handdator

Visa fullständig version : Knälindor!


Erik__
2005-12-04, 23:36
Jajo, kanske inte är någon större investering men vill ändå få det rätt.

Kollat på titans lindor och titanium verkar lockande, THP verkar lite brutal att använda som nybörjare?

Annars då? Metals lindor verkar också omtyckta?

skitsamma, vilken och varför? får gärna gå rätt snabbt att lära sig den så då är nog inte dom hårdaste lindor så smart att föredra? eller spelar det ingen roll?

Pinglan
2005-12-05, 08:34
Efter vad jag fått höra är Titan Titanium och Inzer-iron Wraps tillverkade på samma fabrik och således finns det ingenting som skiljer dem åt förutom märke och färg (Titan är blå, Izer röda) Trots detta tycker jag att Inzer-lindorna är bättre (har testat båda) men jag kan egentligen inte säga varför....möjligen är det så att Inzer-lindorna känns lite mjukare och lättare att böja med...men det är bara min, högst personliga åsikt.

Titan THP har jag inte testat men jag har fått höra just det som du var inne på, att de är ordentligt mycket hårdare än de andra och därför inte lämpar sig för nybörjare.

Metal-lindorna har jag inte hört någonting om, varken positivt eller negativt.

z_bumbi
2005-12-05, 10:00
får gärna gå rätt snabbt att lära sig den så då är nog inte dom hårdaste lindor så smart att föredra? eller spelar det ingen roll?

I början bör du inte linda så hårt så då spelar det ingen större roll, enklast är iofs om du provar någon annans lindor och ser hur det känns.

Nitrometan
2005-12-05, 12:29
Efter vad jag fått höra är Titan Titanium och Inzer-iron Wraps tillverkade på samma fabrik och således finns det ingenting som skiljer dem åt förutom märke och färg (Titan är blå, Izer röda) Trots detta tycker jag att Inzer-lindorna är bättre (har testat båda) men jag kan egentligen inte säga varför....möjligen är det så att Inzer-lindorna känns lite mjukare och lättare att böja med...men det är bara min, högst personliga åsikt.

Titan THP har jag inte testat men jag har fått höra just det som du var inne på, att de är ordentligt mycket hårdare än de andra och därför inte lämpar sig för nybörjare.

Metal-lindorna har jag inte hört någonting om, varken positivt eller negativt.
Inzer Ironwraps finns dessutom i två varianter A och Z. A är för mjuk. Låt bli den. Z är en OK linda. Bra som nybörjarlinda, själv tycker jag att den funkar bra upp till 250 kg (men det är ju med mina lyft). När det blir tungt byter jag gärna till Titan THP. De är styvare, sitter bättre kring knät och jag tycker att de ger mer... Men eftersom de är styvare och jag drar dem hårdare så kräver det också mer vikt. Nåt enstaka lyft på träning blir det, annars "sparar" jag dem till tävlingar.

Ett tag hade Titan en linda som hette signature series. Den funkade som nybörjarlinda plus att den blev styvare ju mer man drog den. Men skulle man ha den riktigt tight kunde man inte dra den själv.

Jag har träffat flera som gillar Metals svarta linda. Den är riktigt styv och kräver gissningsvis tunga vikter. Kvaliteten verkar bra.

Erik__
2005-12-05, 15:16
Okej, då står det nog mellan inzer ironwraps och titan titanium.

Man om det inte står nånting under ironwraps, hur ska man då veta vilken det är? finns det något som urskiljer dom från varandra i utseende?

Nitrometan
2005-12-05, 15:34
Okej, då står det nog mellan inzer ironwraps och titan titanium.

Man om det inte står nånting under ironwraps, hur ska man då veta vilken det är? finns det något som urskiljer dom från varandra i utseende?
Bra val.

Nej de ser lika ut. De senaste åren har jag bara sett Z-varianten så den andra kanske de har slutat med?

Som första linda spelar det nog inte så stor roll vad du väljer. Lär dig linda och använda lindan. Sen kan du börja fundera på vilka som är hårdast, lagrar mest energi eller hur man nu vill använda dem.

Pinglan
2005-12-05, 15:36
Okej, då står det nog mellan inzer ironwraps och titan titanium.

Man om det inte står nånting under ironwraps, hur ska man då veta vilken det är? finns det något som urskiljer dom från varandra i utseende?
Jag tittade som hastigast både på Wahlanders hemsida http://www.wahlanders.se/ och på Powersites hemsida http://www.wahlanders.se/ och där är det Inzer Z-ironwraps de säljer. Fanns inga som hette Inzer A där. Beställer du därifrån får du således Z-lindorna

Erik__
2006-01-22, 23:23
naw hitta tråden nyss, köppte titanium och blev nöjd, 15kg+ LÄTT första passet :)

Catar
2006-01-22, 23:23
Hur är det med att linda sig själv? är det ett vettigt alternativ för en nybörjare för träning?

Jompi
2006-01-22, 23:25
hur är det med lindorna?

blir en linda mer sliten och sliten så det märks betydligt?

the_PL_man
2006-01-23, 08:54
Lindar alltid själv, även på tävling.

/the_PL_man

Hur är det med att linda sig själv? är det ett vettigt alternativ för en nybörjare för träning?

the_PL_man
2006-01-23, 09:01
Ja, om den används ofta.

/the_PL_man

blir en linda mer sliten och sliten så det märks betydligt?

Nitrometan
2006-01-23, 09:02
hur är det med lindorna?

blir en linda mer sliten och sliten så det märks betydligt?
Använder man den ofta blir den sliten.

Förvarar men den ihoprullad tappar den definitivt spänst.

z_bumbi
2006-01-23, 09:39
Hur är det med att linda sig själv? är det ett vettigt alternativ för en nybörjare för träning?

Om du har fått hjälp av någon så att du vet hur du ska linda så kan det funka, det är ju inte meningen att lindorna ska sitta stenhårt från början utan det är något som kommer med tiden.

Catar
2006-01-23, 15:43
Använder man den ofta blir den sliten.

Förvarar men den ihoprullad tappar den definitivt spänst.

Hur ofta måste man köpa nya då? om man förvarar de bra och använder dem ca 1 gång/vecka?

norsk_gadd
2006-01-23, 15:46
Jag har lindor från better boddies......
Behöver jag säga att styrkelyftarna skrattade åt mig. *grr27*

sweetkarolina
2006-01-23, 15:55
Hur ofta måste man köpa nya då? om man förvarar de bra och använder dem ca 1 gång/vecka?


när du märker att de inte funkar längre?
det brukar synas rätt bra när de är utslitna.

annars kan du ha ett (eller fler) par lindor BARA till tävling och andra mer slitna lindor till träning...

Nitrometan
2006-01-23, 16:52
Hur ofta?

Svårt att säga. Jag har två-tre par som jag bara använder på tävling. När de känns slitna eller sämre så blir de träningslindor.

Sen har jag två-tre par som är träningslindor. Blir de så slitna att jag tvivlar på dem så slänger jag dem.