handdator

Visa fullständig version : hjälp med en avbeställning från itparadiset


blekfet2
2005-12-07, 18:36
har beställt ett moderkort från webbföretaget http://www.itparadiset.se/, som jag nu gärna skulle vilja avbeställa.

problemet är att det går inte att ringa till deras företag för numret är icke i bruk, man kan annars skicka ett meddelande om man loggar in sidan men de svarar aldrig på dem tydligen (enligt annat folk om man läser kommentarer på pricerunner), har själv skickat en massa meddelande som jag själv heller aldrig fått svar på.

Det finns en knapp på deras sida där jag ska kunna avbeställa min order, men det står vänster om knappen att min order är "låst" och inte kan avbeställas. Jävligt mysko för min order är inte ens inreggad, såhär ser min orderstatus ut:

Order status

Status: Ej behandlad
Betalning: Ej betald
Frakt sätt: Postförskott
Delleverans accepteras: Nej
Kolli / Tracking nummer: Uppgift saknas



Jag skickade beställningen i lördags och mailade dom idag alltså för att avboka min order.

Företaget finns kvar, kikade upp deras f-sedel och företaget existerar.

Vet någon om det räcker med mailet+meddelandet som jag skickade angående min avbokning eller kommmer jag bli tvungen att betala varan om dom nu ändå skickar den till mig genom posten (eller om jag måste betala summan för att inte lösa ut paketet som enligt deras sida är på 10% eller minst 395kr)

blekfet2
2005-12-07, 19:14
*bump*

PowPow
2005-12-07, 19:16
Edit: Ah! ;)

blekfet2
2005-12-07, 19:27
hittade lite mer fakta om det här företaget, det är ett bajsställe helt enkelt, inget mer att bry sig om =/

Zozza
2005-12-07, 20:01
Vad är det för fakta du hittat då?

aliquis
2005-12-07, 20:05
i värsta fall kan du ju kanske skita i att hämta ut paketet?

blekfet2
2005-12-07, 20:24
(eller om jag måste betala summan för att inte lösa ut paketet som enligt deras sida är på 10% eller minst 395kr)


;)

blekfet2
2005-12-07, 20:25
Vad är det för fakta du hittat då?



ett antal människor som har blivit blåsta av företagt (korkade nog att betala i förväg)

TrasMannen
2005-12-08, 09:48
(eller om jag måste betala summan för att inte lösa ut paketet som enligt deras sida är på 10% eller minst 395kr)


;)
Eller så skiter du i det eftersom du försökt avbeställa

King Grub
2005-12-08, 10:13
Har du kvar en kopia av mailet du skickade har du bevis för att du avbeställt. Skickar dom varan ändå bara för att dom inte orkat läsa ditt mail, kan dom inte kräva mycket.

blekfet2
2005-12-08, 16:50
Har du kvar en kopia av mailet du skickade har du bevis för att du avbeställt. Skickar dom varan ändå bara för att dom inte orkat läsa ditt mail, kan dom inte kräva mycket.


jodå jag har sparat mailet....tack för svaren gossar :hbang: