handdator

Visa fullständig version : nack spärr


mangemani
2005-12-07, 14:31
hur länge brukar en nack spärr sitta i?
fick en satans nack spärr efter det att jag hade kört trappsen dagen innan.

Cinna
2005-12-07, 14:53
hur länge brukar en nack spärr sitta i?
fick en satans nack spärr efter det att jag hade kört trappsen dagen innan.

Nämen är vi fler, trode jag va ensam med detta :D

Något blev tokigt när jag körde shrugs för cirka två veckor sedan. Har så ont så jag knappt kan sova. Blev lite bättre efter cirka en vecka men nu är det värre igen. Trodde att en vanlig nackspärr gick över efter några dagar, men så verkar inte vara fallet *cry*

Osten80
2005-12-07, 14:55
Nämen är vi fler, trode jag va ensam med detta :D

Något blev tokigt när jag körde shrugs för cirka två veckor sedan. Har så ont så jag knappt kan sova. Blev lite bättre efter cirka en vecka men nu är det värre igen. Trodde att en vanlig nackspärr gick över efter några dagar, men så verkar inte vara fallet *cry*


Nackspärr brukar gå över på ett par dagar. Det kan ju vara en muskelbristning det handlar om?

mangemani
2005-12-07, 15:02
Nackspärr brukar gå över på ett par dagar. Det kan ju vara en muskelbristning det handlar om?


nej!!inte igen:(

cinna: så är det för mej med...kanske inte har blivigt värre,men det sitter i lika förjävligt även fast det nu har gått 1(snart 2) dagar=/

Osten80
2005-12-07, 15:13
nej!!inte igen:(

cinna: så är det för mej med...kanske inte har blivigt värre,men det sitter i lika förjävligt även fast det nu har gått 1(snart 2) dagar=/

I ditt fall är det väl för tidigt att säga något, det kan ju gå över.

Cinna: Att under två veckor ha så ont att man knappt kan sova låter lite väl bra för att vara nackspärr. Gå och kolla upp det så har du det gjort.

Cinna
2005-12-07, 16:19
I ditt fall är det väl för tidigt att säga något, det kan ju gå över.

Cinna: Att under två veckor ha så ont att man knappt kan sova låter lite väl bra för att vara nackspärr. Gå och kolla upp det så har du det gjort.

Vem ska man uppsöka ... naprapat eller?

toso
2005-12-08, 11:13
Körde ni tungt då eller? Jag har känt samma sak och undrar varför. För det är ju inte mycket man kan göra fel i den övningen...

Cinna
2005-12-08, 12:32
Körde ni tungt då eller? Jag har känt samma sak och undrar varför. För det är ju inte mycket man kan göra fel i den övningen...

För min del så körde jag extra lätt och strikt den gången .. å ändå blir det såhär *cry*

Osten80
2005-12-08, 13:09
Körde ni tungt då eller? Jag har känt samma sak och undrar varför. För det är ju inte mycket man kan göra fel i den övningen...


Man kan göra lika många fel i den övningen som i andra.
Det vanligaste fel som jag har sett är att man inte håller huvudet stilla när man kör.
Rör du på huvudet eller vrider på det för att titta åt något håll samtidigt som du kör shrugs så får nacken ta riktigt mycket stryk.

Osten80
2005-12-08, 13:12
Vem ska man uppsöka ... naprapat eller?

Antingen det eller en duktig läkare som samtidigt skriver ut tex Voltaren till dig. Det viktigaste är ju att inte överanstränga nacken på ett tag framöver.

Pez
2005-12-08, 14:33
Vem ska man uppsöka ... naprapat eller?
Jag hade siktat på en naprapat. Husläkare kan imo vara lite för snabba med receptblocken, klappen på axeln och klassikern "hör av dig om det inte blir bättre inom 2-3 veckor" när det kommer till idrottsskador/krämpor (läs: "självförvållat").
Även om smärtan går över så kan det ju vara lite låsningar och sånt som trilskas.

Känner du inte för att pynta ut 400+ så slå en pling till Naprapathögskolans elevklinik - 150kr för vanliga dödliga, 120kr för studenter.

mangemani
2005-12-08, 14:40
smärtan är på väg att försvinna nu,men smärtan har istället övergått till en "brännande" känsla,det svider och bränns i muskeln=/,inget allvarligt,men ändå.