handdator

Visa fullständig version : Avgiftning av kroppen?med hjälp av diet..


Linusen
2005-12-07, 20:42
Jag ser på ett program på 3:an , säkert fler som gör, det heter : du är vad du äter!! Där får dom 8 veckor på sig, dom gör fettmätning o rensar kroppen så som tarmsköljning,nån slags laser värme maskin osv...

Sen äter dom en kost som är rätt unik.. INGET kött... av nåt slag.. ingen mjöölk , de enda man får äta i den bemärkelsen är fil eller naturell yoghurt! De är alltså soja korv osv som äts under dessa veckor o massa nötter,frön o bönor såklart.. Sedan får dom massa annat konstigt som dom tar i drinkar osv..

o vips efter 8 veckor har dom rensat kroppen från all slagg o skit .. o dom har gått ner massa i vikt med hjälp av träning o denna kost!!

NU skulle jag vilja köra liknande diet i 4-8 veckor.. så jag ser nåt resultat på den där jä..vla vågen nån gång! har 6 kg att gå ner o inget händer trots stenhård träning ...

NÅN som kan tipsa om nåt linknande som dom kör på tv, nån slags avgiftning för kroppen o rensa ut allt skit??

Mvh Lina

Catstyle
2005-12-07, 20:51
Går du inte ner i vikt så äter du lika mycket/mer energi än vad du gör av med.

Oavsett om det är sojakorvar eller bacon du stoppar i dig.
Jag tycker du ska glömma tankarna på tarmsköljning och allt det andra hokus pokus du ser i det programmet, och ta tag i de riktiga problemen istället.

Nina L
2005-12-07, 20:56
Det där programmet står inte speciellt högt i kurs här. Det finns f.ö. inga vetenskapliga bevis för att där avgiftningsmetoderna har någon positiv effekt på hälsan.

Linusen
2005-12-07, 20:58
Ja jag spinnar medel/intesiv 3 timmar i veckan.. jag joggar 1 gång i veckan o simmar/styrketränar (beror på vad ja vill) en dag i veckan,..

Jag äter väldigt lite dom dagarna jag spinnar, eftersom jag spinnar kl 18, eller 19 så är de dumt att äta mat innan, då orkar jag inte spinna, likaså att äta för mycket efter, alldeles för sent *rolleyes* .. så då blir de bara fil, och rågkuse till frukost, lunch o sen frukt o lite soppa till middag efter spinningen.. inte bra!!

jag tror jag äter för dåligt, men jag har svårt att äta MAT dessa dagar.. kan kanske äta de till lunch då istället.. men har inte det suget.. jag känner mig svullen och fet hela tiden, känner mig så obekväm i denna kropp ( väger 65 och är 170) brukar väga 60 kg.. och ha en hel del muskler.. de har jag nu oxå, men väger ändå FÖR mycket.. vill bara göra nåt drastigt, köra ett stenhårt matprogramm en tid?? förslag????? med tanke på spinningen nu??? som är mån,tis och torsdag!

Verni
2005-12-07, 21:21
Läs vad folk skriver, du äter fortfarande lika mycket om du inte går ner i vikt, spelar ingen roll hur mycket du än tränar om du inte får ett underskott av energi.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Catstyle
2005-12-07, 21:36
65 pannor på 170cm är ju ingenting.

King Grub
2005-12-07, 21:54
NÅN som kan tipsa om nåt linknande som dom kör på tv, nån slags avgiftning för kroppen o rensa ut allt skit??

Pseudovetenskap helt utan fysiologisk förankring.

z_bumbi
2005-12-07, 21:55
Jag äter väldigt lite dom dagarna jag spinnar, eftersom jag spinnar kl 18, eller 19 så är de dumt att äta mat innan, då orkar jag inte spinna, likaså att äta för mycket efter, alldeles för sent *rolleyes* ..

Varför är det för sent att äta efter passet?

så då blir de bara fil, och rågkuse till frukost, lunch o sen frukt o lite soppa till middag efter spinningen.. inte bra!!


Du bör ha ett mellanmål mellan lunch och spinningen.

Sen äter du efter träningen.

Fredrik_S
2005-12-08, 02:15
Äter man alldeles för lite medans man tränar protesterar kroppen och fettförbränningen stannar upp och vikten man går ner består till stor del av muskler och vätska. Se till att din kropp har förtroende för dig genom att äta näringsrik allsidig kost så ska du se att den vågar bränna det överflödiga fettet ochså.
Att göra en krashdiet när du redan äter lite för lite kommer knappast ge dig några bestående fettminskningsresultat.

dahbaron
2005-12-08, 11:17
... vill bara göra nåt drastigt, köra ett stenhårt matprogramm en tid?? förslag????? med tanke på spinningen nu??? som är mån,tis och torsdag!

Det finns olika sorters kurer man kan prova, Cambrige är en väldigt bra kur (har vänner som provat) där har du en viktminskning på 1,5-4kg/vecka beroende på om du tränar eller inte. Det innehåller både ämnen som påskyndar din fettförbränning och är extremt kalorisnålt, endast 300 kal per måltid dvs, 900 kalorier om dagen.
Men du bör nog definitivt rådgöra med personen du köper av isf om att kanske minska din träning under den tiden du går på kur då det kan vara för hårt i förhållande till din träning.

Läs mer på
http://www.cambridgekuren.se/

Nina L
2005-12-08, 11:21
Äter man alldeles för lite medans man tränar protesterar kroppen och fettförbränningen stannar upp och vikten man går ner består till stor del av muskler och vätska. Se till att din kropp har förtroende för dig genom att äta näringsrik allsidig kost så ska du se att den vågar bränna det överflödiga fettet ochså.
Att göra en krashdiet när du redan äter lite för lite kommer knappast ge dig några bestående fettminskningsresultat.
Vilket flummigt svar. Vad baserar du dessa påståenden på? *screwy*

blunder
2005-12-08, 12:01
Det finns olika sorters kurer man kan prova, Cambrige är en väldigt bra kur (har vänner som provat) där har du en viktminskning på 1,5-4kg/vecka beroende på om du tränar eller inte. Det innehåller både ämnen som påskyndar din fettförbränning och är extremt kalorisnålt, endast 300 kal per måltid dvs, 900 kalorier om dagen.
Men du bör nog definitivt rådgöra med personen du köper av isf om att kanske minska din träning under den tiden du går på kur då det kan vara för hårt i förhållande till din träning.

Läs mer på
http://www.cambridgekuren.se/

Om du använder ironi så kan man använda smileys för att visa det... Menar du allvar så, gör om gör rätt.... *innocent*

Fredrik_S
2005-12-08, 18:11
Vilket flummigt svar. Vad baserar du dessa påståenden på? *screwy*

Ja det har du rätt i :em: känns som jag gav ett hörsägenbaserat svar. Läs deffguiden istället Linusen.

Nina L
2005-12-08, 19:17
Ja det har du rätt i :em: känns som jag gav ett hörsägenbaserat svar. Läs deffguiden istället Linusen.
Det medgivandet skall du ha cred för. CRED! :bow:

Linusen
2005-12-11, 15:48
Varför är det för sent att äta efter passet?



Du bör ha ett mellanmål mellan lunch och spinningen.

Sen äter du efter träningen.

Jag tycker 19 är för sent att slänga i sig mat-- jag går ju o lägger mig typ 22... och ibland spinnar jag ännu senare.. då äter ja kanske inget förren 20?? jag tycker de är för sent att äta lagad mat, de känns så?

Jag äter mellanmål vid kanske 3.. tar då nån frukt bara.. eller en knäckebröd

King Grub
2005-12-11, 16:03
jag tycker de är för sent att äta lagad mat, de känns så?

Varför? Vad har klockans visare med saken att göra, när du tränat innan?

Angel
2005-12-12, 08:51
Varför? Vad har klockans visare med saken att göra, när du tränat innan?


För att många kanske inte känner sig för att ställa sig och laga mat på kvällskvisten.

King Grub
2005-12-12, 09:03
Det har väl inte mycket med saken att göra? Att äta behöver inte innebära en trerätters middag. Äter man inte ordentligt efter hård träning gör man sig en björntjänst och riskerar negativa resultat av träningen istället för positiva. Nu verkade det ju inte heller handla om det, utan någon uppfattning om att själva tidpunkten skulle "kännas" negativ att äta på, inte själva matlagningen. Och om så är fallet, är det ju lätt att ha något färdiglagat i beredskap.

Linusen
2005-12-12, 14:39
Nej men de känns så FEL att ä'ta så sent, sen att koka ris 25 min o steka en kyckling , då äts de ju inte förren kanske 20,30, o sen skall jag typ sova, känns som om maten lägger sig som en klump i magen!

Eftersom de är tre dar i veckan som jag spinnar på kvällen så blir de otroligt slarvigt med maten, då äter jag kanske en banan strax innan spinningen o dricker massa vatten, sen 30min efter äter jag fil o en smörgås eller bara skinka o keso på en tallrik.. Men sen är jag ofta rätt hungrig en timme efter.. som om kroppen skriker efter socker nästan.. då tar jag nån apelsin o en näve russin om de krisar! Jag vet att äter jag kanske mer innan träning?
Eller efter så kanske mitt blodsocker ligger på en jämn nivå,, eller??

Tycker de är så svårt att äta rätt dessa 3 dar! O jag äter sällan vanlig lunch dessutom utan bara en tallrik naturell lätt yoghurt o en rågkuse8halv) med keso,.,, o ett stort glas vatten, sen frukt vid 2 och sen kanske ett knäckebröd eller bara en banan strax innan spinningen... sen fil eller nåt efter.., de känns alldeles för lite? För att jag tränar väldigt hårt nu mot för 3 veckor sen, har tex joggat 2 ggr förra veckan , plus 3 spinning pass intensiva! Jag orkar ändå träna hårt, så därför får jag känslan av att jag kanske äter lagom endå??

Lina

King Grub
2005-12-12, 14:45
Nde känns alldeles för lite?

Det låter så. Det låter kolhydratfattigt för den träningsmängden.

I genomsnitt förbrukar levern 200 kcal per dygn, hjärnan 240 kcal, hjärtat 400 kcal och njurarna 400 kcal. Allt i total vila.

Tillkommer normalt liv och hård konditionsträning på det är det få idrottsmän eller kvinnor som hamnar under 3000 kcal i energibehov per dygn.

Tyvärr verkar många vilja att äta lite kolhydrat, av någon anledning, men som ändå skall träna både mycket och hårt. Och sedan blir dom förvånade när dom blir trötta, inte orkar, eller känner att dom inte återhämtar sig, eller att något är fel. Att kroppen skriker efter socker är ett tecken på att något saknas. :(

Linusen
2005-12-12, 15:29
Men jag har absolut inga problem med att äta mera för att orka fortsätta träna så pass mycket som jag gör.. MEN jag vill ÄTA RÄTT sorts mat.. veta vad som är bra att äta sent på kvällen utan att få mig svullen o äcklad men endå inte så att jag skriker efter måltiden efter mer mat? Nåt som mättar lagom??

Kanske ska äta mer ris o kyckling bara? Tyvärr blir de skit dåligt med grönsaker nu när jag ätit så mycket fil till båda lunch o middag :em: .. tror att jag måste få i mig mera "i matväg" men vad för att inte gå upp??O vilka tider är bäst att äta "den" sortens mat?

King Grub
2005-12-12, 15:34
Har du tränat innan så är det ett "normalt" mål mat som är att rekommendera, dvs ett med mycket kolhydrat, plus valfri proteinkälla. Det behöver inte nödvändigtvis vara ris eller pasta, utan gryn, bröd eller müsli går lika bra, men "en frukt" eller "ett knäckebröd" eller enbart grönsaker är inte tillräckligt för någon efter ett hårt träningspass, allra minst om det är det sista som äts under dagen. Glykogeninlagringen sker som snabbast om man får i sig rejält med kolhydrat så snart som möjligt efter konditionsträningen; väntar man kan återhämtningen mer än halveras.

Aelrik
2005-12-12, 15:36
så därför får jag känslan av att jag kanske äter lagom endå??
Lina

Hur länge har du orkat detta?

Inte för att verka nedlåtande men du äter alltså

frukost
två filtallrikar
en halv rågkuse
lite keso
en skiva knäckebröd
två frukter
ev. en näve russin

under en dag då du dessutom tränar spinning?

Beskriv gärna din frukost...den måste vara ganska grov om du ska få i dig tillräckligt. ;)

Linusen
2005-12-12, 18:08
Ingen fara, jag tar inget negativt, vill ju ha hjälp så jag vill ha raka ärliga svar :hbang:

Frukost ..
Nu senaste tiden en halv rågkuse med skinka/keso och ett glas mjölk.(kl 7)

kl 10 två mandariner

kl 11,30 en liten tallrik yoghurt o musli(osötad o lite russin som ja lägger i själv plus hasselnötter) och en halv fullkornsskiva av osötad bröd, på denna endast keso, o vatten till!!

kl 14 - ett äpple

kl 17 kanske en macka o nåt glas mjölk, eller bara frukt..

kl 18 eller 19 en timmes intensiv spinningpass

kl 20 ,15 är jag hemma..

duschar och käkar antingen en tallrik fil med knäckebröd eller en mjukmacka med keso, osötad..

Detta shecka äter jag 4 dar i veckan kan man säga.. frukost o lunch äter jag samma 5 dar i veckan, men middag kan jag ibland äta, så som kyckling file med lite ris .. eller kalkon köttbullar med lite fullkornspasta.. men de är sällan jag lagar mat just nu.. vilketja borde med tanke på mitt träning :em:

MÅN-spinning 1 tim intensiv pass
TIS- spinning 1 timmes intensivt pass
ons-simning 40 min
torsdag-spinning 1 timmes medel pass
fredag -HELT vila...
Lördag- 1 timmes jogging direkt på morgonen innan frukost..
Söndag -Helt vila (ibland jogging beroende på om ja orkar :em: )

Kanske ska äta mer, eller vad tycker ni?? vad bör ja äta mer av?? o vad är nyttigt o bra för mig att äta med tanke på min typ av träning??
:thumbup:

myling
2005-12-12, 19:21
Du ägnar dig uteslutande åt konditionsträning, vilket kräver mycket kolhydrater, så du borde äta mer kolhydrater.

För att få mer råd och tips på vad du kan äta så kan du ju t ex gå in här:

http://www.slv.se

pragmatist
2005-12-12, 19:33
Ja, du bör äta mer tycker jag, framför allt protein och grönsaker. Du äter en väldans massa mejeriprodukter också.

Fick jag bestämma skulle jag släpa ut dig ur spinningrummet och in i styrketräningsrummet också, eftersom styrketräning är den typ av träning som har störst positiv effekt på kroppens fett/muskelsammansättning totalt sett.

Linusen
2005-12-13, 09:28
Jag körde faktisskt styrketräning en gång i veckan, men på 2 veckor nu har jag hoppat över det.. o bara kört jogging och spinning o simmning! Kanske ska lägga till ett pass o styrketräna?

Tack för tipset av sidan Myling ;) Ska genast in o titta :)

Fredrik_S
2005-12-13, 21:48
Du äter så 4 gnr i veckan förutom lunchen och frukosten som är 5 gnr i veckan.
Är det så att du fyller på med andra saker under dom 2 dagarna som du inte beskrivit?

Linusen
2005-12-14, 07:25
Ja på onsdag tex äter jag vanlig middag,. alltså ingen fil eller nåt på kvällen.. utan kanske tonfisk sallad, fisk eller kyckling med ris av nå slag.. alltså en nyttig middag i sig!

Sen på helgen lördag, unnar jag mig kanske lite godis ibland o kanske lite vin, sen är de som vanligt igen ..Men ons-fre - lör äter jag vanlig mat.. men samma lunch som alltid.. de är middagen som byts ut...