handdator

Visa fullständig version : fråga


Anonym
2005-12-07, 20:05
"Efter träning är det också lämpligt att ta en proteindrink baserad på vassleproteinpulver, gärna med druvsockret i för en perfekt kombination.(10) Det spelar ingen roll om du blandar med mjölk, men mjölken ger dig mer energi som du kanske inte vill ha under ett deffupplägg. Vassle är ett snabbt upptagligt protein som passar när dina muskler är hungriga på aminosyror efter ansträningning. Det är heller inget konstgjort eller onaturligt, utan en naturlig beståndsdel i vanlig mjölk (20% av proteinet i mjölk består av vassle), filtrerat och behandlat för snabbt upptag. 0.2 till 0.3 gram protein per kilo kroppsvikt direkt efter passet är lagom, uppföljt med en måltid när du kommer hem från gymmet."


Betyder det att jag ska ta både proteindrink 1 sekund efter passet och 60 minuter efter eller?

Catstyle
2005-12-07, 20:11
Det är väl så att det visst spelar roll om du blandar med mjölk, då drinken ej kan bli isoton?
Samt att forskning visar att för mycket vassle direkt efter träning inte är bra?

My 2 cents.

Anonym
2005-12-07, 20:14
Det är väl så att det visst spelar roll om du blandar med mjölk, då drinken ej kan bli isoton?
Samt att forskning visar att för mycket vassle direkt efter träning inte är bra?



Jo, men det var inte min fråga.

Catstyle
2005-12-07, 20:20
Aja i vilket fall.
Nån timme efter passet tycker jag du ska äta riktig mat, inte massa pulver.

mangemani
2005-12-07, 20:31
dela upp gainern efter passet så att du tar några klunkar och sen låter du det gå 15 min mellan varje intag.

King Grub
2005-12-07, 20:31
Protein före passet och en timme efter.

Anonym
2005-12-07, 20:59
dela upp gainern efter passet så att du tar några klunkar och sen låter du det gå 15 min mellan varje intag.

Kör inte gainer.
Är maltodextrin en gainer?

King Grub
2005-12-07, 21:07
Det är kolhydratdelen av en gainer. En "gainer" är vanligtvis protein+kolhydrat färdigblandat.

Anonym
2005-12-07, 21:23
Det är kolhydratdelen av en gainer. En "gainer" är vanligtvis protein+kolhydrat färdigblandat.

men en gainer ska man ju ta direkt efter ett pass/och kanske under. Nyss sa du ju att protein ska förtäras en timme efter..?

King Grub
2005-12-07, 21:39
Ja, jag personligen tycker det är en fördel att köpa protein och kolhydrat separat och fördela själv.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=56073&page=1&pp=15&highlight=dramatiskt

Det händer inget bedrövligt om du tar båda samtidigt.