handdator

Visa fullständig version : Rädda John Hrons mördare, DEL II


Bobo
2005-12-07, 02:48
Som en utveckling av melas tråd "Rädda John Hrons mördare? " undrar jag:
Om det var så att någon som stod er nära; vän, ett syskon, en förälder, eller ert barn hade dödat John Hron, skulle ni då stoppat förövarna i en liknande situation som den uppdikade i John Hron tråden?

Copy/pastar:

Alltså om du av en slump skulle få reda på att just inatt kommer några utav medfångarna på samma fängelse smyga sig in till en av John Hrons mördare, = ditt barn/syskon/förälder/bästa vän för att strypa honom.
Skulle du då ringa 112 och förvarna, om du vet att du därigenom räddar mördarens liv?



Jag svarade ja i förra tråden, skulle stoppat dem, såklart även i detta fallet ;)

Beast
2005-12-07, 03:46
Självklart inte, jag kan vara bödel åt våldtäcksmän, mördare och pedofiler.

AngelLove
2005-12-07, 08:24
I detta fallet så tror jag att blod är tjockare än vatten. Man hade nog som förälder stoppat det oavsett vilka hemskheter ens barn gjort tidigare i sitt liv.

Egentligen är det teoretiskt omöjligt att svara på sådana frågor INNAN man varit med om dem.

Mental
2005-12-07, 08:31
I detta fallet så tror jag att blod är tjockare än vatten. Man hade nog som förälder stoppat det oavsett vilka hemskheter ens barn gjort tidigare i sitt liv.

Egentligen är det teoretiskt omöjligt att svara på sådana frågor INNAN man varit med om dem.

Teoretiskt möjligt är det, men att svaret skulle ha någon relevans i en skarp situation är en annan sak.

Jag tycker det är svårt att föreställa mig, när jag inte har barn. men säg att det vore bror min? Samma sak, jag skulle ringa då, och jag ringer nu.

Baan
2005-12-07, 09:18
jag skulle ha ringt i det förra fallet och skulle absolut ha ringt här med..