Yip_man
2005-12-07, 19:16
Jag köpte för ca 3mån sedan en ice-link till min bmw. Ett interface som gör att man kan koppla in sin i-pod till orginal stereon i bilen. För ca 4veckor sedan slutade blinkers, stereon, vindrutetorkare m.m att fungera på bilen. Jag åkte in till BMW och förklarade problemet för deras bilelektriker. Enligt honom var det osanolikt att ice-linken orsakat problemet. Så jag bokade tillslut en tid på BMW. De ladener 2timmars jobb på att felsöka för att tillslut hitta att det var ice-linken det var fel på. En urkoppling av ice-linken och nollställning av "fel-minnet" gjorde att bilen fungera korrekt igen. Tydligen hade där varit något fel på min ice-link som gjort att den kortslutit en av data boxarna i bilen. Jag kontakta återförsäljaren av min ice-link här i sverige. Som konstaterade att de fått bekräftat från tillverkaren att där var fel på ett parti enheter. De erbjöd sig att skicka en ny med retur på den gammla. eller att ta tillbaka den befintliga enheten. Saker som jag ser som självklart. Grejen är den att jag sitter med en faktura från BMW på ca 2400:- vilken jag tycker de ska ersätta mig för. Frågan är ju om jag har rätt till ersättning av reparationen eller inte.