handdator

Visa fullständig version : Blåst på krogen. Vad kan jag göra?


Sheogorath
2005-12-07, 07:29
Godkväll!

Kollade på mitt kontoutdrag och såg ett uttag från kvällens eskapader på nästan 500 spänn. Det dyraste jag köpte under kvällen var 5 öl/cider till mig och polarna, vilket uppgår till 250 kr. Vad har jag för möjligheter i den här situationen. Inte ett skit, med tanke på att jag måste skrivit på kvittot (fulla as), right?

:furious:

Dipshit
2005-12-07, 07:38
been there, done that..
speciellt pizzerian i närheten av uteställena!

men det brukade vi fixa nästa helg genom att sno tillbaka nån pizza! :D

så, sno nåt av dem? :D

Sheogorath
2005-12-07, 07:40
been there, done that..
speciellt pizzerian i närheten av uteställena!

men det brukade vi fixa nästa helg genom att sno tillbaka nån pizza! :D

så, sno nåt av dem? :D

Det är en jävligt fräsch nattklubb så troligen blandade tjejen i baren ihop mitt kort med någon annans när hon tog två beställningar. Lätt hänt, men jävligt surt för mig som sitter på fel sida. Well... "Jag känner en som känner en som känner folk där..." är ju den närmsta kontakten jag har, så mina chanser att få hjälp tycks väl ganska små.

OggeP
2005-12-07, 08:05
Är du säker på att beloppet är bokfört eller ligger det som en reservation?

Mental
2005-12-07, 08:27
Se det som en relativt billig läxa, ryck på axlarna och gå vidare.
Inte värt energin att hänga upp sig på, inte mycket principvärde i det hela att man vill lägga ned tid på det.

Dessutom kommer du ha bättre koll på kvittona framöver antar jag?

JJ
2005-12-07, 08:48
Gå dit och prata med dem, man vet aldrig.

Baha
2005-12-07, 08:51
gå dit och prata med dom, att bara skita i det är som att be dom att göra om felet igen, om det ens nu var ett fel. känns som att man ofta skulle kunna komma undan med en sån grej på krogen.

Baan
2005-12-07, 09:07
du kan försöka prata med dom, men risken finns att dom tror att du varit så full så du inte har någon egentlig koll på hur mycket du slösade..
annars är det rätt smart betala kontant ute på krogen, man kan lätt begränsa sina alkoholresurser och lättare ha ordning på pengarna :)

stahlberg
2005-12-07, 09:13
Det är förstås fråga om en struntsumma. Dessutom kan det hända att du minns fel, du verkar inte ha varit helt nykter.

Om du är säker på att du har rätt tycker ändå också jag att du ska gå dit och försöka reda ut saken. Antingen ger de dig rätt eller nekar. Om de inte ger med sig kan du antingen nöja dig med deras svar, polisanmäla stället (om det hänt dig kan det ha hänt andra, och om många gör anmälningar - vilket dock är osannolikt - kanske polisen kollar upp stället, ta pengarna tillbaka med våld (om du vet hur mycket det är) eller smocka till krogpersonalen på käften.

z_bumbi
2005-12-07, 09:14
du kan försöka prata med dom, men risken finns att dom tror att du varit så full så du inte har någon egentlig koll på hur mycket du slösade.

Iofs är det ju sant då Sheo missade att belopper var så stort. :D

annars är det rätt smart betala kontant ute på krogen, man kan lätt begränsa sina alkoholresurser och lättare ha ordning på pengarna :)


:thumbup:

JJ
2005-12-07, 09:16
ta pengarna tillbaka med våld (om du vet hur mycket det är) eller smocka till krogpersonalen på käften.

Sheo slår inte tjejer. Däremot lägrar han dem gärna, så det kanske kan vara ett alternativ? Förför henne :thumbup:

Baan
2005-12-07, 09:17
Det är förstås fråga om en struntsumma. Dessutom kan det hända att du minns fel, du verkar inte ha varit helt nykter.

Om du är säker på att du har rätt tycker ändå också jag att du ska gå dit och försöka reda ut saken. Antingen ger de dig rätt eller nekar. Om de inte ger med sig kan du antingen nöja dig med deras svar, polisanmäla stället (om det hänt dig kan det ha hänt andra, och om många gör anmälningar - vilket dock är osannolikt - kanske polisen kollar upp stället, ta pengarna tillbaka med våld (om du vet hur mycket det är) eller smocka till krogpersonalen på käften.

inte i Sverige, här blir det väl en "aj aj aj har ni lurat folk på pengar, fyyyyyyyyy!!"

nej, men, tror det skulle krävas en hel del för att polisen skulle handla på något sätt..

Big_Vik
2005-12-10, 13:21
FFS, får man ingå avtal som oskäligt missgynnar ena parten, när denne dessutom är berusad? Jag trodde det fanns något som hette "strida tro och heder". Vad är det egentligen (förutom beloppet) som skiljer denna situation mot att jag t.ex. i egenskap av mäklare sålt senildementa Gretas villa som är värd 1 miljon, helt i enlighet med hennes vilja, för halva priset?

Kräv dem på pengarna tycker jag, om du har tillgång till (nyktra) vittnen

Kwon
2005-12-10, 13:26
Sheo, det första jag tänker är att du måste kontakta krogens ägare.

Säg till han att stänga fönstrena, speciellt nu när det börjar bli kallare.

Då kommer du (och de andra gästerna) nog slippa all blåst!

Man går ju in på ett ställe för att slippa den kalla blåsten utanför! Man vill ju inte känna av den inomhus också!

Krogar borde sätta som standard att hålla blåsten ute med bättre tätning på listerna etc.

Man går ju dit för att ha kul, inte frysa ihjäl.

rQx
2005-12-10, 14:00
Sheo, det första jag tänker är att du måste kontakta krogens ägare.

Säg till han att stänga fönstrena, speciellt nu när det börjar bli kallare.

Då kommer du (och de andra gästerna) nog slippa all blåst!

Man går ju in på ett ställe för att slippa den kalla blåsten utanför! Man vill ju inte känna av den inomhus också!

Krogar borde sätta som standard att hålla blåsten ute med bättre tätning på listerna etc.

Man går ju dit för att ha kul, inte frysa ihjäl.
:laugh:

Kwon
2005-12-10, 14:09
:laugh:

Lågt, jag vet! :thumbup:

Solros
2005-12-10, 14:11
Minsta uttag är inte 500kr då?

Lätt hänt att hon smäller ner 250kr till dig på bardisken, vilket du inte märker utan går därifrån. (Dricks är bra)

palme
2005-12-10, 14:20
Iofs är det ju sant då Sheo missade att belopper var så stort. :D



Precis...svälj pillret för du kan aldrig bevisa att du inte handla för 500kr.

rQx
2005-12-10, 14:28
Lågt, jag vet! :thumbup:
Haha, lågt men det är min humor :D

Sheogorath
2005-12-10, 14:46
Kwon :bow: !

Pillret är redan svalt. Jag sket i det och ser det som en relativt billig läxa. Nu är jag i gasen igen och ska inte göra samma misstag ikväll.

It's ON!

Kwon
2005-12-10, 14:47
Kwon :bow: !

Pillret är redan svalt. Jag sket i det och ser det som en relativt billig läxa. Nu är jag i gasen igen och ska inte göra samma misstag ikväll.

It's ON!

Bra! Att du tog lärdom! :)

Man lär sig mycket i livet, akta sig bara! Pengar och berusning är en dålig kombination! :thumbup:

Sheogorath
2005-12-10, 15:19
Bra! Att du tog lärdom! :)

Man lär sig mycket i livet, akta sig bara! Pengar och berusning är en dålig kombination! :thumbup:

Nu är det så väl förspänt att jag fixat blåmusslor och dricka till alla fyra för hela middagen/förfesten, så när vi väl kommer ut är det deras uppdrag att förse mig med förnöjsamheter. Alltså: jag behöver inte bry mig om mina egna pengar när jag väl är inne i dimmorna :D.

Kwon
2005-12-10, 15:21
Nu är det så väl förspänt att jag fixat blåmusslor och dricka till alla fyra för hela middagen/förfesten, så när vi väl kommer ut är det deras uppdrag att förse mig med förnöjsamheter. Alltså: jag behöver inte bry mig om mina egna pengar när jag väl är inne i dimmorna :D.

Skönt det! Annars vet vi vad som kan hända! Super bort mobilen, beställer fel drinkar, betalar för mycket etc..

Tror jag betalade 10 ggr så mycket som egentligt pris för en drink när jag var nere i Grekland, men inte fasiken tänkte jag på det då!

Hur många drakar gav jag henne egentligen? :laugh:

Diana
2005-12-10, 15:29
hoppas du slipper råka ut för de där i frammtiden sheo :thumbup: händer det på en pizzeria äre inge snack om va som måste göras 'ojj de va hår i alla 5 pizzorna, hann äta tre fjärdedelar innan ja såg det' :MrT: :naughty: mmmmm

kwon the glocalnet master :laugh:

Kwon
2005-12-10, 15:33
kwon the glocalnet master :laugh:

Om jag skulle vara en rappare, skulle mitt artistnamn vara (Funk)Master G-Local! :thumbup:

internazionale83
2005-12-10, 15:43
vad heter krogen ? elelr klubben

Herkulez
2005-12-10, 15:45
Sheo, det första jag tänker är att du måste kontakta krogens ägare.

Säg till han att stänga fönstrena, speciellt nu när det börjar bli kallare.

Då kommer du (och de andra gästerna) nog slippa all blåst!

Man går ju in på ett ställe för att slippa den kalla blåsten utanför! Man vill ju inte känna av den inomhus också!

Krogar borde sätta som standard att hålla blåsten ute med bättre tätning på listerna etc.

Man går ju dit för att ha kul, inte frysa ihjäl.
:laugh: fyfan va trist kolo hade varit utan kwon

Sheogorath
2005-12-10, 15:47
vad heter krogen ? elelr klubben

Sargasso

Diana
2005-12-10, 15:57
Om jag skulle vara en rappare, skulle mitt artistnamn vara (Funk)Master G-Local! :thumbup:
:D

RESCHPEKKT!

hasse36
2005-12-10, 17:32
Men vad är ni för jefla miffon? Använda kort - när det finns kontanter.

Kort använder man när man köper en plasma-TV för 25 000 kr, inte när man köper öl för 250 kr. Begrips?

Fartman
2005-12-10, 18:08
Men vad är ni för jefla miffon? Använda kort - när det finns kontanter.

Kort använder man när man köper en plasma-TV för 25 000 kr, inte när man köper öl för 250 kr. Begrips?
Fel hasse, man använder kortet när alla kontanter man hade tänkt skulle räcka till alla kvällens öl är slut redan efter första timmen.

Kwon
2005-12-10, 18:10
Trodde först trådskaparen var en blond tjej när jag läste trådnamnet "blåst på krogen...", upptäckte sedan att det var Sheo.

JK! (Just kidding all blondies out there!) :thumbup:

Hellre är man ju Blåst på krogen än Blåst på nobelfesten (blåst på konfekten) som en säger.

kroy
2005-12-10, 19:35
Fel hasse, man använder kortet när alla kontanter man hade tänkt skulle räcka till alla kvällens öl är slut redan efter första timmen.

fartman, verkar som att du inte vet varför man har polare med sig ut på krogen.. ;)