handdator

Visa fullständig version : Behöver eran hjälp


Wheelchair_Ninja
2005-12-06, 09:19
Hejsan

Har gått igenom regler mm nu på det här forumet samt gjort en sökning men får inte svar på mina frågor.

Vad jag är ute efter inom kosttillskott är färdigblandad proteindrinkar som är lactosfria samt har någorlunda stor mängd protein. Söka på google har jag gjort och fick inte upp så mycket förutom en massa tyska hemsidor jag inte förstod något av.

Jag vill även passa på att fråga vad mer man kan behöva om man ska arbeta 12h varje dag inom byggbranchen? Behöver som sagt mycket energi och försöka behålla min figur. Sen så fick jag även reda på att man endast äter 2 ggr under dessa 12h så någon form av måltidsersättning som är lätt att dra i sig utan att någon ser vore toppen :eating:

Tacksam för svar

mvh

Ninjasmurf
2005-12-06, 09:37
om det ska vara laktosfritt blir det svårt med vassle/kasein drinkar...annars skulle ju Fairing MRP funkat bra, dock är inte den färdigblandad.
Lär bli väldigt dyrt om du ska dricka en massa färdigblandade proteinshakar

Pepz
2005-12-06, 13:03
man får ju inte länka i detta forum..

z_bumbi
2005-12-06, 16:12
Vad jag är ute efter inom kosttillskott är färdigblandad proteindrinkar som är lactosfria samt har någorlunda stor mängd protein.

Laktosfri mjölk från Arla. En liter kostar 12 kr och oöppnad förpackning står sig i rumstemperatur. Ca 34 g protein.

Färdigblandade proteindrinkar som inte innehåller laktos har jag inte sett några, de flesta färdigblandade proteindrinkarna är dessutom antingen ganska små eller väldigt dyra.

Jag vill även passa på att fråga vad mer man kan behöva om man ska arbeta 12h varje dag inom byggbranchen? Behöver som sagt mycket energi och försöka behålla min figur. Sen så fick jag även reda på att man endast äter 2 ggr under dessa 12h så någon form av måltidsersättning som är lätt att dra i sig utan att någon ser vore toppen :eating:


Du behöver först och främst ett fackförbund.

Det är ganska enkelt att ha med sig en knippe bars att äta när du får tid, en bar och en banan klämmer man i sig på nolltid och man slipper vara vrålhungrig ett tag.

Wheelchair_Ninja
2005-12-09, 10:48
Laktosfri mjölk från Arla. En liter kostar 12 kr och oöppnad förpackning står sig i rumstemperatur. Ca 34 g protein.

Färdigblandade proteindrinkar som inte innehåller laktos har jag inte sett några, de flesta färdigblandade proteindrinkarna är dessutom antingen ganska små eller väldigt dyra.



Du behöver först och främst ett fackförbund.

Det är ganska enkelt att ha med sig en knippe bars att äta när du får tid, en bar och en banan klämmer man i sig på nolltid och man slipper vara vrålhungrig ett tag.

hehehe tack för "tipsen". Fackförbund är man med i sedan många år tillbaks och arla mjölk smakar skit, kör med valio istället ^^.

Aja får komma på något smart sätt att ha pulver redo för att blanda med vatten. Kanske små påsar?