hjälper så är det nog hårdvarufel

Wain
2005-12-08, 18:20
återställ datorn till datumet då allt fungerade normalt, om det inte hjälper så är det nog hårdvarufel

Glomde saga att jag provat det. Fungerade ej...
:cryout:
Far bara samma fel och nar jag startar felsakert igen sa star det att aterstallningen inte fungerade.

formatera? :P

:thefinger Helst inte da alla mina skivor ar hemma i Sverige

Bonnie
2005-12-08, 18:23
Det underlättar om du skriver ner hela felmedelandet så man vet vart man skall börja felsöka......
Om det är disken fysiskt eller windows installationen.

Baan
2005-12-08, 18:26
inte omöjligt med fysisk fel på hårdvaran, men helst ska du prova alla tänkbara lösningar först innan du går ut och köper en ny hd

Wain
2005-12-08, 18:27
Det underlättar om du skriver ner hela felmedelandet så man vet vart man skall börja felsöka......
Om det är disken fysiskt eller windows installationen.


Star bara att testen "failade", inget mer... Javla dator *grr27*

Pdaddy
2005-12-08, 19:04
Tankte hora om nagon vis dataguru har pa kollo vet vad som ar fel med min dator:

Nar jag forsoker starta sa kommer den inte langre an till det forsta fonstret dar det star Microsoft Windows xp. Det gar dock att starta i felsakert lage och Norton hittar inget virus. Om jag gar in i min bios setup och kor hard drive self test sa far jag ett failmeddelande.

Nagra forslag pa vad som kan vara fel och hur jag lagar det?
:em:

Rätt logiskt.. Får du felmedelande i bios hdd testen så är din Disk "FUCKED UP".. köp dy hårddisk :)

M

Bonnie
2005-12-08, 19:16
Testa disken i en annan dator. dels som första disk (dvs försöka att starta ifrån den). Om inte det funkar så sätt den som andra disk och kolla om du kommer åt innehållet.

Wain
2005-12-08, 19:19
Rätt logiskt.. Får du felmedelande i bios hdd testen så är din Disk "FUCKED UP".. köp dy hårddisk :)

M

VAfaan, det dar vill jag inte hora! Men det funkar ju att starta med felsakert. *screwy*

Ar forovrigt en leasingdator sa det borde forhoppningsvis ga att fa fixat gratis. Ar dock pa fel sida Atlanten.

Tack for alla snabba svar, aven om jag inte tycker om dem... *yourock*

Bonnie
2005-12-08, 19:21
Om disken inte är helt kass (än) så kan han ju försköka rädda det han behöver innan han köper en ny disk ;)

Rätt logiskt.. Får du felmedelande i bios hdd testen så är din Disk "FUCKED UP".. köp dy hårddisk :)

M

jakke
2005-12-08, 19:26
Bota upp med en skiva och kör repair mode? Nu kan jag inte windows för 5öre, men tror det finns sådanna funktioner..
Låter skumt eftersom det fungerar i felsäkert