handdator

Visa fullständig version : Negativa Aspekter av träning..


Kraggen
2005-12-05, 16:00
Tänkte kolla om det finns några bra Negativa saker att säga om träning..

Tidsförlust.. Kunde ha suttit hemma framför högkvalitativ tv eller dataspel.
Pengar... äter ju mer än kungliga stallets hästar..
Skador.. Slog huvudet i benpressen vid "avstigning"

n1tro
2005-12-05, 16:18
ah tid är väl den största förlusten JUST NU i alla fall hos mig...

XroW
2005-12-05, 16:20
Förlusten av tid framför datorn eller TVn är väll ändå en vinst?

mini_Arnold
2005-12-05, 16:22
Förlusten av tid framför datorn eller TVn är väll ändå en vinst?
Nej det är det ju inte. Tänk först skriv sen.
Tiden framför sin dator är nästan ovärderlig. :D

XroW
2005-12-05, 16:23
Nej det är det ju inte. Tänk först skriv sen.
Tiden framför sin dator är nästan ovärderlig. :D

Kan leva med att jag missar 2h varje dag från datorn ..
sitter ju bara vid den för att jag inte har nå bättre för mig ;)

Snake
2005-12-05, 16:24
Maten, den är negativ. Jag hatar att laga mat det tar tid, ork och är tråkigt. Fast jag älskar att äta den :eating:

mini_Arnold
2005-12-05, 16:26
Kan leva med att jag missar 2h varje dag från datorn ..
sitter ju bara vid den för att jag inte har nå bättre för mig ;)
Alla har inte ett "liv" ;)

Lodiz2
2005-12-05, 16:28
skador är väl det värsta jag kan komma på

sedan så är det tidsaspekten blir krångligt för mig som jobbar mellan 13-21
man får inte mycket tid över om dagarna om man ska få in träningen.

sedan så kan man få en väldigt skev bild av sig själv alltså en konstig kroppsuppfattning och man kan bli lite fast och tänka lite väl mycket på kost och träning och sedan tycka att man alltid är för liten eller för fet .
man vill ju helst få en balans mellan träning och övriga liv så att man mår bra i alla lägen

jwzrd
2005-12-05, 16:28
Tidsförlusten och att äta/vara hungrig hela jävla tiden.

XroW
2005-12-05, 16:30
Alla har inte ett "liv" ;)
sa ju aldrig hur ofta jag inte har nått bättre för mig och det är väl ca 70% av dygnet ;P

Griip
2005-12-05, 16:38
Behöva tänka på sömn å mat så mycket, det är JOBBIGT. Vill inte sova ibland, vill kunna skita i att käka ifall man inte hinner eller inte pallar, gör jag väl ändå.. men inte lika mycket jag gör som när jag inte tränar.

Lallle
2005-12-05, 17:01
Det skönaste med att inte träna och inte bry sig ett skvatt om hur man ser ut måste ändå vara att kunna vara hur jävla katabol man vill hela tiden, sitta uppe sent, äta ute ofta, äta godis ofta osv.

Cerberus
2005-12-05, 17:59
Jag är extremt fixerad vid min och andras kroppar vilket jag i viss del var innan jag började träna hardcore men nu typ skulle jag dö för att ha typ 5% i kroppsfett :s. Har fått en rätt störd bild på hur min kropp ska se ut som, jag får dåligt samvete när jag käkar ngt jag inte ska äta.

Sen e d lite jobbigt att äta så jäkla ofta. Dock har det ju gett resultat. Att jag "förlorar" tid vid datorn osv ser jag bara som ett jätteplus. E fan datornarkoman, jag gör ingenting vettigt framför datorn men ändå sitter jag där som ett fån..

Det är så jäkla dyrt med att köpa massa nyttig mat hela tiden.

Men jag anser bara att jag gör den bästa investeringen man kan göra i världen, jag gör ju min kropp bara bättre :)

BigForre
2005-12-05, 18:13
Så du langade upp tråden ändå ;) ...har väl inget nytt att tillföra antar jag förutom att jag tycker att du ska skita i korpen ikväll och gå ner och marka med mig istället, ska marka sönder gymmet ikväll / Dr. Forsman

Baan
2005-12-05, 18:15
Tidsförlusten definitivt, bor fan 15 min från gymmet men ändå tar det minst 2h innan man är hemma :(

Har rätt taskig ekonomi för tillfället (student) så årskortet känns också som en negativ aspekt.

Sist men inte minst all extra mat och kosttillskott man käkar, blir en del extra pengar som ryker där

raQblad
2005-12-05, 18:29
Som de flesta andra har sagt, så är det tidsförlusten. Det tar en jävla massa tid att först och främst packa väskan, springa till bussen, åka buss in till stan, gå från hållplats till gym, byta om, värma upp, styrketräna, stretcha, byta om, gå till hållplatsen, vänta på bussen hem, ta bussen hem, packa upp, hänga upp svettiga kläder, diska ur shakern och sist men inte minst duscha!

Sen är det väldigt jobbigt att ha ett normalt "liv" när man ständigt är hungrig och vet att resultaten i ens eviga slit bygger på att man äter. Oftast har då inte jag tillgång på mat när jag är ute och roar mig eller är på besök hos vänner. Får börja ta med mig matlådor när man ska iväg :hbang:

Inzza
2005-12-05, 18:35
skulle mer säga den mentala sjuldomen som infinner sig efter ett år eller två. Det som sätter sig som en röst i huvudet "BLI STÖRRE".. tillslut när man skiter i lektioner för att hinna träna, tar pengar ur syrrans sparbössa för att ha råd till ett till lock kvarg.... det är då man inser dom negativa effekterna.



fast jag har då inte klagat ännu :D

fat_joe
2005-12-05, 18:35
Matbiten suger att hela tiden tänka vad som är katabolt, förut kunde kunde jag med gott samvete inte käka nått på en hel dag förutom en pizza och må prima,

30cm
2005-12-05, 18:39
Man lever längre om man äter mindre, vilket är uteslutet om man kämpar för att bli biff.

Solros
2005-12-05, 18:45
Tiden har jag ALDRIG sett som ett problem.
Jag har fan alltid tid, även om jag har en tenta eller något dagen efter, måste komma ut och bort från böckerna ibland, skulle jag vara hemma skulle jag bara runka bort tiden framför datorn istället.

Värre är det med maten, jävla pill med det där...

Barkbiten
2005-12-05, 19:14
maten, eller bekantas miner när man lånar mikron å mikrar sin matlåda när man hälsar på*screwy*

mela
2005-12-05, 19:21
En kompis höll ett tal om detta idag.
En negativ aspekt är ju prestationsångest som inte alls är kul att leva med.

hangatyr
2005-12-05, 19:38
tidsförlustbiten förstår jag itne alls: det är inte förlorad tid att träna, det är investerad tid!

det enda negativa är att man går och har ont i kroppen hela tiden. fast å andra sidan så har soffpotatisar det också det.

HenrY
2005-12-05, 20:11
skulle mer säga den mentala sjuldomen som infinner sig efter ett år eller två. Det som sätter sig som en röst i huvudet "BLI STÖRRE".. tillslut när man skiter i lektioner för att hinna träna, tar pengar ur syrrans sparbössa för att ha råd till ett till lock kvarg.... det är då man inser dom negativa effekterna.



fast jag har då inte klagat ännu :D

Eru seriös me det där? Skippar lektioner o dylikt?
Kanske borde ta dig en funderare isof...

Kimo
2005-12-05, 20:27
Framför allt kosten. Ibland orkar man inte bara men måste trycka i sig så och så många gram av det och det. För att inte tala om vilka blodsockerdippar man får redan efter fyra timmar. Förut kunde jag må bra om jag åt två gånger om dan, nu får jag huvudvärk och humörsvängningar om jag inte har käkat på fyra timmar and it's getting worse minute by minute. :furious:

BigForre
2005-12-05, 21:50
skulle mer säga den mentala sjuldomen som infinner sig efter ett år eller två. Det som sätter sig som en röst i huvudet "BLI STÖRRE".. tillslut när man skiter i lektioner för att hinna träna, tar pengar ur syrrans sparbössa för att ha råd till ett till lock kvarg.... det är då man inser dom negativa effekterna.



fast jag har då inte klagat ännu :D

Du bör nog tänka över din rellation till träning...

Fatalist
2005-12-05, 21:54
Det skönaste med att inte träna och inte bry sig ett skvatt om hur man ser ut måste ändå vara att kunna vara hur jävla katabol man vill hela tiden, sitta uppe sent, äta ute ofta, äta godis ofta osv.


Alla tre faller in ganska bra på mig tycker jag, ändå är det inga större problem? Distaaaaaaaaaaaaaaaaans

Rockhard
2005-12-05, 22:02
Inga alls. När det gäller maten så åt jag redan ganska nyttigt innan jag började träna så det är ingen skillnad nu, bara mängden, och om jag är sugen på något så äter jag det iaf, bryr mig inte direkt om det skulle vara dåligt för träningen *rolleyes* .
Och tiden...om man inte skulle lägga ner tid på det roligaste man vet vad skulle man då lägga den på :confused:

Negativa skulle iofs vara skador men jag har inte fått någon rktig skada än så än så länge finns det inget negativt.

Noodles
2005-12-05, 22:05
Det största problemet är tiden som går åt. Å andra sidan verkar inte de i min omgivning som inte tränar göra mycket vettiga saker på den tiden. Jag har tur att de flesta kompisar tränar och min flickvän tränar ungefär lika mycket som jag.

En stor nackdel är att jag jämt är hungrig. Förutom att det blir dyrt så blir det ett handikapp ibland. Alla andra är inte hungriga lika ofta som jag. Som tur är så älskar jag mat. :D

Gymkort tycker jag inte är så dyrt sett över ett helt år, däremot tycker jag att löpningen har kostat mycket i utrustning. Nu måste man väl dessutom investera i Icebugs...

mangemani
2005-12-05, 22:34
för mej finns det inget negativt.
skador kan jag uthärda.
tid?vad för tid?tid till att sitta framför datorn och räkna hur många man skjutigt i ett spel :laugh: ?
pengar?värt varje öre.

nä,enligt mej är det bara negativt om man INTE tränar.

egge
2005-12-06, 12:26
Man blir ju så jävla grov. :(

MAXX
2005-12-06, 13:08
Mycket tid går åt allt som sagt. Går mycket tid åt att förbereda all mat samt att äta den, även träningen tar sin tid.

Höga kostnader. All mat/diverse tillskott.

Alltid träningsvärk någonstans.

Folks syn på en för att man är stor. Orkar inte gå in på det. :)

pia
2005-12-06, 14:36
Negativt blir det när det går över till att bli fanatiskt och det är lätt hänt. Själv är jag beroende av träningen och det är negativt samt att maten också kan bli överdriven. Utan nyttig mat och träning mår jag skit och det är inte så bra. Jag drar på mig träningsrelaterade skador. Mitt sociala liv existerar inte för att mycket av tiden går åt till att sova, vila, maten och träningen. Jag jobbar dock på att få lite mer distans till träningen men jag tror att det är lätt att hamna där jag gjort där träningen och maten går före allt. Droger finns överallt men dopingen är ändå ett problem som också hör ihop med träning.

Träning och mat i normal dos finns bara positiva effekter av.

Diana
2005-12-06, 15:03
sömnen blir lidande i fördärvet pga de satans
koffeintabletterna.. :laugh: trots det så envisas ja me att knapra dem :em:
(passen blir 92,3%effektivare :hbang: :D

annars skulle ja nog säga matkostnaderna.. de äter upp mitt
sparkonto :MrT: och när ja jobbade förrut va tidsåtgången ett stort problem oxå..

carlsm
2005-12-06, 15:33
Det tar mycket tid och rätt ofta från sådant som borde prioriteras högre, tex. plugg.
Det kräver oerhörda mängder engagemang (tydligen) för att uppnå resultat i form av stora muskler.
Resultaten låter vänta på sig eller uteblir även om man tränar så hårt/tungt man kan.
Det kostar mycket pengar.

I alla fall gäller detta för mig.