handdator

Visa fullständig version : Får du någon effekt av kreatin?


Snake
2005-12-05, 15:45
Japp, som topic lyder.

mini_Arnold
2005-12-05, 15:46
Inga possitiva effekt bara massa finnar

Fartman
2005-12-05, 15:56
Jo helt ok. Nån rep här och där, bättre tryck helt enkelt.
Upplever att jag kan träna hårdare och ökar därmed också bättre.

jwzrd
2005-12-05, 15:58
Inga possitiva effekt bara massa finnar

Du gick upp 15kg och fick en massa finnar av kreatin? Det KAN vara så att du åt en jäkla massa skit samtidigt och att det har ett finger med i spelet.

Själv får jag mer tryck, blir "en platta" starkare och gör nästan dubbelt antal reps på nuvarande vikter efter 2-3 veckor. Jag upplever även att jag blir lite bedövad i musklerna så vikterna känns inte tunga längre.

mini_Arnold
2005-12-05, 16:00
Du gick upp 15kg och fick en massa finnar av kreatin? Det KAN vara så att du åt en jäkla massa skit samtidigt och att det har ett finger med i spelet.Ja men så var det. Åt bara onyttigt.

Snake
2005-12-05, 16:03
Själv får jag mer tryck, blir "en platta" starkare och gör nästan dubbelt antal reps på nuvarande vikter efter 2-3 veckor. Jag upplever även att jag blir lite bedövad i musklerna så vikterna känns inte tunga längre.

Det där är ju nästan oförskämt bra. Nu blev jag redigt jävla avis *grr27*


Jag tycker inte att jag får någon effekt, sen kan det mycket väl bero av andra orsaker (att jag inte sköter resterande delar).
Jag tror också att kreatin ger place-bo effekt.

Ninjasmurf
2005-12-05, 16:04
får helt ok resultat, brukar ifs bara ta det i efterträningshaken och skippar uppladdningen...

jwzrd
2005-12-05, 16:05
Ja men så var det. Åt bara onyttigt.

Men är du inte helt frisk? Du åt bara en massa onyttigt, trots det har du svarat i två trådar (minst) nu att kreatin suger eftersom du gick upp 15kg och blev finnig?!

jwzrd
2005-12-05, 16:06
Det där är ju nästan oförskämt bra. Nu blev jag redigt jävla avis *grr27*


Jag tycker inte att jag får någon effekt, sen kan det mycket väl bero av andra orsaker (att jag inte sköter resterande delar).
Jag tror också att kreatin ger place-bo effekt.

Jag har alltid fått bra effekt av kreatin, låga doser också. Jag äter 2-3g om dagen vilodagar (en struken t-sked typ) och två såna doser på träningsdagar. Det ger mig 1-3kg viktökning lite beroende på maten efter 2-3 veckor också.

Snake
2005-12-05, 16:10
Jag har alltid fått bra effekt av kreatin, låga doser också. Jag äter 2-3g om dagen vilodagar (en struken t-sked typ) och två såna doser på träningsdagar. Det ger mig 1-3kg viktökning lite beroende på maten efter 2-3 veckor också.

Vad händer med dig när du gör uppehåll? Som att sticka sönder en ballong?

mini_Arnold
2005-12-05, 16:12
Men är du inte helt frisk? Du åt bara en massa onyttigt, trots det har du svarat i två trådar (minst) nu att kreatin suger eftersom du gick upp 15kg och blev finnig?!
Jag är långt ifrån frisk din synske fan. :D
Kreatin suger för att jag vet inte hur jag ska använda det för bästa effekt eller effekt överhuvudtaget.
Edit: Jag har inte provat kreatin tillsammans med bra kost så det kanske funkar sig

jwzrd
2005-12-05, 16:15
Vad händer med dig när du gör uppehåll? Som att sticka sönder en ballong?

Nu är jag precis mitt i en kreatinkur och förra vändan var för många år sen. Men då kunde jag alltid svära på att 1-2 dagar efter jag gått av kreatinet så drog jag av ett sjukt bra pass, sen minskar prestationsförmågan något. Ingen särskillt stor skillnad alls. Ofta brukar jag time:a det med viloperioder men jag upplever ingen större skillnad som sagt. Det tar ett par veckor för kreatinnivåerna att sjunka.

jwzrd
2005-12-05, 16:16
Jag är långt ifrån frisk din synske fan. :D
Kreatin suger för att jag vet inte hur jag ska använda det för bästa effekt eller effekt överhuvudtaget.
Edit: Jag har inte provat kreatin tillsammans med bra kost så det kanske funkar sig

"Tillsammans med bra kost"... ja du. Ja hur hade du tänkt veta vad som gör vad i din kost utan att ha en stabil grund i form av ett konsekvent näringsintag?

mini_Arnold
2005-12-05, 16:18
"Tillsammans med bra kost"... ja du. Ja hur hade du tänkt veta vad som gör vad i din kost utan att ha en stabil grund i form av ett konsekvent näringsintag?
För många avancerade ord i en och samma mening.
Men jag chansar med att svara: jag provar mig fram.