handdator

Visa fullständig version : Synergieffekt av flera dagars sammanhängande kaloriöverskott?


muddafrikka
2005-12-05, 23:54
Har sökt men inte hittat något.

Man bygger i princip inga muskler på kaloriunderskott. Ger det då en synergieffekt att under en lång sammahängande period ligga på kaloriöverskott? Om man ligger på kcal+200 varannan dag och precis på förbrukningen varannan, bygger man hälften så mycket muskler än om man hade legat +200 varenda dag?

krilleh
2005-12-06, 00:10
hälften och hälften..

det är väl inte så det fungerar.. dock kmr du öka såklart mindre och saktare om du går i kaloriöverskott endast varanan dag.. vilket jag inte förstår att man ska göra.

Antingen 'bulkar'(kaloriöverskott) man, eller så deffar man.. Finns inge "melllanting" för mig ;)

King Grub
2005-12-06, 06:11
Det är träningen som i första hand stimulerar proteinsyntesen. I andra hand intag av essentiella aminosyror, inte ett generellt överskott av energi.

muddafrikka
2005-12-06, 11:22
Det är träningen som i första hand stimulerar proteinsyntesen. I andra hand intag av essentiella aminosyror, inte ett generellt överskott av energi.
Vad är i så fall fördelen med att ligga på kaloriöverskott? Är det för att hämma proteinnerbrytningen?

dock kmr du öka såklart mindre och saktare om du går i kaloriöverskott endast varanan dag.. vilket jag inte förstår att man ska göra.

Antingen 'bulkar'(kaloriöverskott) man, eller så deffar man.. Finns inge "melllanting" för mig
Det är ett hypotetiskt resonemang, jag tänker inte leva så själv. Jag undrar mest om hur noga det är att missa kcal+ ett par gånger då och då i bulken.