handdator

Visa fullständig version : Core,body pump,body combat,spinning.


Kaboffastar
2005-12-07, 22:14
Jag har lovat en vän att ta reda på om någon av dessa träningsformer bygger muskler :

body combat
body pump <- håller man väl iaf på med vikter ?
spinning
Core

och om det är någon större idé att dricka till exempel gainer efteråt i muskeltillväxt-syfte eller om det bara är onödigt.

Arne Persson
2005-12-07, 22:19
Jag har lovat en vän att ta reda på om någon av dessa träningsformer bygger muskler :

body combat
body pump <- håller man väl iaf på med vikter ?
spinning
Core

och om det är någon större idé att dricka till exempel gainer efteråt i muskeltillväxt-syfte eller om det bara är onödigt.


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRGGGG GGGGGGGGH!!!

Kaboffastar
2005-12-07, 22:21
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRGGGG GGGGGGGGH!!!

visste jag väl ;) var bara tvungen att vara säker.. hon dricker ju skiten nu å ja hade inga bra motargument :P

Kaboffastar
2005-12-07, 22:26
Tråd is to be removed :D

z_bumbi
2005-12-07, 22:36
Jag har lovat en vän att ta reda på om någon av dessa träningsformer bygger muskler :

body combat

Inte i någon högre grad.

body pump <- håller man väl iaf på med vikter ?


Har man inte kört det tidigare och inte heller styrketränat så får man troligtvis en del muskler.
Samt en uselt utförande om man för över tekniken direkt till gymet. :D

spinning

Om man har valt rätt belasting så är det inte så mycket som bygger när det gäller spinning.

Core

Viss möjlighet att bygga en del muskler om man inte har tränat styrka tidigare.

och om det är någon större idé att dricka till exempel gainer efteråt i muskeltillväxt-syfte eller om det bara är onödigt.

Om man vill behålla sina muskler som man fått genom den vanliga styrketräningen så är det i högsta grad befogat och ska man ha någon chans att bygga av ovanstående så är det kanske inte heller någon dum idé. Gainers är ju även bra för återhämtningen efter konditionsidrott så det är troligtvis betydligt smartare att dricka en gainer, i anpassad storlek, än att inte göra det oavsett om man får några muskler av träningen eller inte.

Ungtuppen
2005-12-07, 22:46
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRGGGG GGGGGGGGH!!!

AHAHAHH

Kaboffastar
2005-12-07, 22:47
AHAHAHH

Jag tänkte i stort sätt samma sak :P

Z_bumbi, tackar, skall framföra det.

mentzer
2005-12-08, 06:54
Klart att de kommer bygga muskler, kanske inte mycket eller snabbt, men betydligt mer än att sitta i soffan.

Semiramis
2005-12-08, 11:01
När jag började med bonypump fick jag en del muskler - och också en inflammation i rotatorcuffen som tog över ett år att läka. Visserligen är vikterna låga i bondypump men tempot är högt, instruktionen inte alltid så tydlig och utförandet på ett antal övningar lämnar en hel del övrigt att önska. Så sammanfattningsvis - det finns bättre sätt att bygga muskler.

Angel
2005-12-08, 11:31
jag har kört core en gång och de kändes nog i magen i en vecka efteråt...:)

AngelLove
2005-12-08, 11:36
jag har kört core en gång och de kändes nog i magen i en vecka efteråt...:)

Frågan är då, hur pass mkt hade du kört på gymmet INNAN detta pass ?!

Kristian
2005-12-08, 14:23
Frågan är då, hur pass mkt hade du kört på gymmet INNAN detta pass ?!

Tror inte det spelar roll hur mycket någon kört på gym innan...man känner av ett sådant pass. Har du själv kört något corepass?