blekfet2
2005-12-07, 18:36
har beställt ett moderkort från webbföretaget http://www.itparadiset.se/, som jag nu gärna skulle vilja avbeställa.
problemet är att det går inte att ringa till deras företag för numret är icke i bruk, man kan annars skicka ett meddelande om man loggar in sidan men de svarar aldrig på dem tydligen (enligt annat folk om man läser kommentarer på pricerunner), har själv skickat en massa meddelande som jag själv heller aldrig fått svar på.
Det finns en knapp på deras sida där jag ska kunna avbeställa min order, men det står vänster om knappen att min order är "låst" och inte kan avbeställas. Jävligt mysko för min order är inte ens inreggad, såhär ser min orderstatus ut:
Order status
Status: Ej behandlad
Betalning: Ej betald
Frakt sätt: Postförskott
Delleverans accepteras: Nej
Kolli / Tracking nummer: Uppgift saknas
Jag skickade beställningen i lördags och mailade dom idag alltså för att avboka min order.
Företaget finns kvar, kikade upp deras f-sedel och företaget existerar.
Vet någon om det räcker med mailet+meddelandet som jag skickade angående min avbokning eller kommmer jag bli tvungen att betala varan om dom nu ändå skickar den till mig genom posten (eller om jag måste betala summan för att inte lösa ut paketet som enligt deras sida är på 10% eller minst 395kr)
problemet är att det går inte att ringa till deras företag för numret är icke i bruk, man kan annars skicka ett meddelande om man loggar in sidan men de svarar aldrig på dem tydligen (enligt annat folk om man läser kommentarer på pricerunner), har själv skickat en massa meddelande som jag själv heller aldrig fått svar på.
Det finns en knapp på deras sida där jag ska kunna avbeställa min order, men det står vänster om knappen att min order är "låst" och inte kan avbeställas. Jävligt mysko för min order är inte ens inreggad, såhär ser min orderstatus ut:
Order status
Status: Ej behandlad
Betalning: Ej betald
Frakt sätt: Postförskott
Delleverans accepteras: Nej
Kolli / Tracking nummer: Uppgift saknas
Jag skickade beställningen i lördags och mailade dom idag alltså för att avboka min order.
Företaget finns kvar, kikade upp deras f-sedel och företaget existerar.
Vet någon om det räcker med mailet+meddelandet som jag skickade angående min avbokning eller kommmer jag bli tvungen att betala varan om dom nu ändå skickar den till mig genom posten (eller om jag måste betala summan för att inte lösa ut paketet som enligt deras sida är på 10% eller minst 395kr)