handdator

Visa fullständig version : Hantelrodd och chins med raka armar?


sehnpaa
2005-12-07, 14:56
Är det rimliga övningar för latsen om man vill isolera? Biceps blir ju trött om man ska göra som vanligt. :(

Pez
2005-12-07, 14:59
Är det rimliga övningar för latsen om man vill isolera? Biceps blir ju trött om man ska göra som vanligt. :(
Du är luddig nu.
Raka armar har du ju i ytterlägena i båda de övningarna du nämner.

King Grub
2005-12-07, 15:00
Hur utför du rörelserna utan att böja armarna? :confused:

sehnpaa
2005-12-07, 15:08
Ja, alltså raka armar genom hela 'rörelsen'.

Hantelrodd blir rörelsen att man vrider lite på överkroppen och skjuter tillbaka axeln när man drar upp hanteln. Rak arm. Sänker vikten och låter axeln följa med fram. (mot golvet).

Får man göra så? *screwy*

toreld
2005-12-07, 15:28
Får man göra så? *screwy*

Får får man väll, men jag skulle då ABSOLUT inte göra det.

Fartman
2005-12-07, 15:30
hmmm, låter som att det skulle bli en fruktansvärt kort rörelselängd.
Jag skulle inte ens tänka tanken att prova på allvar.

Fatcan
2005-12-07, 15:36
Låter riktigt dåligt tycker jag...kör pullovers i maskin om du vill isolera latsen.

burre
2005-12-07, 16:12
Jag tycker det funkar rätt bra, kan göra uppåt 50 chins nu när jag har raka armar. En polare sa att det skulle räcka bra för att börja tävla, så efter jul ska jag börja va med i AF (dips funkar oxå asbra med raka armar, klarar typ 120) eller om jag hittar nån tävling man bara kör chins och/eller dips.

Så kör hårt grabben!! :hbang:

















;)

sehnpaa
2005-12-07, 16:21
Varför inte?

Tränas inte lats i min hemmabyggda rörelsebana? Tränas något annat?

Varför skulle toreld "ABSOLUT inte göra det"?
Varför skulle fartman "inte ens kunna tänka sig att prova på allvar"?
Varför tycker fatcan att det "låter riktigt dåligt"?

Sheogorath
2005-12-07, 16:22
Jag tycker det funkar rätt bra, kan göra uppåt 50 chins nu när jag har raka armar. En polare sa att det skulle räcka bra för att börja tävla, så efter jul ska jag börja va med i AF (dips funkar oxå asbra med raka armar, klarar typ 120) eller om jag hittar nån tävling man bara kör chins och/eller dips.

Så kör hårt grabben!! :hbang:

;)

Dips med raka armar finns faktiskt som "riktig övning". Kallas "dip shrugs" och är precis en shrug med belastning i den omvända vinkeln. Jävla skitövning. Kunde lasta på 75 kg i dipsbälte när jag testade för ett par år sedan och det var ju handlederna och höftbenen som piskades mer än avsedda muskler *screwy*.

toreld
2005-12-07, 16:38
Varför skulle toreld "ABSOLUT inte göra det"?

För att med raka armar tar det inte lika bra som med böjda armar. som att äta soppa med gaffel, eller nått sånt ;)