handdator

Visa fullständig version : Hjälp Mig!! Vätskan Dödar Mig!!!!


betterbodies
2002-08-02, 08:25
Tjena..vore tackam för hjälp...

Har precis gått av dieten nästan, ha dock svårt å trappa upp maten succsesivt vilket innebar att jag drog på mig en j*vla massa vätska. Ser ut som dagen efter en "ätardag" :cryout: Äter dock mycket mat :eating: men nyttigt som alltid :) Frågan e..kommer vätskan sjunka undan lite mer efter några dagar lr kommer jag se ut såhär till nästa diet ?

Förstår att kroppen suger åt sig som en svamp efter dieten men e d mest i början lr ? så att d kommer å försvinna lite sen ? ser juh för fan mullig ut.... har hoppat stranden 2 dagar nu, pallar dock inte med en 3:e i denna värmen :em:

Tacksam för Omgående svar....

Mvh Vassen Sommaren 2k2

Åse Columbus
2002-08-02, 08:42
Drick!!

Kroppen håller kvar vätska om du inte dricker. Känner den av att den får regelbunden vätska så släpper den oxå det den lagrar.

Åse:smokin:

fiddebeast
2002-08-02, 09:31
Tja!
Har du deffat rejält o varit riktigt hård så kommer kroppen att vara svullen ca 3-7 veckor efter avslutad diet!!!!
Givetvis beroende på hur mycket kolisar du ätit under deffen!
Ligger du lågt på kolisar o sen avslutar dieten o börjar käka massa kolisar så brukar kroppen reagera rejält o du lägger på dig allt ifrån 5-20 kg på ett par dagar.
Det e bara att fortsätta äta som du gör kroppen fixar resten.

betterbodies
2002-08-02, 09:56
Åse Columbus:

Jag dricker som ett djur :cool:


fiddebeast:

Jajag deffade hårt å låg lågt på kollisar nu äter jag mycke kollisar å har gått up en ca 7 kilo iaf, så det e bara å fortsätta å äta ? jag äter juh nytigt osv så det e iga prob med d...kommer kroppen å göra av med vätska sen då ? Vill juh inte se otränad å mullig ut pga vätska!

Viveqa
2002-08-02, 11:15
Det kommer att försvinna inom några veckor när kroppen vant sig vid din nya kolhydratsmängd. Håll dig bara lugn, stresshormoner binder vätska ;) .

TommyBoy
2002-08-02, 12:13
Håller med...

Vätskig blir man efter en diet, 10-15 kgs viktuppgång den första veckan är inte ovanligt. Jag tycker det kan vara en fördel, vilket jävla tryck men får :bpump:

Chris
2002-08-03, 09:39
Tommyboy, är det du på bilden? Ser väldigt grov ut! :)

Peter
2002-08-03, 15:35
Vätskan som kolhydraterna binder lagras väl i musklerna och inte mellan muskel och hud. De borde väl inte göra att man ser mullig eller otränad ut utan grov?

Peter

Joachim B
2002-08-03, 18:24
Originally posted by Peter
Vätskan som kolhydraterna binder lagras väl i musklerna och inte mellan muskel och hud. De borde väl inte göra att man ser mullig eller otränad ut utan grov?

Peter

Det stämmer till en viss gräns. När glykogenförråden är fyllda blir det "överspill" vilket leder till att man drar på sig vätska. Detta syns mycket bra bland byggare under kolhydratsladdningen inför en tävling. De som får i sig rätt mängd kolisar blir fyllda och snustorra. De som får i sig för mycket blir stora men lite vattniga.

Sverker
2002-08-03, 19:35
Det här är nog dit gebit Peter. Men jag tror att det är så här :

Vid stor insulinfrisättning tar även fettcellerna i underhuden upp glukos och startar sin fettsyrasyntes. Med glukosen följer givetvis vatten med in i fettcellen som därmed sväller och slätar ut huden. Det är ju inte bara levern som bildar fett från glukos.

Har precis läst på " Kolhydrat " att glukos inte omvandlas till fettsyror enligt dig och jag backar givetvis ifall du har bättre och nyare uppgifter.

Sverker

Peter
2002-08-03, 19:51
Visst kan glukos omvandlas till fett, men i ganska liten utsträckning mot vad man tidigare trott. Hoppas jag inte skrev något annat.

Vid stort kolhydratintag låter din förklaring som en rimlig förklaring, det räcker ju med ganska små mängder för att det ska bli en synlig skillnad hos en bodybuilder i tävlingsform.

Anledningen till att jag ställde frågan var att jag tyckte det lät lite konstigt att betterbodies skulle binda så mycket vatten utanför muskeln att han såg mullig och fet ut av att äta kolhydrater.

Så du behöver absolut inte backa. Både ditt och Bartolls svar köper jag.

Peter

TommyBoy
2002-08-05, 08:52
Ja Chris, det är jag.
Bilden är tagen förra sommaren då jag tränat 4 månader efter mitt årslånga uppehåll.