handdator

Visa fullständig version : Muskelbristning och läkningstid?


Popeye
2005-12-06, 18:07
Då var det dags för mig...
Finns en överhängande risk att jag råkat dra på mig en muskelbristning.
Hur lång tid brukar det ta innan man kan återgå till träningen? Vi pratar om en lättare bristning här..

Vilken muskel? Ja, det är lite svårt att säga?
Om du höjer din högra arm och känner efter vid triceps fäste närmast armhålan. I "gropen" närmast triceps muskelfäste skulle jag placera smärtan. Obs inte armhålan, snarare innunder triceps? Smärtan sprider sig längsledes i armen och jag vet inte vad den muskeln kallas?

Det känns ungefär som en glödande Wire mitt inne i musklerna. Smärtan kommer om jag råkar föra armen i fel position.

Så, hur lång tid brukar det ta för en lite lättare bristning innan man slipper smärtorna? Jag kan fortfarande arbeta hjälpligt som bilmek så det är inte så illa som att triceps "smullit av".

mangemani
2005-12-06, 18:13
tja,jag åkte ju på en muskelbristning samt att jag fick en liten touch på en av diskarna.
själva muskelbristningen läkte väl helt efter 2½ vecka(men då käkade jag antiflamatorisk medicin) och det var då en lätt muskelbristning.
så räkna med 2-3 veckor samt att du eventuellt måste köra rehab övningar för att stärka upp i nån vecka/månad.