handdator

Visa fullständig version : Sämst utveckling ?


Bronze
2005-12-06, 21:09
Tänkte starta en "dyster" o lätt komisk tråd :cryout:

Är 29 år,började träna för 1:a gången vid 23 på ett Nautilusgym dvs maskiner,körde på i 1,5 år men tyckte att fria vikter skulle passa bättre. Började således med det på iofs rätt höga reps(12) utan bättre vetande i ca 2år. Har nu i ca 2 år kört skapligt målvedvetet och det senaste året har väl varit seriösast. Tränar 4 ggr i veckan och kör hela kroppen på det med tillhörande basövn. typ marklyft. Vikten sen "starten" vid 23 har gått från 68 till 78 och jag har fortfarande inte fett på kroppen. Visst syns det att man tränar men tycker utveckling kanske borde vara större eller? Några ex är bänk förr:60kg nu 100kg knäböj 6mån sen:50kg 8reps nu 100kg 5 reps. Måltider är sen 1 år frukost 0630,frukost2 0930,lunch 1300,middag efter träning 1800,+ div bananer,2 prottedrinkar,1 gainer +kvällsmål. Läste någonstans att alla har samma förutsättningar genetiskt o då undrar man ju vilken kosthållning många andra har i stilen "jag gick upp 20kg 1:a året bla bla bla" :)

Nog om mig....har jag exceptionellt dålig utveckling eller finns det fler out there?

Jorgen
2005-12-06, 21:32
Dom som går upp vädligt mycket i vikt lägger även på sig en hel del fett.
Det är ingen konst att gå upp 20 kg på ett år. Frågan är bara vad man vill att dom kilona skall bestå av.

Hannes
2005-12-06, 21:57
Läste någonstans att alla har samma förutsättningar genetiskt o då undrar man ju vilken kosthållning många andra har i stilen "jag gick upp 20kg 1:a året bla bla bla" :)

Nog om mig....har jag exceptionellt dålig utveckling eller finns det fler out there?

har alla samma förutsättningar, låter ju riktigt falskt, vart har du läst det. visa gärna källan!

som föregående talare: vad består kilona av?

myggan
2005-12-07, 00:35
knäböj 6mån sen:50kg 8reps nu 100kg 5 reps.

Nog om mig....har jag exceptionellt dålig utveckling eller finns det fler out there?


har du gått från 50kg till 100kg på 6 månader, och klagar på dålig utveckling? eller skulle det stå 6 år kanske?

Om du klagar på den ökningen på så kort tid så bör du kanske tänka om.

Liten Men Fet
2005-12-07, 00:44
Tänkte starta en "dyster" o lätt komisk tråd :cryout:

Är 29 år,började träna för 1:a gången vid 23 på ett Nautilusgym dvs maskiner,körde på i 1,5 år men tyckte att fria vikter skulle passa bättre. Började således med det på iofs rätt höga reps(12) utan bättre vetande i ca 2år. Har nu i ca 2 år kört skapligt målvedvetet och det senaste året har väl varit seriösast. Tränar 4 ggr i veckan och kör hela kroppen på det med tillhörande basövn. typ marklyft. Vikten sen "starten" vid 23 har gått från 68 till 78 och jag har fortfarande inte fett på kroppen. Visst syns det att man tränar men tycker utveckling kanske borde vara större eller? Några ex är bänk förr:60kg nu 100kg knäböj 6mån sen:50kg 8reps nu 100kg 5 reps. Måltider är sen 1 år frukost 0630,frukost2 0930,lunch 1300,middag efter träning 1800,+ div bananer,2 prottedrinkar,1 gainer +kvällsmål. Läste någonstans att alla har samma förutsättningar genetiskt o då undrar man ju vilken kosthållning många andra har i stilen "jag gick upp 20kg 1:a året bla bla bla" :)

Nog om mig....har jag exceptionellt dålig utveckling eller finns det fler out there?

Jag har alltid varit långsam i uppgångna kilon men det har hängt på att jag ätit för lite. Även om jag åt mycket så hade jag väl naturligt högämnesomsättning men när jag fyllde 24 så fick jag tillfälle att träna hårt och få lagad mat 3 gånger på dag plus fika och då la jag på mig 10 kilo på 6 månader.
Plufsigare javisst men också mycket starkare..

Mera mat och tung träning, 4-6 rep fungerade för mig.